סקסית ולא מתאמצת: כוכבת "ברידג'רטון" בשמלה הלבנה הכי יפה שראינו העונה

ניקולה קוקלן מ"ברידג'רטון" לובשת לבן בווימבלדון | צילום: David M. Benett/Dave Benett/Getty Images for Pimm's
ניקולה קוקלן מ"ברידג'רטון" לובשת לבן בווימבלדון | צילום: David M. Benett/Dave Benett/Getty Images for Pimm's

ניקולה קוקלן, הלא היא פנלופה מ"ברידג'רטון", התגלתה כבר מזמן כאיט-גירל אמיתית שמטפחת סגנון רומנטי משגע. הלוק החדש שהעלתה לאינסטגרם הפיל אותנו מהרגליים

88 שיתופים | 132 צפיות

אם תראו את הפיד של ניקולה קוקלן סביר להניח שייקח לכן כמה שניות לזהות שמדובר בשחקנית שמגלמת את פנלופה פטינגטון מסדרת הלהיט המדוברת של שונדה ריימס בנטפליקס, "ברידג'רטון". בסדרה, המבוססת על סדרת הספרים מאת ג'וליה קווין, היא מגלמת נערה צעירה וחסרת ביטחון שדמותה עוברת טוויסט מעניין (לא נעשה פה ספוילר אם עוד לא הגעתן עד הסוף).

בסדרה הסטייל שלה מתאים לרוח התקופה: תחילת המאה ה-19 בבריטניה. במציאות קוקלן משמרת את האווירה החלומית עם מלתחה הכוללת שמלות וחולצות ראפלז רומנטיות, מבדי משי ושיפון של מעצבים כמו סימון רושה, ג'ונתן אנדרסון ואלברטה פראטי ועם אקססוריז פנטסטיים. אז עשינו לה סטוקינג וגילינו שמעבר לסטייל היא גם אינטילגנטית, בעלת חוש הומור משובח, אקטיביסטית ומקפידה שלא לקנות אופנה מהירה, מה שכבר מעורר בנו הערכה עמוקה כלפיה.

ניקולה קוקלן בתפקיד פנלופה | צילום: LIAM DANIEL/NETFLIX
ניקולה קוקלן בתפקיד פנלופה | צילום: LIAM DANIEL/NETFLIX

קוקלן, במקור מאירלנד, בעלת מראה נערי אך למעשה היא כבר בת 35, "אני לא יודעת בדיוק מאיפה זה מגיע, אמא שלי תמיד נראתה גם צעירה לגילה, אולי היא שתתה הרבה מים, במקרה שלי זה פרוסקו (יין לבן איטלקי), אלכוהול הוא חומר משמר ואני אוהבת פרוסקו, אז אולי זה זה?", היא סיפרה למגזין "The Guardian".

מגזין "PEOPLE" שיבח את חוש ההומור שלה בטוויטר, באחד הציוצים שלה היא סיפרה שהפאה שחבשה ב"ברידג'רטון" שימשה גם את מרגו רובי בסדרה "מרי מלכת הסקוטים", "מצאתי שזה מספק באופן משונה שלמרגו ולי יש ראש בגודל זהה", היא צייצה. בנוסף היא גם פעילה חברתית, משתתפת בהפגנות ומנסה לשנות את המציאות באירלנד, היא סיפרה ל-"The Guardian" שבשנת 2015 היא עברה מבית לבית וניסתה לשכנע את האזרחים להצביע בעד אישור נישואים חד מיניים במשאל העם שנעשה בנושא. היא גם השתתפה בהפגנה בעד שינוי החוק שאוסר על נשים לבצע הפלות בשנת 2018 – שלצערנו חזר להיות רלוונטי מתמיד לאחרונה – ומרבה לשתף ברשתות תכנים כדי להעלות את המודעות לנושא האלימות במשפחה באירלנד.

מעצם היותה בעלת מבנה גוף מלא יותר ממה שאידיאל היופי המעוות מכתיב היא נאלצה להתמודד לא פעם עם ביקורות על גופה. לאחד ממבקרי הטלוויזיה שכינה אותה "שמנה מדי" היא ענתה, "תבקר את העבודה שלי ולא את הגוף שלי, אני יודעת שאני לא לבד; נשים בתעשייה שלי עוברות פיקוח מתמיד על המראה שלהן. זה משפיע גם על שחקנים גברים אבל בעיקר על נשים, משהו בחברה שלנו אומר לנו שאפשר לבקר באופן חופשי את גופן של הנשים, ואת של הגברים אסור".

למרות המילים הנחרצות הללו היא לא מחשיבה את עצמה כאקטיביסטית למען דימוי גוף חיובי, למגזין "Refinery29" היא אמרה: "אני תמיד אומרת לאנשים שאני לא אקטיביסטית גוף, יש מלא אנשים שעושים את זה נפלא אבל אני שחקנית. זו השורה התחתונה בשבילי. אם אשחק בלרינה או מתעמלת אולימפית, ייתכן שאצטרך לרדת במשקל. אם אני משחק מתאבק סומו, אולי אצטרך לעלות במשקל. אם זה רלוונטי בתסריט, זה רלוונטי לי".

הפריצה של קוקלן הייתה בסדרה זוכת הפרסים "Derry Girls", העוקבת אחרי חבורת נערים בשנות ה-90 החיים בצל הסכסוך הלאומני בצפון אירלנד, גם היא של נטפליקס, שם גילמה את קלייר דוולין. היא שיחקה גם בסדרה "Harlots" של שירות הסטרימניג "הולו", גם היא סדרה תקופתית שהעלילה שלה מתרחשת במאה ה-18. אך ללא ספק את החותמת על היותה כוכבת גדולה היא קיבלה מתפקידה הנהדר בסדרה "ברידג'רטון". דמותה יצרה המון באז והתעניינות סביבה בתקשורת, וגרמה לנו ולעולם כולו לגלות את הסטייל הנהדר שלה.

