המלכה, תסגרי את הפה: הארמון בהלם מההודעה של מייגן והארי

החתונה המלכותית של הנסיך הארי ומייגן מרקל | צילום: Gettyimages
החתונה המלכותית של הנסיך הארי ומייגן מרקל | צילום: Gettyimages

לזה לא ציפינו: הארי ומייגן הודיעו שהם עוזבים את המחויבות המלכותית ורוצים להיות עצמאיים כלכלית. רק מה? הם הודיעו את זה בפוסט ושכחו לספר קודם למלכה

88 שיתופים | 132 צפיות

ברגע זה, כשאתן קוראות את השורות האלה, יושבת מלכת אנגליה בחדרה המפואר, לובשת שמלת מידי ועליה חלוק קטיפה בצבע בורדו, רגליה נתונות בפנטופלאך מצמר כבשים אנגליות, והיא מפזמת לעצמה "הוא עוד ישוב, הוא עוד ישוב, זה ג'וק קטן וזה עובר ולא חשוב".

אתמול נפל דבר דרמטי מאוד: רק חזרו מייגן והנסיך הארי מחופשה בת שישה שבועות בקנדה (להזכירכן, Suits, הסדרה בה כיכבה מייגן לפני הנישואים, צולמה בקנדה ושם התגוררה מייגן במשך שנים), קפצו לבקר בשגרירות קנדה באנגליה כדי להודות על האירוח, וכבר יצאו בהודעה שכמותה לא נצפתה בלונדון עשרות שנים, מאז שנת 1936, אז ויתר המלך אדוארד על המלוכה כדי שיוכל להתחתן עם וואליס סימפסון, שהייתה גרושה פעמיים. העיתונות הבריטית כבר מכנה את זה מייגזיט, רפרור לברקזיט המסמל את עזיבתה של אנגליה את האיחוד האירופי.

>> מה מסמל המיקום בו מניחה המלכה אליזבת את התיק שלה?

תקציר האירועים: מייגן והארי יצאו בהודעה ובה אמרו שהם החליטו להרחיק את עצמם מחובות הממלכה והמלוכה, לנסות להתחיל לכלכל את עצמם בצורה עצמאית, לחלק את זמנם בין צפון אמריקה ובין אנגליה, תוך שהם תומכים לגמרי במלכה אליזבת. עוד נאמר בהודעה ש"השינוי הגיאוגרפי יאפשר לנו לחנך את בננו עם הערכה למסורת בית המלוכה שלתוכה נולד, וגם לספק למשפחתנו את הספייס להתרכז בפרק הבא בחיינו, כולל התמקדות בקרן הצדקה שהקמנו".

את ההודעה כתבו הדוכס והדוכסית בעצמם ולא התייעצו עם איש מבית המלוכה, אמר הכתב לענייני בית המלוכה של רשת סקיי הבריטית. אבל, כפי שיודעים כולם, הדבר החשוב הוא הסאבטקסט, והסאבטקסט המתחבא בין השורות הוא זה: "נמאס לנו שאתם מתייחסים אלינו כאל הכבשה השחורה של המשפחה". ההודעה מבהירה היטב שהם רואים בקן המשפחתי הממלכתי מקום לא בריא לגדל בו את ילדם, וכמו שיודע כל מי שעזב משפחה וטס למגורים מרוחקים יותר – המרחק הזה והאוויר שהוא מעניק חשובים מאוד לבריאות הנפש ולשפיות. בכל מקרה, הארי הוא המועמד השישי להיות מלך (אחרי צ'רלס, וויליאם ושלושת ילדיו של וויליאם) ואין לו סיכוי אמיתי, אז למה להיות זנב לוויליאמים אם אפשר להיות ראש המשפחה של עצמו?

>> איך נראתה מייגן בגיל 16?

הדבר המפתיע הוא שהנימוס כשלעצמו היה מחייב את הארי ומייגן לתת למלכה איזה Heads Up, רמז בריטי מעודן, טפיחה קטנה על השכם שמשהו עומד לקרות. העובדה שלא היה רמז כזה מדברת בעד עצמה ומוכיחה את מה שטענו הטבלואידים מזה זמן רב: יש מתח בארמון. מתח בין המלכה ומיייגן, מתח בין וויליאם וקייט כלפי מייגן והארי. זה לא מקרי שבברכה הרשמית של חג המולד המלכה ישבה ומאחוריה תמונות של כל בני המשפחה להוציא מייגן והארי. לא רק שזה לא יפה, זה מה שנקרא הורה מתנכר, או סבתא-מלכה מתנכרת, וזה יוצר חור בלב שאף טקס מלכותי משמים בבית אבות לפצועי מלחמת העולם השנייה לא יכול לתקן.

