קטיה מ"חתונה ממבט ראשון": "הבעיות שלי התחילו אחרי הלידה"

קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, מעיל: micado18, אוברול: Hַ&M
קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, מעיל: micado18, אוברול: Hַ&M

הפער בין המסך למציאות, התינוקת שנוספה למשוואה והסקופ: הם גם רבים! קטיה אברבוך וליאור אורן מ"חתונה ממבט ראשון" כמו שמעולם לא ראינו ושמענו. ריאיון זוגי + אחת

88 שיתופים | 132 צפיות

הנה כמה דברים שלא ידעתן על ד"ר קטיה אברבוך (36) וליאור אורן (34), בוגרי "חתונה ממבט ראשון" של קשת 12:

>> אחווה סיטבון חושפת: "בא לי עוד ילד, אבל יונתן מוריד אותי"

1. כל אחד מהם שירת בצה"ל מספר שנים בקבע והגיע לדרגת רס"ן, היא הייתה מפקדת קורס קצינים בחיל האוויר. הוא היה קצין קשר גדודי.
2. מעולם, עד שהחל הקשר ביניהם, שניהם לא חלקו מגורים משותפים עם בני זוג.
3. היא עשתה כמה ניסיונות של היכרות באתרים. הם לא צלחו.
4. שניהם מיטיבים לשיר. היא למדה פיתוח קול ועשתה אודישנים ללהקה צבאית, הוא ירש את הקול החזני שלו מאביו – ויחד הם השתעשעו אם ללכת ל"הזמר במסכה". היא, אגב, אוהבת את ישי לוי. הוא בקטע של עידן רייכל, אביב גפן ורביב כנר.
5. היא דור רביעי לרופאים ממוסקבה אחרי אימה, סבתה וסבתא רבתא שלה. לעומתן, היא לא התקבלה מיד ללימודי רפואה ולמדה שנתיים הנדסה, אבל לא ויתרה על חלום הרפואה ובסוף התקבלה.
6. לליאור יש אח תאום והוא גדל במשפחה דתית של הורים חוזרים בתשובה. הוא למד בישיבה תיכונית והיחיד מכולם שהוריד את הכיפה ("עיצבתי לעצמי את הדת שלי. אני דתי לדעתי"). במקצועו הוא מהנדס תוכנה, בוגר הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב.

ליאור אורן: "בסופו של דבר לא באמת מכירים אותנו. הרגשנו שמנסים לבנות סביבנו סיפור אהבה יפה שהתאים לפורמט, ופחות נכנסו לכל שיחות העומק שניהלו. שנינו אנשים מאוד עמוקים וזה פוספס בתוכנית"

אחרי שהתחתנתם בפריים טיים, לכולם מסביב נדמה שהם יודעים עליכם הכל?
אורן: "אני מרגיש שבסופו של דבר לא באמת מכירים אותנו. במהלך שידורי העונה שבה השתתפנו, הרגשנו שמנסים לבנות סביבנו סיפור אהבה יפה שהתאים לפורמט, ופחות נכנסו לכל שיחות העומק שניהלו. שנינו אנשים מאוד עמוקים וזה פוספס בתוכנית, אבל זה בסדר".

בתוכנית הציגו אתכם הכי לאבי דאבי. מרוב התאמה לפעמים זה נראה לא אמיתי.
אברבוך: "לא הראו בטלוויזיה את ההתקרבות שנבנתה בינינו. זה לא שיום אחד נפגשנו ונפלנו אחד על השנייה. זה היה תהליך דינמי ופחות ראו אותו. ועדיין, אני לא מתנצלת על זה שלא היו קשיים גדולים כי התאהבנו. בחיים שלי בעבר, כל פעם במשך חודש וחצי הייתי על ענן ולא היה לזה המשך. בתוכנית התאהבנו מהר מאוד, עשינו ויתורים ולא נכנסו לריבים".

אף פעם?
אברבוך: "היו דברים שקרו שחשבנו שיופיעו בשידור, ולא היו בסוף. בגלל שלא רבנו יותר מדי, זה נראה פחות מעניין. למשל, התקבל הרושם שליאור לא עובד ומחכה לי עם כוס יין שאחזור מהעבודה. היה איזה חסר בהקשר של החיבור שנוצר בינינו, אבל צריך להבין את הסיטואציה: הצילומים הם X שעות והתוצאה על המסך היא X חלקי מאה. יחד עם זאת, אנשים מאוד התחברו אלינו, התרגשו מהסיפור שלנו ואמרו שהוא נותן השראה".

קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, קטיה: micado18, ליאור: cos, אוברול: Hַ&M
קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, קטיה: micado18, ליאור: cos, אוברול: Hַ&M

ט"ו באב שחל השבוע הוא היום הכי סמלי עבור אורן ואברבוך, שבתאריך הזה לפני שנה בדיוק נישאו בשנית, הפעם על אמת, כשהם מכירים ומאוהבים, ולא במסגרת בליינד דייט. "אין ספק שהרגע המרגש היה הצעת הנישואין האמיתית", מספרת אברבוך, "בחתונה בתוכנית לא הייתי ממש מחוברת". חתונה דתית, אגב, הייתה ההעדפה של אורן. היא מצדה זרמה.

קטיה, לא הבטחת בתחילת התוכנית שלא תראי רבנות?
"זה נכון שלא רציתי בהתחלה, וזה היה סיפור משמעותי, אבל לטובת הזוגיות שלנו זה היה נכון. יש לי כעס על הגוף הזה, אבל בשם הזוגיות היה יותר חשוב בעיניי לעשות בשביל האחר. הבנתי שיש לי משהו טוב ורציתי לבנות אותו".

"הדברים התגמדו מול הביחד שלנו", אומר אורן, "כשאתה רוצה שמשהו יצליח – ומבין את העוצמה שיש לנו – לא רצינו לאבד את זה בשביל שום ויכוח".

למרות המעטה המתוק שלהם, תתפלאו לגלות שהם גם יודעים לא להסכים ומתמודדים עם לא מעט קשיים. תכף תגלו עוד פרטים על מאחורי הקלעים של התוכנית, אבל למרות הכל הם אומרים בעיניים בורקות שהליהוק שלהם היה מבריק: "אנחנו אסירי תודה לתוכנית שחיברה בינינו. זה הסיפור שלנו והוא מלווה אותנו, ואין הרבה שיכולים להגיד את זה – החיבור בינינו היה גאוני". את השלמת סיבוב הניצחון שלהם, הם חוגגים עכשיו עם פרי אהבתם, ריטה הקטנה בת החודשיים.

אתם כבר יוצאים לבלות?
"יצאנו פעמיים. לליאור יש מנוי לבית ליסין והיינו בהצגה, יצאנו גם להקרנה של 'ברבי' אבל אני לא יודעת איך הוא נגמר כי באמצע רציתי כבר הביתה לריטה. האימהות שלנו עוזרות עם ריטה. בט"ו באב אימא של ליאור באה לשמור עליה כדי שנוכל לצאת לדייט נייט".

מירח דבש לירח לימון

עכשיו בואו נחזור שנה אחורה. את ירח הדבש שלהם בווייטנאם, לו חיכו בהתרגשות, אורן ואברבוך לא ישכחו לעולם. "זה לא היה באמת ירח דבש, זה היה ירח לימון", היא מספרת. "שבוע קודם חשתי עייפות רבה ועשיתי בדיקת היריון שיצאה שלילית. הגענו להו צ'י מין, רצינו להסתובב בעיר והיו לי בחילות איומות. חשבתי שאכלתי משהו מקולקל, הקאתי בלי הפסקה וליאור יצא לקנות לי תרופה נגד הקאות. הרוקחת שאלה לתומה אם אני בהיריון, כי החומר הספציפי שהוא קנה אסור לנשים בהיריון, והוא התקשר להתייעץ איתי. אמרתי לו שליתר ביטחון יביא עוד בדיקת היריון".

וטוב שהוא הביא?
"כן, הבדיקה העלתה שאני בהיריון. אבל עם כל ההתרגשות והשמחה, פיזית הרגשתי רע. לא יכולתי לשאת את ריחות האוכל ברחובות, היו לי בחילות והקאות, לא יכולתי לאכול אוכל נא ולא הצלחתי לקום לפני השעה 12 בצהריים. ועדיין, שמרנו את הכרטיס של החדר שבו נודע לנו על ההיריון".

