הרקדנית העסוקה במדינה עוזבת כדי להגשים חלום: לרקוד עם ריהאנה

נועה מורחי | צילום: סנטיאגו איסקוב
נועה מורחי | צילום: סנטיאגו איסקוב

נועה מורחי רק בת 22, וכבר הספיקה לרקוד עם כל הכוכבים והכוכבות במדינה. רגע לפני שהיא עולה על טיסה בכיוון אחד לאל.איי, תפסנו אותה לריאיון

88 שיתופים | 132 צפיות

בגילה הצעיר, נועה מורחי (22) הספיקה לסמן כל וי על לא מעט שיאים כרקדנית. היא רקדה לצד נועה קירל, אנה זק, עומר אדם, נטע ברזילי, תמיר גרינברג ועבדה גם עם שלושת הכוריאוגרפים המובילים בארץ – מור חממי, אביחי חכם ואופק שובל. "הקשר עם נועה התחיל לפני שהיא התגייסה לצה"ל", מורחי מספרת. "הכוריאוגרפית שעבדה איתה על הקליפ לשיר Thought About That פנתה אליי. למרות שהיא כל כך אנושית ומדברת בגובה העיניים, כבר במפגש הראשון עם נועה, מיד כשהיא נכנסת לחדר מבינים שהיא קורצה מחומרים של כוכבת והיא מוכיחה את זה מעל ומעבר. זה היה תענוג לעבוד איתה."

>> נועה קירל פרובוקטיבית או מתוחכמת? כל התשובות נכונות 

יש עוד חוויות שזכורות לך מהעבודה לצד כוכבים וכוכבות?
"הופעתי עם עומר אדם בפארק הירקון. עבדנו ממש קשה בחזרות ואז לראות מהבמה את עשרות אלפי האנשים בפארק ואת ההתלהבות והצעקות זו הייתה חוויה מטורפת, חד פעמית. גם עם סטטיק ובן אל הופעתי, העבודה איתם הייתה ממש כיפית, הם מצחיקים כצמד. עם דודו פארוק צילמנו קליפ על חוף הים. העבודה איתו השאירה בי טעם של עוד ודרבנה אותי להמשיך בקריירה".

את רוקדת בקביעות גם עם אנה זק. איך נראה הלו"ז שלך בימינו?
"אני מופיעה עם אנה בכל הארץ, זו פרנסה טובה. יש ימים עם שש הופעות ביום, אז אני יוצאת מהבית מוקדם בבוקר וחוזרת מאוחר בלילה. אני הולכת לישון מוקדם וקמה מוקדם, מקדישה בין שלוש לחמש שעות היום לאימונים, ועושה גם פילאטיס וכושר. חיי חברה ובילויים זה פחות העניין שלי, המעגל החברתי שלי קשור לרקדנים וזה הדיאלוג שנוח לי איתו. אני אוכלת בריא כי הגוף הוא כלי העבודה שלי ואני צריכה לדאוג לו. אנחנו צמודות לאנה ומרגישות כמו משפחה אחת גדולה, היא עם לב ענק. מדהים לראות את ההתפתחות המקצועית שלה ואיך מה שהתחיל בהופעות קטנות עבר לבמות הגדולות. בכלל, לרקוד לצד אמנים זו מתנה. לראות אותם מזיעים ועובדים קשה יחד איתנו, לדעת שאנחנו באותה סירה ושבלי הרקדנים המופע לא יהיה שלם זו תחושת סיפוק עצומה. אנשים שלא עוסקים בריקוד לא מבינים כמה זה מצריך וכמה הרקדנים בארץ עובדים קשה".

אנה זק ונועה מורחי | צילום: עיריית פתח תקווה
אנה זק ונועה מורחי | צילום: עיריית פתח תקווה

מורחי, שמתארת את הריקוד כתשוקה, בהחלט יודעת מה זה לעבוד קשה וכמה לא פשוט לרקדנית ישראלית לעבוד במקצוע שלה. "בניגוד לסוגי אמנים אחרים, בישראל אין סוכנים לרקדנים", היא מספרת על פיתוח הקריירה שלה. "את הסוכנת של עצמך וצריכה להשיג את העבודות בעצמך. היום אני מרגישה שסצנת הריקוד כאן קטנה לחלומות הגדולים שלי". בינואר הקרוב היא תטוס ללוס אנג'לס עם כרטיס בכיוון אחד בלבד, כשהמטרה היא לרקוד עם ריהאנה. "אני אגשים את החלום", היא מבטיחה.

הבחורה הצעירה שמספרת לנו בביטחון שתגשים את החלום הענק הזה, לא תמיד הייתה כזו פייטרית. במקור היא משכונת ל' בתל אביב, אחת משלושה ילדים. "אני חצי תימניה חצי ספרדיה", היא מסבירה את המראה האקזוטי שלה. "אני רקדנית, אחי מתופף בלהקה בניו יורק, שנינו משוגעים ויש לנו אחות שלומדת משפטים, והיא הנורמלית של המשפחה", מורחי צוחקת. לאורך השנים למדה בלט מודרני, ג'ז לירי והיפ הופ, שהפך לאהבתה הגדולה.

