משה גפני, מאיפה החוצפה לעשות שיימינג לנועה קירל?

נועה קירל, לפני האירוויזיון בליברפול | צילום מסך מתוך אינסטגרם: noakirel@
נועה קירל, לפני האירוויזיון בליברפול | צילום מסך מתוך אינסטגרם: noakirel@

אחרי גלית גוטמן, מגיע תורה של נועה קירל לעבור לינץ' בחסות הממשלה בניסיון עלוב להסיט את הזרקור מתקציב המדינה המבזה 51 אחוז מהאוכלוסיה. רוני ודנאי עורכת "את" קוראת לכולנו לצאת לקרב

88 שיתופים | 132 צפיות

אחרי שגלית גוטמן עברה לינץ' מכוער וחסר פרופורציות ברשת, נועה קירל היא הבאה בתור בציד המכשפות שמנהלים הגברים שמנהלים לנו את החיים.

>> הסלבס מתייצבים לצדה של גלית גוטמן: "השתמשו בה כדי להסיט את האש מהעיקר"

ח"כ משה גפני | צילום: שירה חדשה, CC BY-SA 4.0 via Wikimedia Commons
ח"כ משה גפני | צילום: שירה חדשה, CC BY-SA 4.0 via Wikimedia Commons

הבוקר (22.5) יצא חבר הכנסת משה גפני, שהוא גם יו"ר מפלגת דגל התורה וגם יו"ר ועדת הכספים, בהצהרה עלובה ביותר. גפני לא הסתפק בלהפוך את גלית גוטמן לפיניאטה אנושית, הוא החליט לעשות מבצע אחת פלוס אחת ולחבוט גם בנציגה שלנו לאירוויזיון. "המילים האלה של מוצצי הדם. שתתבייש לה", אמר גפני רגע לפני פתיחת הדיונים על תקציב המדינה, "אני אפילו לא יודע מי זאת. נכון, הבת שלי לא למדה על נועה קירל. אז מה? בגלל זה לא מגיע לה תקציב?". לאחר מכן הוסיף גפני: "הייתי גם תורם לה קצת בגדים שיהיה לה".

>> ממשלת הגזלייטינג וההסגברה: מאי גולן היא השרה לקידום מעמד האישה

גפני לא יודע מי אלה גלית גוטמן ונועה קירל או שהוא פשוט לא רואה את גלית גוטמן ונועה קירל, כפי שהוא לא רואה את 51 אחוז מהאוכלוסיה אליהן הן משתייכות? כן, אלה עם הרחם והשחלות והפנים שמתחת למדבקות הסגולות בשופרסל Be בבני ברק. הזלזול בנו, הנשים, עובר אבולוציה מכעיסה: מה שהתחיל בזלזול באינטיליגנציה שלנו מצד הקואליציה, שקוראת לנו הנשים להפסיק להיות היסטריות כי ההפיכה המשטרית לא תפגע בנו, הופך לזילות על סף הקוריוז. במקום לנסות להסות אותנו, הגיע הזמן לשסות בנו – ובאופן הנלוז ביותר.

גוטמן, אישה אינטילגנטית ואמיצה שהתבטאה באופן מכליל, התנצלה על דבריה מיד. מתי בפעם האחרונה מישהו בממשלה התנצל בפני כל ה"אנרכיסטים" וה"נמושות" משלמי המסים שמשרתים בצבא ומחזיקים את המדינה על הכתפיים? הדה-לגיטימציה כלפי פלח גדול ומהותי באוכלוסיה כבר התמסדה לחלוטין והפכה למצב קיומי, וכשמדובר בנשים המשתייכות לפלח הזה – דמן מותר עוד יותר, ובמקרה הזה כל האמצעים כשרים למהדרין.

גלית גוטמן | צילום: אור אורן
גלית גוטמן | צילום: אור אורן

כמו שגוטמן היוותה את הספין המושלם עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפיו לבחישה בקלחת (ותודה על פוסט הגינוי בפייסבוק אותו חתם נתניהו במילים "כל ישראל אחים", הרבה זמן לא צחקתי ככה), קירל לוהקה לתפקיד הפרזנטורית של הספין התורן. גוטמן לא הפשיטה את המלך, היא פשוט הצביעה עליו בריש גלי וזעקה כי העירום שלו זה כבר טו מאץ' והפנתה אצבע מאשימה כלפי נציגי המגזר החרדי בממשלה. גפני בוחר להתמקד בבגדים של קירל ולהפשיט אותה מהתרומה הענקית שלה למדינת ישראל, שהיא גדולה לאין שיעור מהתרומה שלו, ואת מה שהיא עשתה בשבוע הוא לא עשה בחיים שלמים. על כך יעיד הבוסט החיובי שהעניקה ליחסי הציבור של ישראל בעולם שרק הולכים מדחי אל דחי.

במקום לפתוח את הדיון על התקציב (שמתוכו 13 מיליארד ש"ח של כספים קואליציוניים יוזרמו כהוא זה לחברה החרדית ולציונות הדתית), בגינוי, למשל, של השיח המכוער והמשסה שהפך לעגה המקובלת בישראל, גפני רק שופך דלק ודוחף את קירל למדורה. מחר (שלישי) צפויה הממשלה להעביר את תקציב המדינה.

זהו "תקציב אחראי", מבטיח נתניהו. כל כך אחראי שהוא מכיל 500 מיליון ש"ח לקידום המגזר החרדי, 200 מיליון ש"ח לקידום הזהות היהודית ו-225 מיליון ש"ח למיזמי מורשת לאומית. תנחשו כמה מתוך התקציב יוקדש לקידום מעמד האישה? ובכן, 7 מיליון ש"ח. מה נשאר מחוץ לתקציב? סל שיקום לנפגעות תקיפה מינית, דירות מעבר לנשים מוכות, תקציב לשיקום גברים אלימים, הכשרות מקצועיות בתחום אלימות מינית לשוטרים ותוכניות קידום קריירה לנשים. האלימות נגד נשים גואה, השר לביטחון לאומי שם זין על הביטחון שלנו הנשים ומטרפד יוזמות מצילות חיים כמו חוק האיזוק האלקטרוני, ועכשיו הבנאדם שיושב על ברז הכספים של הממשלה – צוחק לנו בפרצוף, לא רק לנועה קירל, אלא לכל אישה ואישה במדינת ישראל. נראה בסוף מי יצחק אחרון.