אשת הכדורגלן או איש הזמרת? הדבר שפספסתן על נועה קירל ודניאל פרץ

נועה קירל ודניאל פרץ | צילום: Gettyimages, אינסטגרם noakirel@
נועה קירל ודניאל פרץ | צילום: Gettyimages, אינסטגרם noakirel@

אחרי כל ההכחשות, בסוף השבוע הם סופסוף יצאו לאור, אבל חכו, רותי קליין עלתה על הדבר הבאמת מעניין בהשקת הזוגיות של נועה קירל ודניאל פרץ

88 שיתופים | 132 צפיות

סוף סוף הושקה הזוגיות של דניאל פרץ ונועה קירל. אחרי ליל חגיגות, השניים עלו על מטוס פרטי ישירות לתוך תחילת המשחקים של פרץ בנבחרת הנחשקת באיירן מינכן. תמונות היחצ הרשמיות הופצו עוד לפני שראינו התייחסות אישית של אחד מהם לזוגיות הטרייה. החשיפה גררה עמה בלבול ומיד התחילו ברשת תהיות – האם זאת זוגיות ליחסי ציבור בלבד? התשובה ברורה, לפחות בעינינו, והיא עגומה עבור 50 אחוז מהזוג. כי אם מדובר בזוגיות לשם יחסי ציבור, יש כאן בעיקר צד אחד שמרוויח, והפעם (סוף סוף), זאת לא "אשת הכדורגלן".

>> התעלפנו: המייקאובר המדהים של נועה קירל מיום ללילה

אז לפני שנצלול לחבב או לשנוא את הזוגיות החדשה של השניים, בואו ניזכר רגע מי היא "אשת הכדורגלן" שכולנו מכירות. בחינוך המגדרי עליו גדלנו, כדורגל הוא של גברים. עזבו גברים, של בנים. התחנכנו על עולם שבו בנים משחקים כדורגל בחולצות כחולות, לא בוכים, שותים בירה ומפצחים גרעינים תוך כדי בעיטה. תודה לאל, השנים האחרונות סודקות את התפיסה הזאת בחינוך מגדרי רענן יותר, שמפסיק לחלק נשים וגברים על פי צבעים – ובתקווה שבקרוב גם לא יכפה עלינו מגדר בינארי וקוטבי. יש עוד כברת דרך לעשות, אבל עולם הכדורגל חווה שינויים חיוביים מאוד בשנים האחרונות בניפוץ התפיסות המגדריות המקובלות. כולנו זוכרות את נאום הפרידה של מסי כאשר עזב את ברצלונה ובכה לעיני המצלמות, או את רונלדו שבכה לאחר ההפסד במונדיאל לפורטוגל. מן הצד השני אפשר לראות את כדורגל הנשים הולך ותופס עוד מקום במרחב, ולראייה, הזכייה המרגשת של נבחרת ספרד לראשונה בגביע העולם בכדורגל נשים – ועכשיו, לראשונה, סוף סוף, אנחנו רואות זמרת מצליחה מאוד וה"טרופי מן" שלה – השוער מבאיירן.

>> הרבה מעבר לנשיקה: כוכבת הנבחרת הספרדית הותקפה מינית

נועה קירל ודניאל פרץ | צילום: אינסטגרם _danielperetz@
נועה קירל ודניאל פרץ | צילום: אינסטגרם _danielperetz@

נשות הכדורגלנים, בעין הציבורית המקטינה והמיזוגנית, נתפסו עד כה כדוגמניות במקרה הטוב או "גולד דיגריות" במקרה הרע. צפינו בהן באופרת הסבון המפורסמת "נשות הכדורגלנים" או באתרי הרכילות הצהובים ביותר. יש גם תוצרת מקומית מרשימה של "נשות כדורגלנים" – דוגמת קורל סימנוביץ, נטע אלחמיסטר ומישל גרציג, למשל, שהן דוגמניות ו/או נשות עסקים מצליחות בזכות עצמן – גם אם לפרקים הן עדיין נתפסות כנשים של. נועה קירל לא יושבת באף אחת מהמשבצות האלה. במקרה שלה ושל פרץ, מדובר ב"איש הזמרת" ולא ב"אשת הכדורגלן", ורגע השקת הזוגיות של השניים הוא הוכחה ברורה ליחסי הכוחות. הרי שבועות שרודפים אחריהם בחשד לזוגיות, וקיבלנו הכחשה מצד השניים. פתאום, בליל המעבר של פרץ לארץ חדשה, קירל צמודה אליו לעיני כל. יותר מזה, התמונה הראשונה של השניים יחד היא בכלל תמונת היח"צ להצטרפותו של פרץ כשוער החדש של באיירן מינכן. לא סטורי מתוק, לא פוסט "בהצלחה" דביק, אלא תמונת יח"צ.

>> "תקנא, תקנא, תקנא": האם נועה קירל עוקצת את האקס?

מה גררה תמונת היח"צ הזאת? חשבון האינסטגרם של פרץ קפץ בעשרות אלפי עוקבים ונחיתתו קיבלה סיקור נרחב. אמנם היו כותרות, אך רובן, איך לומר, לא מפספסות את הכוכבת האמיתית בפריים. יש היגידו שהסיבה היחידה לכותרות, היא העובדה שקירל עומדת לצדו ושהכל אסטרטגיה שיווקית ברורה שהתגלתה מוצלחת. הרי בואו נודה באמת, עד לפני שלושה שבועות איש מאיתנו לא ידע מי הוא אדון פרץ, וכרגע כולם מאחלים לו הצלחה רבה וקוראים לו "גאווה לאומית". על זה נאמר – כל הכבוד לקירל.

>> הרקדנית הצמודה של נועה קירל יוצאת לכבוש את העולם

אני מאחלת לזוג הפוטוגני הצעיר הצלחה ושגשוג, ושמחה לראות שהם מתאימים יותר למשבצת ה"פאוור קאפל" מאשר ל"אשת הכדורגלן", ומקווה שנמצא עוד ועוד כאלה. אגב, אל תתבלבלו, הרבה פעמים התרבות אוהבת להגיד "פאוור קאפל" בפליאה על זוגות ששני הצדדים מצליחים בהם. לפעמים אפילו נגיד "פאוור קאפל", במקום להודות שהאישה מצליחה יותר מהגבר. אז דניאל פרץ היקר, מבטיחה שתקבל את התואר ברגע הנכון, כרגע, מבחינתי, אתה עדיין "איש הזמרת" – עד שתוכיח אחרת.