עדן פינס: "אומרים עליי שאני ערסית, ואני חולה על זה"

עדן פינס | צילום: יוסי מיכאלי ל-ArtBook  ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: מזל חסון, איפור: נוגה תמיר, שיער: אדיר יעקוב, חולצה: רנואר עגילים: קרן וולף טבעות: MONE’
עדן פינס | צילום: יוסי מיכאלי ל-ArtBook ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: מזל חסון, איפור: נוגה תמיר, שיער: אדיר יעקוב, חולצה: רנואר עגילים: קרן וולף טבעות: MONE’

הפרעת האכילה, מה למדה מציפי רפאלי והעסק החדש בהשראת ריהאנה. עדן פינס שולטת בתעשייה המקומית ומצליחה להישאר הכי שכונה, בקטע טוב

88 שיתופים | 132 צפיות

שבועיים בבידוד עושים משהו לבן אדם, אין ספק, בייחוד כשהבן אדם הזה הוא עדן פינס, יורשת העצר של הביצה. בשנה האחרונה פינס (23) סיימה רשמית להתחמם על הקווים: היא כיכבה על שער מגזין האופנה הנחשב הארפר'ס בזאר, ניהלה מגעים עם סוכנות שחקנים גדולה באל.איי, לוהקה לסדרת פשע מבטיחה בבימויו של שי כנות ("הבורר") ורקמה תוכניות עסקיות שיהפכו אותה למתחרה של ריהאנה. ואז הגיעה הקורונה.

גם נערת השער שלנו נשלחה לבידוד והספיקה לצאת בשביל שנקיים את הריאיון הזה, אלא שבמקום להיפגש בבית קפה, בקניון או במקום שוקק אחר, פינס מבקשת שאבוא לדירה שלה, היא אשכרה מעדיפה לא לצאת מהבית. הבידוד לא הספיק לה. "זאת הזיה, אבל נהניתי מזה אז משכתי את הבידוד עוד קצת״, היא מספרת על הימים שבילתה בגפה בדירתה במגדל יוקרה ברמת גן. ״הייתי לבד, ואני לא אדם של לבד. היו שיחות וידיאו פה ושם אבל בעיקר למדתי ליהנות מהשקט. עשיתי מדיטציות, למדתי טקסטים, צמצמתי פערים, לא יזיקו לי עוד שבועיים".

"הייתה לי תקופה של הפרעות אכילה, פשוט לא אכלתי, הייתי בדיכאון. אבל ברגע שהתחלתי לשחרר ולהפסיק להתייחס לטוקבקים, הכל התאזן"

פינס מספרת שכבר הייתה שלוש פעמים בבידוד מאז פרוץ המגיפה, אבל הנסיבות שהביאו אותה לבידוד האחרון הן אלה שכנראה הביאו אותה לעשות חשבון נפש. בסוף חודש יוני תכננה פינס לחגוג את יום הולדתה במסיבת בריכה עתירת משתתפים, אבל בעקבות התפרצות הגל השני והעלייה בתחלואה היא הסתפקה באירוע צנוע עם 50 מוזמנים כפי שהתירו ההנחיות. אחת המוזמנות הייתה הזמרת עדן בן זקן, שבזמן החגיגות עוד לא ידעה שנחשפה לחולה מאומת.

עדן פינס | צילום: יוסי מיכאלי ל-ArtBook, חולצה: רנואר, מחוך: מיקי ממון Timeless, עגילים: קרן וולף, טבעות: 'MONE
עדן פינס | צילום: יוסי מיכאלי ל-ArtBook, חולצה: רנואר, מחוך: מיקי ממון Timeless, עגילים: קרן וולף, טבעות: 'MONE

"תביני, ביום ההולדת שלי לא היה אדם אחד עם קורונה, זה לא קרה אצלי", מבקשת פינס לשמור על תדמית נקייה. "למחרת הלכתי עם חברים למסיבה פרטית ושם היו כמה חולים מאומתים. מסביבי כולם המשיכו כאילו כלום, אבל צפיתי את הסכנה והחלטתי על דעת עצמי להיכנס לבידוד. חזיתי מראש את הגל השני".

