אודיה: "רציתי להתחתן בגיל 18, אבל זה לא קרה"

יש לה מיליוני צפיות ביוטיוב, דיבור צפוף עם בורא עולם וקמפיין חדש של קסטרו. הזמרת-יוצרת אודיה ממשיכה לשעוט קדימה, בתנאי שזה לא מתנגש לה עם השבת

88 שיתופים | 132 צפיות

השיר "אינטלקטוערס" שכתבה הזמרת והיוצרת אודיה ושאותו הלחינה עם עמית מרדכי ועדו נצר, לא רק זכה מיד לשבחי מבקרי המוזיקה אלא גם קיבל ערך בפני עצמו בוויקיפדיה. "השיר הזה הכי משקף אותי", היא אומרת. השיר כולל, בין היתר, את המילים: "אני בחצי זוגיות/ ויש לי חצי עבודה/ ואני חצי מאושרת/ וחצי כפוית טובה/ ואתה חצי מאוהב בי/ חצי מאוהב בך… אני שלמה עם כל החצי/ ככה זה שאין ברירה/ ואני חצי חרדית/ ואני חצי לבושה… ואני חצי בן/ ואני חצי בת/ ואני חצי ראפ ולפעמים לאט/ בקלאס חצי אינלקטוערס". 

מה חשבנו על הלוק של נועה קירל באירוע הפתיחה של האירוויזיון?

נשמע שקשה להיות אודיה.
"אני בן אדם מאוד רגשי, אני מקצינה בשירים את החוויות הרגשיות שאני עוברת ומתעלת את הכאב שלי לשירים, זה מה שמניע אותי". 

תני לי דוגמה לדואליות שבחייך?
"אני עכשיו בשלב שאני שואלת את עצמי אם להמשיך לגור עם אימא בבית דגן או לגור לבד, ובינתיים אני חוקרת את האופציה. אני לא חושבת על מעבר לתל אביב כי העיר הזאת קשה לי מדי ואני אוהבת מקומות יותר שקטים. אז אולי במקום אחר במרכז… כשחיפשתי בית עם אימא חשבנו על פרדס חנה או חדרה ובסוף הגענו לבית דגן. אימא פחדה להצפין, אבל עכשיו גם הצפון הוא אופציה. ועדיין, החיים עם אימא כל כך נוחים, אז אני עוד שם". 

בשנה האחרונה הצלחתה של אודיה חורגת גם מעבר לתחום המוזיקה. היא מובילה קמפיינים, בין השאר לסמסונג ולפנדורה, ונבחרה על ידי קסטרו להוביל לצד לירן דנינו את קולקציית בגדי הערב של המותג. בנוסף, לא מזמן הוציאה אודיה ליין מוצרי טיפוח, והיא מבטיחה שזו רק ההתחלה. 

אודיה לקסטרו | צילום: רפי דלויה
אודיה לקסטרו | צילום: רפי דלויה

את עדיין חצי חרדית וחצי לבושה?
"הלבוש אצלי הוא און-אנד-אוף והשאיפה שלי היא להתחזק. אני שומרת שבת, חגים, תעניות, והייתי רוצה להתלבש בצניעות אבל זה קשה לי. אני מקווה שאני בדרך לשם. אני יודעת שאנשים מגיבים אבל עבודת השם היא שלי, לא של אנשים, זו אני מול בורא עולם. יש לי את ההתבודדות שלי ואת הרב שלי, ואני הולכת אליו אם יש משהו שדורש התייעצות הלכתית. בעד שום סכום שבעולם לא יצליחו לקנות את השבת שלי". 

"אני יודעת שאנשים מגיבים אבל עבודת השם היא שלי, לא של אנשים, זו אני מול בורא עולם"

 

את השירים שלך מובילים מערכות יחסים ושברונות לב. אלה חייך?
"הייתה לי אהבה מגיל 16 ועד 19, ונשבר לי הלב כשהיא הסתיימה. אחר כך הייתה עוד פעם וחצי ששברו את ליבי. למה חצי? כי זה היה חזק אבל פחות. גם בשנה האחרונה הייתה לי מערכת יחסים שהסתיימה. עכשיו אני רווקה". 

