ליהי קורנובסקי בהיריון ראשון: "הלוואי שתהיה לנו משפחה גדולה"

ליהי קורנובסקי | צילום: רותם לבל ל־Artbook, סטיילינג: קורין סוויד ל־Artbook, איפור ושיער: שי שאז, בגד גוף: קורנפלד, עגילים: volver
ליהי קורנובסקי | צילום: רותם לבל ל־Artbook, סטיילינג: קורין סוויד ל־Artbook, איפור ושיער: שי שאז, בגד גוף: קורנפלד, עגילים: volver

תגידו בשעה טובה לשחקנית ליהי קורנובסקי שנמצאת בהיריון ראשון! חזרנו לריאיון השער בו סיפרה לנו על הרצון להקים משפחה בצד השאיפות לכבוש את העולם

88 שיתופים | 132 צפיות

תגידו בשעה טובה לשחקנית הישראלית-בינלאומית ליהי קורנובסקי שמבשרת היום כי היא ובן זוגה השחקן רועי ניק מצפים לילד/ה ראשון/ה! ביולי 2022 קורנובסקי כיכבה על שער "את" וסיפרה לנו על הרצון להקים משפחה בצד השאיפות לכבוש את העולם:

>> עדן פינס: "גבר שמניח תפילין עושה לי את זה ברמות"

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lihi Kornowski (@lihikorno)


לא קל לעשות את הקישור בין הצעירה החייכנית והתוססת בפאה הג'ינג'ית שמזייפת להנאתה באוטובוס וברחובות, לשטיח האדום היוקרתי ועתיר הכוכבים של פסטיבל קאן, אבל השחקנית ליהי קורנובסקי מצליחה לגלם בנשימה אחת גם את נערת תפוזינה הכל-ישראלית וגם את המרעננת הרשמית של הוליווד. במאי האחרון היא הסתערה על הריביירה הצרפתית, שם היא קידמה את הסרט "פשעי העתיד", בו היא מככבת לצד ויגו מורטנסן, קריסטן סטיוארט וליה סיידו. "הוא כזה מתוק ומקסים וג'נטלמן", מספרת קורנובסקי על הקולגה הגברית המצודדת, שעשה חיל בקלאסיקות כמו "שר הטבעות", "הספר הירוק" ו"קפטן פנטסטיק".

 "זה תחום קשה, כשאת צעירה הכול נראה לך ורוד וגלאם עם חלומות גדולים. כבר היו לי מחשבות לעזוב הכל"

 

אל הסרט, שיגיע לקולנוע לב בתחילת אוגוסט, הגיעה קורנובסקי בת ה-29 לאחר שהבמאי דיוויד קרוננברג צפה בה ב"לאבד את אליס" (הסדרה בכיכובה ובכיכוב איילת זורר שנמכרה לאפל TV) וביקש לפגוש אותה. צילומי הסרט התקיימו ביוון, ומשם הייתה קצרה הדרך לפרימיירה החגיגית בפסטיבל קאן. "התרגשתי מאוד", היא מודה, "הרגשתי כמו פאקינג סינדרלה".

ברור, עם שמלות של ולנטינו ודיור, גם אני הייתי מרגישה ככה.
"זה ממש קטע, ההופעה ברמה העולמית על השטיח האדום. הסוכנות שלי בפריז קישרה אותי למותגים הגדולים – קיבלתי הצעות מדיור, פנדי, ארמני, ולנטינו, ולכל אחת מהחברות היה ממש חשוב שאני אלבש דגם שלה. ממש כמו 'השטן לובשת פראדה'. הוזמנתי למדידות, הסוכנת שלי ליוותה אותי מול כל הברנדים הגדולים. בדיור הלבישו אותי בדברים כל כך יפים, ואז הסוכנת הסבירה לי שיש לנו אישיו עם ולנטינו והיא לא רצתה לשרוף גשרים כי לאיטלקים יש דם חם. הפשרה הייתה שעל השטיח האדום ובאפטר פארטי אלבש דיור ובמסיבת העיתונאים אלבש ולנטינו. על השטיח האדום לבשתי טוטאל לוק בצבע ירקרק, עם שמלה צמודה במותניים, שובל ארוך וכתפיות שמוטות. בסוף כולם היו מרוצים".