איך ידעת שהיו סביבך חולים מאומתים, קיבלת הודעה מהשב"כ?
"שמעתי שחברים שלי חלו. רק שלושה ימים לפני שנגמר הבידוד קיבלתי הודעה ממשרד הבריאות".

מה דעתך על התנהלות הממשלה במשבר הקורונה?
״אני בת 23, אני לא נכנסת לפוליטיקה, אבל זה מרגיש שבממשלה צוחקים עלינו. מצד אחד ההנחיות לא ברורות, מצד שני מחלקים קנסות. קראתי שהמדינה הרוויחה יותר מ־3 מיליון ש"ח מהקנסות, ואז מחלקים לנו 750 ש"ח. אני לא מבינה במספרים, יש לי דיסקלקוליה (לקות למידה בחשבון – ל"ש), אבל אני רואה אנשים שלא יודעים איך לקום בבוקר ואיך לסגור את היום וזה שובר אותי. כואב לי שאנשים איבדו כסף שחסכו שנים, אני ממש מנסה להרים לעסקים הקטנים, למשל לקנות במכולת ולא בסופר גדול".

״אני בת 23, אני לא נכנסת לפוליטיקה ואני לא מבינה במספרים, אבל זה מרגיש שבממשלה צוחקים עלינו. כואב לי שאנשים איבדו כסף שחסכו שנים"

לנוכח העובדה שהרבה סלבס חלו בקורונה, חלק קיימו מסיבות בניגוד להנחיות, אחרים הפרו בידוד. יש קצת תחושה שהסלבס מרגישים קצת מעל העם.
״זה קצת אכזרי להגיד. לקחנו ריזיקה ועכשיו אנחנו אוכלים את הדייסה שבישלנו, אבל אנחנו לא שונים מאנשים אחרים במדינה שגם חגגו. העניין זה שאותנו כולם מכירים, ואנחנו חייבים דין וחשבון כל הזמן. חגגתי יום הולדת במתכונת מצומצמת, לפי ההנחיות, אחרי שברגע האחרון אמרתי לאנשים שהזמנתי לא לבוא, ולאנשים בכל זאת היה מה להגיד. לגבי האחרים, אני לא יכולה להטיף לאף אחד, אבל אין ספק שסלבס צריכים לתת דוגמה. למשל הסיפור שהיה עם לירן דנינו (הזמר נחשד בהפרת בידוד – ל"ש), זה לא נראה טוב. אנחנו חייבים להיות 100 אחוז, וגם לא לשכוח שזה עניין פלילי״.

הפסדת הרבה עבודה בגלל המצב?
״היו הרבה פרויקטים מתוכננים בחו"ל שהפסדתי, וכן, זה היה הפסד כלכלי כואב, אבל אני מאמינה שהכל זה מלמעלה״.

עדן פינס |  צילום: יוסי מיכאלי ל-ArtBook, חליפה: Gucci, חזייה: אוסף פרטי, גרביים: רנואר, נעליים: לוני וינטג', עגילים: קרן וולף טבעות Mone’
עדן פינס |  צילום: יוסי מיכאלי ל-ArtBook, חליפה: Gucci, חזייה: אוסף פרטי, גרביים: רנואר, נעליים: לוני וינטג', עגילים: קרן וולף טבעות Mone’

בית ספר לעסקים

הקורונה תפסה את פינס בשיא פריחתה. בינואר האחרון זכתה אצלנו בתואר הסטייל אייקון של השנה, היא מזוהה כיום בעיקר כפרזנטורית של רשת האופנה רנואר, אבל לפינס יש תוכניות התרחבות. היא מככבת עכשיו בקמפיין לחברת ביטוח לצד גיא פינס ואחרי שעשתה דריסת רגל בסדרת הנוער "כפולה" לצד נועה קירל, היא מצטלמת בימים אלה לסדרת הפשע "בני אור", גם היא מבית yes. "אני משחקת את לילך, נערה שמקשרת בין הצעירים לעולם הפשע. זה ממש מרגש אותי, זה תפקיד ראשון שלי למבוגרים", היא מספרת. גם חו"ל על הכוונת שלה, היא מספרת. לדבריה היא נמצאת במגעים מתקדמים עם אחת מסוכנויות השחקנים היוקרתיות באל.איי. ״זו הסוכנות של וין דיזל וקווין הארט, בין היתר״, היא משתפת, ״כל יום שלחו מייל ושאלו מתי אני מגיעה. היה לי כבר מורה לאנגלית, קואצ׳ר למבטא, הכל היה סגור ופתאום הכל התפוצץ״.

