"יש לנו תקווה חזקה שהוא בחיים": מי דואג לעומר ונקרט?

עומר ונקרט | צילום: באדיבות המשפחה
עומר ונקרט | צילום: באדיבות המשפחה

עומר ונקרט (22) נחטף באכזריות על ידי חמאס מהמסיבה ברעים. משפחתו דואגת לשלומו, במיוחד בהתחשב במחלה ממנה הוא סובל

88 שיתופים | 132 צפיות

בכיכר החטופים בתל אביב, יחד עם עוד משפחות שבניהם ובנותיהן נחטפו, אפשר יהיה למצוא גם את ניבה ונקרט זועקת עם ההמון. בנה של ניבה, עומר בן ה-22, נחטף בשבעה באוקטובר ונמצא בשבי החמאס. והיא? זועקת, כואבת, אך כרגע לא עוסקת בלהאשים אף אחד בממשלה או מחוצה לה, רק מנסה לעשות הכל כדי שבנה, שבסך הכל הלך לבלות ולרקוד במסיבה ברעים ולא שב, יחזור הביתה.

>> פול נרצח בבארי, אשתו בל אמורה ללדת בכל יום: "אספר לו שאבא היה גיבור"

ספרי לי על אותה שבת ארורה. מה קרה שם?
"עומר נסע למסיבה ברעים עם ידידה טובה שהוא גדל איתה יחד, קים דמתי ז"ל. בהתחלה לא ידענו מה קורה עם קים, גם המשפחה שלה לא ידעה מה קורה איתה גם. אני הייתי בטוחה שהם יחד ונחטפו יחד, אבל בסופו של דבר התברר שקים נרצחה במסיבה. הם בסך הכל נסעו יחד למסיבה ליהנות, חבר'ה צעירים. בחמש וחצי בבוקר הם הגיעו לשם, כי השיא של המסיבה היה אז, ובשש וחצי בבוקר התעוררנו אנחנו בגדרה מהאזעקה. התקשרנו אליו והוא אמר שהם בעוטף, שמים את הידיים מעל הראש, ושתכף יגיע למיגוניות".

"הוא חולה קוליטיס ובמצבי לחץ זה מתפרץ באופן ממש קשה. בשעה 7:50 שאלתי אותו שוב אם הכל בסדר, והוא כתב 'לא, אני מת מפחד'. זו הייתה ההודעה האחרונה שקיבלנו ממנו"

 

"כשהוא הגיע למיגונית, הוא סיפר שיש מיליון פיצוצים שלא מפסיקים ושיש לחץ היסטרי", היא משחזרת, "בשלב מסוים הוא כתב לי שיש ירי מנשק חם, יריות בלתי פוסקות, ושהוא לא רוצה לצאת עד שיחלצו אותם. בשלב מסוים כתבתי לו שוב, הוא חולה קוליטיס ובמצבי לחץ זה מתפרץ באופן ממש קשה, אבל הוא אמר שהוא בסדר. לאחר מכן, בשעה 7:50, שאלתי אותו שוב מה קורה, אם הכל בסדר, והוא כתב 'לא, אני מת מפחד'. זו הייתה ההודעה האחרונה שקיבלנו ממנו, מאז הקשר נותק".

"אהב לרקוד ולצאת למסיבות". עומר ונקרט | צילום: אלה קוגן
"אהב לרקוד ולצאת למסיבות". עומר ונקרט | צילום: אלה קוגן

מטורף. איך גיליתם שהוא בעצם חטוף בעזה?
"פתחנו חדשות לאחר כמה זמן ושודרה כתבה של אדוה דדון. חשבנו שאנחנו מזהים אותו מהטלוויזיה יחד עם עוד חבר'ה שפונו לפטיש, כי היה שם בחור שנראה ממש כמוהו. בעלי שי נסע לפטיש ולא נתנו לו להיכנס. בזמן שהוא מתווכח עם השוטרים הוא מקבל טלפון מחבר 'שי בוא הביתה'. משסירב לחזור, החבר אמר לו שחמאס הפיצו סרטון שבו רואים את עומר מובל בג'יפ שחור עם תחתונים בלבד, כפות, כאשר חמישה חמאסניקים מכוונים עליו נשק וצורחים 'אללה אכבר'. אחרי כמה זמן רץ עוד תיעוד שבו עומר כבר נראה בעזה עצמה, שוכב כפות על הרצפה עם תחתונים, וככה הבנו שהוא כבר שם, אבל לפחות בחיים. בהמשך הגיע אלינו בחור שהיה במיגונית עם עומר וקים, שסיפר שאחרי שנזרקו רימונים למיגונית כדי לחנוק את השוהים בה, עומר קם ואמר 'אני לא נשאר למות פה', ובדיעבד על אף שנחטף – זה מה ששמר אותו בחיים".

>> הרצח של שני לוק מחורר את הלב שבא לצרוח

ניסיתם לפנות למשטרה? מישהו דיבר איתכם?
"בהתחלה הייתי בהלם, עכשיו אני לא מצליחה להבין אפילו למה לא פנינו למשטרה בהתחלה בעצמנו. אנחנו בין 30 המשפחות שכבר ביום שני, יומיים אחרי שהכל התחיל, קיבלו הודעה מאכ"א שעומר נחטף. הם, כמונו, התבססו על אותם סרטונים שגם אנחנו ראינו".

