עשר הוכחות שלקורונה יש גם הרבה יתרונות

אריך קונסמולר, אשה יושבת על כיסא וסילי בעיצוב מרסל ברוייר, ועל פניה מסכה של אוסקר שלמר, 1926 בקירוב | ארכיון באוהאוס, ברלין
אריך קונסמולר, אשה יושבת על כיסא וסילי בעיצוב מרסל ברוייר, ועל פניה מסכה של אוסקר שלמר, 1926 בקירוב | ארכיון באוהאוס, ברלין

החתונה בנהריה שלא רצית ללכת אליה? קיבלת תירוץ מעולה לא להגיע. החבר ההוא מהעבודה שאת לא סובלת? נחנק בבידוד. הנה היתרונות הלא צפויים של הקורונה

88 שיתופים | 132 צפיות

בימים אלה נהוג לומר כי הקורונה היא מגפה, שכשנצא ממנה העולם יבין שאי אפשר לייצר הכול בסין, ושזה השיעור הגדול שעלינו ללמוד מהמחלה המסתורית ששינתה את חיינו לבלי הכר בזמן הקצר שהיא איתנו. אבל אנחנו כאן כדי להגיד: אולי זה נכון, אבל בואו לא נשכח שלכל מצב רע יש גם צד חיובי. ומי אם לא אנחנו נמצא את נקודות האור האלה ונציף אותן מעלה על פני השטח כדי שתחושי טוב עם עצמך?

>> מסלול ההתאזרחות של הקורונה בישראל

למעשה, אם תזרמו איתנו, תראו שהקורונה כאן כדי לגרום לכולנו להרגיש טוב לגבי עצמנו. הקורונה היא חברה. הנה עשר הוכחות לכך שהקורונה היא משלנו ולא אויבת.

  1. נכון שיש את ההיא שגרה באינסטגרם, והסטוריז שלה נראים כאילו היא חיה את החיים הכי יפים שאפשר? טסה לחו"ל על חשבון קבוצת קאווה גרופ, מצטלמת תחת לכל עץ דקל רענן ויד ימין שלה תמיד אוחזת בכוס שמפניה? ובכן, זה נגמר. עכשיו היא חולקת חדר שינה עם אימא שלה ברמלה ומעלה סטורי מהבורקס בשוק. אם המצב יימשך, בתוך חודש היא תצטרך לחפש לעצמה עבודה אמיתית, ירחם השם.
  2. אין צורך להמציא יותר תירוצים כדי לא להגיע לאירועים. הכול בחוץ, על השולחן, אפשר לומר את האמת (נסו, זה מזכך). טוב, לא את כל האמת, אין צורך להפריז ולומר "לא הייתי מגיעה לאירוע הפח שלך גם אם היית שולחת לי סטרצ' לימוזין ובתוכה מסאז'יסט והשף אסף גרניט שמכין לי ארוחת שלוש מנות רק שאגיע". אל תהיי רעה, מספיק לומר "יואו, כבר קניתי לך מתנה, אבל אני לא יכולה להגיע לאירוע כזה גדול. אני לא יכולה להיות בבידוד. בגלל הילדים".
  3. "בגלל הילדים". אח, צליל אסימון נופל! סופסוף הבנו למה הם נולדו, כדי שנוכל להיחלץ בעזרתם מאירועים המוניים! ואגב, חסל סדר ג'ימבורי עד להודעה חדשה ואין מה לדבר על הצגות ילדים באולמות תיאטרון בשבת ב-11 בבוקר. לקולנוע אנחנו עדיין הולכות איתם. אולי אפילו היום, כי אשכרה לכו תדעו מה יהיה מחר.
  4. את מהמנשקות? נשיקה אחת או על כל לחי? מתחבקת? עכשיו גם אלה מאיתנו שלא אוהבות מגע גופני משום סוג אלא אם הוא עם בן/בת/זוג/משפחה יכולות ליהנות מהגטו הגופני ומהחופש האנטיפתי שהקורונה מאפשרת לנו ברוב חסדה. לחיצת ידיים? אפילו ביבי אמר שאסור, והמלכה אליזבת עוטה כפפות, אז מי אנחנו שנלחץ?
  5. גילית שערה סוררת בשפם? שתגדל בנחת, את שמה מסכה ולא רואים כלום. כנ"ל עם חצ'קונים, פגעי עור ושאר מרעין פסוריאזיסין. הטיפוח העצמי יכול בכיף להידרדר לתהומות חדשים, ולמי איכפת? ממילא את לא הולכת לשום מקום, רק נשארת בבית עם הטלוויזיה. חסכת מלא כסף על פנים, חידוש גוונים, טיפול פנים וכו'.
  6. הטיפוח העצמי יכול בכיף להידרדר לתהומות חדשים, ולמי איכפת? ממילא את לא הולכת לשום מקום, רק נשארת בבית עם הטלוויזיה. חסכת מלא כסף על פאנים, חידוש גוונים, טיפול פנים וכו'