"ברחתי מהבועה של רעננה, לא היה לי קל שם, יש המון התעסקות בשופוני ובכסף. ילדים היו מגיעים לבית הספר בפורשה ומרצדס, אני הלכתי ברגל"

אז כמאמר הקלישאה, את חוצה את הקווים רשמית מדוגמנות למשחק?
״משחק זה החלום שלי, כבר בתור ילדה הייתי עושה סצנות מתוך ׳דמדומים׳ במקלחת. חוץ מזה אני שמחה לעשות עוד דברים ולא רק להיות קולב של בגדים. אני מתמקדת מאוד גם במישור העסקי – כבר שנה וחצי שאני מפתחת מותג ביוטי עם מוצרים מיוחדים. אין סיכוי שלמישהו היו מוצרים כאלה לפני שהמצאתי אותם, אבל יש אנשים שכבר החליטו לשים רגליים".

מה קרה?
"עבדתי על פורמולה של מוצר, עשו לי קטע לא יפה וגנבו את זה ממני, אבל אני לא נכנסת לזה, מה ששלי – שלי״.

עדן פינס | צילום: יוסי מיכאלי ל-ArtBook, חולצה: Gucci, חזייה: רנואר, עגילים: קרן וולף, טבעות: Mone’
עדן פינס | צילום: יוסי מיכאלי ל-ArtBook, חולצה: Gucci, חזייה: רנואר, עגילים: קרן וולף, טבעות: Mone’

״ראיתי את משפחת רפאלי מבפנים, לא כמו שכולם רואים אותם, ונוכחתי לגלות משפחה מהממת. אבל כמה שהם נתנו לי להרגיש בבית וחלק מהמשפחה, המשבר שלהם הוא לא ענייני"

בקיצור, ריהאנה פינת גל גדות.
"גל גדות יש רק אחת, אני אשמח להיות עדן פינס. ריהאנה היא דוגמה טובה לאשת עסקים שהשתמשה בכוח שלה כדי לעשות ביזנס וזה הוויז׳ן שלי. כל אחת שיש לה שכל תדע למנף את זה ולעשות עסקים דרך הכוח שלה בפרסום. בכללי, כל אישה צריכה שיהיה לה את הבייבי שלה, לא רק ידוענית. די, אין יותר גברים שמחזיקים את העולם, צריך לשנות את התפיסה הזאת. היום יש ילדות צעירות שמחזיקות מותגים, והן אלופות״.

באותה הזדמנות צריך לשנות את פערי השכר בין גברים לנשים. את דואגת להשוות את השכר שלך לגברים שנמצאים איתך על הסט?
״כשנהיה בהוליווד נשווה שכר, אבל פה? בואי, למי כבר אפשר להשוות? יהודה לוי? הבן אדם מחזיק את התעשייה הזאת שנים, ומי אני, כולה שלוש שנים בתעשייה? זה לא קשור לגבר או אישה. אבל כן, באופן כללי בעלי עסקים, נדל"ניסטים, כל השמות הגדולים זה בדרך כלל גברים, אפילו אלוהים זה זכר. מי אמר שאלוהים זה לא אישה?״.

בשם השיימינג

אפרופו אלוהות, בינואר האחרון פינס עוררה סערה גדולה במיוחד כשתמונות שלה התפרסמו במגזין המחוצף Filthy Mouth ושבהן היא עוטה לגופה המסותת ביקיני זעיר ומצולמת בתנוחות פרובוקטיביות. התגובות לא איחרו להגיע, הקיצונית שבהן יצאו בינואר האחרון מפיו של מגיש הרדיו שי גולדשטיין שקרא בשידור חי להוקיע את פינס. ״את מגעילה אותי״, ״עושה נזק למחאת ה־Me too״ ו״מחפצנת את עצמך״, הם רק חלק מההיילייטס שאמר בתוכניתו "מועדון ארוחת הבוקר" ברדיו 103FM.