הלך הירח דבש.
"בגלל שזה לא באמת היה ירח דבש אנחנו מפצים את עצמנו וב-23 באוגוסט אנחנו נוסעים לירח דבש אמיתי לקלאב מד באלפים הצרפתיים".

קטיה אברבוך: "עניין הגיל הוא לא דבר של מה בכך אצל נשים בגילי, והיו לי חששות. עוד קודם היו לי מחשבות לעשות הקפאת ביציות, ואני ממליצה לנשים לעשות את זה בגילאים מסוימים. אני לא פוסלת שאעשה את זה בעתיד"

 

ירח דבש פלוס אחת?
"ניסע עם ריטה, שתחגוג כבר שלושה חודשים ושבוע, ונשתה קוקטיילים כשהיא על הידיים שלנו. אומרים לנו שאנחנו אמיצים לטוס עם ילדה כזאת קטנה, אבל אני חושבת שזה דווקא טוב שהילדה התל אביבית שלנו תספוג קצת אוויר הרים נקי וטוב".

בימים אלה הם מתגוררים בדירה שכורה בקומה ה-17 של בניין מגורים תל אביבי מפונפן, לא הרחק ממוקד ההפגנות בקפלן. ההיריון, ועכשיו התינוקת, לא אפשרו להם לצאת יחד להפגין. "אנחנו מזדהים מהמרפסת וצופים על הכל", אומר אורן, ומוסיף: "אחי חתם על מכתב הקצינים". השבוע אברבוך אף פרסמה סטורי שעשה לא מעט רעש, בהתייחס למחאת המילואימניקים. זה קורה כשבוע לאחר שמשתתפת של עונה קודמת של "חתונה ממבט ראשון", דנית ליבנת, הכריזה כי "בצער רב, עם כאב פיזי בלב ולאחר שאזרתי הרבה כוחות, הודעתי היום למפקדת שלי על הפסקת התנדבותי לשירות מילואים עד שהמהלכים הדיקטטורים ייפסקו".

"אני מאמינה שצה"ל הוא לא הצבא הפרטי של ממשלה כזו או אחרת, צה"ל תמיד היה עבורי צבא העם", אומרת אברבוך, "לא סתם הוא מושתת ברובו על כח המילואים. אני מרגישה שבמצב הנוכחי אנחנו בדרך לשבר חברתי גדול מאוד, שבכל יום שעובר יהיה קשה יותר לבלום אותו. השימוש בצה"ל כמנוף הוא לא נכון בעיניי, וזה בכלל לא קשור לדעותיי הפוליטיות. אוי לנו אם כל פעם שצד אחד לא יסכים עם החלטות הממשלה יהיה איום להשבית את צה"ל. ולכן, ככל שאני ארגיש שאני תורמת ומועילה בשירותי הצבאי, אמשיך להתנדב למילואים. אגב, ליאור גם חושב כמוני, ואפילו מתוכננים לו יומיים מילואים בחודש הבא".

>> דנית ליבנת מ"חתונה ממבט ראשון": "היום אזרתי אומץ אני עדיין רועדת"

קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, קטיה: micado18, ליאור: cos
קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, קטיה: micado18, ליאור: cos

הם גרים בדירה לא גדולה, אותה הם שכרו AS IS – הריהוט בצבעי אפור סולידיים, כאשר את נגיעות הצבע מספקים האביזרים של התינוקת החדשה שנמצאים בכל מקום. האווירה נעימה ומזמינה והתינוקת היפהפייה מתערסלת בין שני הוריה. תווי הפנים שלה הם לגמרי של אבא שלה, והצבעים המאוד בהירים הם מאימא. שניהם עושים הכל בשביל להקליל את חוסר השינה והעייפות, ואברבוך נראית מדהים בשיער אסוף ובמראה נטול איפור. גם אורן מצדו מאד קול. אגב, המגורים בעיר הגדולה הם לגמרי זמניים, יש להם דירה שהם רכשו בבאר שבע, ואחרי שתסתיים חופשת הלידה הם מתכוונים לעבור אליה.

כשהתחילה העונה של חתונמי בהשתתפותם, אברבוך הייתה כבר בהתמחות של שנה בסורוקה במחלקת אף אוזן גרון, והיא מתכוונת להשלים את שלוש השנים שנותרו לה. אורן עובד בתל אביב וברעננה, ובימים אלה גם מהבית. "אני מוכן לעשות את ההקרבה הזאת ולעבור לבאר שבע", הוא אומר, "אעבוד גם מהרכבת".

