אגם רודברג בהיריון ראשון: "הסתרתי את זה מכולם כמה שיכולתי"

אגם רודברג לסקצ'רס | צילום: תום זכאי לוינקופף
אגם רודברג לסקצ'רס | צילום: תום זכאי לוינקופף

לקח לה חמישה חודשים לספר לאימא שלה, היא לא מתרגשת מהשינויים בגוף אבל כן מתכוונת לחזור לקוביות בבטן אחרי הלידה. אגם רודברג תהפוך בקרוב לאימא לבת וההתרגשות בשיאה

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני כשלושה שבועות קיבלה פנינה רודברג שיחת טלפון מפתיעה מהבת שלה, השחקנית אגם רודברג. השתיים נוהגות לדבר הרבה, אבל לשיחה הזאת אימא פנינה לא הייתה מוכנה. "אני בהיריון", אמרה לה אגם, האם עצרה את נשימתה ולפני שהספיקה להגיב, הוסיפה הבת: "ואני בחודש חמישי ומצפה לבת". "אימא שלי כמעט התעלפה", מספרת לנו אגם.
אגם רודברג: "פתאום אני רוצה ילדים"

לא יפה, ככה מבשרים לאימא?
"ככה עשיתי. הסתרתי את זה מכולם כמה שיכולתי, אבל כשהבטן כבר התחילה להציץ וידעתי שעוד מעט כבר כולם יראו, וממילא תוכנן לי יום צילומים לקמפיין סקצ'רס לקיץ 2020, החלטתי קודם כל לספר לאימא הנהדרת שלי. נכון, קצת באיחור, אבל היא כמובן סלחה לי ולפני כמה ימים העליתי תמונה לאינסטגרם על ההיריון כי רציתי שזה יבוא ממני ובשליטה שלי ולא בהפתעה בצילומים".

מה מדד האושר שלך מ-1 עד 100?
"בואי נגיד שאני ממש בטוב עכשיו והאנרגיות שלי טובות, אבל אני לא יכולה לתת מספרים, כי אחרי שלושה ימים של עצירות, כמובן שהמדד ירד מאוד". 

איך עברו החודשים הראשונים?
"טפשת היריון קוראים לזה? ההתחלה הייתה קשה רגשית ופיזית. מה לא עברתי? ההורמונים השתוללו, הייתי באובר רגישות ועם מצבי רוח מתחלפים וכמובן שחוויתי את כל התסמינים. שום דבר לא דילג עליי, כולל בחילות, הקאות, צרבות, אבל תודה לאל, אני כבר אחרי". 

איך דור עמד בזה?
"הוא האיש הכי מתוק בעולם, לא יכולתי לבחור טוב יותר. הוא הפרטנר הכי טוב שיכולתי לבקש לעצמי. אמללתי אותו כהוגן, אבל הוא היה סבלן, חכם שכמותו. אני מודה לאלוהים שבחרתי בו". 

"ההתחלה הייתה קשה רגשית ופיזית. מה לא עברתי? ההורמונים השתוללו, הייתי באובר רגישות ועם מצבי רוח מתחלפים וכמובן שחוויתי את כל התסמינים. אבל תודה לאל, אני כבר אחרי"

ההיריון בא לך בהפתעה?
"לא. שנינו מאוד רצינו אותו אחרי החתונה. עשיתי את הבדיקה הביתית כשדור איתי. התשובה הייתה חיובית וכמה שאת חושבת שאת מוכנה, את לא באמת יכולה להיות מוכנה. גם כשהבנתי שיש היריון עוד לא נחתה עליי ההבנה. זה מצב חדש ויש הבדל בין לרצות שזה יקרה לבין מה שאת מרגישה כשזה קורה".

מתי נפל לך האסימון?
"כשהלכנו לבדיקת האולטרסאונד והתבשרנו שיש לנו בת. זה היה רגע מכונן, כשאת מבינה שמשהו מתבשל וגדל שם בתוך הבטן". 

"התפללתי לבת"

בחודש יוני הקרוב, בדיוק שנה אחרי שאגם רודברג ודור קרובינר, איש עסקים ויזם הייטק, העלו את ירושלים על ראש שמחתם, הם צפויים לקבל מתנת נישואין מושלמת: בת בכורה. "אני מאוד רציתי בת, התפללתי לבת. גם דור, שהוא אחד משני בנים במשפחה, קיווה לבת", היא מספרת על סט הצילומים של סקצ'רס לקיץ 2020. הרומן של אגם עם החברה התחיל בשנת 2004, כשהובילה כנערה צעירה במשך שנתיים את הקמפיין. אשתקד התחדש הקשר וזו כבר העונה השנייה שלה איתם והיא מאמינה שמדובר בחוזה לחיים כי היא מרגישה לגמרי חלק מהחברה הזאת. "מאז ההיריון אני כל הזמן לבושה בבגדי גוף וספורט שלהם, הם נוחים, לא לוחצים על הבטן והם גם יפים וקוליים. לפני כמה ימים יצאנו בערב למסעדה ונשארתי עם בגדי הספורט". על הסט היא מצטלמת עם שתי צמות דקות ונראית כמו נערה צעירה ולא אישה בת 34. וכמה שהיא יפה ומוארת. לפעמים האושר לא צריך מילים. 