״כשנהיה בהוליווד נשווה שכר, אבל פה? בואי, למי כבר אפשר להשוות? יהודה לוי?"

״הוא אמר הרבה דברים מכוערים, אבל זה אדם קטן וחשוך שאוהב לעשות פרובוקציות. הנזק העיקרי שנעשה בסיפור הזה הוא לו", פינס רושפת. "כנראה גירד לו הגוף כשהוא ראה שם חם שמדברים עליו, אז הוא רצה להכניס את עצמו לתוך זה. איפה אני עושה נזק ל־Me Too? ואיך אתה בכלל מעז להשתמש בשם שלי בהקשר של המחאה הזאת? נשמה, אתה תגדל את הילדים שלך איך שבא לך, כל עוד מה שאני עושה זה טוב לאימא ואבא שלי, סע לשלום".

״ואת יודעת מה הכי מגעיל?", ממשיכה פינס, "שהייתה לצדו מישהי, לאה משהו (לאה לב – ל"ש), ואיזה דיבור דוחה היה לה. אחר כך היא הסתייגה ואמרה אני לא ואני כן, אבל גברת, יש הקלטות שלך ברדיו. בחייאת ראבק, תתקדמי. אם את פה בשביל להקניט ולהוריד למין הנשי – לכי תהיי גבר״.

עדן פינס | צילום: יוסי מיכאלי ל-ArtBook, ז׳קט: רנואר, חצאית: מיקי ממון Timeless, חזייה: רנואר, טבעות: Mone’, גרביים: רנואר, נעליים: לוני וינטג׳, עגילים: קרן וולף
עדן פינס | צילום: יוסי מיכאלי ל-ArtBook, ז׳קט: רנואר, חצאית: מיקי ממון Timeless, חזייה: רנואר, טבעות: Mone’, גרביים: רנואר, נעליים: לוני וינטג׳, עגילים: קרן וולף

לאילו תגובות ציפית?
״בחו״ל התגובות היו הכי מרימות. נכון שמדובר במגזין פרובוקטיבי, אבל תשמעי, מבחינתי זו אמנות. זו העבודה שלי וזו התנוחה שבא לי להצטלם בה, ומה אכפת לי מה חושבים. אני יודעת שיש לי לוק מוגזם, יש לי אופי קצת גברי וקצת נשי ואולי זה מושך אש, אבל אני לא באה למכור סקס״.

מה את חושבת על מחאת Me Too?
״אני שמחה שנשים בעולם התחילו לפתוח את הפה, אבל אני מעולם לא ידעתי לסתום. בתחילת הדרך הגעתי לאודישן בלונדון, הייתי ילדה בת 18 לבד. קלטתי שהצלם מסתכל עליי, שמשהו קורה, ואז הוא הציע לי לקבוע פגישה בערב עם דרינק. אמרתי לו מה דרינק, באתי לאודישן, והוא אמר: 'נו, את מכירה את העולם הזה, ככה מתקדמים'. אמרתי לו שיתקדם לי מהפרצוף, לקחתי את הדברים שלי והלכתי. אמרתי כוס אימא של העבודה הזאת ושלו".

"כל אחת שיש לה שכל תדע למנף את זה ולעשות עסקים דרך הכוח שלה בפרסום. בכללי, כל אישה צריכה שיהיה לה את הבייבי שלה, לא רק ידוענית"

טוב, אם אנחנו כבר מדברות, רזית מאוד לאחרונה.
״הורדתי תשעה אחוזי שומן, אבל זה לא קרה בכוונה, פשוט התאזנתי מבחינה נפשית. כשנכנסתי לעולם הזה אנשים אמרו לי דברים שפגעו בי ונכנסתי למקום לא בריא, מישהי אמרה לי: ׳ממי, את חייבת להוריד חמישה ק"ג כי את בחיים לא תתקדמי׳. הייתה לי תקופה של הפרעות אכילה, פשוט לא אכלתי, הייתי בדיכאון. אבל ברגע שהתחלתי לשחרר ולהפסיק להתייחס לטוקבקים, הכל התאזן. עכשיו כותבים לי שאני אנורקסית ואיפה התחת שלי, אבל כל עוד אני בריאה כולם יכולים להתפוצץ. אני שונאת שנכנסים לי לצלחת״.

