בלי הפסקה: דיוויד שווימר הפך לחבר אמת של ישראל

חבר אמת. דיוויד שווימר | צילום: Tibrina Hobson/Getty Images for The Rape Foundation
חבר אמת. דיוויד שווימר | צילום: Tibrina Hobson/Getty Images for The Rape Foundation

והוא לא הסלב היחיד שגילה את עצמו ואת ישראל מחדש בעקבות המלחמה. מי היא השחקנית שנכנסה לעזה עם שכפ"ץ ומיהו השחקן שהתחבר מחדש לשורשיו ומצא אהבה בזכות האקס של יעל שלביה?

88 שיתופים | 132 צפיות

הלחימה הקשה המתנהלת בישראל מאז אירועי "השבת השחורה" ב-7 באוקטובר הביאה עמה לצד גל אנטישמיות גואה וכאב עצום, גם התעוררות וגיוס מלא עוצמה ולהט מצד ידוענים יהודיים שעוסקים ימים כלילות בהסברה פרו ישראלית בחו"ל. לא מעט מהם אף הגדילו לעשות ובחרו להגיע במיוחד לארץ בשביל לתעד את הזוועות והלחימה מקרוב. עבור חלקם היה מדובר בביקור ראשון, כשהם מתחברים מחדש לזהותם היהודית והופכים לשגרירי הסברה מובילים ואמיצים.

>> "קופה ראשית" מצילה את המצב, ותודה לך כוכבה

מייקל רפפורט

בואו נודה באמת, עד סבב הלחימה הנוכחי, חלק לא מבוטל מאיתנו נטר קצת טינה לשחקן האמריקאי שזכור לרובנו כגארי, בן זוגה לרגע של פיבי ב"חברים", שגדע את הרומן המלבלב ביניהם כאשר ירה בציפור. אבל ציפורים בצד, רפפורט (53) הוא שחקן וקומיקאי מצליח מאוד בארצות הברית ("נמלטים", "רק רוצחים בבניין" ועשרות סדרות וסרטים נוספים). הוא הצליח לכבוש את הלבבות של הרבה מאוד אזרחים ואזרחיות בישראל כשמאז תחילת הלחימה הקשה הוא לא נח לרגע בהגנה עלינו. גם כשספג איומים קשים, קריאות לחרם, הגבלות וחסימות באינסטגרם, והודה שאיבד בדרך "חברים" שבחרו לנתק איתו את הקשר בגלל דעותיו הפרו ישראליות המובהקות, הוא נשאר לצידנו.

מלבד שיתוף בלתי פוסק של תכנים פרו-ישראלים ברשתות החברתיות, השתתפות בהפגנות ועוד, רפפורט החליט בנוסף להגיע לישראל כדי לחוות ולשתף ממקור ראשון בלחימה הקשה. גם כאן בישראל המשיך השחקן לנקוט באומץ ומבלי לצנזר לשנייה את סגנונו הבוטה, והפך להיות אחד הקולות הבולטים בתעשיית הבידור העולמית, בתור מי שהתייצב לצד ישראל בשעתה הקשה. ייזכר לו לנצח כמובן המערכון הבלתי נשכח ב"ארץ נהדרת".

מייקל רפפורט בעצרת החטופים בתל אביב | צילום: Gettyimages/Alexi J. Rosenfeld
מייקל רפפורט בעצרת החטופים בתל אביב | צילום: Gettyimages/Alexi J. Rosenfeld

ג'וליאנה מרגוליס

תרשו לנו להכתיר את השחקנית המצליחה כהפתעת סבב הלחימה הנוכחי ולהעניק לה חיבוק ענק (בהסכמה) על התמיכה שהיא מפגינה בישראל. מרגוליס נולדה להורים יהודים ומשפחתה אף התגוררה בארץ לתקופה קצרה כשהייתה תינוקת, אך הוריה התגרשו כשהייתה בת שנה והם שבו לארצות הברית. כשהייתה בת חמש אימה התנצרה, ומרגוליס סיפרה שלא גדלה כיהודיה.