קטיה, זה הפתיע אותך שהרית כל כך מהר?
"תקתקנו הכל מהר, וזה הפתיע – וחשוב לי להגיד שאני אסירת תודה ליקום. עניין הגיל הוא לא דבר של מה בכך אצל נשים בגילי, והיו לי חששות. עוד קודם היו לי מחשבות לעשות הקפאת ביציות אבל לא עשיתי את זה, ואני ממליצה לנשים לעשות את זה בגילאים מסוימים. אני לא פוסלת שאעשה את זה בעתיד".

"אחרי שנישאנו חשבנו על הקפאת עוברים", מוסיף אורן.

אברבוך: "הבעיות שלי התחילו אחרי הלידה. היה לי מאוד קשה להניק וגם ההנקה מאוד כאבה. התברר שהיא בקושי ינקה וקיבלה צהבת, ונשארנו שישה ימים בבית חולים. נלחמתי על ההנקה וחוויתי תסכול גדול, באקסטרים"

 

קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, מעיל: micado18, אוברול: Hַ&M
קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, מעיל: micado18, אוברול: Hַ&M

איך הייתה חווית הלידה?
אברבוך: "ילדתי בסורוקה, וזו הייתה חוויה מדהימה. נכנסתי לחדר לידה בשש בערב וילדתי בשבע בבוקר. בחדר הלידה היו ליאור ואימא שלי, וליאור החזיק לי כל הזמן את היד. יש לי סף כאב נמוך, כאב לי ממש די מהר וקיבלתי אפידורל, אבל ברגע שריטה יצאה גיליתי אהבה אחרת שלא הכרתי מעולם. כל יום שאני מסתכלת עליה, אני אוהבת אותה יותר, ועכשיו היא התחילה לחייך והחיוך שלי מאוזן לאוזן. זה פשוט כמו קסם".
אורן: "שנינו בכינו, אני הייתי בהיי מטורף, אין רגעים כאלה בחיים. הרגע שהיא יצאה היה הכי מרגש מאז שנפגשנו. משהו לא מהעולם הזה".

קטיה, שיתפת לאחר מכן בסטוריז שלך באישיוז עם ההנקה.
"הבעיות שלי התחילו אחרי הלידה", היא אומרת, "היה לי מאוד קשה להניק וגם ההנקה מאוד כאבה. התברר שהיא בקושי ינקה וקיבלה צהבת, ונשארנו שישה ימים בבית חולים. נלחמתי על ההנקה וחוויתי תסכול גדול, באקסטרים. פעם אחת ליאור בכה איתי מרוב תחושת כישלון וייאוש שהיו לי. רק כעבור חודש זה הסתדר. אני רופאה – והראשונה שתגיד שחלב אם זה הכי טוב – אבל עוד יותר חשוב זה אימא מתפקדת, ולא אימא עם רגשות אשם. היום אני מניקה חלקית, מבחינתי הלוואי והייתה הנקה מלאה, אבל זה לא מצליח. לא אתעקש ואשאיר אותה רעבה".

>> דעה לא פופולרית לשבוע ההנקה: אולי עדיף שלא תניקי. טור אישי

מה עמד מאחורי בחירת השם ריטה?
אורן: "קטיה ואני גלגלנו שמות במהלך ההיריון וכשהיא העלתה את השם ריטה אהבתי אותו. רק בדיעבד התברר לנו שסבתה של אימה של קטיה נקראה ריטה, אז יצא טוב וגם כיבדנו את זכרה".
אברבוך: "אני באה ממשפחה חסידית באוקראינה ולסבתי קראו רבקה, אבל השם הרשמי שלה הוא ריטה. במקור זהו שם איטלקי והפירוש שלו הוא פנינה, וריטה היא הפנינה שלנו".

