ג'ניפר לופז לקחה לסלינה גומז את התפקיד, ולא בטוח שזה משמח

סלינה גומז וג'ניפר לופז | צילום  Kevin Mazur/One Voice: Somos Live! gettyimages
סלינה גומז וג'ניפר לופז | צילום Kevin Mazur/One Voice: Somos Live! gettyimages

מותג היוקרה Coach החליף את הפרזנטורית סלינה גומז בג'יי לו, המבוגרת מגומז ב-23 שנים. זהו מהלך לא רגיל בעולם האופנה המקדש את הנעורים, אז מה קרה כאן?

88 שיתופים | 132 צפיות

עולם האופנה קרוב יותר ברוחו לגן ריקי מאשר לאחוזת ראשונים. מדובר בעולם המקדש נעורים, גוף מחוטב ופרופורציות מושלמות, למרות המהפכות המתרחשות וקוראות להרחיב את גבולות היופי ולכלול בתוכו גם נשים מלאות יותר, בעלות עור לא מושלם וטרנסג'נדריות. אבל נשים מבוגרות? כמעט ולא. כולנו זוכרים את קול הצעקה שקם כאשר איילת זורר הוחלפה באסתי גינזבורג כפרזנטורית של גולברי, באותה שנה, אגב, שסופיה לורן בת השמונים כיכבה במודעות הפרסומת ובקמפיינים של דולצ'ה וגבאנה.

דולצ'ה וגבאנה מקדשים את ערכי המשפחה האיטלקית בקמפיינים שלהם, לכן זה לא מוזר שבקמפיין נמצא מקום למאמא העל זמנית, אבל גם מעצבים כמו לואי ויטון או מארק ג'ייקובס ליהקו בשנים האחרונות נשים מבוגרות יותר לקמפיינים שלהם. השחקנית קתרין דנב כיכבה במודעת פרסומת של לואי ויטון, ובקמפיין 2019 של מארק ג'ייקובס מככבת הסופר מודל כריסטי טרלינגטון בת ה-50.

כריסטי טרלינגטון במודעת פרסומת למותג מארק ג'ייקובס
כריסטי טרלינגטון במודעת פרסומת למותג מארק ג'ייקובס

השאלה מדוע בתי אופנה המיועדים לנשים בעלות אמצעים משתמשים בנשים צעירות כפרזנטוריות היא שאלה שעדיין יש לה מקום. בתי האופנה דיור ושאנל לקחו כפרזנטוריות את ג'ניפר לורנס ומרגו רובי (בהתאמה), נשים צעירות שהמקבילות שלהן בעולם האמיתי, סטודנטיות או נשים בתחילת דרכן המקצועית, ודאי אינן יכולות להרשות לעצמן את הבגדים העולים אלפי דולרים או אירו.

למרות זאת, נשים עם מספר רב של עוקבים ברשתות החברתיות קורצות למותגים, וסלינה גומז היא כוכבת ענקית, ואמנם הייתה רק בת 24 כאשר לוהקה לתפקיד הפרזנטורית של COACH ב-2016, אבל כבר אז היו לה יותר ממאה מיליון עוקבים באינסטגרם (והיום כבר יותר מ-160 מיליון). במהלך הקדנציה שלה כפרזנטורית סלינה אף השיקה קולקציית קפסולה של תיקים לא רעים בכלל, לבשה את בגדי המותג על השטיחים האדומים וישבה בשורות הראשונות של תצוגות המותג בשבוע האופנה של ניו יורק.

קולקציית תיקים של סלינה גומז ו-Coach
קולקציית תיקים של סלינה גומז ו-Coach

והנה – אתמול הודיע בית האופנה שאת גומז תחליף ג'ניפר לופז בת ה-50 המבוגרת מגומז (אכן, משפטים שוברי שיניים ומקלדת) בעשרים ושלוש שנים, דהיינו בקיילי ג'נר עם שארית.

