מלחמת הפאסיב-אגרסיב בין הארי ומייגן למלכה עולה שלב

מייגן מרקל והנסיך הארי בהכרזת האירוסין שלהם | צילום: Gettyimages
מייגן מרקל והנסיך הארי בהכרזת האירוסין שלהם | צילום: Gettyimages

אז המלכה אמרה שהארי ומייגן לא יכולים להשתמש יותר בראשי התיבות יור רויאל היינס. הארי ומייגן בתגובה רשמית: "פחחח, את לא מחליטה עלינו"

88 שיתופים | 132 צפיות

אוההה, אנחנו חייבות המון אבל המון תודה לאומה הבריטית על נפלאות הפאסיב-אגרסיב שהיא מאפשרת לנו בימים לא קלים אלו. בעוד כל העולם ואנחנו בתוכו מתעסקים בווירוס הקורונה, האומה הבריטית לא מפסיקה לבחוש ביחסים שהולכים ומסתאבים בין מייגן והארי למלכה עצמה. אוי, ואיזה נזיד נוראי היא מערכת היחסים הזו.

כבר לא צוחקות עכשיו. המלכה אליזבת ומייגן מרקל | צילום: Jeff J Mitchell/Getty Images
כבר לא צוחקות עכשיו. המלכה אליזבת ומייגן מרקל | צילום: Jeff J Mitchell/Getty Images

בואו נאמל"ק בזריזות שיא את הקרע שחל ביחסים: לפני כחודשיים הודיעו מייגן והארי שהם אינם מעוניינים להמשיך להיות פרזיטים מלכותיים, דהיינו לחיות על חשבון הממלכה הבריטית, תוך שהם מצדיקים את חייהם המסריחים מעושר בביקורים בבתי חולים, בתי אבות, בתי יתומים, בתי עלמין צבאיים ואזרחיים ובתי מחסה לכלבים פיסחים ברגל אחת. המלכה הוכתה בהלם: רילי? לעזוב את תפקיד החלומות הזה? ומיד פרסמה פוסט פאסיב-אגרסיב בו הודיעה שהיא הופתעה לגלות את החלטתם של הארי ומייגן, אבל תתמוך בהחלטה זו, קשה ככל שתהיה.

ואז, כמו שאתן זוכרות, מייגן טסה עם התינוק ארצ'י לקנדה והשאירה את הנסיך הארי להתדיין עם משפחתו. אלוהים, כמה שאנחנו לא מקנאות בו. אחרי כל הדיונים החליטה המלכה ופרסמה הודעה ובה נכתב שהיא תתמוך בדרכם של הארי ומייגן לעצמאות כלכלית, אך הללו ייאלצו בתורם להפסיק להיקרא "סאסקס רויאל" ולהשתמש בתואר "יור רויאל היינס", הוד מלכותו והוד מלכותה בשבילכם, יען כי הם בחרו בחיים של אחד האדם, ואחד האדם הם יהיו. מעפר באו ואל קנדה יחזרו! בלי אינגליש ברקפסט בשבילם!
>> שלום, אנחנו נוסעים: הארי ומייגן נפרדים

וואי, וואי, נשמע הוגן, אם כי כעוס ורגוז במקצת, חייבים להודות. כל סימני הקריאה הללו אומנם לא היו במקור ואנחנו הוספנו אותם כאן, אך הם לגמרי משתמעים מהיחסים המורכבים והם בבחינת דיו הסתרים שבעזרתו נקראות ההודעות שמפרסמים לתקשורת בני המלוכה השונים. עם קצת רגישות עיתונאית נחשפים סימני הקריאה, והם רבים מאוד ואפילו בבולד.

והינה, בסופ"ש האחרון, פרסמו מייגן והארי הודעה משל עצמם, ובגדול מה אומרת ההודעה? "סליחה, גבירתי, את אולי מלכת אנגליה אבל לא מלכת המילים כולן. אנחנו יכולים להשתמש באיזה תואר שאנחנו בוחרים לעצמנו, אם נרצה. אנחנו יכולים להיקרא 'מייגן והארי משיח', אם נרצה, או לחילופין 'יור רויאל היינס איט שיט גבירתי המלכה'. מתברר ש"סאסקס רויאל" הוא מותג בפני עצמו, מותג על אפשר לומר, ומייגן סיפרה לחברים שאין שום מניעה משפטית או חוקית שתעצור אותה ואת בעלה מלהיות בני מלוכה. ואכן, כך הם אומרים: "אומנם המלוכה אינה הסמכות בענייני שימוש במילים 'בני מלוכה' מעבר לים, אך הארי ומייגן אינם מתעתדים להשתמש במונח הזה כאשר יפסיקו להיות בני מלוכה, באביב, ברחבי העולם או באנגליה". כאילו: את לא תגידי לנו לא להשתמש בתואר! אנחנו ממילא לא נשתמש בו! לא כי את אמרת! כי אנחנו לא רוצים! לא רוצים, לא רוצים, לא רוצים! אנחנו לא רצינו קודם!". מישהו רוצה כריך מלפפון ותה?