אברבוך: "פגשתי את יואנה פעם אחת במיונים, אנחנו מאוד מחוברים לפרופיל שלה ושל תומר ולתהליך שהם עוברים. העונה הנוכחית מצוינת, וזה מורגש שהביאו אנשים שבאו למצוא זוגיות ולא לחפש פרסום"

קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, קטיה: micado18, ליאור: cos
קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, קטיה: micado18, ליאור: cos

אורן: "יש ב'חתונמי' את העניין שאתה מתכנס לשם כך. יכול להיות שאם היינו מכירים באפליקציה, זה לא היה קורה בינינו. יש אפילו סיכוי לא קטן שזה לא היה קורה"

 

עד כמה החיים השתנו בעקבות התינוקת?
אברבוך: "השינוי הוא משמעותי, כי עד גיל 36 הייתי עסוקה רק בעצמי ובטיפוח הקריירה, וכל העשייה שלי הייתה תלויה רק בי. היום אני עושה הכל לאט ובזהירות, במהלך היום אני לרוב לבד עם התינוקת, אלא אם ליאור עובד באותו יום מהבית. עם העייפות יותר קל לי, כי היא מוכרת לי מהעבודה בבית חולים, אבל ברמה הזוגית – אין ספק שמרגע שריטה נכנסה לחיינו זה הפר את האיזון. שאנחנו עייפים פיזית ומנטלית אז יותר קשה לנהל שיח".

איך נראית חלוקת התפקידים ביניכם?
אברבוך: "ההורות שלנו שוויונית. אם אחד מאיתנו גמור, אז השני יקום. אני חושבת שהקושי הזה מעצים את הקשר".

מי קם בלילה?
אורן: "כל פעם מישהו אחר. אבל טפו טפו היא ישנה, ילדה נוחה".

בלי סטוצים

אברבוך נולדה במוסקבה ועלתה לארץ בגיל 4, אחת משני ילדים. אימה רופאת משפחה ואביה פרופסור להנדסת חשמל באוניברסיטת אריאל . אחרי תקופה קצרה אצל קרובי משפחה בנתניה, הם עברו לשכונת קרוונים במושב גילת בנגב ומשם לבאר שבע, שם מתגוררת משפחתה עד היום. "קיבלתי חינוך כזה שכשאת מקבלת 90 במבחן, ההורים שואלים 'למה לא 100'. זה היה חינוך למצוינות", היא מספרת. "אימא לימדה אותי בגיל 5 לדבר אנגלית והייתה לי מורה פרטית לרוסית, ניגנתי הרבה שנים על פסנתר והצטיינתי בלימודים". אורן נולד בחולון "לזוג הורים מקסימים", כדבריו. עד תחילת שנות העשרים בחייו הוא השתייך למסגרות דתיות – למד בישיבת בני עקיבא, ישיבה תיכונית בגבעת שמואל. "כשהייתי קצין בנח"ל הורדתי את הכיפה", הוא אומר.

קטיה אברבוך בילדותה | צילום: פרטי
קטיה אברבוך בילדותה | צילום: פרטי
קטיה אברבוך עם אמה וסבתה | צילום: באדיבות המצולמת
קטיה אברבוך עם אמה וסבתה | צילום: באדיבות המצולמת
ליאור אורן ובן דודו | צילום: פרטי
ליאור אורן ובן דודו | צילום: פרטי

ליאור מסורתי, ריטה תלך לגן דתי?
אברבוך: "אני הייתי בגן דתי במושב, כי לא היה שם באותם ימים גן אחר, אז אני לא שוללת שום דבר. מה שחשוב לי זה שהיא תגדל במקום שאין בו חסמים. אחיינית שלי חזרה מהגן וסיפרה לאמי, סבתה, שלימדו אותם בגן שיש כמה סוגים של משפחות – שיש אימא ואבא, אימא ואימא, אבא ואבא ולפעמים רק הורה אחד – וזה מה שאני רוצה שריטה תשמע בגן. אני לא אלחץ עליה, אבל נפתח אותה לכל מה שיש כדי לממש את הפוטנציאל שלה".
אורן: "ריטה זכתה להיוולד להורים שיגדלו אותה באהבה רבה. אנחנו מאוד מושפעים מסיפורי הזוועות על התעללות בגני הילדים, אז כשיגיע הזמן נחפש לה מטפלת עם המלצות".

