הסלבס לצדה של גלית גוטמן: "השתמשו בה כדי להסיט את האש מהעיקר"

גלית גוטמן בקמפיין למותג הבינלאומי של רונית רפאל  L RAPHAEL GENEVE | צילום: עידו לביא
גלית גוטמן בקמפיין למותג הבינלאומי של רונית רפאל L RAPHAEL GENEVE | צילום: עידו לביא

מגישת הטלוויזיה והדוגמנית גלית גוטמן נמצאת תחת מתקפה, על אף שהתנצלה על התבטאותה כלפי ההנהגה החרדית בתוכנית הבוקר. הסלבס מתייצבים לצדה

88 שיתופים | 132 צפיות

סופ"ש סוער עבר על גלית גוטמן. הדוגמנית ומגישת הטלוויזיה הוותיקה נמצאת תחת אש מאז שישי האחרון, בעקבות התבטאותה השנויה במחלוקת בתוכנית הבוקר של קשת 12.

>> נועה קירל מגיבה לסערת הביקיני: "זה שיח לא רלוונטי"

"תגידו, אתם לא רואים מה קורה פה? כמה נטל אתם יכולים לשים על שליש מהמדינה הזאת, בשביל להחזיק בסוף את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם? זאת המציאות, יש פה מדינה וממשלה חדשה שחולבת את התושבים שלה", אמרה גוטמן בשידור חי, "הצעירים שלנו, אלה שמשרתים בצבא והולכים לאוניברסיטה, לא יישארו פה". גוטמן הגנה על אמירותיה והוסיפה: "אני אמשיך להגיד את האמירות הקשות האלה. הם איבדו את הבושה. אני אשב פה ואגיד את האמת".

בקשת 12 מיהרו לגנות את דבריה של גוטמן ופרסמו הודעה לעיתונות, לפיה המגישה האהובה תזומן לבירור בראשון בבוקר. זמן לא רב לאחר מכן, גוטמן התנצלה בסטורי שלה בפני הציבור החרדי. "אני מבקשת להתנצל מעומק הלב אם פגעתי במגזר שלם", היא כתבה, "אני אוהבת את מדינת ישראל, ומתוך דאגה לעתידה יש לי ביקורת חריפה כלפי נציגי המגזר החרדי בכנסת. הדברים נאמרו בתוך דיון על תקציב הממשלה וקרן הארנונה. אבל איו לי שום כוונה לפגוע בכלל המגזר. אני מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהדברים".

גלית גוטמן מתנצלת בפני הציבור החרדי | צילום: אינסטגרם galitgutman@
גלית גוטמן מתנצלת בפני הציבור החרדי | צילום: אינסטגרם galitgutman@

חברה הקרוב של גוטמן, יזם ומפיק שבוע האופנה בתל אביב ומגיש התוכנית "ללא פילטרים" ברשת 13, מוטי רייף, העלה במוצ"ש פוסט עם תמונה משותפת של השניים ויצא להגנתה. "אני אוהב אותך", כתב רייף, "למעלה מ-30 שנה של חברות. אני אוהב אותך מהרבה סיבות, אני אוהב אותך כי אני מכיר את הלב הרגיש שלך, אני יודע שהוא זה שדיבר באופן אמוציונלי את מה שבלב המדמם של הרבה מאיתנו בתקופה האחרונה. דיבר את הדאגה לארץ ישראל, לעתידה, לעתיד ילדינו. ואלוהים עדי כמה שאת אוהבת את המדינה הזו וכמה שהיא כל כך חשובה לך, על כל גווניה. את גלית, היא ארץ ישראל היפה".

הפוסט של רייף גרר תגובות רבות, חלקן קשות ומתלהמות, חלקן תומכות. בין התגובות הבולטות הייתה תגובתה של מעצבת האופנה המוערכת דורין פרנקפורט. "אני קוראת כאן את התגובות של חלק מכם ונחרדת. גלית המקסימה והכנה התנצלה בפני ציבור שלם שהרגיש נפגע מדבריה", כתבה פרנקפורט, "כשכוונתה הייתה למנהיגים שמתנהגים בכוחניות ומתעלמים מצרכים בסיסיים של חלק גדול של העם. שנים שכולנו חיים במדיניות של שיסוי והכללות גורפות ואגרסיביות כלפי ציבור גדול של ליברלים שמאלנים, ימנים, דתיים וחילונים שאינם מיישרים קו עם 'ההנהגה'. כולם מתויגים כבוגדים, אנרכיסטים, שונאי ישראל ואנטישמיים".

>> גיא פינס נגד נטלי דדון: "התבכיינות מזוייפת"

"כשנאמר על ידי אישה חכמה, טובה ואוהבת הארץ משפט לא מדויק שכוון למנהיגי המפלגות החרדיות שאינם רואים את הכלל", המשיכה פרנקפורט, "אותם אנשים ומנהיגים עצמם וחלק מכם, ששנים ארוכות מכלילים ציבור גדול ומשסים נגדו בלי כל חשבון, מזדעזעים עד עמקי ההשחרות".

"מסכימה לגמרי שאנחנו אמורים לדבר בזהירות והכלה כשמשליכים על אוכלוסיה שלמה", חתמה פרנקפורט את תגובתה, "אלא שלא שמעתי זעזוע מכם כשציבור גדול שמחויב, אוהב, מסור, תורם ומתנדב בארץ, מוכפש כל יום. כנראה שלעולם לא אשמע כל מילת חרטה על ניסוח אומלל או הכללה, ובינתיים אמשיך להתפלל שיהיה פה טוב יותר. אמן".

גיא פינס נתן גיבוי מצדו והגיב לפוסט של רייף: "חד משמעית. השתמשו בה להסיט את האש מהעיקר". מפיקת האירועים וכוכבת הריאליטי אירית רחמים כתבה מצדה: "בראש ובראשונה אני אוהבת אותך! כל מילה שלך חקוקה בסלע". מגישת הטלוויזיה שלמור שטרוזמן הצטרפה לתגובות האוהדות וכתבה: "שרופה על האישה הזו והלב הגדול שלה", וכך גם משפיענית הרשת האופנתית דנה זרמון שכתבה: "אישה מדהימה".