"אני כל כך מתרגשת משיתוף הפעולה הזה", אמרה לופז למגזין האופנה WWD, "זהו מותג על זמני שתמיד הערכתי והקולקציה הקרובה ממש מדברת אליי ומתאימה לסטייל האישי שלי – מיקס בין דאונטאון ואפטאון". מהמותג נמסר שלמרות שגומז כבר אינה הפזנטורית, במהלך השנים נרקמה בינה ובין המותג מערכת יחסים שודאי תמשיך. "ג'ניפר לופז היא אותנטית, אישה נחושה שהלכה בדרך משלה ועשתה דברים בדרך שלה", אמר סטיוארט וורס, המעצב האומנותי של המותג, "היא מגלמת את אופי המותג ואת אופי הקמפיין החדש. אהבתי את זה שהיא אחזה בתיק שלנו בקליפ שלה "all I HAVE" מ-2002.  היא מניו יורק, כמו המותג, וזה יוצר חיבור אותנטי למסורת שלנו".

ג'ניפר לופז עם תיקי Coach בקליפ לשיר "All I Have" | צילום מתוך הקליפ
ג'ניפר לופז עם תיקי Coach בקליפ לשיר "All I Have" | צילום מתוך הקליפ

את הקמפיין, שצפוי לצאת בקרוב, יצלם צלם האופנה יורגן טלר. מדובר במגמה מבורכת – לא רק שהמותג מקבל פרזנטורית ההולמת את קהל היעד שלו, אלא שנשים מבוגרות כבר אינן נתפסות כמו "רעל בקופות", אלא להיפך: אישה בת חמישים יכולה לראות בג'יי לו את עצמה (במיוחד אם היא על ציפרלקס). נכון, ג'יי לו היא סוג של אלה ומעטות הנשים שנראות כמוה בגיל חמישים, אבל עדיין נעים לראות שעולם האופנה מבכר ברגע זה אישה בת חמישים על פני כוכבת צעירה עם 161 מליון עוקבים באינסטגרם. מה גם שיכול מאוד להיות שכל אותם מיליוני עוקבים לא הפכו את הקולקציות לנמכרות יותר, כיוון שחלק מהם בנות 12 ומתעניינות יותר בזה שבלה חדיד הסירה פוסט שסלינה הגיבה אליו בשבוע האחרון, ואז סלינה הגיבה למעריצה וכתבה "That sucks".

סלינה גומז לובשת Coach | צילום: Neilson Barnard Getty Images
סלינה גומז לובשת Coach | צילום: Neilson Barnard Getty Images

מדובר בבחירה נכונה עבור המותג: ג'ניפר לופז נמצאת בשיאה כרגע, אחרי סיבוב הופעות מצליח, רגע לפני החתונה עם אלכס רודריגז, התפקיד שלה בסרט "נוכלות בלי חשבון" העניק לה הערכה ויכול להיות שבקרוב היא תקבל גם מועמדות לאוסקר בקטגוריית שחקנית המשנה, ובשבוע האופנה האחרון במילאנו היא צעדה על המסלול של ורסאצ'ה עם רפרור אופנתי לשמלה ששברה את הרשת לפני עשרים שנה. זו הייתה גושפנקה שהעניקה לג'ניפר לופז את האישור שהיא אכן פאשניסטה.

ג'ניפר לופז בשמלה של אלי סאאב  בבכורת סרטה "נוכלות בלי חשבון" | צילום: Andrew toth getty images
ג'ניפר לופז בשמלה של אלי סאאב  בבכורת סרטה "נוכלות בלי חשבון" | צילום: Andrew toth getty images

השאלה היא האם זה טוב לנו. ברור שבראייה כללית כן, כי גילנות זה נו,נו,נו וזה מקשה עלינו את החיים. מצד שני עכשיו כשג'יי לו הוכיחה שאישה יכולה להיראות ככה בגיל חמישים – האם גם אנחנו צריכות? אי אפשר לבקש הנחה? אי אפשר לסגור על כך שפליסיטי הופמן, נגיד, תהיה פרזנטורית של משהו? מישהו יכול לברר מה גילת אנקורי עושה בימים אלה? לטיפולכן, נודה.

>> אבל מה קרה למחשוף של ג'ניפר לופז?