כפיר התינוק ומשפחתו נותרו בשבי – והרשת שבורה

"איך אפשר להמשיך לישון בלילה?". מירי מיכאלי תוהה, ואנחנו איתה | צילום: אינסטגרם _mirimichaeli@
"איך אפשר להמשיך לישון בלילה?". מירי מיכאלי תוהה, ואנחנו איתה | צילום: אינסטגרם _mirimichaeli@

עם ישראל עצר את נשימתו בתפילה ובתקווה שכפיר התינוק בן ה-10 חודשים, אחיו אריאל בן ה-4 ואמם שירי ביבס יצאו סופסוף לחופשי - וכולנו נותרנו שבורות ושבורי לב. הרשת לא יודעת את נפשה מכאב

88 שיתופים | 132 צפיות

יממה מורטת עצבים עברה על ישראל, ועל משפחות החטופות והחטופים בפרט. המתח ואי הוודאות בעקבות התרגיל האכזרי של חמאס כמעט והובילו לפיצוץ הפעימה הרביעית של שחרור החטופות והחטופים, עד שלבסוף, בשעות הלילה המאוחרות, תשעה ילדים ושתי אימהות חזרו סופסוף לישראל.

>> אמה ויולי בנות ה-3 חזרו הביתה עם אמן שרון. אביהן נותר בעזה

כולנו שמחנו כל כך לראות שוב בארץ את שרון אלוני קוניו ובנותיה התאומות יולי ואמה בנות ה-3; סהר קלדון בת ה-16 ואחיה ארז קלדרון בן ה-12; איתן יהלומי בן ה-12; יגיל יעקב בן ה-13 ואחיו אור יעקב בן ה-17; וקרינה אנגל-ברט ובנותיה מיקה בת ה-18 ויובל בת ה-11. השמחה הייתה מלווה בכאב גדול, נוכח האבות שנותרו מאחור בשבי, ונוכח החלום הגדול ושברו – לראות בחוץ גם את כפיר ביבס, התינוק בן ה-10 חודשים, אחיו אריאל בן ה-4 ואימא שירי.

>> אורי מגידיש שחזרה מהשבי: "הלב שלי עם כל מי שלא פה"

המשפחה הג'ינג'ית המקסימה מניר עוז, שהפכה בעל כורחה לאחד הסמלים של השבעה באוקטובר, עדיין בשבי, והרשת לא יודעת את נפשה.

שירי ביבס והילדים אריאל וכפיר השבויים בעזה | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
שירי ביבס והילדים אריאל וכפיר השבויים בעזה | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
מעיין אדם קוראת להשבת משפחת ביבס מהשבי | צילום: אינסטגרם maayanadam@
מעיין אדם קוראת להשבת משפחת ביבס מהשבי | צילום: אינסטגרם maayanadam@

מעיין אדם, ששכלה את אחותה הצעירה מפל אדם ז"ל, שנרצחה בטבח בפסטיבל נובה, עוברת ימים אמוציונליים ולבנו יוצא אליה. בסטורי שהעלתה אמש (שני), שיתפה את עוקבותיה ואת עוקביה. "היום לא פתחתי טלוויזיה, לא אינטרנט ולא רדיו. זה משום שאתמול הרגשתי שאני נשאבת שוב נמוך למטה. השמיעו הקלטה של מיה אחרי שנורתה במסיבה ונפרדה מאבא שלה בצרחות", כתבה אדם והתייחסה להקלטה של מיה רגב בת ה-21 ששוחררה השבוע מהשבי, והובהלה לניתוח בעקבות פציעתה. "מיה חזרה, ובכיתי כל כך חזק שקיבלתי סחרחורת. בקיצור היום החלטתי להימנע לגמרי ולהחלים קצת בלב – אבל אין אדם ברחוב שלא יפתח את השיחה על כפיר ואריאל 'התינוקות הג'ינג'ים' ואני באמת חושבת שאי אפשר לאסוף את הלב מהרצפה, עד שהם לא במיטת התינוק שלהם".