>> כפרות על התלתלאז' של מייגן הילדה

מייגן, הנסיך הארי וארצ'י | צילום:Toby Melville Pool/Getty Images
מייגן, הנסיך הארי וארצ'י | צילום:Toby Melville Pool/Getty Images

שמתם לב לפאסיב-אגרסיב? "המלכה אינה סמכות" פירושו "מי את שתגידי לנו?". וזה ממשיך. "אומנם יש תקדים לבני מלוכה שמבקשים להתפרנס בעצמם, אבל עבור הדוכס והדוכסית מסאסקס התהליך לוקח 12 חודשים". כבר היו מקרים, כותבים הארי ומייגן, אנחנו לא הראשונים שביקשו לעזוב את קן הצרעות הזה ואף אחד לא דיבר על תקופת ניסיון או הסתגלות או וואטאבר, אז למה במקרה שלנו מחילים חוק של 12 חודשים? אולי אנחנו גם צריכים לשבת בבידוד?

השניים מציינים כי הם ימשיכו לעסוק בעניינים הפרטיים, אך כן ימשיכו להשתמש במאבטחים שיאבטחו אותם ואת בנם, מתוך הבנה שהם עדיין סלבריטאים ומותגי על, רויאל היינס או לא. הם כן מדברים על חובות מלכותיים לעומת חובות פטרוניים. לאוזנינו הלבנטינית זה נשמע כמו פוטייטו פוטאטו, אבל מתברר, למשל, שמייגן היא הפטרונה של התיאטרון באנגליה. והתיאטרון באנגליה זה לא "אני כאן בגלל אשתי" בבית ליסין, אלא מוסד מפואר שהמלכה הייתה פטרוניתו במשך 45 שנים והעבירה למייגן את הכבוד. האם מייגן תמשיך בתפקידה? לא ברור. מן הראוי, חושבים אנשים המצוטטים במגזין "הדיילי מייל" הבריטי, שמייגן תחליט עד חג הפסחא האם להמשיך עם תוארה הפטרוני המלכותי או לשחרר את התואר.

>> אימא של מייגן מסתמנת כמלכה

חברות, לא כל יום אנחנו אומרות את זה, והאמינו לנו שזה לא קל, אבל לפעמים נדמה לנו שעדיף לנו שנולדנו למשפחה מהמעמד הכלכלי הבינוני בעיירת הפיתוח מגדל העמק ולא בעמק הבכא בקינגהאם פאלאס. למעשה מייגן מרקל מתגלה כנייר הלקמוס של המלוכה, החושף את כל התחלואים, עוולות וסתם גועל נפש המתרחשים בממלכה. היא גרסת המציאות לספר "ינקי בחצר המלך ארתור" שכתב מארק טווין. היא הילד שצעק "המלכה ערומה". וגם אם המלכה אינה ערומה וגם אם מייגן והארי הם שני פריבילגים מטורפים, בכל זאת הלב יוצא אל שתי הכבשים השחורות-ג'ינג'יות הללו, שאפילו רואים צורך להוסיף בסוף מכתבם הפתוח "הארי הוא עדיין השישי בתור לתואר המלך". מסכן הארי, הוא מרחק שישה צעדים מהכתר, אפילו קווין בייקון יותר קרוב ממנו! אבל ככל הנראה המלכה פשוט לא רגילה לזה שגומרים איתה. היא כל כך רגילה לליקוקי תחת והתרפסות שכשבאים אליה שניים ואומרים לה "תודה, אבל לא תודה", זה פשוט מוציא ממנה את כל הרעל. היא האקסית שאסור להתגרש ממנה. היא זו שתבשל לך את הארנבת, היא תעשה לך חיזור מסוכן, וזו המסקנה שלנו מהסיפור הזה וזו מסקנה טובה להתחיל איתה את השבוע, בהינתן שזה השבוע שבו נחתה הקורונה בישראל: גם אם החותנת שלך לא משהו בכלל, לפחות היא לא מלכת אנגליה שחווה פרידה בפעם הראשונה בחיים שלה ומגיבה כמו נערה בת 14. אז תגידי תודה ושבוע טוב, סימן קריאה!

>> כבר לא בת מלוכה, עדיין פאשניסטה