טסים עם הילדים לחו"ל? אלו התרופות שכדאי לקחת במזוודה

יש לזכור לארוז תיק עזרה ראשונה ותיק תרופות לגיבוי, לכל מחלה או פצע שעלולים לקלקל לנו את החופשה החלומית | צילום: shutterstock
יש לזכור לארוז תיק עזרה ראשונה ותיק תרופות לגיבוי, לכל מחלה או פצע שעלולים לקלקל לנו את החופשה החלומית | צילום: shutterstock

בין אם באירופה או בתאילנד האקזוטית, ישנם מצבים רפואיים שיכולים להפוך רגעים נפלאים בטיול המשפחתי לנעימים פחות. כך מומלץ להיערך ואף למנוע אותם

88 שיתופים | 132 צפיות

החגים הם זמן קלאסי לחופשה משפחתית ורבות מאיתנו ימצאו את עצמן משתרכות אחרי זאטוטים ברחבי העולם, בחיפוש אחרי מפלט רגעי מישראל ומעוד ארוחת חג. אבל המפלט הזה יכול להיות די סיוט כשאת תקועה עם עולל מצווח מכאבים. לכן חשוב כל כך לסגור את הפינה כבר בשלב האריזה, ולוודא שלצד השמיכי, הצעצועים והיותר מדי נעליים שארזת, תיקחי איתך תרופות ותכשירים שיהיו בהישג יד לטיפול בפציעות קלות, חום, כאבים, פריחות וגירויים, אלרגיות ועוד.

טיפול בפציעות קלות

כפי שיודעת כל אם, ילדים נופלים לא מעט ומרבים לקבל מכות קלות, ועל כן חשוב שיהיו איתנו מוצרים מתאימים לטיפול. לצד תחבושות ופלסטרים, מומלץ לקחת חבישה וחומרי חיטוי כמו פולידין במשחה או בתמיסה, ״ויטה מרפן״ בספריי ו״בפנטן פלוס״ במשחה.

הורדת חום

גם בחודשי הקיץ החום לפתע יכול לעלות, ולכן חשוב שיהיו איתכם כדורים/סירופ להורדת חום לילדים ולמבוגרים. שאלו את הרוקח לגבי המינון המומלץ.

כאבי ראש

לפעמים בטיולים מרוב ההתרגשות, הפעילות הממושכת לאורך היום וחוסר שינה ביעד החדש  – מפציע כאב הראש. כדורי איבופרופן כמו גם כדורי אקמול בהחלט יעזרו במצבים אלו – התייעצו עם הרוקח לגבי המינונים ותופעות הלוואי. ייתכן שכאב הראש הוא תוצאה של חוסר נוזלים, והפתרון  לכך הוא כמובן פשוט לשתות מספיק מים.

פריחות וגירויים

אם זה כתוצאה מהסדינים במלון, טיול בטבע או סתם ככה באוויר הפתוח, ילדים ומבוגרים רבים עלולים לסבול מפריחה או גירוי במקום חדש. מומלץ להשתמש ב״פניסטיל ג'ל״ או ״לייף דרמוסטמין״ ג׳ל להרגעת העור. ישנם גם כדורים לבליעה דרך הפה במצבים חמורים יותר.

שלשול וכאבי בטן

בטיול כאבי בטן ושלשולים יכולים להיות כתוצאה מאוכל לא מוכר, תבלינים חדשים או אזור שהוא פחות הגייני. ״קל בטן״ וכדורי אימודים (לופראמיד) יכולים תמיד להקל בתסמינים. חשוב להתאים את המינון לילדים.

בחילות

במהלך נסיעות ארוכות או טיסות עלולים לסבול מבחילות, הקאות וסחרחורות. כדור כמו  ״טרבאמין״ יכול לסייע בתחושה.

ערכת עזרה ראשונה

ערכת עזרה ראשונה הכוללת מגוון בסיסי של מוצרים למתן טיפול ראשוני.

מגבוני אלכוהול ג'ל

אמנם אחרי שנתיים של קורונה חזרנו יחסית לשגרה, אבל מגבוני אלכוהול ג'ל עדיין חשובים במיוחד בטיולים לשמירה על ההיגיינה לפני האוכל, או מדי פעם לחיטוי ולניקיון הידיים.   

התמודדות עם יתושים

לצד משחת פניסטיל ג'ל ואלוורה הידועות כמרגיעות את העור, היום קיימים מוצרים שיכולים למנוע עקיצות לילדים כמו: צמיד נגד יתושים, ״מוסקיטר״  – דוחה יתושים לתינוקות (מגיל חצי שנה), משחות ורולים על בסיס ציטרונלה.

אופיר רובין | צילום: גבע טלמור
אופיר רובין | צילום: גבע טלמור

הכותב הוא רוקח ברשת ״סופר – פארם״

> עד כמה השימוש במסכים משפיע על בריאות העיניים של ילדינו?