החנות החדשה של גוצ'י בכיכר המדינה היא כל מה שקיווינו לו

הצטרפנו למשפחת האדם, גם לנו יש גוצ'י בכיכר המדינה | צילום ניצן הפנר
הצטרפנו למשפחת האדם, גם לנו יש גוצ'י בכיכר המדינה | צילום ניצן הפנר

למה נפתח הבוטיק החדש בכיכר המדינה ולא בממילא או קניון רמת אביב? מה הקשר בינו ובין הבוטיק הקודם של גוצ'י, והאם הוא שווה את ההייפ? כל מה שצריך לדעת על החנות החדשה

88 שיתופים | 132 צפיות

בניגוד לכל התחזיות, כיכר המדינה, מעוז הלקשרי הוותיק של ישראל, נמצאת בפריחה מחודשת. במקביל לסגירת החנות של לואי ויטון לפני כשמונה שנים ומעברה לקניון רמת אביב, חנויות רבות בכיכר עמדו ריקות ומחירי השכירות גירדו את הרצפה. והנה דווקא עכשיו, כשהחלה בניית המגדלים במרכז הכיכר ומנופים מקשטים את קו הרקיע, היא ממצבת את עצמה מחדש. המדרכות שופצו, פרחים נשתלו ובמהלך השנים האחרונות נפתחו בה חנויות חדשות ויוקרתיות, בהן דולצ׳ה וגבאנה ילדים, בון פואה והבייקרי. בימים אלה נפתחה במקום גם חנות של מותג העל האיטלקי גוצ׳י, בהנהלה חדשה. את החנות פתחה סילביה שוורצמן והוא ממוקם בסמוך לבוטיק ״אניגמה״ הוותיק אשר בבעלותה. מנהל החנות ואחד מצוות הקניינים שלה הוא חתנה יוני שטבהולץ.

אנחנו, אחרי שנתנו לילד נובימול ושלחנו אותו לגן. גוצ'י | צילום יח"צ
אנחנו, אחרי שנתנו לילד נובימול ושלחנו אותו לגן. גוצ'י | צילום יח"צ

לא הייתה מחשבה לפתוח ברמת אביב, ליד לואי ויטון, רולקס, רלף לורן, טומי הילפיגר וקרולינה הררה?
"זה לא עלה על הפרק, כי היה איסור מהמטה של גוצ׳י", מסביר שטבהולץ, "לארץ הגיעו ארבעה נציגים בכירים מגוצ׳י העולמית לסיבוב לוקיישנים אופציונליים רחב. הם היו בין היתר גם בממילא בירושלים ובקניון TLV  בתל אביב, אבל כולם נפסלו על הסף, משום שיש להם פרוטוקול מאוד ברור: אם יש בסביבה רשתות כמו זארה, H&M ומקדונלד׳ס הם לא יכולים להיות שם. בערב הסעודית למשל, בנו קניון מותגים מיוחד כדי לייצר מקום לגוצ׳י״.

גוצ'י | צילום יח"צ
גוצ'י | צילום יח"צ

לבסוף נפתחה החנות בחלל שבו פעל עד לא מזמן מעצב שמלות הכלה והערב דני מזרחי (שכידוע ולצער כולם פשוט את הרגל) והיא מחליפה את הבוטיק הקודם של גוצ'י בכיכר (הקטנטן, במונחים של מותגי על – 50 מ״ר), שלא הציע ביגוד, אלא אקססוריז ונעליים בלבד. אדריכלים רשמיים של גוצ׳י הגיעו לחנות החדשה כדי לתכנן אותה בסטנדרטים העולמיים של המותג.

קירות מקטיפה, גוצ'י בכיכר המדינה | צילום ניצן הפנר
קירות מקטיפה, גוצ'י בכיכר המדינה | צילום ניצן הפנר

״יש לנו הרבה כבוד לעפרה יעקבי שהביאה לכאן את גוצ׳י כבר לפני 25 שנה, כשלא היה פה כלום. אבל לדעתי במהלך הזמן החנות לא ייצגה נאמנה את המותג ולא הצליחה להתפתח. החנות כיוונה לטעם הספציפי של הקליינטורה בארץ, ולא הביאה דברים חדשים שיפתחו את הלקוחות. היום אנחנו מחוייבים להביא יצוג מסוים של כל קולקציית ההלבשה והאקססוריז, אבל צריך למצוא איזון נכון בין הקלאסיקות לפריטים יחודיים״, אומר שטבהולץ.