ליהי קורנובסקי בשמלה של דיור בפסטיבל קאן | צילום: GettyImages
ליהי קורנובסקי בשמלה של דיור בפסטיבל קאן | צילום: GettyImages
ליהי קורנובסקי (ראשונה מימין) לובשת ולנטינו בפסטיבל קאן | צילום: Stephane Cardinale/GettyImages
ליהי קורנובסקי (ראשונה מימין) לובשת ולנטינו בפסטיבל קאן | צילום: Stephane Cardinale/GettyImages

>> יפה בוורוד: ירדן הראל מדגימה איך ללבוש את הצבע הכי טרנדי של העונה

השנה האחרונה הייתה ללא ספק השנה שלה – גם בארץ וגם בזירה הבינלאומית. בימים אלה היא מצטלמת ל"שמיים אדומים", סדרת דרמה בת שמונה פרקים ברשת 13 בבימוי אלון זינגמן ("שטיסל"), המבוססת על ספרו של דניאל שנער ועוסקת באינתיפאדה השנייה ומבצע חומת מגן. קורנובסקי מגלמת את פלפלת, לוחמת שב"כ טמפרמנטית ומצחיקה. "קראתי את הספר ומאוד רציתי את התפקיד. אחרי שני אודישנים קיבלתי אותו", היא אומרת בגאווה.

"עד הקמפיין הזה נערת תפוזינה היתה מישהי שהעמידו אותה כדבר מאוד סקסי, ועכשיו היא מישהי מדליקה שעושה מה שבא לה ולא דופקת חשבון. זה שינוי מהותי שאני מתחברת אליו מאוד, וכמובן שזו גם הכנסה. כל שחקן שמח לקבל קמפיין ואני לא מתביישת בזה, ההפך, אני גאה בזה"

 

במקביל, הפנים שלה משתרעים על שלטי ענק ברחבי הארץ ובהפסקות הפרסומות בטלוויזיה וביוטיוב במסגרת קמפיין תפוזינה של פריגת. "עד הקמפיין הזה נערת תפוזינה היתה מישהי שהעמידו אותה כדבר מאוד סקסי, ובצילומים עכשיו הפכו אותה למישהי מדליקה שעושה מה שבא לה ולא דופקת חשבון", אומרת קורנובסקי, "זה שינוי מהותי שאני מתחברת אליו מאוד, וכמובן שזו גם הכנסה. כל שחקן שמח לקבל קמפיין ואני לא מתביישת בזה, ההפך, אני גאה בזה. לא הייתי עושה משהו שאני לא מסכימה עם הערכים שלו".

>> מורן אטיאס: "לפעמים לקחתי גלולת הבוקר שאחרי, כי רציתי לבחור להיות אימא"

אנחנו נפגשות ביפו. היא מגיעה בגופיה שחורה ומכנסיים קצרים בצבע בורדו, הפנים נקיים מאיפור, שיערה אסוף ברישול. יש בקורנובסקי שילוב של צניעות, רגישות ואפס דאווין, מה שאולי הוא קצת בעוכריה במושגי הביצה – שבסוף רוצה גם את וייב הסופרסטארית שמתייצבת באירועים על פי קריאה. אבל למרות שהרזומה שלה מפוצץ מעבודה, העניין של השקות ושל לראות ולהיראות זה ממש לא הקטע שלה. היא מפציעה רק כשזה רלוונטי לעשייה שלה. היא מעדיפה הקרנות קטנות ואיכותיות, שיחות על קולנוע ומפגשים אינטימיים עם חברים ביפו.

ליהי קורנובסקי | צילום: רותם לבל ל־Artbook שמלה: רעות ישי, עגילים: volver
ליהי קורנובסקי | צילום: רותם לבל ל־Artbook שמלה: רעות ישי, עגילים: volver