הם צופים באדיקות בעונה הנוכחית של חתונה ממבט ראשון. "אני בחופשת לידה וזה מעניין להיזכר ולשחזר את האירועים", אומרת אברבוך, אבל נזהרת כשאני, צופה מושבעת גם כן, שואלת לדעתה על הזוגות, ובכלל על ההתנהלות ועל הפקת התוכנית. "יש לי הסתייגות מלדבר על הזוגות, כי אנחנו היינו שם ולאורך השידורים הרבה אנשים הביעו עלינו, כמו גם על אחרים, כל מיני דעות. זה הרגיש לי לא נעים ואני לא רוצה לעשות את זה לאחרים, וגם אנחנו צופים דרך העיניים של מי שעורך את התוכנית".

יש זוג שאתם מתחברים אליו במיוחד העונה?
אברבוך: "קשה לי להגיד למשל מי הזוג האהוב עלינו, או זוג שאנחנו דומים לו. אני יכולה לספר שאת יואנה פגשתי פעם אחת במיונים, היא פנתה אליי, ואנחנו מאוד מחוברים לפרופיל שלה ושל תומר, ולתהליך שהם עוברים. אני לא חושבת שיש מישהו שקרה אצלו מה שקרה אצלנו, אבל מצד שני, כל זוג הוא ייחודי וכל זוג מתמודד עם קשיים אחרים. אני כן יכולה להגיד שהעונה הנוכחית מצוינת, וזה מורגש שהביאו אנשים שבאו למצוא זוגיות ולא לחפש פרסום. אני מקווה שכולם יישארו ביחד ויתחתנו, ושלכולם יהיו ילדים בשנה הבאה".

הלב שלי יוצא אל מור, שבאה יותר מוכנה משניר, השידוך שלה.
אברבוך: "בכל עונה יש זוג כזה. כנראה שיש מקומות שאין בהם חשמל, למרות שמור מאד מושכת".

יש להם סיכוי?
אורן: "אם מור תהיה מספיק סבלנית, והוא מהצד שלו ידע לפתוח את הלב, הסיכוי קיים. לא יודע עד כמה גבוה".

קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, קטיה: micado18, ליאור: cos, אוברול: Hַ&M
קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, קטיה: micado18, ליאור: cos, אוברול: Hַ&M

היכן היה הקושי הגדול שלכם בתכנית?
אברבוך: "אני הייתי צריכה לקום מאוד מוקדם בבוקר ולעשות את הדרך מתל אביב לבאר שבע, וליאור עבד מהבית ואופי העבודה שלו היה שונה. אבל אני חושבת שזה שהוא קם איתי מוקדם בבוקר כדי שיהיה לנו קצת זמן יחד, אפילו רבע שעה, זה מאוד קרב בינינו. מהצד שלי זה הרגיש שהוא עושה משהו למעני, ומהצד שלו זה הרגיש שהוא משקיע בקשר. חוץ מזה היה גם עניין הדת, שאצל ליאור הוא חזק מאצלי".

היו ריבים שלא ראינו?
אורן: "לפעמים אני לא קל – יש לי הערות, אני נותן הוראות. קטיה יכולה הייתה לרטון אבל בחרה לזרום".
אברבוך: "שנינו אנשים מאוד דומיננטיים וגם וכחנים. אני באיזשהו מקום זיהיתי את זה מהר והחלקתי דברים כדי למנוע התנגשות. היום אני חושבת שאנחנו לא מתווכחים יותר מזוג רגיל. אנחנו לא הולכים לישון בריב, אולי רק פעם אחת נפלנו בזה, אבל זה קרה בגלל עייפות נטו שהכריעה, אז אני הלכתי לישון כועסת וליאור נרדם בסלון".

איך זה שעד שהכרתם לא התנסיתם מעולם במגורים משותפים עם בן/בת זוג?
אברבוך: "אני לא גרתי עם אף אחד מעולם כי בעבר היו לי מערכות יחסים של ארבעה עד חמישה חודשים ולא הגענו לזה. בעשר השנים האחרונות גם לא הייתה לי זוגיות, הייתי רווקה. אני חושבת שלאורך השנים הייתה אולי זוגיות אחת שהיה לה איזשהו סיכוי, אבל זה לא קרה ואני אפילו לא זוכרת למה היא הסתיימה. תמיד חשבתי שזה משהו בי. מבחינתי לעבור לגור ביחד זה או לסיים בחתונה או בפרידה כואבת, לא מפרקים בהינף יד. זה כמו גירושים. ואז בא ליאור, אז צריך להבין את עוצמת החיבור שהיה כאן".
אורן: "היו לי מערכות יחסים יותר ארוכות ויותר קצרות, אבל לא הרבה. לא היו לי סטוצים כי אני לא סטוציונר באופי שלי, ומצד שני לא מצאתי מישהי שאני רוצה לבנות איתה בית. עם קטיה זה היה שונה. עברנו לגור יחד כעבור שבוע במסגרת הפורמט".

