הנשיקה שמסעירה את העולם? לא! זו תקיפה מינית

איכס. נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס מנשק בפה בכוח את כוכבת הנבחרת ג'ניפר הרמוסו | צילום: Gettyimages
איכס. נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס מנשק בפה בכוח את כוכבת הנבחרת ג'ניפר הרמוסו | צילום: Gettyimages

בא לנו להקיא: ג'ני הרמוסו, כוכבת הנבחרת הספרדית שניצחה בגביע העולמי בכדורגל נשים, הותקפה מינית מול עיני כל העולם. למסי זה לא היה קורה

88 שיתופים | 132 צפיות

בעולם מתוקן זה לא היה קורה, אבל ב-2023 העולם שלנו שבור ומלוכלך שאין לתאר. במקום לחגוג את הזכייה ההיסטורית של נבחרת ספרד בכדורגל נשים, רק בא להקיא.

>> איך להתמודד עם האזור האפור של ההטרדות המיניות?

הלוואי שיכולתי לכתוב כאן שהעולם סוער בעקבות התקיפה המינית שעברה בשידור חי כוכבת הנבחרת, ג'ני הרמוסו, על ידי נשיא ההתאחדות הספרדית, לואיס רוביאלס. אבל למעט כמה פוסטים וציוצים בודדים ברחבי הרשת, זה לא מטריד את האנושות יותר מדי. וזה לא שהרמוסו העזה, רחמנא ליצלן, לעלות לאוטובוס בגופייה או משהו. היא הותקפה מינית. לא "נושקה", לא "חובקה", לא "הוטרדה" – אלא הותקפה בפומבי מול עיני כל העולם.

ג'ניפר הרמוסו, כוכבת נבחרת ספרד בכדורגל | צילום: Joe Prior/Visionhaus via Getty Images
ג'ניפר הרמוסו, כוכבת נבחרת ספרד בכדורגל | צילום: Joe Prior/Visionhaus via Getty Images

כן, האירוע החמור הזה מסוקר בארץ ובעולם, ומככב בכותרות. אבל באתרים השונים – גם בארץ – מתארים את האירוע כמטריד או משווקים זאת בכותרת כ"נשיקה שמסעירה את העולם", במקום לקרוא לילד בשמו – תקיפה מינית.

למה נשיא ההתאחדות מרשה לעצמו לנשק בכוח ולהצמיד אל גופו את כוכבת הנבחרת הספרדית? התשובה פשוטה: כי הוא יכול. דבר כזה צריך לפתוח מהדורות ולהצית אש, לא להפוך לקוריוז ברשת או להידחק לפינת ה"ההטרדה היומית". ובכלל, עצם השימוש במילה הטרדה הוא מטריד בפני עצמו. יתושים הם מטרד, פקקים הם מטרד, ילדים משועממים בסוף אוגוסט הם מטרד – אבל האקט הכוחני, האגרסיבי והמשפיל הזה – הוא הרבה מעבר.

הרמוסו הצהירה שהיא "לא אהבה את זה בכלל", בהתייחסה לאותה "נשיקה שמסעירה את העולם", אבל ברחבי הרשת אפשר למצוא תגובות מופרכות כגון "איך יודעים שאין ביניהם רומן?". אתן יודעת, האשמת הקורבן היא עדיין טרנד לוהט ב-2023. אז למען הסר ספק, נשיא ההתאחדות נגע בצורה לא הולמת בכל אחת מהשחקניות שעלו על המגרש בטקס הענקת המדליות. משום מה, במקרה של הרמוסו, הוא הרשה לעצמו יותר. מה שבטוח, למסי זה לא היה קורה.