היעד הבא של קורנובסקי הוא "לשרוף את השמיים", בבימוי אמרי מטלון, שם תגלם כוכבת אינסטגרם שחייה מתהפכים בן לילה בעקבות תאונה מחרידה שהופכת אותה לסיעודית. עם סיום הצילומים היא תתחיל פרויקט נוסף בשם "ירושלים 67" בבימוי אמיל בן שמעון, על פי סיפורה של אסתר ארדיטי ז"ל, חובשת צבאית בחיל האוויר והיחידה בתולדות צה"ל שהוענק לה עיטור המופת, על חילוץ טייס ונווט ממטוס שהתרסק. לאלה קדמו השנה שני פרויקטים גדולים שלה, ללא ספק שיאים בקריירה העולה שלה: בקנדה היא צילמה סדרה בשם "בליסטיק" לצד ג'ניפר קרפנטר ("דקסטר"), בתפקיד של לוחמת סמויה. "אני מקפידה להתאמן 4-3 פעמים בשבוע אימוני לחימה, אימוני משקולות ופילאטיס מכשירים כי אני צריכה להיות בכושר, גם בגלל התפקידים, ועד לא מזמן גם בגלל החתונה. אני רזה ושומרת על תזונה בריאה", היא מציינת, "אבל היום תקעתי פיתה עם שוקולד נוטלה. לפחות זו הייתה פיתה מקמח כוסמין".

ספרי על חוויית הצילומים בקנדה.
"הצילומים היו בוויקטוריה, בקצה השני של העולם. הגעתי לשם בסוף אוקטובר כשהכל היה כבר קפוא והייתי שם חודשיים. כשנחתתי שם אחרי שלוש טיסות – ועוד בלי מזוודה כי היא איחרה בכמה ימים – היה לי פחד ענק, כי פתאום את לגמרי לבד. נגמר יום צילומים ואין שם אף ישראלי, לא היה לי מישהו לדבר איתו. מפחיד ממש. הרגשתי איך הבדידות עוטפת אותי וזו הייתה אשכרה התמודדות. אף פעם לא עשיתי את הטיול של אחרי הצבא ואני לא הבן אדם לטוס להודו, חמישה ימים פריז עדיף. אבל כשאת קופצת למים – את חייבת לשחות. אני צמחתי מזה. מעבר לזה שהאנגלית שלי השתפרה, זו הייתה תקופה שצמחתי והתבגרתי בה. לסדרה תהיה עונה שנייה, אני רק מקווה שלא בקנדה".

"נסעתי לחודשיים צילומים בקנדה כשהכל היה כבר קפוא. כשנחתתי שם אחרי שלוש טיסות – ועוד בלי מזוודה כי היא איחרה בכמה ימים – היה לי פחד ענק, כי פתאום את לגמרי לבד. נגמר יום צילומים ואין שם אף ישראלי, לא היה לי מישהו לדבר איתו. הרגשתי איך הבדידות עוטפת אותי"

 

מתכננת לעבור לחו"ל?
"אני רוצה לעבוד בחו"ל, ובשביל פרויקט גדול אסע לתקופה ככל שזה יידרש אבל הבייס שלי יישאר כאן. אין לי שום רצון לגור במקום אחר, אני אוהבת את תל אביב הכי בעולם".

יש כבר במאי בינלאומי חדש על הכוונת?
"יש משהו מעניין בקנה. לא יודעת אם אני יכולה להגיד".

נו. עכשיו עוד יותר סקרנת, אין לך ברירה.
"טוב, יאללה, אספר לך. הבמאית דומיניקה סקורסזה, הבת של מרטין סקורסזה, יצרה איתי קשר אחרי שראתה אותי ב'לאבד את אליס', היא מתוקה מאוד ויש משהו על האש".

החתונה שעברה מהמסך למציאות

במקביל לתעופה המקצועית, גם הלב של קורנובסקי בהיי של החיים. השבוע היא נחתה חזרה בארץ ובמציאות, אחרי שבועיים של חגיגת אהבה מתמשכת שהתחילו בחתונה שיקית ביפו עם בחיר לבה, השחקן רועי ניק, והסתיימו בנסיעה משפחתית לקפריסין.

"כל הזמן רק בכיתי", מתארת קורנובסקי את השבועיים האחרונים, "זה היה בכי של שמחה ואובר-התרגשות. אלה היו הימים המאושרים בחיי. אף פעם לא חוויתי אושר כזה".