עדן חסון עדיין בתמונה?
"הייתה זוגיות ונגמרה". 

את בוכה הרבה?
"בכלל לא. אם אני לבד אני יכולה לבכות, אבל כשיש עוד אנשים בסביבה, אני לא מסוגלת". 

אודיה ולירן דנינו לקסטרו אירועים | צילום: רפי דלויה
אודיה ולירן דנינו לקסטרו אירועים | צילום: רפי דלויה

לפני שנה וקצת, כשעלתה לראשונה בחייה על הבמה בקיסריה להופעה שהייתה סולד-אאוט, לא הצליחה אודיה להוציא מהגרון את המשפט הכה-מתבקש "ערב טוב קיסריהההה". "היה לי מן פחד ולא העזתי", היא נזכרת. בפעם השנייה, הזמרת הכי צעירה אבר שכבשה את קיסריה כבר הייתה הרבה יותר נינוחה: "הרגשתי שהגיע הזמן שלי להגיד את זה ובאמת אמרתי". בקרוב יהיו לאודיה עוד הרבה הזדמנויות לברך את הקהל ב"ערב טוב קיסריה", שכבר מתנגן לה על הלשון בשיא הטבעיות. 

אודיה (22), שמעדיפה כמו אדל להקרא בשמה הפרטי בלבד, הפכה כבר בגיל 20 לזמרת-יוצרת מהשורה הראשונה ששיריה מככבים במשך שבועות רבים במצעד הרשמי של גלגלצ. שירה "אור" צבר למעלה מ-4 מיליון צפיות ביוטיוב, כבש את המקום הראשון במצעד הויראלי של ספוטיפיי בישראל, ושהה בצמרת מצעד אפל מיוזיק. השנה האחרונה הביאה לאודיה שיאים חדשים: שירים נוספים, ביניהם שיר שכתבה במיוחד לעומר אדם. "בדרך כלל אני כותבת שירים לעצמי ורק אז הם מגיעים לאחרים" היא אומרת, ומתכוונת, למשל, לאגם בוחבוט ועדן בן זקן. כמי שחולמת על מוזיקה מגיל צעיר, בגיל 9 ניגשה אודיה לאודישנים ל"בית ספר למוזיקה". על אף שהיא לא התקבלה, אודיה לא ויתרה על החלום ובגיל 16 החלה לכתוב שירים ברצינות. את הפריצה הגדולה שלה היא זוקפת לזכותו של בורא עולם ששמע את תפילותיה הרבות. 

ברוך אתה אדוני בורא האינסטוש: הדוגמניות שמשלבות קריירה משגשגת ויראת שמיים

להיות פרזנטורית של מותג אופנה זו פסגה נוספת לכבוש?
"אני לא יודעת. אלא רק שאני עושה מה שמרגיש לי נכון. קסטרו זה דבר גדול, הכי ישראלי שיש, מותג שנותן מענה למגוון סגנונות לבוש. עכשיו, למשל, אני מצטלמת לקולקציית ה-GLAM COLLECTION לרגל עונת האירועים והחתונות. מדובר בקולקציה מנצנצת במיוחד, מהסוג שאני לובשת בהופעות שלי, עם פייטים ושמלות נשף מסאטן, ויש גם חליפות ואוברלים בגזרות מחמיאות. אני מאד אוהבת אופנה ורוצה לכבוש גם את התחום הזה".

יש מחשבות על קו אופנה משלך?
"כן. ועכשיו יש דיבורים עם קסטרו לעשות קולקציה עם פריטים שאודיה אוהבת. בעבר כבר שיתפנו פעולה כשעל קפוצ'ון של קסטרו הודפסה השורה מהשיר שלי "'אנחנו זה מה שחשוב'". 

מה יש לך הכי הרבה בארון?
"ג'ינסים וטי שירטס. הרבה מהם מקולקציית הבייסיק של קסטרו, הכי פשוט ונקי". 

על מה את הכי אוהבת לבזבז?
"אור לוזון היא הסטייליסטית שלי, והיא אחראית לבזבוזים".  

