להמציא את הסטייל של אנה: סודות הסטיילינג מאחורי הלהיט של נטפליקס

"להמציא את אנה" | צילום: נטפליקס
"להמציא את אנה" | צילום: נטפליקס

השכמייה של ולנטינו, המגפיים של סלין וההשראה מגרייס קלי: לאופנה יש תפקיד מרכזי בסדרת הלהיט של נטפליקס "להמציא את אנה". מעצבת התלבושות של הסדרה חושפת את הסודות שמאחורי הסטיילינג

88 שיתופים | 132 צפיות

כולם מדברים על אנה. דלבי, או סורוקין, זה לא ממש משנה, נטפליקס ושונדה ריימס עשו זאת שוב. אחרי ששיתפו פעולה והביאו לנטפליקס את "ברידג'רטון", הסדרה הנצפית בכל הזמנים של רשת הסטרימינג, הם עושים זאת שוב עם "להמציא את אנה". הסיפור היה יכול להיות הזוי מדי מכדי להישמע אמיתי, אילולא היינו נחפשים ל"נוכל הטינדר" רגע לפני, אבל הוא מבוסס כולו על אירועים אמיתיים. אנה סורוקין, בת למשפחת מהגרים שהיגרו מרוסיה לגרמניה, התחזתה ליורשת גרמניה עשירה עם הלוק והאטיטוד הנכון – והפילה ברשת את אליטת עשירי ניו יורק, ואפילו מספר מלונות ובנקים. היא שיקרה, רימתה, גנבה והונתה אותם בסכום של מעל 275 מיליון דולר – ועשתה זאת תוך כדי שהיא לבושה למופת.

"להמציא את אנה" | צילום: נטפליקס
"להמציא את אנה" | צילום: נטפליקס

לין פאולו מעצבת התלבושות של הסדרה שיתפה פעולה עם שונדה ריימס כבר בסדרות קודמות. טביעת ידה האלגנטית של מי שיצרה את אחת המלתחות הטובות שנראו על המסך כשהלבישה את אוליביה פופ (בגילום קרי וושינגטון), הדמות הראשית ב"סקנדל", ניכרת בכל לוק שהרכיבה עבור דמותה של אנה (בגילומה של ג'וליה גארנר מ"אוזרק").

יחד עם המעצבת השותפה שלה לורה פרקון, צללה פאולו אל מעמקי האינסטגרם של דלבי/סורוקין, ולמדה את הדי.אן.איי האופנתי שלה. באתר הרשמי של חברת ההפקות של שונדה ריימס – SHONDALAND, סיפרה פאולו כי הן החליטו ללכת על גרסה מתנשאת יותר מגרסת המציאות ולהלביש את אנה הכי בגבוה שאפשר. "הצגנו את הגרסה שלנו לאנה, אבל יש כל כך הרבה אנות, ועל זה בעצם הסיפור. בכל רגע מופיעה בסיפור אנה אחרת ואפשר להבחין בכך לפי הבחירות האופנתיות שלה", הסבירה פאולו.

"להמציא את אנה" | צילום: נטפליקס
"להמציא את אנה" | צילום: נטפליקס

באתר של שונדהלנד נכתב כי פאולו רקחה מאות לוקים שונים עבור דמותה של אנה, כ-90 אחוז מהם נרכשו על ידי חברת ההפקות, אבל במקרים בהם פריטים מסוימים היו יקרים מדי היא השאילה אותם – כמו למשל תיק הבירקין האייקוני של הרמס בכמה גרסאות שונות.