המלכה ודאי חשה כמו האישה הנבגדת המגלה אחרי כולם שבעלה בוגד בה ועם מי. הודעת התגובה שיצאה מן הארמון הייתה כזו שהבהירה מיד (שוב: סאבטקסט) שהארמון לא ידע על המהלך הצפוי. וזו הייתה לשון ההודעה: "הדיונים עם הדוכס והדוכסית נמצאים בשלב ראשוני עדיין. אנחנו מבינים את רצונם לבחור לעצמם דרך חדשה אבל אלה נושאים מורכבים וייקח זמן לעבד אותם". אומייגאד, התגובה הזו פשוט אומרת "אנחנו המומים, אנחנו לא יודעים מה לומר, רק ש…קנדה, באמת?"

>> מייגן מרקל עצובה ובודדה

העיתונים הבריטים מתייחסים לאמירה שהעזיבה היא "נושא מורכב" כאל אזהרה. אלה בדיוק הניואנסים שבריטי מבין מיד ואילו אנו צריכים שיסבירו לנו. איט'ס קומפליקייטד בארמונית זה איום על המשך היחסים וטיבם. "המלכה מאוכזבת מההודעה", כתוב בדיילי מייל הבריטי. אבל האם ההודעה הזו באמת כל כך מפתיעה? לא ממש, כפי שאפשר היה לראות בסרט הדוקומנטרי שסיקר את נסיעתם של הארי ומייגן לדרום אפריקה, אז התראיינה מרקל ודיברה בפתיחות על הקשיים שהתקשורת הבריטית מערימה בפניה. נציג של בית המלוכה אמר ש"להארי היו יחסים קשים עם התקשורת מאז שאימו נפטרה. הוא בשלב אחר בחייו עכשיו, וכשיש לו אישה וילד להגן עליהם אפשר להבין מדוע הוא רוצה להרחיק אותם מבריטניה". ובאמת, לחיות תחת הקודים הנוקשים של ארמון המלוכה זה לא דבר פשוט: רק חשבו על העובדה שמייגן ספגה ביקורת על כך שמשחה את ציפורניה בלק שחור ויצאה מהבית ללא גרביונים. ב-2019, כן?

>> מאיפה הכובע המקסים של ארצ'י החמוד?

אז תסלחו לנו שאנחנו לא מקבלות את ההפתעה והאכזבה של המלכה: באמת לא ראית את זה בא? האם ליבך עשוי קרח? האם באמת צריך אדם, בגלל שנולד למשפחה מסוימת, להקריב הקרבות אישיות רק כדי למלא ציפיות של בני המשפחה? זו שאלה שכל אדם צריך לשאול את עצמו: האם אני כאן כדי להגשים את עצמי או כדי לרצות אחרים?

הארי בחר בחירה אמיצה, ללכת אחרי ליבו ואחרי האישה שהוא אוהב, שהיא, אולי, הבית האמיתי הראשון שהיה לו מאז מתה אימו. הבחירה אמיצה שבעתיים כי הארי לא מצויד בכישורי חיים, כמו שקוראים לזה במכון אדלר. הוא לא יודע כמה נוראיים שירותי הדואר, לא יודע מה זה להתקשר להזמין מקום במסעדה בשמונה וחצי ואומרים לך "מצטערים, יש רק בתשע וחצי" ולא יודע מה זה שמשלמים לך שוטף+45, במקרה הטוב. מייגן, לעומת זאת, זה סיפור אחר. מייגן הגיעה לנישואים עם הון עצמי של שישה מליון דולר, שעשתה במו ידיה הדקיקות בעבודתה כשחקנית ובבלוג הלייף סטייל שתחזקה עד שסגרה אותו, לבקשת הארמון. זה אולי כלום לעומת הכסף שנופל מהתקרה בארמון בכל פעם שפיליפ מתעטש, אבל זה מרשים מאוד. לא מן הנמנע שבימים הראשונים מייגן תהיה זו שתלמד את הארי איך נראים החיים האמיתיים.

אחרי הכול, אולי זהו סיפור סינדר-פאקן-רלה, אבל לא זה שחשבנו. זה לא סיפור של שחקנית מליגה ב' שנסיך בריטי מתאהב בה וגואל אותה מהשטיח האדום של אי אונליין, אלא סיפור על נסיך עצוב ובודד שהתאהב באישה שהייתה לו לבית, גאלה אותו מהקודים הנוקשים לתוכם נולד ומהתחושה שהוא תמיד יהיה "סקנד בסט", והעניקה לו את המתנה הכי גדולה שאפשר לקבל: חיים מלאים במשמעות ובאהבת אמת.

הנסיכה הקסומה | צילום יח"צ
הנסיכה הקסומה | צילום יח"צ