ליהי קורנובסקי ורועי ניק בחתונתם | צילום: אביעד זיסמן, שמלה: דנה הראל, מעצב שיער: שי הללי זיו, איפור: ליטל מיג׳אן
ליהי קורנובסקי ורועי ניק בחתונתם | צילום: אביעד זיסמן, שמלה: דנה הראל, מעצב שיער: שי הללי זיו, איפור: ליטל מיג׳אן
ליהי קורנובסקי ורועי ניק בחתונתם | צילום: אביעד זיסמן, שמלה: דנה הראל, מעצב שיער: שי הללי זיו, איפור: ליטל מיג׳אן
ליהי קורנובסקי ורועי ניק בחתונתם | צילום: אביעד זיסמן, שמלה: דנה הראל, מעצב שיער: שי הללי זיו, איפור: ליטל מיג׳אן

קורנובסקי שיתפה את 84.7 אלף עוקביה באינסטגרם בתמונות נבחרות מהחתונה: החופה נערכה באווירת חמישי בצהריים באנגלו ונינה, בית ערבי ישן עם תקרות גבוהות ואריחים מצוירים ביפו, לא רחוק מביתם. 80 איש בסך הכל הוזמנו לאירוע האינטימי והמצומצם, שכלל קייטרינג מעשה ידיו של השף מושיק גמליאל מבר 51 הטרנדי בתל אביב. האירוע המשיך למסיבה עם דיג'יי בקולנוע יפו, בר-קולנוע-מזנון בבעלותו של ניק. ברשימת האורחים: יהודה לוי (בן דודו של החתן מדרגה שנייה), לימור ירון ושלום חנוך (הדודים מצד הכלה), והחברים ליאור דיין, דאנה איבגי, תום נשר, גל תורן, גל זייד, גלית גוטמן יגאל אהובי. עם המעבר מהחופה למסיבה קורנובסקי פיזרה את השיער האסוף והחליפה משמלה אחת של המעצבת דנה הראל לשמלה שנייה בעיצובה. "בחופה רציתי להרגיש עד הסוף כלה, אז לבשתי שמלה הכי כלתית ואחרי זה החלפתי למסיבת סליפ לריקודים".

"משפחה זה משהו שלחלוטין בוער בי. אני רוצה לבנות את הקן שלי. אנחנו מוכנים להיות הורים והלוואי שתהיה לנו משפחה גדולה. בעזרת השם, הרופאים ובעזרתנו, אני מקווה שזה יקרה ושיעבור חלק"

 

היה קשה לחזור מכל ההיי הזה למציאות?
"חזרנו למציאות טובה, כי במקצוע שלנו לא תמיד יש עבודה. חזרתי מיד לעבודה על הסט של 'שמים אדומים', וכולי מפורקת. הצילומים היו בחוץ עם מדי צה"ל ושכפ"צ וחבלים – קשרו אותי, היה מרדף אחרי מחבל וצילמנו פיצוץ. עד עכשיו כולי תפוסה בצוואר ובכתף".

עכשיו אתם שני שחקנים במשפחה. למעשה ככה גם הכרתם?
"הכרנו על הסט של הסדרה 'קיבוצניקים' (הוט, דב"א). היינו זוג ואפילו התחתנו שם, אז את החזרה הגנרלית לדבר האמיתי – עשינו. כבר אז הייתי מאוהבת בו, הוא לא ידע, אבל אני חושבת שהוא הרגיש. בסדרה אני הייתי כרוכה אחריו והוא לא, אבל במציאות זה פשוט קרה בצורה הדדית".

הנישואים הטריים לניק בן ה-30, המוכר בין היתר מ"בתולות", "גאליס" והסדרה "נורמלי" שנוצרה על ידי ליאור דיין ואף זיכתה את ניק במועמדות לפרס השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה בטקס האמי הבינלאומי – הם לא עניין של מה בכך. אחרי הפרידה המתוקשרת שלה מהשחקן עוז זהבי בשנת 2016, שבאה לאחר הצעת נישואין רומנטית שהתפוצצה להם בפנים והם שברו את הכלים, קורנובסקי לקחה החלטה נחושה: היא עם שחקנים גמרה. פיניטו. לא מתאים לה. מספיקה שחקנית אחת במשוואה.

"אחרי עוז הייתה לי טראומה עם הטייפקאסט של שחקן, והקורא יבין", היא שולחת רמיזות, "אמרתי שאני לא מאחלת לעצמי חיים כאלה והכוכבים היו לטובתי כשזה נגמר". היא הייתה אז בת 23 בסך הכל, סטודנטית בשנה א' אצל יורם לוינשטיין. שש שנים חלפו, אבק ההתגוששות התקשורתית בעקבות הפרידה של מי שהיו זוג מסוקר מאוד לאורך כמעט שנתיים – שקע מזמן – והיום הנתק בינה לזהבי מוחלט.