במסע הקידום הוירטואלי של "ברידג'רטון" היא סיפרה בגאווה כי היא צמודה לסטייליסטית שלה איימי קרויסדיל, יחד הן מרכיבות לוקים רומנטיים יפהפיים ממותגי על בינלאומיים כמו אלברטה פראטי ודולצ'ה וגבאנה. היא גם מתגאה לספר בכל הזדמנות שהיא מרבה ללבוש בגדים של מעצבים אירים, כמו שמלה שחורה בסגנון ויקטוריאני מבד שקוף ושרוולים תפוחים ושמלה לבנה מכופתרת עם לבבות רקומים של המעצבת סימון רושה. בריאיון לאתר "פאשניסטה.קום" היא סיפרה: "כשעשינו את סיור העיתונות הוירטואלי, אמרתי לסטייליסטית שלי איימי שאני רוצה להנות, להתנסות ולא סתם ללבוש בגדים רגילים, רציתי להרגיש כאילו זה קורה באמת ולא רק בזום. אני אוהבת כובעים, עגילים גדולים, משקפי שמש, איימי עזרה לי לדייק את הסטייל שלי ולמצוא פריטים שאני מרגישה איתם בנוח, אני אוהבת צבעים, הדפסים, זה מרגש אותי יותר מסתם שמלה יפה ורגילה".

בריאיון לאתר הפופלארי "WhoWhatWear", כשנשאלה מה היא חושבת על התלבושות בסדרה, היא ענתה "אני תמיד חושבת על הברידג'רטונים כמו שאנל והפטינגטונים כמו ורסצ'ה", תיאור מדויק לנוכח ההבדלים בין בתי האופנה הנחשקים: שאנל עם המראה הקלאסי-הממלכתי ואילו בית האופנה ורסאצ'ה הפך את המראה המצועצע לאופנה גבוהה. "לא הייתי מתארת את האסתטיקה של משפחת פינגינגטון כעדינה", היא הוסיפה.

כשנשאלה מדוע פנלופה לובשת כל כך הרבה צהוב למרות שהיא לא אוהבת את הצבע, היא סיפרה: "זה חלק משמעותי בספרים, וזה היה משהו שידעתי עוד לפני שנכנסתי למדידות הראשונות שלי. לליידי פטינגטון יש שלוש בנות שצריכות להתחתן, זה לחץ גדול ונטל כלכלי. הילדות כולן לובשות הרבה צהוב, כתום וירוק, בספרים מתארים אותם כצבעים שמחים. רצו ניגוד לעומת בנות משפחת ברידג'רטון".

על התלבושות עצמן סיפרה קוקלן: "הכל נעשה מאפס, כל תלבושת שרואים על המסך נעשתה במיוחד עבור אותו אדם. זוהי רמת דיוק מטורפת. אהבתי את זה מאוד. הכל נעשה מהחומרים הכי יפים ואיכותיים, אפשר לזהות את בנות משפחת פטינגטון מקילומטר בזכות הצבעים והאביזרים. זה חלק חשוב מאוד בתוכנית כי זה היה כל כך אינטגרלי בספרים".

על הסטייל האישי שלה היא סיפרה: "פגשתי את הסטייליסטית שלי איימי קרויסיל, היא כל כך מצוינת והיא מלבישה אותי היום. אני אוהבת את גוצ'י. קיבלתי עגילי דבורים קטנטנים וטבעת דבורים. זה נושא גדול בתוך ספרי ברידג'רטון, הדבורים. אני גם אוהבת את המעצב מארק ג'ייקובס. פריט המעצבים הראשון שקניתי אי פעם היה שלו, תיק קטן ועליו ציפור. אני מנסה להתחיל להשקיע יותר בפריטים איכותיים ולהתרחק מהאופנה המהירה. לא הייתה לי מודעות עד כמה זה רע, אני חושבת שכשאתה מודע לנזקים, אתה לא יכול להתעלם".

ניקולה קוקלן מ"ברידג'רטון" לובשת לבן בווימבלדון | צילום: David M. Benett/Dave Benett/Getty Images for Pimm's
ניקולה קוקלן מ"ברידג'רטון" לובשת לבן בווימבלדון | צילום: David M. Benett/Dave Benett/Getty Images for Pimm's

אחד הלוקים האחרונים שהעלתה קוקלן לאינסטגרם שלה שימח אותנו במיוחד, שלא לומר שלח אותנו היישר לחפש מאיפה השמלה שלה. את התשובה מצאנו באתר של ווג הבריטי, שם סופר כי שמלת החולצה הלבנה השיקית והסופר-מחמיאה שלה שייכת למעצבת סימון רושה, גם היא ילידת אירלנד. את השמלה, שהיא מעין טייק-אוף סקסי על החולצה הגברית הלבנה והמכופתרת, לבשה קוקלן לטורניר ווימבלדון, והציגה פרשנות נטולת מאמץ אך מתוחכמת הן לאופנת הטניס והן לטרנד השמלה הלבנה הקטנה ששולט הקיץ.

עוד 6 לוקים של ניקולה קוקלן שאהבנו במיוחד:

 

>>> טריק הסטייליניג המושלם שלמדנו מקייטי הולמס