על הלוק של אנה בשמלה א-סימטרית בגוון ניוד-שנהב, אותה היא לובשת לשבוע האופנה בניו יורק, סיפרה פאולו: "רצינו ללכת על ג'ונתן שמחאי שעיצב את השמלה, על נעליים של ג'סיקה פרקר – כי זה כזה פריט אייקוני לנעול בשבוע האופנה בניו יורק – ועל תכשיטים של אוסקר דה לה רנטה שהופכים את הלוק לבלתי מנוצח". לג'וליה גארנר, מתברר, אין חורים באוזניים, אז פאולו והצוות שלה חיפשו ומצאו מעצב שיעזור להפוך אותם לעגילי קליפס. לעומת זאת, הלוק של אנה במטוס משדר משהו אחר לגמרי. פאולו הלבישה אותה בחליפה סמי-מחויטת בשחור-לבן מבית האופנה הצרפתי Maje, וכולה זועקת פריזיאן שיק פינת ג'קי אונסיס.

"להמציא את אנה" | צילום: נטפליקס
"להמציא את אנה" | צילום: נטפליקס

והנה אנה אשת העסקים, ויש לה אטיטוד אחד לגמרי. מי אמר בלייר וולדורף מ"גוסיפ גירל"? אנה לובשת שכמייה משובצת של ולנטינו, מגפוני שפיץ שחורים עם קצוות כסופים של סלין ואחד מהתיקים האייקוניים של דיור שחותם את הלוק בכתם עז של צבע אדום עם נגיעות מטאליות שמתכתבות עם המגפיים. "היא לבושה ככה בדרך לפגישה בפארק 281 (המבנה ההיסטורי שאנה רצתה להקים בו את קרן ADF הפיקטיבית שלה, ר"ו), זה קורה לפני שהיא משיגה מימון", הסבירה פאולו, והוסיפה התייחסות לצ'וקר הקטיפה השולי והפשוט לכאורה, שעיטר את צווארה של אנה. "אנה האמיתית נהגה לענוד הרבה שרשראות צ'וקר, ולרוב היה מדובר בסרט קטיפה פשוט, אז הוספנו את זה לסיפור ככל שהתקדמנו".

"להמציא את אנה" | צילום: נטפליקס
"להמציא את אנה" | צילום: נטפליקס

בסצנה הזאת, אנה לובשת חליפה פרחונית של דולצ'ה וגבאנה. פאולו סיפרה כי היא התאהבה בקולקציית האביב של בית האופנה האיטלקי ולכן השתמשה בלא מעט דגמים מהקולקציה לאורך הסדרה. "אני חושבת שהיא נראתה מדהים במותג הזה, במיוחד כשהיא מנסה להציג את עצמה בתור יורשת עשירה אבל גם בתור מי שאפשר להחשיב אותה כאשת עסקים. המחשבה הייתה לשמור על מעטה שמרני, אבל שיהיה גם פאן", הסבירה פאולו.

 

"להמציא את אנה" | צילום: נטפליקס
"להמציא את אנה" | צילום: נטפליקס

ולסיום, לוק שמשדר מסתורין כיאה לדמותה האניגמטית של אנה. "בסצנה על היאכטה רצינו לייצר אווירה כמו בסרט 'לתפוס גנב', כשקרי גראנט נוהג במכונית וגרייס קלי יושבת לידו עם הצעיף המשגע שכרוך סביב ראשה", סיפרה פאולו והתייחסה לקלאסיקה ההוליוודית כרפרנס. האמצעים: שמלת אוף-שולדר אדומה של אלכסנדר מקווין, משקפי שמש גדולים, תיק של דיור וכמובן – צעיף. פאולו חשפה כי על העיצוב של הצעיף היא אחראית בעצמה: "היו לי צעיפים של הרמס ועוד כמה צעיפים אייקוניים, אבל כולם היו בגזרת ריבוע ולא היו ארוכים מספיק", נימקה. את ההשראה לצעיף היא שאבה מעיצוביהם של הרמס, ורסצ'ה וגוצ'י. אם לתפוס גנב, או במקרה הזה גנבת, אין ספק שזה יופי של לוק להיתפס בו.

>> דפני מי? תכירו את כוכבת הסטייל האמיתית של "ברידג'רטון"