מאיפה הביטחון הזה שלך? לעבוד בכזו קלילות עם השמות הגדולים, לחלום בענק?
"אני סגורה וביישנית. הריקוד הוא הדרך שלי להתבטא ולחשוף רגשות, זו האמנות שלי וזה הטעם להכל. כשאני רוקדת אני בעולם אחר. אני שואפת ללמוד ולדעת עוד ועוד. אני צמאה ומוכנה להתפתח ולצמוח ומגיעה לכל סביבת לימוד בפתיחות וברצון לקבל כמה שיותר מידע מהסובבים אותי".

נועה מורחי | צילום: דימיטרי לרין
נועה מורחי | צילום: דימיטרי לרין

אחת הדמויות שמורחי הכי למדה ממנה והיוותה לה השראה כרקדנית הייתה דיאנה מוטוס, שבתקופת הקורונה מורחי נבחנה ללהקתה, הקרויה על שם משפחתה. האירוע היווה נקודת ציון עבורה. "היא הרקדנית הטובה בעולם והיא ההשראה שלי. היו לנו אימונים קבועים בזום ואחרי הקורונה נסעתי לסשנים של אימונים בחו"ל. דיאנה היא פורטוגלית במקור שגרה בארצות הברית ונחשבת גם היום בגיל 35 לרקדנית הכי טובה בעולם. היא עבדה עם כל אמן אפשרי, עם ג'סטין טימברלייק, ביונסה, ריהאנה, מיקי מינאז', קארדי בי ועוד".

לא עבר זמן רב עד שמורחי הפכה להיות האסיסטנטית של מוטוס. "נסעתי איתה לכנסים בעולם, היא לימדה ואני הדגמתי את הריקודים וזה בעיניי ההישג הכי גדול שלי עד היום. גם בן זוגה הוא רקדן ובשנה שעברה נולדה להם בת וביליתי איתה ועם התינוקת. אני עדיין מתאמנת איתה מרחוק והיא מחכה לבואי. הלהקה שלה תהיה התחנה הראשונה שלי בקריירה החו"לית שלי, תהיה לי שם סוכנות שתשלח אותי לאודישנים. אני שואפת בשלב ראשון להיות יד ימינה ולעבוד בצמוד אליה ועם האומנים שהיא עובדת איתם".

מדיאנה מוטוס היא אומנם הצליחה ללמוד, אבל את תקופת בית הספר היא לא זוכרת לטובה. "הייתי אאוטסיידרית. לא הלכתי לפעילות בית ספרית, לא היו לי חיי חברה, ויתרתי על טיולים שנתיים, מסיבות כיתה. אחרי הלימודים הלכתי לרקוד כל יום יום בסטודיו ברמת גן וזה היה העניין שלי בחיים ולא שום דבר אחר".

איך הסתדרת עם השירות הצבאי? 
"ביקשתי להשתחרר וזה לקח הרבה זמן עד שזה קרה, אבל ידעתי שהשנתיים האלה קריטיות למקצוע שלי. השירות היה קוטע לי את הקריירה. למשפחה שלי היה קשה עם ההחלטה שלי, אבל הם הבינו שזה החלום שלי ושאדם צריך ללכת בעקבות החלומות שלו. נסעתי הרבה לחו"ל באותה תקופה ולמדתי שם בקורסים, מחנות ריקוד והשתלמויות כדי להמשיך ולהתפתח. הייתי בשישה כנסים בדבלין אירלנד, ב"טייק פלייט". שם הרמה שם מאד גבוהה, מגיעים רקדנים מכל העולם ויש שיעורים עם המורים שהם מאסטרים בינלאומיים. התאמנתי מעשר בבוקר עד אחת בלילה. לא עשיתי לעצמי שום הנחות."

נועה קירל ונועה מורחי | צילום: דורון ברסקי
נועה קירל ונועה מורחי | צילום: דורון ברסקי

על אף שהיא רגילה לנסוע ברחבי העולם, היא מעט חוששת לפתע לנסוע בכיוון אחד בלבד. "יש באיזשהו מקום פחד כי זה צעד מאד גדול", היא מספרת על החיים החדשים שמחכים לה בארצות הברית, "אבל אני אתגבר על הפחדים כי חלומות נועדו שנגשים אותם. למרות שאני קונה בשלב זה כרטיס לכיוון אחד, ישראל תישאר לעולם הבית לחזור אליו, אבל היום אני מרגישה שהמקום שלי כרקדנית הוא העולם הגדול".

ואם זה לא יקרה בסוף, וריהאנה תישאר בגדר חלום?
"אני לא רואה שום אופציה שלא אצליח. אני חושבת שההגדרה של הצלחה היא אינדיבידואלית ושגם הדרך חשובה ואני יודעת שבעבודה קשה, הכול אפשרי. אני אמשש את הפוטנציאל שלי וארקוד על הבמות הגדולות בעולם".