תארזו לנו הכל. גוצ'י בכיכר המדינה | צילום ניצן הפנר
תארזו לנו הכל. גוצ'י בכיכר המדינה | צילום ניצן הפנר

החנות, בת שתי קומות, מתפרשת על פני 250 מ"ר, עם קירות עשויים עץ ומצופים בקטיפה בצבע יין (כל החומרים יובאו מאיטליה) והיא מציעה בגדים ואקססוריז לגברים ולנשים, ואם לדייק לפי האג׳נדה של גוצ׳י: ״ג׳נדר פלואיד״, כלומר החלוקה בין שני המינים לא תמיד ברורה, גם בדגמי הפריטים וגם במיקומם בחנות.

ג'נדר פלואיד. גוצ'י בכיכר המדינה | צילום ניצן הפנר
ג'נדר פלואיד. גוצ'י בכיכר המדינה | צילום ניצן הפנר

עיצוב החנות מצליח להפוך למציאות את הרוח האומנותית הייחודית שמביא איתו המעצב אלסנדרו מיקלה לגוצ׳י, מאז נכנס לתפקידו בשנת 2015 ועשה בו מהפכה היסטורית. מיקלה מעורב בעיצוב הכולל של המותג, מהבגדים ועד החנויות והוא עורך אפילו את הפלייליסט שמושמע בחנויות ברחבי העולם בזמן שאתם עושים שופינג. גם בחנות החדשה בכיכר המדינה מגיעה המוזיקה ישירות ממחשב הממוקם בפירנצה, כך שלא ניתן לכבות אותה או לשנות את סדר השירים. מיקלה קובע בעצמו גם את קונספט הריהוט בחנויות ״ואם אנחנו מחליפים בגדים על הבובה, אנחנו מחוייבים לשלוח לאיטליה תמונה של הלוק לאישור. הכול במעקב והכל מדוד״.

"ב-2014 החברה הייתה שווה 4 מיליארד והיום שוויה הוא כ-30 מיליארד", מסביר שטבהולץ, "וזה נעשה במקביל להשקעה של ראשי המותג בתחום המיחזור והדאגה לסביבה. זה ממש שינוי ערכי בעולם קפיטליסטי. ככה, לדוגמה, כל אלמנט במערך האריזות מתכלה בטבע וזו השקעה עצומה. דבר קטן כמו החלפת הנורות בכל משרדי החברה בכל העולם לנורות לד עולה מאות מיליוני דולרים וכל עובד של גוצ׳י בעולם מקבל תשלום עבור תרומה קהילתית פעם בשבוע, מה שמסתכם בסכום של עשרות מיליונים. מנכ״ל ונשיא החברה מרקו ביזארי מאמין שבתי עסק שלא ישכילו ליצור קהילת לקוחות ולא יעוררו שייכות רגשית, לא יחזיקו מעמד. הוא מאמין שעסק מצליח צריך להיות מבוסס על ערכים חברתיים, אחרת אין לו זכות קיום. כל האנשים מכל הסוגים ומכל המגזרים נכנסים לחנות שלנו", מסכם שטבהולץ, "זו ממש חוויה. כשאתה עובד פה אתה נחשף אל כולם וכמו שגוצ'י אומרים למוכרים שלהם: 'תתנהגו כאילו אתם מארחים אותם בבית שלכם'".

>> עולם האופנה מפתח מצפון

גם הסלבס שבאו להתרשם מהחנות החדשה, ממנה ודאי עוד ישאלו הרבה בגדים להפקות אופנה וצילומי שער (צילום רותם לבל).

View this post on Instagram

@gucci in town / @rotemleb

A post shared by ArtBooktlv (@artbooktlv) on

>> ומה חשבנו על התצוגה האחרונה של גוצ'י במילנו?