אגם רודברג לסקצ'רס | צילום: תום זכאי לוינקופף
אגם רודברג לסקצ'רס | צילום: תום זכאי לוינקופף

את כבר מרגישה את השינויים בגוף?
"כן. עליתי כבר ארבעה-חמישה ק"ג והחודשים האחרונים עוד לפניי. ברור לי שהגוף ישתנה, כבר עכשיו אין לי את הקוביות בבטן אבל זה זמני ואחרי הלידה הוא יחזור לעצמו. זה לא מפחיד אותי היום וזה כנראה קשור לגיל. לפני עשר שנים אולי הייתי נבהלת, היום אני מבינה שהגוף עובר תהליך ואני זורמת. גם הציצי שלי מאוד גדל ודור מאוד מבסוט מזה ואומר לי 'איך נחזור אחורה?'". 

את מקפידה על כושר בהיריון?
"כן. אני עושה הליכות עם המאמנת שלי ליקי רוזנברג. הכי עושה לי טוב ללכת בים". 

והתזונה?
"אני משתדלת לאכול בריא אבל יש לי בעיה עם המתוקים, בעיקר מתחשק לי כל הזמן לאכול דברים קרים: קרטיב, גלידה, אייס קפה". 

את יודעת היכן תלדי ובאיזה אופן?
"כן. אני אלד בבית החולים איכילוב בשאיפה ללידה רגילה. יש לי רופאת נשים נהדרת ואני יודעת שאני רוצה את דור לידי ושאבקש כמה שיותר משככי כאבים, אפידורל וכל מה שצריך. אני לא יודעת לגבי קורס הכנה ללידה, עוד לא החלטתי. אני עוד לא יודעת איך יראה החדר שלה, אני ממש לא שם ואני עוד לא חושבת איזו מין אימא אני אהיה. יש לי תכונה שהיא קצת גברית, אני צריכה לסיים דברים ורק אחרי אני מתפנה לדבר הבא".

"עוד לא חשבתי על שם, אבל מה שבטוח, הוא לא יהיה קשור בים או במים"

מה את עושה בימים אלה?
"הצטלמתי לסדרה 'עיניים', על המוזיקה המזרחית, לקשת 12, אני מצלמת לתאגיד סדרה בשם '1+1' שכתבו נועה קולר וארז דריגז, שעוסקת באחורי הקלעים של עולם התיאטרון. אני מגלמת שחקנית שרוצה להיות נינה מ'השחף' והיא אובססיבית וכפייתית. גם אני קצת כזאת, או יותר מקצת, אז אני מאוד מזדהה עם התפקיד". 

לא עושים לך הנחות בגלל ההיריון?
"האמת שכולם מסביב מפרגנים מאוד ומכילים את הסיטואציה. למשל היום, אם לא ההיריון, היינו ודאי מתחילים לצלם בחמש בבוקר. בזכותו התחלנו את הצילומים רק בשעה שמונה". 

את מתכוונת לעבוד עד הלידה?
"אני מקווה, אין כמו עבודה שאת אוהבת כדי להעביר בנעימים את הזמן".

לאחרונה יצא הסרט בו כיכבת, "הילדה הכי יפה בירושלים" על חייה ומותה של ענת אלימלך. איך עברת את זה?
"זו הייתה חוויה מאוד מטלטלת רגשית. לאורך כל התהליך לא דיברתי עם ההורים שלה, זו הייתה הבחירה שלהם ואני כיבדתי אותה. אחרי השידור האבא התקשר אליי. הייתי בדיוק בהליכה והתיישבתי על ספסל בדרך ודיברנו. ומה שאני יכולה להגיד זה שהייתה שיחה מאוד אמוציונלית שלא אחשוף את פרטיה כי אני לא רוצה לדבר בשמו".

