אנדי מקדואל בשיער מאפיר: "צועדת לתוך הגיל שלי בלי בושה וזה טוב"

אנדי מקדואל ב"עוזרת בית" | צילום: באדיבות נטפליקס
אנדי מקדואל ב"עוזרת בית" | צילום: באדיבות נטפליקס

אנדי מקדואל הופיעה על השטיח האדום בשיער מאפיר, שרה ג'סיקה פרקר יוצאת נגד הביקורת על המראה הטבעי והמגמה רק מתרחבת: שיער השיבה זוכה ללגיטמציה שמגיעה לו. כך תטפחי אותו

88 שיתופים | 132 צפיות

השחקנית שרה ג'סיקה פרקר, נשארת נאמנה לשורשי השיער הלבנים שלה ולא היססה להעביר ביקורת על אלו המשמיעים הערות על שערה המאפיר ושופטים את בחירתה, והתכוונה בכך בעיקר למהירי המקלדת במדיות החברתיות: "יש כל כך הרבה פטפוטים, שיער אפור, יש לה שיער אפור, יש לה יותר מדי קמטים, אין לה מספיק קמטים. זה כמעט מרגיש כאילו אנשים לא רוצים שנהיה לגמרי בסדר עם עם עצמנו, כאילו הם כמעט נהנים אם כואב לנו על מי שאנחנו היום, בין אם הבחירה היא להזדקן באופן טבעי ולא להיראות מושלם, ובין אם כן תעשי משהו שיגרום לך להרגיש טוב יותר", אמרה הכוכבת, בת ה-56, בכתבת השער שלה למגזין ווג שפורסמה לאחרונה.

שחקנית הקולנוע והפרזנטורית הותיקה של המותג "לוריאל", אנדי מקדואל, שלאחרונה נהנו מהופעתה המרשימה במיני סדרה הנפלאה בת 10 הפרקים "עוזרת בית" של נטפליקס, החליטה להפסיק לצבוע את השיער והיא מתהדרת ברעמת שערה המאפיר. מקדואל מגלמת בסדרה את תפקיד האימא המעורערת של הגיבורה בגילומה של מרגרט קוואלי, שכידוע היא גם בתה במציאות, אבל מתברר שלא ההתאמה לתפקיד שכנעה אותה לחדול מלצבוע את שערה אלא שהיא פשוט התאהבה במראה הזה.

"אני חושבת שלהיות קול, זה לחבק את המקום שאתה נמצא בו בחיים ולהיות חסר פחד וזה בדיוק מה שאני עושה"

 

>> הסדרה "עוזרת בית" מתארת עוני קיצוני: מדוע מעמד הביניים נעלם מהמסך?

לאחרונה מקדואל הגיעה לפסטיבל קאן והציגה קבל עולם את המראה שאימצה: שיער מתולתל טבעי הגולש עד אחרי הכתפיים וצבעו אפור-שיבה, מה שנקרא מלח-פלפל. "הרעיון להפסיק לצבוע החל בסגרים של הקורונה", אמרה מקדואל ל-InStyle :"בתחילה הייתי בחרדה והייתה לי רתיעה לאמץ את הסגנון החדש ולצאת ככה, אבל הבנות שלי, היילי בת ה-31 ומרגרט בת ה-26, חשבו שאני מגניבה ותותחית-על וזה היה מחמם לב לראות כזאת תגובה חיובית. אחרי שהן כל כך תמכו במראה הזה, הרגשתי שזה בדיוק מה שהייתי צריכה כדי לחבק את השינוי". המנהלים שלה, לטענתה דווקא לא היו בעד המראה החדש, אבל היא התעקשה: "חשבתי שהם טועים. הטקסטורה של השיער נעימה לי ואני מחבקת את הכל, זה כנראה המקום שמגיעים אליו כשמגיעים לגיל הזה. אני צועדת לתוך הגיל שלי בלי בושה וזה מרגיש טוב. אני חושבת שלהיות קול, זה לחבק את המקום שאתה נמצא בו בחיים ולהיות חסר פחד וזה בדיוק מה שאני עושה. מאוד אהבתי את המראה שלי בשיער אפור בצעידה על השטיח האדום. בעיני זו אחת מהכניסות הפייבוריטיות שלי בכל הזמנים ואני שמחה עם המראה".

אנדי מקדואל ב"עוזרת בית" | צילום: באדיבות נטפליקס
אנדי מקדואל ב"עוזרת בית" | צילום: באדיבות נטפליקס

על תחזוקת השיער מקדואל אומרת: "השיער לא דורש הרבה טיפולים וביקורים קבועים במספרה, אבל עדיין הוא דורש תחזוקה ואני שופכת על עצמי דליים של מרכך שיער, לפעמים אפילו בלי שמפו. לפעמים שיער אפור יכול לקבל גוון צהבהב כשהפסים משנים צבע, אני שמה את הקונדישנר הסגול של לוריאל פרופשיונל והוא מנטרל את הצהוב".

