דפנה לוסטיג מספרת את סיפורי החטופים: "המפגשים מטלטלים"

דפנה לוסטיג | צילום: אורית פניני
דפנה לוסטיג | צילום: אורית פניני

אחיות החטופים שהכירו במטה והפכו לחברות נפש, האבא בן ה-78 שראה כל דבר אפשרי עד שבנו נחטף ואחות החטופה שנגעה לה ללב במיוחד. דפנה לוסטיג מביאה את סיפורי החטופים מהזווית הכי חשופה שיש

88 שיתופים | 132 צפיות

מאז השבעה באוקטובר אנחנו לא יכולות להפסיק להריץ במחשבותינו את שמות ופני החטופות והחטופים, אלה שחזרו ואלה שעדיין נותרו בעזה. גם דפנה לוסטיג מרגישה ככה, ומהמקום הזה נולד הפודקאסט בהגשתה "לחזור הביתה", המביא את סיפורים של החטופות והחטופים באמצעות מפגשים מוקלטים עם משפחותיהם.

>> ארבל ודולב נחטפו לעזה. הוריהם חוששים: "עם כל יום שעובר, הפחד ממה קורה להם שם גדל"

בתשעת הפרקים שעלו לפודקאסט, התארחו עד כה בין היתר לירי רומן, אחיה של החטופה ירדן רומן גת ששוחררה מהשבי, אחרי שהצליחה להציל את בתה בת ה-3 מחטיפה; שירה סוסנה, אחותה של החטופה עמית סוסנה שנאבקה בחוטפיה באומץ רב ושוחררה בפעימה האחרונה; קובי בן עמי, אחיו של אוהד בן עמי שנותר בשבי לאחר שאשתו רז שוחררה, ומאז מובילה יחד עם בנותיהם את המאבק לשחרורו; יעלה דוד, אחותו של אביתר דוד, שנחטף באכזריות מפסטיבל נובה; דריה גונן, אחותה של רומי גונן, שנחטפה אף היא מהפסטיבל, ועוד סיפורים שובי לב על חלקי הלב שלנו שעדיין שבויים בעזה.

"שירה דיברה הרבה על הקשר הקוסמי שבין אחיות, תיארה איך היא מרגישה את אחותה גם כשהיא שבויה בעזה. היא היתה שברירית ונוגעת ללב. אני כל כך קשורה לאחיות שלי, היא עוררה אצלי הרבה הזדהות"

 

החטופה עמית סוסנה (משמאל) עם אחותה שירה | צילום: באדיבות המשפחה
החטופה עמית סוסנה (משמאל) עם אחותה שירה | צילום: באדיבות המשפחה

>> "מדמיינת את רגע החיבוק": עמית סוסנה שוחררה מעזה

"כל המפגשים בפודקאסט מטלטלים", מספרת לוסטיג, המארחת את המשפחות בפודקאסט יחד עם שותפתה להגשה תמר ריפל. "אותי אישית ריגשה מאוד שירה סוסנה, אחותה של החטופה – ששבה אלינו, תודה לאל – עמית סוסנה. שירה דיברה הרבה על הקשר הקוסמי שבין אחיות, תיארה איך היא מרגישה את אחותה גם כשהיא שבויה בעזה. היא היתה שברירית ונוגעת ללב. אני כל כך קשורה לאחיות שלי, היא עוררה אצלי הרבה הזדהות".

>> אחותה של רומי גונן מייחלת לשחרורה: "אני בטוחה שהיא בחיים"

"האמת היא שכל המרואיינים שלנו הם אנשים יוצאי דופן", אומרת לוסטיג, "דני מירן המדהים, אביו של החטוף עמרי מירן, איש בן 78 שעבר את כל המלחמות ומדבר בצלילות ועם פרספקטיבה מדהימה על המצב האישי שלו והמצב הכללי שלנו כמדינה; יעלה דוד ודריה גונן, בנות 18, אחיות לאביתר דוד ורומי גונן שנחטפו שניהם מהמסיבה ברעים, שבאו ביחד לספר איך נפגשנו במטה ונרקם ביניהן קשר יוצא דופן. אלה באמת מפגשים עוצמתיים ואני גאה בכך שדרך הפודקאסט, אנחנו מייצרות ארכיון של עדויות וסיפורים".

דפנה לוסטיג ותמר ריפל עם דני מירן, אביו של החטוף עמרי מירן | צילום: באדיבות המצולמים
דפנה לוסטיג ותמר ריפל עם דני מירן, אביו של החטוף עמרי מירן | צילום: באדיבות המצולמים

>> אחותו של אביתר דוד שתועד בשבי: "תחזיק מעמד עוד קצת"

החטוף אביתר דוד ואחותו יעלה | צילום: באדיבות המשפחה
החטוף אביתר דוד ואחותו יעלה | צילום: באדיבות המשפחה
החטופה רומי גונן | צילום: באדיבות המשפחה
החטופה רומי גונן | צילום: באדיבות המשפחה

>> "הלב נשאר שם": רז בן עמי חזרה הביתה, בן זוגה ואבי בנותיה נותר בשבי

איך נרקם הפודקאסט?
"החיבור שלי לפרויקט 'לחזור הביתה' היה דרך פוסט בפייסבוק, למען האמת. באחד משבועות המלחמה הראשונים, אחרי שכבר ארזתי המון משלוחים ותרמתי בעשרות מיזמים, הרגשתי שאני חייבת לתרום בעוד דרך מלבד ציוד ומזון. ממש באותו זמן ראיתי בפייסבוק פוסט של תמר ריפל, קולגה ותיקה שלי מרדיו תל אביב, שמאז פרוץ המלחמה מתנדבת באגף התקשורת של מטה המשפחות. היא כתבה שהיא צריכה מתנדבים. ישר כתבתי לה וקבענו פגישה במטה".

>> חדר מהלב: חדרה של אורי מגידיש עוצב מחדש כדי שתחוש רוך וביטחון

תמר ואני עם קובי בן עמי. אחיו של החטוף אוהד בן עמי | צילום: אולפני אול אין
תמר ואני עם קובי בן עמי. אחיו של החטוף אוהד בן עמי | צילום: אולפני אול אין

וכך נולד הפודקאסט?
"חשבתי שאני באה להתנדבות משרדית, לתאם ראיונות, לנסח הודעות לתקשורת, אבל איך שנכנסתי היא אמרה 'אנחנו נעשה פודקאסט', וזה היה כל כך מדויק. הבנו מהר מאוד שהמטרה שלנו היא ליצוק חיים בתמונות שהפכו לנוף של חיינו. להכיר את האנשים שאנחנו רואות בפוסטרים, שלא ידהו. כל אחת ואחד מהם.ן הוא עולם ומלואו. פתאום נכנס לחדר צחי אליהו, שהיה רכז המערכת ב'אקזיט' כשאני הגשתי שם פינות, ומתברר לי שגם הוא מתנדב במטה והכל התחבר. פניתי ל'אול אין', בית הפודקאסטים שאני עובדת איתו על הפודקאסט 'שפרה ודפנה', והם נרתמו מיד. הכל, כמובן, בהתנדבות".

מוזמנות להאזין לפודקאסט כאן. בינתיים נמשיך לייחל להחזרת כל החטופות והחטופים הביתה בשלום.