"הוא רק רצה קצת שקט מהקולות שהיו לו בראש"

אדריאנו חובל לצד אחיו | צילום: אינסטגרם healwithadriano@
אדריאנו חובל לצד אחיו | צילום: אינסטגרם healwithadriano@

הדוגמן והשחקן אדריאנו חאובל איבד את אחיו הקטן בנסיבות כואבות ומסוכנות. בפוסט קורע לב הוא מזהיר מפני השימוש לרעה בתרופת המרשם שהרגה אותו, ונמכרת כסם לכל דבר

88 שיתופים | 132 צפיות

"הלב שלי מה-21 במאי עצר מלכת. אני שבור, מרוסק וכאוב בצורה שבחיים לא תיארתי לעצמי שארגיש. ועדיין עם דפיקות לב מואצות וגרון חנוק מדמעות שלא מפסיקות לרדת. אני כותב את זה כדי שמשהו אחר ינצל מהזוועה שאני מרגיש עכשיו. אתם התקווה שלי פה ברשת החברתית. פה הצעירים נמצאים. פה אני שם את האנרגיה שלי", כך כתב אדריאנו חאובל בסוף השבוע האחרון, בפוסט שקרע לכולנו את הלב.

>> קים קרדשיאן השתמשה בתרופה לסוכרת כדי לרדת במשקל

הדוגמן והשחקן חשף כי איבד את אחיו הצעיר לפני כשבועיים, וכתב: "סמואל שלי. אין ברירה אלא להמשיך לעלות את המודעות. אתה סיימת אבל אני אמשיך את זה מפה, למען אלו שעוד נושמים וסובלים בגוף שלהם. או בשביל המשפחות שלהם".

משבר האופיאדים בישראל ממשיך לגבות מחירים כבדים, וגם סמואל, אחיו של חאובל, נפל קורבן לתופעה הקשה. חאובל שיתף ברשתות החברתיות כי סמואל נפטר עקב שימוש לרעה שעשה במדבקות פנטניל ("פנטה"), משכך כאבים עוצמתי במרשם רופא/ה, הניתן בארץ לחולים כרוניים קשים. בשנים האחרונות מדבקות פנטניל נמכרות באופן לא חוקי, ולעיתים החומר מעורבב עם סמים מסוכנים אחרים – כך שאין לדעת מה תהיה השפעתם בזמן השימוש.

"לצערי הפנטה הזה הגיעה לאחי הקטן והרגה אותו", כתב חאובל באינסטגרם, כחלק מסדרת פוסטים בנושא שנועדו לעורר מודעות. "החיבור של התרופות הפסיכיאטריות שהוא לקח עם הבעיות הנפשיות שלו הביאה אותו לכזה ייאוש שהוא רק רצה קצת שקט מהקולות שהיו לו בראש".

חאובל כתב על הסיכון שבלקיחת הסם: "מי שלא מת ממנו במקום מתמכר אליו בצורה כפייתית. הגמילה ממנו קשה מנשוא עד בלתי אפשרית והקריזים מוציאים את המשתמשים שלו מדעתם. נגעת נסעת".

"אין לכם מושג מה שמים לכם באבקה שאתם קונים", הוא מזהיר, "תהיו בטוחים שהאינטרס שלהם זה לא האושר שלכם. האינטרס היחיד שלהם זה רק להשיג עוד לקוחות, למכור יותר והם יעשו הכל. הפיקוח על התרופות האלה לא עובד וגם למשטרה, לממשלה ולמערכת הבריאות אין יכולת לעצור את הסיוט הזה".