"אני הצעתי לרועי נישואין. אמרתי לו שאני רוצה להתחתן, לא לשחק עם ברביות. אמרתי שיש לי לו"ז והוא ענה 'גם לי יש לו"ז ואת לא מפחידה אותי'. עברנו לגור יחד אחרי ארבעה חודשים"

 

אחרי הפרידה מזהבי, היית צריכה לאסוף שברים?
"היה לי אז משבר. כל המדינה דיברה על זה, אני הייתי ילדונת בשנה א' ביורם לוינשטיין והחשיפה הייתה לי מאוד קשה. אחריו היה לי חבר סטודנט. היינו שנתיים יחד, בחור מהמם שאגב, כמוני, גם מתחתן עוד שניה. זה נגמר כי אני הרגשתי שחסר שם משהו, קוראים לזה תשוקה".

בקשר עם רועי לא היו לך פחדים מהיותו שחקן?
"קודם כל רועי הוא שחקן מחונן וצנוע. הוא הולך רק על דברים שעושים לו את זה ואם הוא לא מתחבר – הוא לא שם. זה ייחודי בנוף של שחקנים שמתייחסים למשחק כאל עבודה ובגלל שהם צריכים את הכסף, הם מתגמשים. הוא לא מסוגל. וכן, היו לי פחדים של 'עוד פעם שחקן' כשהכרנו, אבל זה היה חזק ממני. למזלי, הכוכבים סידרו לי משהו אחר בנוף. חיכיתי למצוא את האחד, את הפרטנר הנכון לי. עברנו לגור יחד אחרי ארבעה חודשים, וזה הזמן שלקח לי להבין שמצאתי את האחד".

ליהי קורנובסקי ושלום חנוך בחתונתה | צילום: אביעד זיסמן
ליהי קורנובסקי ושלום חנוך בחתונתה | צילום: אביעד זיסמן

איך משם זה התגלגל לחתונה?
"אני הצעתי לו נישואין, אמרתי לו שאני רוצה להתחתן, לא לשחק עם ברביות. אמרתי שיש לי לו"ז והוא ענה 'גם לי יש לו"ז ואת לא מפחידה אותי'. הוא הוסיף שעד גיל 30 הוא רוצה להיות אבא. עברנו לגור יחד אחרי ארבעה חודשים".

"אחרי עוז הייתה לי טראומה עם הטייפקאסט של שחקן, והקורא יבין. אמרתי שאני לא מאחלת לעצמי חיים כאלה והכוכבים היו לטובתי כשזה נגמר. היה לי אז משבר. כל המדינה דיברה על זה, אני הייתי ילדונת בשנה א' ביורם לוינשטיין והחשיפה הייתה לי מאוד קשה"

 

ובינתיים רועי כבר בן 30, איחרתם.
"משפחה זה משהו שלחלוטין בוער בי. אני רוצה לבנות את הקן שלי. כבר חגגתי יום הולדת 29, הקריירה שלי נמצאת במקום טוב וזה הזמן הכי נכון שיש. אנחנו מוכנים להיות הורים והלוואי שתהיה לנו משפחה גדולה. אנחנו כבר מדברים על זה, ובעזרת השם, הרופאים ובעזרתנו, אני מקווה שיקרה ויעבור חלק".

אתם כבר מדמיינים איזה הורים תהיו?
"אנחנו בונים את עצמנו, גרים ביפו, עוד לא קנינו דירה ואני לא יודעת אם נצליח לקנות אחת במציאות של היום. תל אביב מאוד קשה, בלתי אפשרית. דבר אחד בטוח: אני לא אהפוך להיות עקרת בית וזהו כשאהיה אימא. היום נשים יודעות שזה לא או-או, אלא גם וגם. גדולות ממני עושות את זה ואני אעשה הכל בשילוב".

"שלום חנוך צחק לי בפרצוף"

קורנובסקי היפה עם החיוך הגדול ("ותודה לאבא שלי רופא השיניים"), נולדה בכפר סבא, הצעירה משלושה ילדים במשפחה. "אצלנו במשפחה קידשו אמנות וגם עבודה. צריך לקום בבוקר לעבוד", היא אומרת, "סבא שלי, פאול קור, היה סופר וצייר שכתב בין השאר את הספר 'כספיון' ואת 'הפיל שרצה להיות הכי'. הוא נפטר כשהייתי בכיתה ב'. אבא שלי יורם, רופא שיניים, שמע הרבה מוזיקה קלאסית, ואולי בגלל זה התחלתי לשיר אופרה. אחיו הוא פרופסור רן קורנובסקי, מומחה לקרדיולוגיה וצנתורי לב. אימא שלי עסקה שנים בטקסטיל, בגיל 47 היא עשתה הסבה מקצועית והלכה ללמוד משפטים עם כל הסטודנטים הצעירים. היום, בגיל 64, היא בעלת משרד עורכי דין עם שותפה ועוסקת בתמ"א ופינוי בינוי".