  7. לשבת בבית בערב ולא לעשות כלום הפך להיות הדבר הנכון והלוהט לעשות. אין צורך להרגיש רע לגבי זה שלא הלכת למסעדה החדשה המדוברת, למסעדה השנייה הכי מדוברת, לחוג הקרמיקה לרווקות בנות 33 או לשבוע האופנה בפריז. אין צורך להתנצל על כך שאת מרוחה על הספה בטרנינג מהוה או בפיג'מה בלויה. את חיה את החלום! בריאה, ספונה בביתך אך לא נתונה בבידוד, חבוקה בחיק משפחתך האוהבת (או חתולך/כלבך/דגך/סמורך) וחיה את החיים הטובים ביותר אפשר לחיות כרגע: הסצנה הביתית הזו, שכמו לקוחה מסרט הולמרק משנות השמונים שבו מככבים ערכי המשפחה של תקופת הנשיא רייגן, היא כל מה שאפשר לשאוף אליו. הלאה, חיים זוהרים בברים אפופי עשן, קישטא השקות מלאות סלבריטאים שמתייגים ומעלים לאינסטה, עופו לנו מהפריים תמונות של חבורת בנות זוהרת במלדיביים. החיים הם במקום אחר, הם בבית, עם האנשים שאתן הכי אוהבות. כמה נפלא!
  8. מכורות לניקיון, זוהי תקופת חייכן היפה ביותר. תמיד ידעתן שחייבים להעביר עוד ניגוב, עוד סמרטוט, לחטא מחיידקים מסביב לגז פעמיים ביום כי כל הלכלוך הזה שאף אחד חוץ מכן לא רואה עוד יגרום לאסון, נכון? ובכן, צדקתן! העבירו עוד ניגוב ופזרו את ה"אמרתי לכן" סביב כאילו היה ויראלי. מגיע לכן.
  9. מעולם לא היה קל יותר להוציא אישור מחלה.
  10. אין יותר סטוצים. אם הקורונה תפסה אותך במצב רווקות, דעי שזה לא הזמן להפקיר את הפפושדו שלך בידי זרים. לכי תדעי איפה פשפשו ידיו של החתיך הזה קודם? האם הוא חזר ממילנו או מפריז לאחרונה? אולי עשה עצירת לילה בקהיר, בן הזנונים המשגע הזה? אולי הוא דוגר ולא יודע? זה הזמן להתנזר, ו/או לפנות לפאק באדיז המאומתים כנטולי קורונה. ולמה אנחנו מציינות את זה כיתרון? כדי שתרגישי טוב עם זה שממילא כל מה שאת עושה בערבים זה לאכול פופקורן נטול שומן מול "חתונה ממבט ראשון". הגנה? ברור כשמש. הקורונה יכולה להימצא גם על הזין!
  11. אחד משיעורי הזן החשובים ביותר הוא להיות ברגע. לא לתכנן קדימה, העבר איננו, העתיד לא קיים – פשוט להיות כאן ועכשיו, לזרום בנהר הזמן. הקורונה די מכריחה אותנו לעשות את זה. אנחנו חיות מרגע לרגע, לא יכולות לתכנן מה יקרה בעוד חודש ואם להזמין חופשה משפחתית להולנד באוגוסט. לכי תדעי מה יהיה. זה אולי נשמע רע, אבל זו ברכה בתחפושת: אנחנו כאן, כולנו, ביחד. כל העולם. לא יודעות מה יהיה מחר. אז ננשום עמוק, נבין שאין ספר הוראות וצריך לעשות את המיטב שאפשר. הסתכלו סביב, האביב כאן: כל הארץ מלאה פריחה צהובה, סגולה, אדומה וירוקה. המים בנחלים גועשים. אפשר להריח את פריחת התפוז המתוקה באוויר. החיים יפים. הם באמת יפים. שתזדיין הקורונה, תראו איזה שמיים מדהימים יש בחוץ.

>> איך מסבירים לילדים מה זה קורונה?