למרות שהיא פעילה חברתית ותומכת בלא מעט ארגונים ומטרות חברתיות, בריאותיות, פוליטיות וסביבתיות, עד לסבב הלחימה הנוכחי מרגוליס לא ממש השמיעה את קולה בכל הנוגע לישראל, בטח לא בהקשר לסכסוך הפלסטיני-ישראלי. בשבעה באוקטובר הכל השתנה.

>> קיילי ג'נר ואני: הישראלית שעוזרת לסלבס לאהוב אותנו

בכנס של וראייטי שהתקיים באוקטובר ועסק באנטישמיות פינת הוליווד, ביקרה מרגוליס בחריפות את הקולגות שלה בתעשייה על השתיקה שלהם לנוכח זוועות המלחמה הקשה בישראל. "השתיקה הזאת מדכאת אותי", אמרה אז. "אני מנסה להבין מדוע כל אדם בתעשייה שלנו לא נעמד על רגליו. זה מזעזע. ממה הם מפחדים, לאבד עוקבים? זה פשוט מטורף בעיניי", המשיכה ואמרה בייאוש מעורב בזעם. באותו הכנס מרגוליס גם שיתפה בחרטה הקשורה לשרשרת הצלב שענדה דמותה מגישת הטלוויזיה לורה פיטרסון ב"אישה הטובה".

מרגוליס גם חתמה על המכתב הפתוח שקרא לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לפעול לשחרור החטופים ולקחה חלק בפרויקט סיפור חייהם של החטופים. היא אפילו התראיינה לדנה ויס ופרצה בדמעות לעיני המצלמה כאשר שיתפה בתחושותיה הקשות נוכח המצב בארץ. ועוד אנקדוטה: בשנת 2021 היא ציינה 14 שנות נישואים לבן זוגה עורך הדין קית' ליברטל, ושיתפה בתמונה של השניים מתחת לחופה כשהיא בהיריון מתקדם כאשר קית' עטוף בטלית. בקיצור, יאללה, מתי את עושה עלייה?

ג'וליאנה מרגוליס | צילום: Gettyimages
ג'וליאנה מרגוליס | צילום: Gettyimages

>> את הפודקאסט של יעל פוליאקוב כבר שמעתן? ועוד כמה מומלצים

דברה מסינג

השחקנית זוכת האמי הגיעה לראשונה בחייה לישראל בדצמבר 2023. זה קרה לאחר חודשיים אינטנסיביים של הסברה פרו-ישראלית, במהלכם התבטאה בעד ישראל ברשת בכל הזדמנות אפשרית, שיתפה בתכנים, לקחה חלק בקמפיין "אימוץ" החטופים (בו שיתפה את סיפורה של נועה ארגמני), חתמה על המכתב הפתוח לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שקרא לשחרור החטופים, צעדה בניו יורק למען החטופים ואף הגיעה לבית הלבן.

כשנחתה בארץ, התגייסה מיד להמשך מלחמת ההסברה, וכשהיא לבושה בשכפ"ץ עם קסדה על ראשה סיירה בעוטף וגם נכנסה לעזה, שם, תועדה ברגע מרגש בו הודתה לחייל על טנק והושיטה לו פרח. בנוסף מסינג סיירה גם בכפר עזה, ביקרה פצועים בבתי החולים ונפגשה גם עם הנשיא הרצוג ורעייתו.

יש לציין אגב, שמסינג חגגה בנערותה בת מצווה, והייתה נשואה בעבר לשחקן והתסריטאי האמריקאי-יהודי דניאל זלמן.

דברה מסינג | צילום: Gettyimages
דברה מסינג | צילום: Gettyimages

איאן זירינג

השחקן היהודי שלנצח יזכר בתור סטיב סנדרס מסדרת הניינטיז המצליחה "בוורלי הילס 90210", מככב בימים האחרונים בכותרות בנסיבות מאוד לא משמחות, לאחר שהותקף באלימות על ידי חבורת אופנוענים בזמן שנסע ברכב עם בתו בלוס אנג'לס. טרם ידוע מה הביא להתפתחות התקרית האלימה שתועדה בסרטון קצר, במהלכה הוכה באגרופים ובעיטות. המקרה עדייו נחקר על ידי המשטרה כשברקע נפוצו שמועות על כך שייתכן ומדובר במתקפה שמניעיה היו אנטישמיים.