"אנחנו מעבירים מסרים לראש הממשלה והמדינה שזה על אחריותם וזה קרה במשמרת שלהם – המיקרוקוסמוס של החברה הישראלית שבוי בעזה, ואף אחד לא ירצה לחיות אחר כך במדינה שמפקירה את אזרחיה, קשישים וילדיה"

 

עומר הבכור מבין שלושה אחים, רן בן ה-18 ומאיה בת ה-13, המתגוררים עם הוריהם ניבה ושי בגדרה. בגילו הצעיר, עומר כבר מנהל מסעדה בשם 'נינה ביאנכה', ואחראי על עשרות עובדים. בנובמבר הזה הוא היה אמור להתחיל קורס מסעדנות בשנקר. אימו ניבה מתארת כי השיחות היחידות שאי פעם קיבלה עליו מבית הספר, היו רק כאלה שבהן שמעה איזה מדהים בנה. היא מתארת אותו בבחור מלא שמחת חיים, אהוב ומוקף בחברים רבים. "זה ילד שתמיד אמרתי לו כמה כיף ונחת זה לגדל אותו", היא מספרת בכאב.

לאחרונה שחררה ידידתו דנה וייס שיר שכתבה והלחינה למענו, בשם "עוד נרקוד". עומר הוא חברו הטוב של אחיה של דנה, ואף היה חניך של דנה בתנועת הנוער המקומית בגדרה. "השיר פשוט יצא ממני ברגע, אחרי כל הימים מאז השבת השחורה. עד אז לא מצאתי את המילים", מספרת וייס, "ניסיתי לחשוב מתוך המקום של אימא של עומר, ניבה, וכמובן כל המשפחה והחברים שמחכים שיחזור אלינו. מאז שאני מכירה את עומר הוא הילד הכי שמח, עם האנרגיה הכי טובה בחדר".

"אי אפשר שלא לאהוב אותו", מסכימה ניבה, אמו של עומר. "הוא אוהב אדם, ילד שמח וטוב. כמו כל בחור צעיר בן גילו, הוא מבלה במסיבות וחי חיים טובים עם מסעדות בשפע. הוא מאוד אוהב אוכל, החלום שלו זה לבקר מסעדות, והוא משקיע המון בביקורים במסעדות שף. הוא ילד של אהבה. אח מדהים לשני האחים שלו, למרות פערי הגילאים ביניהם".

משפחת ונקרט | צילום: באדיבות המשפחה
משפחת ונקרט | צילום: באדיבות המשפחה

כפי שכבר צוין, עומר חולה במחלת הקוליטיס, מחלת מעיים קשה עמה אובחן בגיל 14. המחלה מתבטאת בין היתר בשלשולים והקאות, שיכולים להגיע גם ל-15-20 פעמים ביום ויותר במצבי קיצון. הסימפטומים האלה עלולים להוביל לדימום, כמו במקרה של עומר, ואם אינו לוקח את תרופותיו אז רמת ההמוגלובין שלו עלולה לרדת. משפחתו מניחה שהוא אינו מקבל את התרופות החיוניות לו בעזה, כמו גם את הטיפול הרפואי הנדרש לו. כאמור, במצבי לחץ המחלה מתפרצת באופן קשה מאוד, ומשפחתו של עומר חוששת כי הוא סובל ואין איך לעזור לו.

>> "חיי לא ישובו להיות כמו שהיו": אימה של מפל אדם ז"ל קורעת לנו את הלב

מצמרר ומדאיג כל כך. אתם מנסים לעשות משהו כרגע?
"אנחנו מתראיינים בלי הפסקה ומתפללים, מאמינים ויש לנו תקווה חזקה מאוד חזקה שעומר בחיים, וחוזר אלינו בריא ושלם גם בגוף וגם בנפש. מעבירים מסרים לראש הממשלה והמדינה שזה על אחריותם וזה קרה במשמרת שלהם – המיקרוקוסמוס של החברה הישראלית שבוי כרגע בעזה, ואף אחד לא ירצה לחיות אחר כך במדינה שמפקירה את אזרחיה, קשישים וילדיה".

עומר ונקרט | צילום: באדיבות המשפחה
עומר ונקרט | צילום: באדיבות המשפחה

>> בר קופרשטיין נחטף לעזה בזמן שניסה להציל אחרים מהטבח במסיבה ברעים

יש בך כעס?
"כרגע אני לא עסוקה בלכעוס ולהאשים, אני עסוקה בלהביא את הילד שלי הביתה. כשהוא יחזור נטפל בו ונטפל בעצמנו. כל מדינות ערב מכירות את היכולות של צה"ל, ניצחון יהיה רק ניצחון הרוח כשיחזרו הביתה. אחר כך נסגור חשבון עם מי שצריך. תוכיחו לנו קודם שאתם יודעים להחזיר את התינוקות, את הקשישים, את המבוגרים, ואת הבן שלי".

לאחרונה הקימה המשפחה  אתר למען עומר והשבתו הביתה. בינתיים, בנות ובני משפחתו נמצאים כל העת בתל אביב, יחד עם מטה המשפחות של החטופים והשבויים, וממשיכים להתפלל להחזרת בנם הביתה בשלום.