View this post on Instagram

ענת אלימלך נרצחה על ידי בן זוגה אבל היא לא היחידה. מאז 2011 ועד היום נרצחו מעל 160 נשים אחרות על יד בני זוגן. חלקן מתלוננות לפני על אלימות מצד בן זוגן וחלקן לא בעקבות הבושה, הפחד מהבן זוג והפחד מה יהיה הלאה עם חייהן. אלו שאמיצות מספיק ורוצות לצאת ממעגל האלימות פונות לקבל עזרה מקצועית ובמקרים רבים הן נאלצות לצאת מהבית שלהן, לעקור את ילדיהן מהמסגרות המוכרות, להתנתק לתקופה מהמשפחה המורחבת ולרוב עוברות עיר רק כדי להתרחק מהגבר האלים המאיים על חייהן. לאורך כל חיי תמיד אמרו לי שאני דומה לענת אלימלך. היו לנו קווים משיקים בקריירה ואפילו הסוכן הראשון שלי, רוברט, חזר ואמר לי שמתישהו אצטרך לספר את הסיפור שלה. לימים קיבלתי את התסריט על סיפור חייה. לפני שנה וקצת ראיתי פוסט של אסי עזר בו סיפר שהחליט לתרום את המשכורת שלו מהארויזיון לאיגי – ארגון הנוער הגאה. חשבתי לעצמי שזה מעשה יפה ומעורר השראה, וזה חלחל בי. ואכן, כבר שצילמתי את הפרוייקט הזה הרגשתי שזה מה שאני צריכה לעשות עם הכסף. לתרום אותו למטרה. שהוא לא שלי בכלל וכך עשיתי. חשבתי הרבה אם לכתוב שתרמתי את הכסף, הרי בגילוי יש משהו לא צנוע, קצת ״שוויצרי״. אבל, כמו שהמעשה של אסי חלחל בי, אני מקווה שזה יעורר השראה במישהו נוסף וגם הוא או היא יחליטו לעשות מעשה ולתרום בעצמם למטרה שנוגעת ללבם. אני גאה שמקלט שלם לנשים מוכות בדרום הארץ יהנה מהמשכורת שלי. טלפון לתרומות: 03-6923795 היום בערב אחרי החדשות ענת אלימלך- ״הילדה הכי יפה בירושלים״ וראשון קשת12. תודה לפרטנר שלי @manunac @keshet12 @roimiller @wizo.nsw

A post shared by Agam Rudberg Krubiner (@agamrudberg) on

תרמת את שכרך על ההשתפות בדוקו למעון לנשים מוכות. ביקרת שם?
"עדיין לא. בקרוב אסע לשם". 

כמי שנולדה במושב רמת צבי, בתוך פסטורליה והרבה טבע וירוק, לא היית רוצה לגדל את ילדייך באותה אווירה?
"אני מגיל 15 בעיקר תל אביבית. אנחנו בונים בית במושב שבו גדלתי, אבל לא בשביל מגורי קבע. לגור ולגדל ילדים אני רוצה בתל אביב. אני אוהבת את חיי העיר, אני רואה סביבי הרבה ילדים תל אביבים והם מגניבים בעיניי, חשופים וסופגים הרבה תרבויות שונות, הם מאוד פתוחים ומפותחים והאופציות החינוכיות מגוונות. אז הילדים שלי יהיו תל אביבים. אני מתה על העיר הזאת ועל כל מה שהיא מציעה". 

תישארו בדירה בצפון הישן של העיר בה אתם מתגוררים היום?
"כנראה שנעבור. הבית שבו אנחנו גרים קצת קטן למשפחה". 

את רואה בעיני רוחך קמפיין עם התינוקת?
"ממש לא. זה לא יקרה. יש לי אחריות על זאת שעדיין לא נולדה, זה לא דבר שנכון בעיניי לעשות ואני אשמור עליה". 

אגב, קמפיין לבגדי היריון כבר הוצע לך?
"כן. יש הצעות. עוד לא נסגר". 

זה נכון שאת אחראית על השידוך של דנה פרידר עם בן זוגה אריאל?
"כן. אני השדכנית ואני שדכנית טובה. יש לי חוש מפותח ועד היום כבר הגעתי לשמונה חתונות שהיו שידוכים שלי. אם דנה ואריאל יתחתנו, זו תהיה התשיעית".

>> דנה פרידר מדברת על האהבה החדשה שלה

את חולמת על משפחה גדולה?
"נתחיל באחת ונראה". 

ההורים שלך נתנו לילדי המשפחה שמות שקשורים במים: אגם, אדווה ופלג. תמשיכי את המסורת המשפחתית עם הבת שלך?
"עוד לא חשבתי על שם, אבל מה שבטוח, הוא לא יהיה קשור בים או במים".

איזה טיפים על היריון ולידה קיבלת?
"כל החברות שלי ילדו ואני מקבלת מהן מלא טיפים, אבל את הטיפ הכי טוב קיבלתי מהסוכן שלי יוני דותן: להקשיב לעצמי ולעשות הכול בקצב שלי". 

אז מה אפשר עוד לאחל לך?
"שיהיה לי היריון משעמם. הכי משעמם. וכן, לידה קלה".