עדן פינס | צילום: יוסי מיכאלי ל-ArtBook, חולצה: רנואר
עדן פינס | צילום: יוסי מיכאלי ל-ArtBook, חולצה: רנואר

עושר ואושר

אולי בשל גילה הצעיר, 23, פינס לא לגמרי מבינה את יחסי הכוחות בעולם הזה. אי אפשר לא להסתכל על צלחת של דוגמנית כשיושבים לאכול איתה, כמו שאי אפשר לנסות להבין כמה שמן הארנק של נשים מצליחות במיוחד, או שאולי היא פשוט נשמה אמיתית וחמה שלא רק הציעה לארח אותי בביתה אלא אפילו לערוך לי סיור מלא. זה אף פעם לא מובן מאליו כשמרואיינים מכניסים עיתונאים לביתם, זה יכול לקרות או מתום לב או מביטחון מלא. איכשהו אצל פינס שתי התשובות נכונות.

פינס מארחת ברוחב לב ומניחה לי להתעכב על כל פרט ופרט, מהפינה להדלקת נרות שבת עד המקדש האמיתי – חדר הארונות. אבל להפתעתי הרבה, מלבד תיק קלאץ׳ קטן של לואי ויטון לא תמצאו שם פריטי מעצבים יקרים במיוחד.

"בתיכון עשו עליי חרם. הייתי בוכה בבית, לא רציתי ללכת לבית ספר אבל המשפחה שלי עזרה לי להבין שאנשים חרא יש בכל העולם ושזו תקופה שתעבור"

״אנשים חושבים שמפני שגדלתי ברעננה אז אני באה ממשפחה של טחונים, אבל יש דרג ויש זרג״, מספרת פינס, בת להורים עובדי עיריית רעננה ואחות בכורה לאחות נוספת ולשני אחים קטנים. ״אני ברחתי מהבועה של רעננה, לא היה לי קל שם, יש המון התעסקות בשופוני ובכסף. ילדים היו מגיעים לבית הספר בפורשה ומרצדס, אני הלכתי ברגל".

>> עדי פינס: "אני יודעת שבסוף יראו אותי בפני עצמי"

פינס מספרת כי לא מצאה עצמה גם מבחינה חברתית. "בתיכון עשו עליי חרם. הייתי בוכה בבית, לא רציתי ללכת לבית ספר", היא נזכרת, "אבל המשפחה שלי עזרה לי להבין שאנשים חרא יש בכל העולם ושזו תקופה שתעבור".

התקופה אכן עברה. את הצעדים הראשונים בעולם הדוגמנות עשתה אחרי שאימא שלה רשמה אותה לתחרות מלכת היופי ב־2015, פינס הגיעה רק עד לרשימת 16 המועמדות סופיות, אבל לסוכן עומרי יערי זה הספיק בשביל לזהות את הפוטנציאל. הבום הראשון הגיע אחרי שהשתתפה בקליפ לשיר "קרמלה" של משה פרץ. השיר אמנם הפך להיט, אבל פינס היא שהפכה בזכותו לכוכבת. ויש גם את עניין הגברים בחייה, ברזומה שלה תמצאו מערכות יחסים מתוקשרות עם גברים מוכרים כגון טום אביב, עומרי בן נתן, והקשר שהיה או לא היה או קורה עכשיו עם עומר אדם.