כמה שעות קודם לכן, כשעוד כולנו התפללנו בלב לשובם של שירי ביבס וילדיה במסגרת הפעימה הרביעית, כתבה יעל בר זוהר ברשת: "את האימא הלביאה שבתמונה ושני ילדיה הג'ינג'ים אי אפשר לשכוח. אימא שעוטפת עם שמיכה, קושרת חזק ושומרת את שני המלאכים שלה קרוב קרוב ללב, כשמאחוריה אוחז בה השטן בהתגלמותו כשהוא מגואל בדם".

>> יעל בר זוהר זועקת לשחרור שירי ביבס ובניה: "באיזה מציאות תינוק צריך לחיות עם שטן"

ירדן הראל מתפללת להשבת משפחת ביבס מהשבי | צילום: אינסטגרם yardenha@
ירדן הראל מתפללת להשבת משפחת ביבס מהשבי | צילום: אינסטגרם yardenha@

"שירי ביבס ושני ילדיה, אריאל בן ה-4 וכפיר בן ה-10 חודשים עדיין שבויים בעזה, ומי יודע מה עברו ועוד יעברו", זעקה בר זוהר, "כפיר הוא הצעיר ביותר מכל החטופים, ובאיזה מציאות תינוק בן 10 חודשים, מלא בטוהר ותמימות, צריך לחיות עם השטן. תינוק שכל רצונו היה לגדול, לשמוח וללמוד לאהוב, ונכפה עליו להיות חלק מרוע אינסופי. שירי, ירדן, אריאל וכפיר, כולנו מחכים שתחזרו הביתה ולאור הכתום שלכם שיאיר מדינה שלמה".

המגישה וכתבת חדשות 13 מירי מיכאלי, פרסמה את תמונתו של כפיר התינוק, וכתבה: "איך אפשר לישון? איפה כפיר? איפה אריאל?". כתבת הרווחה של חדשות 12 מיכל פעילן הקריאה בשידור חי את מכתבם של משפחת ביבס, שלבם נשבר. פעילן לא הצליחה לעצור את הדמעות שחנקו את הגרון, ופרצה בבכי – ויחד איתה עוד גולשות וגולשים רבים.

>> אביו נחטף, אמו נרצחה ואלמוג בן השנתיים נותר ללא הוריו

מיכל פעילן הנפלאה נשנקת בבכי, כשהיא קוראת בשידור (5 עם רפי רשף) – את התגובה הכואבת והאצילית של משפחת ביבס בדבר ההודעה…

Posted by Ruthi Kadosh on Monday, November 27, 2023

ירדן הראל שיתפה את תמונתם של משפחת ביבס, וכתבה: "הרגע ראיתי שמשפחת ביבס לא תשוב היום. כל כך קיווינו כבר לראות אותם. התפללתי שזה יקרה כבר. התגובה של המשפחה לגבי העובדה שלא יחזרו היום, רק מראה כמה אצילות נפש יש בהם. מתפללת שמחר הם יחזרו אלינו".

>> "המציאות הנפשית שלהם היא בלתי נתפסת": מה עובר על הילדים שחזרו מהשבי?

במקביל, החליפה פאולה רוזנברג את תמונת הפרופיל שלה בפייסבוק לתמונתם של שירי ביבס וילדיה. צופית גרנט וקורין גדעון שיתפו את הפוסט שובר הלב של פעיל ההסברה יוסף חדאד, שכתב: "גם הערב התינוק כפיר ביבס, אחיו אריאל ואימם שירי ישארו בשבי חמאס ולא ישוחררו… אין גבול להתעללות ולאכזריות של הטרוריסטים הבזויים האלה".

 

כולנו תקווה שהערב, במסגרת הארכת הפסקת האש, נזכה לראות את המשפחה המתוקה הזו חוזרת הביתה בבטחה ובשלום.