אתם בקשר עם משתתפי העבר של חתונמי?
אברבוך: "עם הגר וניר, אפילו הבנות שלנו כבר הספיקו להיפגש. אנחנו בקשר גם עם רפאל, שהיה במשך שנה בן הזוג של עידית (שמאז שינתה את שמה לעדי, דב"א) ולפני כמה חודשים הם נפרדו".

>> "היום אני יודעת מה אני רוצה": עידית אליהו מדברת אחרי הפרידה מרפאל

קטיה, אם לא היית פוגשת את ליאור, היית עושה ילד לבד?
"כן. לקחתי את זה בחשבון. מאוד קשה לי לדבר על זה, כי מאוד רציתי ילדים ולא רציתי להגיע למצב שגיל 45 אני בלי ילד".

אברבוך: "לקחתי בחשבון את האפשרות שאעשה ילד לבד. מאוד קשה לי לדבר על זה, כי מאוד רציתי ילדים ולא רציתי להגיע למצב שגיל 45 אני בלי ילד"

 

קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, שמלה: micado18
קטיה וליאור | צילום: אלה אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: לני גודין, איפור: ליאט בן שמעון, שיער: נסאל ל־ArtBook, שמלה: micado18

חתונמי היה בבחינת ניסיון אחרון?
אברבוך: "באתי לתוכנית ממקום הכי טהור, ואמרתי לעצמי שזה משהו שלא עשיתי קודם. באפליקציות, הניסיונות להכיר לא צלחו. יצאתי אולי לשני דייטים, ועוד עם כאלה שהכירו לי או שהכרתי בכל מיני מסגרות, אבל לא הצלחתי למצוא".
אורן: "יש ב'חתונמי' את העניין שאתה מתכנס לשם כך. יכול להיות שאם היינו מכירים באפליקציה, זה לא היה קורה בינינו. יש אפילו סיכוי לא קטן שזה לא היה קורה".

איך אתם עם חיים עם הפרסום?
אברבוך: "אנשים מאוד מפרגנים. בתקופה שעוד עבדתי בבית חולים זה היה משעשע שאנשים ביקשו ממני סלפי. אנחנו מחבקים את זה".

כבר עשיתם קמפיין משותף. מקווים שזה יהיה לזה המשך?
אברבוך: "בשנה האחרונה קיבלנו הצעות. היו דברים שסירבנו להם אנחנו לא שוללים על הסף. אם זה יהלום אותנו אז כן, בכל אופן את הפנים של ריטה אנחנו עדיין לא חושפים".

איך אתם שומרים על הרומנטיקה?
אברבוך: "אנחנו מקפידים על דייטים מחוץ לבית ועל בישולים משותפים".
אורן: "לפעמים מזמינים סושי אחרי שהרדמנו את ריטה ורואים סרט. זה גם סוג של דייט".

מי יותר מפנק?
אורן: "כל מילון המונחים שלנו מאז שריטה נולדה, הוא מי נותן לשני לישון".
אברבוך: "לפנק היום זה להתחשב. לגבי פינוקים, פרחים ומתנות – זה ליאור. אני מבשלת ומכינה אוכל בהפתעה".

מה אומר, הזוגיות שלכם נראית לי ממש כמו נס.
אברבוך: "הנס הוא בעובדה שנפגשנו – השאר זה עבודה שלנו. שנינו הבנו מהר שזה טוב מדי מכדי שנפספס את זה".

קטיה אברבוך וליאור אורן. שער אוגוסט 2023 | צילום: אלה אוזן
קטיה אברבוך וליאור אורן. שער אוגוסט 2023 | צילום: אלה אוזן

הפקת שער:

צילום אלה אוזן, ניהול קריאייטיב טל קליינבורט, סטיילינג נלי גודין, איפור ליאט בן שמעון, שיער נסאל ל־ArtBook