ולמקרה שלא ידעתן, השחקן לקח חלק בצילומי העונה החדשה של "גולסטאר" שתעלה בקרוב. בטיזר לאחד הפרקים אפשר לחזות בזירינג מספר לחבריו לקאסט על הבית היהודי בו גדל, וכמה המסורת היהודית חשובה לו. בטקס הקידוש אותו הוביל בארוחת השישי שתועדה במסגרת הצילומים, בירך זירינג בעברית רהוטה וסיפר על היהדות שנכחה תמיד בביתו כילד. הוא ציין כי מדי פעם הודלקו נרות שבת בביתו, והוסיף כי ישמח להעביר לבנותיו את הערכים עליהם גדל ואפילו לחגוג להן בת מצווה בישראל.

איאן זירינג | צילום: Gettyimages
איאן זירינג | צילום: Gettyimages

סקוטר בראון

המפיק והמנהל המוזיקלי המפורסם, שבין האמנים שניהל ניתן למצוא את ג'סטין ביבר, אריאנה גרנדה ודמי לובאטו, נמנה אף הוא על הסלבס ההוליוודיים שמעולם לא הסתירו את יהודתם.

בראון, שהיה נשוי ליעל כהן בראון (שאף היא יהודייה) וקעקע מגן דוד על זרועו, הפך לקול בולט בהסברה פרו ישראלית עם תחילת הלחימה. הוא אף כתב פוסטים מדם ליבו, בהם דיבר גם על סבו וסבתו ניצולי השואה והאנטישמיות הגואה בארצות הברית, ולבסוף החליט לעלות על מטוס ולהגיע לישראל. בנאום שנשא בראון בבימת כיכר החטופים בביקורו בארץ אמר: "אמרתי לעצמי שאני חייב להגיע לישראל, וחייב לעמוד לצד העם שלי. לא ידעתי מה אמצא כאן, וכשהגעתי לא מצאתי מדינה מלאה בשנאה או בכעס. מצאתי אומה של אריות, מלאה בתקווה ואומץ ונדיבות".

"לא אפסיק להשתמש בקול שלי והתעשייה צריכה להתבייש אם לא יתחילו לדבר מיד", הוסיף, "הטרוריסטים האלה עשו טעות מאוד גדולה. הם חשבו שבמעשים של השבעה באוקטובר הם ישברו את רוחו של עם ישראל, אבל לא רק שהם העירו אותנו, הם העירו גם את התפוצה ואנחנו עם אחד. לא נישאר בשקט, נצרח מכל הריאות – עם ישראל חי".

בעת ביקורו בארץ, בראון העלה סטורי עם אלה שני בת ה-14, שניצלה מהטבח בקיבוץ בארי – אך אביה נרצח ובן דודה עמית נחטף. בנוסף, הוא יצא נגד נשיאות אוניברסיטאות הרווארד, פנסילבניה ו-MIT שסירבו לגנות קריאות לרצח עם של יהודים. נציין גם שאחותו של בראון מתגוררת בארץ, הוא עבר ברית מילה, קיבל את השם היהודי שמואל בן אליעזר בלידתו, מקפיד על הפרדת חלב ובשר ואף סיפר כי בהופעות עם ג'סטין ביבר הקפיד על קריאת שמע. אנחנו רק שאלה, מתי אתה מחתים אצלך את אחד האמנים הישראלים שלנו?

סקוטר בראון בעצרת החטופים | צילום: Gettyimages
סקוטר בראון בעצרת החטופים | צילום: Gettyimages

>> "אני לא מתאבלת על איתי, אני חיה בזכות הכתיבה עליו"

גרג סולקין

השחקן הבריטי בן ה-31 אמנם חגג בר מצווה בארץ, אך עד לפרוץ המלחמה לא השמיע את קולו בכל הנוגע לישראל. כשהחלה הלחימה, סולקין קיבל החלטה לעמוד לצדנו באופן פעיל יותר והחל להביע סולידריות עם ישראל כשהוא חולק תכנים פרו ישראליים. בנובמבר סולקין נחת אף הוא על אדמת הקודש כשהוא משתף את מיליוני עוקביו בסרטונים ופוסטים מהשטח בהם ביקור בכותל, סיור בעוטף עזה ופגישה עם ניצולים ופצועים, כולל מפגש מרגש עם מייה שם.