שתי הכוכבות הותיקות האלו הן ממש לא היחידות, לא מעט כוכבות הוליוודיות כמו ג'ימי לי קרטיס, הלן מירן, גלן קלוז, ג'ודי פוסטר, שרלוט רמפלינג כבר הצטרפו ואימצו את הטרנד. גם בארץ, דורין אטיאס, נורית גפן, ורדה גדעון והאמנית אילנה גור הן רק חלק קטן ממגמה הולכת ומתרחבת, הבאה לידי ביטוי בין השאר בקיומה של קבוצת הפייסבוק "אפורות, משוחררות ויפות" שהקימה טליה אבוטבול-רוזן לפני 6 שנים, וכיום מונה מעל 17 אלף חברות.

>> נורית גפן חוגגת את הזיקנה ולא אכפת לה מקודים חברתיים

מעצב השיער גדי עמר מרמת השרון, שגריר "לוריאל פרופשיונל", טוען שטרנד הפרו-אייג'ינג הוא אחת מתופעות הלוואי של הקורונה: "מאז שהתחילה הקורונה ולא הייתה זמינות למספרה, נשים פחות צובעות את שיערן ובפועל השיער המאפיר מתחיל כבר להיראות כטרנד", אומר עמר. "אין ספק שהשיער האפור דורש פחות התעסקות ביום-יום והוא פשוט יותר נוח לטיפול, הבעיה היא ששיער אפור לא מתאים לכל אחת וזה לא תלוי גיל – אלא מבנה פנים, גולגולת, סגנון חיים ואופי. שיער שיבה יכול להיראות יפה בכל גיל, אבל יש נשים שהוא מבגר אותן מאוד. בטיפול לא נכון, הוא עלול להיראות מוזנח ולכן יש חשיבות גדולה לתספורת נכונה".

שמפו סילבר לשיער שיבה. Moroccanoil Blonde Perfecting Purple Shampoo מחיר 95 ש"ח | צילום: יח"צ
שמפו סילבר לשיער שיבה. Moroccanoil Blonde Perfecting Purple Shampoo מחיר 95 ש"ח | צילום: יח"צ

מתי מתחילים לראות סימנים ראשונים של שיער אפור אצל נשים?
"במקרים רבים כבר בגילאי השלושים".

נשים רבות מפסיקות לצבוע מתוך חשש שצביעה לאורך שנים, פוגמת בשיער.
"זו נחלת העבר. הצבעים של היום הן בטכנולוגיות חדשניות שלא רק שלא פוגמות בשיער, אלא גם משקמות אותו וכיום זו בהחלט לא סיבה להפסיק לצבוע. כמובן שהבהרות וגוונים לאורך שנים יכולים לפגום באיכות השיער ולכן צריך להקפיד על טיפוח עקבי".

סרום צמחי לשיקום השיער של הרבליסטה. 139 ש"ח | צילום: יח"צ
סרום צמחי לשיקום השיער של הרבליסטה. 139 ש"ח | צילום: יח"צ

מה הן הסיבות לשיער שיבה אצל צעירות?
"גם גנטיקה וגם כשאין ייצור מלנין על ידי תאי הגזע הנמצאים בזקיקי השערה".

האם השמש פוגעת יותר בשיער המאפיר?
"יכולה להיווצר הצהבה כתוצאה מחשיפת יתר של השיער לשמש והפתרון הוא שמפו סגול מנטרל".

שמפו של קרסטס בצבע סגול לנטרול גוונים צהובים לא רצויים. מחיר 179 ש"ח | צילום: יח"צ
שמפו של קרסטס בצבע סגול לנטרול גוונים צהובים לא רצויים. מחיר 179 ש"ח | צילום: יח"צ

האם יש נשים שמבקשות לצבוע את שיערן ללבן?
"לא. אי אפשר לצבוע שיער בלבן".

איזו שגרת טיפול מומלצת לשיער השיבה?
"חפיפה אחת כל יומיים-שלושה, הקפדה על מסכה מתאימה אחת לשבוע – אל תחסכו במסכות טובות. ואחת לחודשיים מומלץ לגזור את קצוות השיער, אחרת הוא עלול להתפצל".

מסיכת סילבר מסדרת הדבש ושמן הזית של מון פלטין פרופשיונל. 90 ש"ח ניתן להשיג אצל מעצבי השיער ובאתר www.monplatin.co.il | צילום: יח"צ
מסיכת סילבר מסדרת הדבש ושמן הזית של מון פלטין פרופשיונל. 90 ש"ח ניתן להשיג אצל מעצבי השיער ובאתר www.monplatin.co.il | צילום: יח"צ

>> מודאגת דווקא מנשירת שיער? הטיפים ושיטות הטיפול