מה הייתה הקנייה הכי יקרה שלך?
"נעלי עקב של בלנסיאגה". 

אודיה ולירן דנינו לקסטרו | צילום: רפי דלויה
אודיה ולירן דנינו לקסטרו | צילום: רפי דלויה

בינתיים כבר יצא ליין טיפוח משלך.
"נכון. הוצאתי מותג ביוטי תחת שמי מתוך רצון לעשות משהו בתחום הזה שיהיה שלי. מי שמכיר אותי יודע שיש לי אובססיה למוצרי יופי. בשלב הראשון יצאו שמפו, מסכה, קרם גוף ומבשם גוף, ובקרוב יצאו מוצרי איפור. להמשך אני מכינה עוד כמה הפתעות". 

"אני לא מבינה בפוליטיקה. השפה שלי היא מוזיקה, אבל כואב לי לראות את העם שלי ככה"

 

יש מחשבות על קריירה בחו"ל?
"אני אוהבת את המדינה שלי, אפילו טיול של שלושה ימים בחו"ל קשה לי כי אני מתגעגעת. אני הכי פטריוטית". 

מה את אומרת על המצב במדינה בתקופה האחרונה וההפגנות?
"אני לא מבינה בפוליטיקה. השפה שלי היא מוזיקה, אבל כואב לי לראות את העם שלי ככה. אני עדיין לא מבינה איך בכלל הגענו בכלל למצב הזה. הייתי רוצה לראות אותנו מאוחדים, אז אני מנסה דרך המוזיקה שלי לשמח, לקרב ולחבר". 

אודיה לקסטרו | צילום: רפי דלויה
אודיה לקסטרו | צילום: רפי דלויה

אודיה היא בת למשפחה דתית, אחת משני ילדים להורים שנפרדו כשהייתה בת שנה. היא למדה בבית ספר ממלכתי דתי, משםם עברה לתיכון חילוני, ואחרי שנתיים כחילונית החליטה לחזור לעולם הדת. מאז היא שם בדרכה הייחודית.  

עד כמה גירושי הורייך השפיעו עליך?
"זה השפיע עליי חד משמעית בכל תחום, לא רק בתחום הזוגי, אבל בעיקר. אני חושבת שמה שקרה לי הוא דבר חיובי בסופו של דבר, כי זה הביא אותי להרגיש בעוצמות שרציתי להגיע אליהן. עם אבא היחסים הם און-אנד-אוף, יש לו שלושה ילדים קטנים שהם אחים שלי לכל דבר, אבל לא יוצא לי לראות רואה אותם הרבה ביומיום בגלל העשייה שלי".

את צריכה מוזה כדי לכתוב או שאת קמה בבוקר לעבודה וזה קורה?
"בן אדם צריך לעבוד בזה, כי אם צריך לחכות למוזה זה יכול לקחת זמן ולהתפספס".

היית הולכת לתוכנית ריאליטי?
"לא חשבתי על זה, אבל אם אלך זה יהיה בתנאי שזה לא יתנגש לי עם השבת". 

מאילו זמרים את מושפעת?
"בארץ אני אוהבת את הסגנון של נתן גושן, עברי לידר ועידן רייכל. בחו"ל אני אוהבת את טיילור סוויפט". 

דניאל עמית בתגובה לדבריה של דורין אטיאס: "שלא תנבל את הפה"

מה יפתיע לשמוע עליך?
"אין לי כל כך פנאי, אבל אני מאוד טובה בפיפ"א… חוץ מזה לא שתיתי מעולם קפה, אני שותה שוקו. אני יודעת שצריך לאכול בריא אבל לא מקפידה באמת… אני מתחילה את הבוקר עם שוקו ובורקס ואוהבת מילקי". 

היכן תהיי בגיל 25?
"אני לא יודעת איפה אהיה מחר". 

חלום שאת רוצה להגשים?
"רציתי להתחתן בגיל 18, אבל זה לא קרה. תמיד רציתי להיות אימא, שיהיו לי משפחה וילדים. זה החלום גם היום".