מעין דורי מ"חתונמי": "הקריאה למילואים הצילה אותי"

מעיין דורי במילואים | צילום: באדיבות המרואיינת
מעיין דורי במילואים | צילום: באדיבות המרואיינת

משתתפת "חתונמי" מעין דורי לא דמיינה שמפגש ראשון עם משפחת בן זוגה בדרום יהפוך לסיוט, ושדווקא הקריאה לאבטח יישובים תהיה מה שיציל אותה נפשית בימים אלה. ראיון

88 שיתופים | 132 צפיות

כמעט שבועיים חלפו מאז החלה ״מלחמת חרבות ברזל״, ומבין מאות האלפים שקיבלו צו שמונה למילואים, גם אחת מהמשתתפות הבולטות בריאליטי "חתונה ממבט ראשון", מעין דורי, נקראה לשרת את המדינה בגדוד החילוץ וההצלה של פיקוד העורף. כמו כולנו, גם דורי לא צפתה את מה שהתרחש באותה שבת מסויטת וארורה, בה שהתה במושב בדרום יחד עם בן זוגה ומשפחתו.

>> מפקדת פלוגת החילוץ ראתה את הנורא מכל, אך לא מאבדת תקווה

העלית פוסט לאינסטגרם שלך ובו תיארת מה שעבר עלייך באותה שבת. ספרי לנו עוד.
"הייתי במושב שהוא מעגל שני לעוטף, לא הייתה שם תקרית עם מחבלים, אבל תחושות הפחד והאימה היו עצומות. היו מלא-מלא אזעקות. שתביני שבאותה שבת זה בוקר חג, אנשים עוד הלכו לבית כנסת. בשלב מסוים הם חזרו ואיתם בן זוגי שהיה בטוח שאני בהלם מהאזעקות. רק כשהוא הגיע הבנתי שיש דברים יותר קשים בחוץ. הייתה תחושה שאין מצב שזה אמיתי, שזה קורה בכלל".

"הרעש היה כל כך קרוב, זה הרגיש שיורים עלינו", היא מספרת. "אבל אלה היו רקטות. כשאת בממ"ד ומתחבאת הדמיון הרי מרחיק לכת. הבית של בן זוגי ממוקם ממש על שער היישוב, אז את שומעת את הבלגן שקורה בחוץ, את בטוחה שכאוס ויריות. לקח גם איזה רגע עד שכיתת הכוננות יצאה לשמור, להתארגן על מי שיש לו נשק. זו הייתה הפעם הראשונה שפגשתי את המשפחה המורחבת של בן זוגי".

מעיין דורי במילואים | צילום: באדיבות המרואיינת
מעיין דורי במילואים | צילום: באדיבות המרואיינת

חתיכת מפגש משפחתי ראשון אורגן לך.
"לגמרי, כל כך הרבה אנשים בממ"ד, איגדנו את כל המשפחה המורחבת – וכל זה בפעם הראשונה כשאני פוגשת אותם. היה רגע ספציפי שדמיינתי אסון. שמעתי את בן הזוג שלי קורא לאבא שלו, שמעתי בומים של כיפת ברזל שנשמעו כמו יריות, והיה שקט פתאום. כל האחייניות שלו בוכות, אני ואחותו הסתכלנו אחת על השניה והרגשנו את אותו פחד. אני לא בן אדם חרדתי, אבל מהרגע שהוא קיבל צו שמונה", היא אומרת בדמעות, "הייתה לי דאגה מטורפת. הוא משרת ביחידה קרבית מאוד וזה היה ברור שהוא יזומן. הודעתי לו שאני מסיעה אותו לבסיס, וחייבת לנסוע להורים שלי אחר כך. רציתי את אבא ואמא".

>> לא רק הסברה: הפוסטים שעשו לנו טוב על הלב

ורק שלושה ימים אחר כך את בעצמך מגויסת למילואים. איך העברת את הימים עד אז?
"גויסתי לצו 8 בשלישי בלילה, לפני שבוע וחצי, בזמן שהדאגה שלי לבן זוג שלי בלתי נגמרת. הוא אמר לי שהדמיון שלנו הוא כלי חזק, תשתמשי בו. בשלושה ימים שהייתי בבית עד שהגעתי למילואים – התחרפנתי. עד שלא פתחתי חדשות סירבתי להבין את הטירוף שקורה".

לחזק בשני הצדדים

בשירות הסדיר שלה שירתה דורי כמחלצת בגדוד חילוץ והצלה של פיקוד העורף. כיום, לדבריה, מגיעים לשירות המילואים בפיקוד אזרחים מכל החילות שעליהם לעבור הכשרה מסודרת – והיא זו שמעבירה אותה. במקביל, הגדוד שלה גם מאבטח יישובים.

"אני מפקדת בתוך הגדוד ואנחנו תופסים כוננות של אבטחת יישובים, מה שקורה במצב מלחמה", היא מספרת. ״הייתה לוויה של מישהי מבארי שנקברה ובאנו לאבטח, אנחנו עומדים בלוויה וקוברים אנשים תוך כדי שאנחנו בעצם לוחמים. זה מטורף. כשאנחנו מאבטחים יישובים אנשים מגיעים להביא לנו אוכל, ציורים. אנחנו פוגשים את האזרחים והאזרחיות, והתחילה להיות אחווה כזו בינינו ובינם", היא מספרת באור. "ביישובים יש בתי אבות וילדים שכבר מכירים אותנו וכשהם רואים אותנו זה עושה להם נחת ורוגע. ביום-יום שלי אני מתחבקת איתם כאילו אנחנו מכירים שנים, חיים ביחד את הדבר וזה מחזק בשני הצדדים. הם נותנים לנו כוח וזה מה שהיה חשוב לי לשתף גם בפוסט באינסטגרם שכתבתי – לכולנו יש תפקיד במלחמה בין אם אנחנו במילואים או לא. רק מעצם היותנו רגע מלאים בחמלה וברגישות אחד לשני".

על הקריאה למילואים היא מספרת: "כשקיבלתי את הצו 8 שמחתי – כי רק חיפשתי איך לתרום ולעשות, מילואים הייתה ההצלה שלי. אני מרגישה שאני בשליטה, אחראית ויש לי משימות. זה מעסיק, ולא נותן למוח לרוץ לסיטואציות קשות״.