ליהי קורנובסקי | צילום: רותם לבל ל־Artbook, שמלת נוצות: marc jacob from Romi’s closet, שרשרת ועגילים: volver
ליהי קורנובסקי | צילום: רותם לבל ל־Artbook, שמלת נוצות: marc jacob from Romi’s closet, שרשרת ועגילים: volver

חיידק המשחק דבק בקורנובסקי בשלב מאוחר יחסית. כבר בגיל 5 היא ומשפחתה היו בטוחים שהיא תהיה זמרת אופרה כשתגדל, למרות חרדת הקהל. "מגיל צעיר מאוד הייתי סופרן קולורטורה, אופרה מבחינתי הייתה הייעוד והמהות של הכל", היא אומרת. בגיל 14 היא הגיעה למגמת מוזיקה קלאסית בתלמה ילין, היא אף קיבלה מלגות הצטיינות של קרן שרת במשך שלוש שנים וגם הופיעה עם ניצה שאול באופרה לילדים.

ילדה ששרה אופרה מגיל 5. איך הסביבה מקבלת את זה?
"הייתי חנונית בקטע הזה. חברות שלי ראו את 'השיר שלנו' אז הן היו צוחקות מאופרה, גם ממבוכה, כי הן לא הכירו. יש הבדל גדול בין שירה רגילה ושירה אופראית. בת דודה שלי רומי חנוך, הבת של דודתי לימור ושל שלום חנוך, היא זמרת. מגיל 3 היא כותבת ומלחינה. יש לה קול רגיל והיה הבדל בינינו כי היא שרה מהגרון, וזה היווה לי מראה. כששרתי אופרה עם ר' מודגשת, שלום צחק לי בפרצוף. זה היה בעיניו מצחיק נורא שילדה בת 5 שרה עם ר' מודגשת. היום היא בת 27, גרה בניו יורק והיא גאון שכזאת, פרי ספיריט, ויש לה להקה. היא ואני זו אהבה".

איך התגלגלת למשחק?
"התגייסתי כמוזיקאית מצטיינת עם כל המעמד, ואחרי הטירונות חברים שלי מהתיכון שלמדו תיאטרון והיו מיוצגים אצל פרי כפרי, שכנעו אותי לנסות. הקופה של ההורים נגמרה, הייתי צריכה לפרנס את עצמי אז הלכתי. שלחו אותי לאודישן לסדרת הנוער 'יומני החופש הגדול', ולהפתעתי המלהקת אמירה בוזגלו נדלקה עליי וקיבלתי תפקיד. לא ידעתי עד אז מה זה משחק מול מצלמה אבל נפתח לי התיאבון, במיוחד כשהכרתי את הבמאית הגר בן אשר. נשאבתי לזה והרגשתי שזה 'מנט טו בי'".

"התחלתי טיפול כשהגעתי לבית הספר למשחק ומאז לא הפסקתי. אני שופכת את הקישקעס, לפעמים גם יוצאת בוכה, אבל מרגישה ריפוי. אני חושבת שכבר הגעתי לשלב כזה בחיים שאני לא מאשימה את הוריי"

 

איך הגיבו הורייך לשיפט שעשית?
"שברתי לאבא שלי את הלב. הוא היה כל כך גאה בי כזמרת אופרה. מגיל צעיר הוא לקח אותי לראות אופרה ואחרי היינו הולכים לאכול פרעצל. אני חושבת שלקח לאבא ולאימא כמה שנים להאמין במקום של המשחק בחיי".

כבר בגיל 23 היית מועמדת לפרס ספיר על התפקיד שלך ב"הפורצת" של הגר בן אשר. נראה שעולם המשחק קיבל אותך בזרועות פתוחות מהרגע הראשון.
"ועדיין אי אפשר לקבל הכל ויש מדי פעם אכזבות. זה תחום קשה, כשאת צעירה הכול נראה לך ורוד וגלאם עם חלומות גדולים. היו לי מחשבות לעזוב הכל".