״כל הקישור הזה לשמות של גברים מביא לי את העצבים, למה אני חייבת להיקשר לגבר כדי להצליח? מעולם לא חיפשתי לצאת עם מישהו בשביל כותרות"

לא מעצבן אותך שקושרים בין ההצלחה שלך לרשימת הגברים שהיית איתם?
״כן, זה מבאס. כל הקישור הזה לשמות של גברים מביא לי את העצבים, למה אני חייבת להיקשר לגבר כדי להצליח? מעולם לא חיפשתי לצאת עם מישהו בשביל כותרות".

אריזה משפחתית

פינס עומדת מאחורי הדברים שלה. רק לאחרונה היא נפרדה מדור רפאלי, אחיה הצעיר של הדוגמנית בר רפאלי, אחרי מערכת יחסים שנמשכה עשרה חודשים וכללה לא מעט ארוחות משפחתיות. ״חמוד שלי, דור. יש בינינו הרבה פערים שאי אפשר לגשר עליהם, אבל נשארנו חברים ובקשר טוב. נפרדנו באהבה גדולה", היא אומרת בחיוך משכנע וממעטת להרחיב.

זה נכון שמחתימים את בני הזוג של בני משפחת רפאלי על הסכם סודיות?
"אותי לא החתימו על שום דבר, והאמת שגם לא שמעתי על דבר כזה", היא צוחקת.

יצא שליווית את משפחת רפאלי באחת התקופות הדרמטיות בחייה סביב החקירות וההגעה להסדר טיעון בעקבות עבירות מס, רגע לפני שציפי רפאלי נכנסת לכלא ל־16 חודשים. איך התרשמת מהאופן שבו הם ניהלו את המשבר כמשפחה?
״ראיתי את המשפחה הזאת מבפנים, לא כמו שכולם רואים אותם, ונוכחתי לגלות משפחה מהממת, אבל כמה שהם נתנו לי להרגיש בבית וחלק מהמשפחה, זה לא ענייני ואני לא נכנסת לזה. זו המשפחה הכי לא קרימינלית שפגשתי בחיים, ואני רק רוצה שיהיה להם ולציפי טוב".

הצלחת ללמוד מבר ומציפי משהו על עולם הדוגמנות? יצא לך להתייעץ איתן, או לקבל מהן הכוונה מבחינת עסקית, תקשורתית או אסטרטגית?
"מבחינתי בר וציפי הן הנשים הכי פורצות דרך בתעשייה בארץ. כמובן שיש עוד שמות גדולים וטובים כמו גל גדות, מורן אטיאס ועוד, אבל הן עשו דרך ייחודית שלא נראה כאן שוב. ציפי תמיד התעניינה וכיוונה אותי, והרשיתי לעצמי לשאול אותה שאלות. מאוד סמכתי על שיקול הדעת שלה".

את מרוצה מהמקום שבו את נמצאת היום?
״עבדתי מאוד קשה בשביל להגיע למקום הזה. עבדתי בחנות איפור, עשיתי בייביסיטר, הייתי מלצרית בחוף הים והכנתי בייגלים בקניון. אין עבודה שלא עשיתי. גם כשהתחלתי לדגמן עשיתי הרבה עבודות שחורות, חלקן ללא תשלום, מתוך הבנה שיש לי דרך לעבור, והיא הייתה ארוכה וקשה״.

עדן פינס בקמפיין לרנואר | צילום: יונתן וייצמן
עדן פינס בקמפיין לרנואר | צילום: יונתן וייצמן

עשית דברים שאת לא גאה בהם?
"בתחילת הקריירה שלי היו דברים שהם לא הוט קוטור, אבל אם אתה לא קצת טראש אז אתה לא יכול להצליח".

את רואה את עצמך כטראש?
״טראש בעברית זה זבל, אבל שום דבר לא נשמע טוב בעברית. אני לא זבל, אבל אני כן שכונה. אומרים עליי שאני ערסית – וואלה זאת אני, ערסית, ואת יודעת מה? אני חולה על זה״.

 

צילום: יוסי מיכאלי ל־ArtBook
ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט
סטיילינג: מזל חסון
איפור: נוגה תמיר
שיער: אדיר יעקוב
חולצה: רנואר
מחוך: מיקי ממון Timeless
עגילים: קרן וולף
טבעות: mone'
צולם ב- German Cultural Center