אחווה סיטבון חושפת: "בא לי עוד ילד, אבל יונתן מוריד אותי"

אחווה סיטבון | צילום: אינסטגרם achva_si@
אחווה סיטבון | צילום: אינסטגרם achva_si@

אחווה סיטבון שוב נקראה לסדר על היותה אימא משלבת, אבל לא היססה ושיתפה בהחלטתיות באשר על ליבה. על הדרך היא חשפה וידוי על התא המשפחתי שלה. האם עוד סערה בדרך?

88 שיתופים | 132 צפיות

לאחר שכיכבה בכותרות בשבוע האחרון בנושא אימהות משלבת, אחווה סיטבון, שוב נדרשת להסביר את סוגיית האימהות שלה לבתו של בן זוגה.

>> תרחיש האימים של אחווה סיטבון זו המציאות שלי

סיטבון, שפרצה לתודעה בעונה הראשונה של "חתונה ממבט ראשון" כמחצית מהצמד אחווה וטל, נישאה מאז ליונתן רונן והם הורים לבן משותף אחד, דניאל. לרונן גם בת בכורה, לאיה בת התשע, שנולדה לו מאשתו המנוחה. לכן, כשעוקבת סקרנית שאלה את סיטבון בסשן שאלות-תשובות באינסטגרם (שכבר הספיק לרדת מהאוויר), "אם לאיה לא הייתה, היית עושה ילד נוסף?", סיטבון לא היססה וענתה בהחלטיות: "חד משמעית כן, אבל היא פה ואני שמחה על זה". סיטבון הוסיפה כי השניים, דניאל והיא, אחים לכל דבר. "יש לה אותו ולו אותה. אני לא חייבת עוד ילד", שיתפה וסיכמה בטון מבודח: "למרות שלפעמים בא לי, אבל יונתן מוריד אותי מזה".

אחווה סיטבון | צילום: אינסטגרם achva_si@
אחווה סיטבון | צילום: אינסטגרם achva_si@

זוהי אינה הפעם הראשונה שסיטבון מדברת על תפקידה כאם משלבת, ועל האתגרים שהתואר שקיבלה טומן בחובו. לא פעם השיתופים שלה בנושא גוררים תגובות מתלהמות ברשתות החברתיות. במאי האחרון, למשל, סיטבון חטפה מטח של ביקורות ברשת, לאחר שקעקעה את שמה של בנה, אך לא קעקעה את שמה של לאיה. "עד כאן", זעמה סיטבון, "תמיד הייתי סובלנית וסלחנית כלפי הנושא אבל לאחרונה יש פה נשים – בדגש על נשים! – שמרשות לעצמן קצת יותר מדי".

"הלוואי ויכולתי להכניס לכן מצלמה קטנה הביתה, שתתעד את הקשיים, הלבטים, ההתמודדויות, השוני והגבול הדק שבגידול ילדה שלא את ילדת", כתבה בזמנו סיטבון, "אני לא יכולה לתאר לכן מה זה לצפות מהצד בילד שגדל בלי אימא שלו. זה קורע את הלב כל פעם מחדש. אתן באמת לא יכולות לדמיין את החלל שקיים בחייה, אבל אתן חייבות להבין – כי אני כבר הבנתי שאף אחת לא תוכל למלא לה את החלל. אף אחת לא תחליף את אימא שלה. אני אימא של אח שלה, אשתו של אבא שלה – אבל לא אימא שלה. אני הורה מטפל, אני שם לצרכים שלה, לכוון אותה ללמד להדריך ולאהוב – אבל זה רחוק מלהיות אימא שלה".

"תאמינו לי שאני עושה את המקסימום שלי בתפקיד הלא פשוט הזה", סיכמה אז סיטבון וציינה כי להיות הורה ביולוגי זה הרבה יותר קל. "אז לכל המבולבלות, המבקרות, המעירות והמצקצקות כאן, תחשבו פעמיים לפני שאתן מעיזות להעביר עלי או על כל אימא משלבת אחרת ביקורת". צודקת.

אחווה סיטבון | צילום: אינסטגרם achva_si@
אחווה סיטבון | צילום: אינסטגרם achva_si@