עד כדי כך?
"כן. לפני יורם לוינשטיין אמרתי לעצמי שאני לא רוצה ללמוד אמנות. אני רוצה להיות אדם רגיל עם מקצוע נורמלי ולא אמנית. סבא פאול היה אמן והוא וסבתא פנינה לא חיו ברווחה גדולה, ומאוד התאמצו לגדל שני בנים שהפכו לרופאים. אז ניסיתי פסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה ופרשתי אחרי ארבעה חודשים, ואז הלכתי ללמוד בבינתחומי מנהל עסקים וגם שם הספיקו לי ארבעה חודשים. אחרי הניסיונות באקדמיה הגר בן אשר אמרה לי – אל תבלבלי לעצמך את המוח, את שחקנית. לכי ללמוד כמו שצריך. אז הלכתי, וכבר באודישן לבית הספר – הרגשתי שהגעתי הביתה".

למעשה לא סיימת את הלימודים. למה?
"הייתי שם שנתיים. כשהגעתי לשנה השלישית היו לי כבר פרויקטים בחוץ, כולל תיאטרון באר שבע ופרויקטים לטלוויזיה כמו 'כפולים' ו'מלכות' בהוט. יורם שחרר אותי כעבור שנתיים בברכת דרך צלחה אחרי השליש הראשון של השנה האחרונה ולא חזרתי ללימודים".

תוך חמש שנים הגעת למגרש של הגדולים, שלא לומר הענקיים. מטורף, לא?
"אני בעיקר כל הזמן מזכירה לעצמי שאני בדרך, וזה הדבר הכי חשוב, כי אנחנו כל הזמן במרדף של מה יהיה מחר. אני עובדת על להיות גאה בעצמי, כי אני בדרך כלל פרפקציוניסטית וקשה וביקורתית עם עצמי. אני בטיפול פסיכולוגי וממליצה לכולם".

"עוד לא קנינו דירה ואני לא יודעת אם נצליח לקנות אחת במציאות של היום. תל אביב מאוד קשה, בלתי אפשרית. דבר אחד בטוח: אני לא אהפוך להיות עקרת בית וזהו כשאהיה אימא. היום נשים יודעות שזה לא או-או, אלא גם וגם"

 

מה הביא אותך לטיפול?
"התחלתי בטיפול כשהגעתי לבית הספר למשחק. מדובר בתקופה שהופכת את המוח ואת הלב. רציתי ליווי פסיכולוגי כדי לעבור את זה ומאז לא הפסקתי. אני שופכת את הקישקעס, לפעמים גם יוצאת בוכה, אבל אני מרגישה שזה סוג של ריפוי. אני חושבת שכבר הגעתי לשלב כזה בחיים שאני לא מאשימה את הוריי".

במה האשמת את ההורים שלך?
"יש לי הורים מדהימים, לא יכולתי לבקש טובים מהם, אבל בואי, כולנו מאשימים את הורינו ומתלוננים שהם עשו ככה או ככה. אני חושבת שברגע שמפסיקים לחפש אשמים ומשחררים מהם את האחריות, אז מגיעים לריפוי עצמי – ואני יודעת שאמצא את הריפוי האמיתי שלי כשאני אדע לקבל את עצמי. עכשיו אני מתחילה לראות את הניצנים של הקבלה הזאת, ואחרי כמה שנים של טיפול אני מרגישה מוכנה להסתער על החיים".

יש מצב שנראה אותך גם מסתערת על תפקיד אופראי יום אחד?
"ערב החתונה חלמתי שאני חוזרת לשיר אופרה. כשאני חושבת על החלום שחלמתי זה עושה לי לבכות. זו הייתה הפעם הראשונה שזה קרה לי מאז שהפסקתי לשיר, ובחלום הייתי מאושרת. כנראה שזו עדיין תשוקה. יש לי הרגשה שעוד אחזור לזה".

ליהי קורנובסקי. שער יולי 2022 | צילום: רותם לבל ל־Artbook
ליהי קורנובסקי. שער יולי 2022 | צילום: רותם לבל ל־Artbook

צילום רותם לבל ל־Artbook סטיילינג קורין סוויד ל־Artbook איפור ושיער שי שאז

>> נועה קירל ונטע ברזילי מרימות במצעד הגאווה בניו יורק