תא"ל גל הירש, אתה חייב להכניס נשים למטה הטיפול בחטופים

גל הירש | צילום: פייסבוק
גל הירש | צילום: פייסבוק

הבוקר (ראשון) יצאו ארגוני הנשים בארץ בפניה לתא"ל (במיל') גל הירש ודרשו ייצוג הולם של נשים במוקדי קבלת ההחלטות בכל הנוגע לחטופים ולנעדרות. אין מצב שאנחנו לא חלק מזה

88 שיתופים | 132 צפיות

אין ספק שעד כה, נשים מפגינות נוכחות בלתי מתפשרת במהלך מלחמת "חרבות ברזל" העקובה מדם. הן מפציעות בגבורה בכל מקום – בשטח, בהתנדבויות, בתנועות מחאה כמו "אימהות בחזית". רק במקום אחד הן נעדרות במפתיע – משרדי הממשלה ומוקדי קבלת ההחלטות.

>> דין אישה בשבי אינו כדין גבר בשבי, נקודה

הבוקר (ראשון) יצאו עשרות ארגוני נשים בפנייה דחופה לתא"ל (במיל') גל הירש, הממונה על נושא החטופים ונעדרים, לפעול לייצוג הולם של נשים במטה ובכל הצוותים המובילים המוקמים במסגרתו לטיפול בנושא החטופים והנעדרים.

במכתב כתבו: "בין החטופים והנעדרים, יש עשרות רבות של נשים חטופות ונעדרות – מבוגרות וצעירות, נערות, ילדות ואימהות לתינוקות רכים. לפיכך, בעת הבחינה והטיפול בנושא החטופים והנעדרים, חייב להיות ייצוג נשי הולם בצוות המטפל, וחייבת להיות הסתכלות מגדרית, כך שהצרכים וההשפעות המיוחדות על נשים, נערות וילדות יובאו לידי ביטוי ראוי, על כל המשתמע מכך, ושתהליך קבלת ההחלטות בכל סוגיית החטופים והנעדרים, יהיה רגיש מבחינה מגדרית, וקשוב יותר לצרכים הייחודיים, הנבדלים לעתים, של גברים ונשים".

לא לכל החטופות יש את התושיה שלה. רחל אדרי מאופקים | צילום מסך, רשת 13
לא לכל החטופות יש את התושיה שלה. רחל אדרי מאופקים | צילום מסך, רשת 13

עוד הוסיפו: "הערך המוסף של נשים בצוות המטפל בחטופים ונעדרים, ובפרט בצוותי משא ומתן שיעסקו בנושא, הוא קריטי והוכח כמשמעותי ביותר להצלחה בעשרות מחקרים ומקרים ברחבי העולם. השתתפותן של נשים עולה בקנה אחד עם סיכויי ההצלחה של משאים ומתנים".

רק בשבוע שעבר, ביום השלישי למלחמה, היממה אותנו רחל אדרי, אזרחית שהייתה שבויה בידי מחבלים בביתה באופקים, כאשר הפגינה קור רוח מדהים בשעת צרה, והצילה את חייה ואת חיי בעלה תוך כדי שיתוף פעולה עם המשטרה. מה זו אם לא הוכחה לכך שנשים חייבות להיות חלק מקבלת ההחלטות בשטח?

מהמטה הממונה על הטיפול בחטופים והנעדרים נמסר: "במטה הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תא"ל במיל' גל הירש, שעדיין נמצא בהקמה, משמשות נשים בשורת תפקידים בכירים לרבות ראשת-המטה, וכן שורת קצינות בכירות כגון אל"מ (במיל') ורדה פומרנץ, שמנהלת את מערך הקשר עם המשפחות. נזכיר גם שגל הירש, בתפקידו כמפקד בה"ד 1, העביר לבה"ד 1 את כלל הכשרות הקצונה בצה"ל וסגר את בה"ד 12 בו הוכשרו נשים בהפרדה מגדרית".