המסלול הוא בית משוגעים: סיכום שבוע האופנה במילאנו

התצוגה של גוצ'י בשבוע האופנה במילאנו | Jacopo Raule/Getty Images
התצוגה של גוצ'י בשבוע האופנה במילאנו | Jacopo Raule/Getty Images

מחזרתה של ג'יי לו למסלול בשמלה הירוקה של ורסצ'ה ועד בית המשוגעים שהציג גוצ'י - כל הרגעים הגדולים של שבוע האופנה במילאנו

88 שיתופים | 132 צפיות

שבוע האופנה במילאנו תמיד מספק לנו רגעים מרגשים לצד רגעי אופנה גדולים. גם השנה היה ייצוג לכל התחומים: התרגשנו, הרמנו גבה ואפילו מחינו דמעה. הנה הרגעים הגדולים של שבוע האופנה במילאנו.

אחרי עשרים שנה

מדי פעם דואגת דונטלה ורסצ׳ה האלמותית למשוך תשומת לב חיובית לתצוגות האופנה שלה. לפני שנתיים זה הייתה כשהעלתה על המסלול את חמש הדוגמניות האייקוניות משנות ה-90,  קרלה ברוני, קלאודיה שיפר, נעמי קמפבל, סינדי קרופורד והלנה כריסטיאנסן והפעם הייתה זו ג׳ניפר לופז שסגרה את התצוגה של בית האופנה כשהיא לבושה בהומאז׳ לשמלת הג׳ונגל האייקונית שעיצבה למענה דונטלה לפני 20 שנה לטקס הגראמי. שמלת השיפון הירוקה נכנסה לפנתיאון. יש על שמה ערך בוויקפדיה, היא הוצגה מאז במוזיאונים והשמועות אומרות שבעקבותיה גוגל המציאו את גוגל אימג׳ס. בכל מקרה אין ספק שג׳יי לו בת ה-50 נראית גם בגרסה העכשווית של השמלה הזו נחשקת מאי פעם.

ג'ניפר לופז על המסלול בתצוגה של ורסצ'ה | צילום: Jacopo Raule/gettyimages
ג'ניפר לופז על המסלול בתצוגה של ורסצ'ה | צילום: Jacopo Raule/gettyimages

תצוגה ראשונה בלי קרל

תחושת היתמות הורגשה היטב באולם, לאחר שעלתה על המסלול קולקציית הנשים הראשונה של בית האופנה, שלא עיצב קרל לגרפלד, המעצב האייקוני שעמד בראש פנדי מאז 1965. את הקולקציה עיצבה סילביה ונטוריני פנדי, בת המשפחה, שמאז שנות ה-90 הייתה אחראית גם על ליין האקססוריז והחל משנת 2,000 גם עיצבה את בגדי הגברים. הגברת בת ה-59 הייתה רק בת חמש כשנכנס לגרפלד לתפקידו כמעצב הראשי של בית האופנה. על רקע המסלול אפשר היה לראות עיגול תאורה שדימה זריחה,שהרי כולנו יודעים שכל סוף הוא גם התחלה חדשה.

פנדי במילאנו | צילום Vittorio-Zunino gettyimages
פנדי במילאנו | צילום Vittorio-Zunino gettyimages

הדיבור על האיפור

זהו אולי לוק האיפור הכי מדובר של שבוע האופנה הזה, ולמרות שבמבט ראשון הוא לא נראה מרשים במיוחד, במבט שני בוחן ומרוכז אפשר להתרשם מגודל התחכום. מאפרת העל הבריטית פאט מקגרת׳ יצרה איפור עיניים מושלם של שנות ה-20 בתצוגה של פראדה, עם משחק בין ציור קשתות שחורות מתחת לגבות ופיגמנט פנינה בחלקה הפנימי והצדדי של העיניים. כל זה מקבל קונטקסט מושלם עם הליפסטיק האדום הקטיפתי מהליין של מקגרת', במראה רך למרות הפיגמנטציה העשירה ( Labs Lust MatteTrance Lipstick in Elson), שגם זכה בפרס היופי 2017 של מגזין אלור.

פראדה | צילום Andreas-Rentz gettyimages
פראדה | צילום Andreas-Rentz gettyimages

בית המשוגעים של גוצ׳י

15 הלוקים הראשונים שעלו על מסלול התצוגות של גוצ׳י היו בית משוגעים אחד גדול עם וריאציות למה שנקרא ״חליפות משוגעים״. מיקלה הסביר במסיבת עיתונאים אחרי התצוגה לתקשורת שהכוונה שלו הייתה ש"ההשראה לעיצובי הייתה המחשבה על בני אדם והקשר שלהם למדים. מדים הם משהו חוסם, שהופך אותך לאנונימי וכותנת המשוגעים היא אם כל המדים" ולכן העלה אותה על המסלול". מדוברות גוצי נמסר לכלי התקשורת כי חליפות המשוגעים הן הצהרה שהועלתה על המסלול ולא ימכרו בחנויות. והמחאות לא רק שלא איחרו לבוא, הן הופיעו תוך כדי התצוגה ואף על המסלול עצמו. הדוגמנית Ayesha Tan Jones עלתה על המסלול לאחר שכתבה על כף ידה ״בריאות נפשית היא לא אופנה״, כמחאה בלתי מתוכננת. בחשבון האינסטגרם שלה היא פירטה ואמרה שכדוגמנית ואמנית שחוותה בעצמה מאבקים בבעיות נפשיות לדעתה זה פוגעני ובלתי רגיש לקחת את הנושא הזה כקונספט שמעלים אותו על המסלול. האם מיקלה מיתמם ובא לעשות פרובוקציות בלי להגיד שזו הכוונה שלו

רק כדי למשוך קצת תשומת לב והרבה אש?

מתוך התצוגה של גוצ'י בשבוע האונפה במילאנו | צילום Victor-Boyko gettyimages
מתוך התצוגה של גוצ'י בשבוע האונפה במילאנו | צילום Victor-Boyko gettyimages

ברבי על המסלול

ברבי "השתתפה" גם היא בשבוע האופנה של מילאנו, ו"הגיעה" לתצוגת אלברטה פרטי כשהיא לבושה בחליפה ורודה מתוך המסלול. את החליפה עיצבו במיוחד לברבי לרגל חגיגות יום הולדתה ה-60 ולמען העצמה נשית. למעשה עיצבו עבורה דגם מוקטן של הדגם שעלה על מסלול התצוגה, אבל שמחנו שמדובר בחליפה ולא בשמלת מיני, כנהוג בז'אנר.

חברים לדרך 

מי שלדעתנו נושאת עד היום תואר האשה היפה בעולם, סופיה לורן בת ה-85 בעולם ומעצב האופנה ומלך הסטייל הנצחי ולנטינו בן ה-87התקבלו במחיאות כפיים סוערות בטקס השטיח הירוק המתקיים זו הפעם השלישית במילאנו, בו מוענקים פרסים לעוסקים בקיימות בתחום האופנה. לורן התרגשה עד דמעות כשהעניקה לוולנטינו פרס המוקדש למורשת של בית האופנה. גם אנחנו.

סופיה לורן וולנטינו | צילום -Vittorio-Zunino-Celotto gettyimages
סופיה לורן וולנטינו | צילום -Vittorio-Zunino-Celotto gettyimages