"כשחזרתי לכותל, שנים אחרי בר המצווה שלי, הרגשתי חיבור עמוק למורשת שלי", שיתף את עוקביו בתמונה שלו מתפלל. "כשאני עומד כאן, אני נזכר ברוח המתמשכת והחוסן של העם היהודי, גאה בשורשים שלי ובהיסטוריה שלנו ומתחייב לעתיד שבו השלום שולט".

לפי דיווחים של כלי התקשורת, הביקור של השחקן בארץ (שהתנהל כשלצידו המיליארדר היהודי והאקס של יעל שלביה, ברנדון קורף), מאוד השתלם. אחרי שקורף דאג להפגיש אותו עם הדוגמנית רומי פרנקל, פורסם כי השניים נמצאים בתחילתו של קשר רומנטי. אם החדשות אכן נכונות, הם מצטרפים לשחקן האוסטרלי נייט בוזוליק ("יומני הערפד"), וכוכבת הרשת ליה נגה, שהפכו לזוג במהלך ביקורו האחרון בארץ. מאז נגה כבר הספיקה לטוס אליו לאוסטרליה ואף לחגוג את חג המולד עם משפחתו.

גרג סולקין | צילום: Gettyimages
גרג סולקין | צילום: Gettyimages

דיוויד שווימר

כוכב "חברים" שלנצח נצחים יחרט לנו בתודעה כרוס גלר, משמיע בשבועות האחרונים קול פרו ישראלי חזק ונוקב. בתחילת הלחימה הוא הביע תמיכה מעט יותר מהוססת, כשלצד שיתופים של תכנים פרו ישראלים, הזכיר גם את הצד הפלסטיני והרגיז לא מעט ממעריציו היהודים והישראלים, שחשו כי הוא היה צריך להיות יותר נחרץ בדעותיו. אז הנה, עכשיו זה קורה.

שווימר כזכור, משמש כפרזנטור של חברת ההשקעות הישראלית "מיטב", היה נשוי לצלמת והאמנית הבריטית-יהודייה זואי בקמן, שמביעה אף היא תמיכה גורפת ברשת בצד הישראלי. בעבר הוא אף יצא עם השחקנית הישראלית מילי אביטל, ונמנה על שורת הידוענים שחתמו על המכתב הפתוח שקרא לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לפעול לשחרור החטופים.

שווימר זכה מחדש באהבת המעריצים הישראלים והיהודים שלו בסוף דצמבר, כשהעלה פוסט נוקב ועוצמתי על תחקיר ה"ניו יורק טיימס", בו נחשף מימד האלימות המינית השטנית בה נקט חמאס נגד קורבנות השבעה באוקטובר.

בפוסט ששיתף בפני מיליוני עוקביו באינסטגרם, סיפר שווימר כי כיהן בדירקטוריון של קרן נפגעות האונס במשך כמעט 20 שנה, ואף הביע זעם רב כלפי השתיקה בתעשייה ובקרב פעילים וארגונים חברתיים. לדבריו הם יאמינו לכל אחד שהותקף מינית וילחמו עבורו אלא אם מדובר ביהודי.

דיוויד שווימר | צילום: Gettyimages
דיוויד שווימר | צילום: Gettyimages

אזכור של כבוד:
השחקן ברט גלמן ("דברים מוזרים"), הגיע לישראל פעמיים מאז פרוץ המלחמה. הוא הגיע ארצה עם ארוסתו, השחקנית היהודייה ארי דיין, וכמו מייקל רפפורט גם הוא סימן וי על השתתפות במערכון ב"ארץ נהדרת" – והוא לא היחיד. גם הקומיקאי, התסריטאי והשחקן הבריטי לי קרן, וגם הזמר ג'יימס מאסלו, בן לאב יהודי שגדל כיהודי וחגג בר מצווה, ביקרו בארץ מאז השבעה באוקטובר. מאסלו, ביקר בישראל קודם לכן ב-2022, ואף היה עד לפיגוע הרצחני בדיזינגוף.