ברק שמיר: "אני לא מחפש אהבה"

ברק שמיר ל"רנואר" | צילום: מאיר כהן
ברק שמיר ל"רנואר" | צילום: מאיר כהן

הוא עשה מהלימון לימונדה כשהפסיד קמפיין לז'אן פול גוטייה, נמצא בקשר טוב עם בן הזוג של האקסית ונרשם למכללה. ברק שמיר מאוכזב שצה"ל לא נתן לו לייצג את המדינה ודואג לעתיד

88 שיתופים | 132 צפיות

את תקופת החגים יעביר ברק שמיר, 22 וחצי, הדוגמן הבינלאומי הכי מצליח של ישראל בשנים האחרונות שזכה ארבע פעמים ברצף בטקס פרסי האופנה של מגזין "את", בלוס אנג'לס ובניו יורק. שילוב של ביזנס עם פלז'ר. אחרי מערכות יחסים מתוקשרות עם נועה קירל, יעל שלביה ורומי פרנקל, כרגע ברק שמיר מחזיק בטייטל "הרווק הנחשק", ואחרי שהקריירה הנוסקת של מי שעבד נון סטופ בישראל ובעיקר בעולם, נעצרה קצת בחסות השירות הצבאי והקורונה, הוא עכשיו מסתער עליה מחדש וגם יצא להירגע ולאסוף כוחות למשך חודש בשלב זה: "טסתי ליהנות, קצת להתנתק, העובדה שאין לי אהבה היום היא סוג של חופש, אני מתרכז בעצמי, אבל כמובן שאשלב גם פגישות עבודה שמתוכננות לי. יש דיבורים על קמפיינים גדולים וגם תצוגות על הפרק, עוד מוקדם לדבר עליהם ונראה מה ייסגר", הוא מספר מממקום מושבו הנוכחי, דירה ששייכת לחברים בלוס אנג'לס, שם הוא שוהה בימים אלה.

ברק שמיר ל"רנואר" | צילום: מאיר כהן
ברק שמיר ל"רנואר" | צילום: מאיר כהן

אחרי 7 שנים של אהבות ארוכות וצפופות, אתה פתאום לבד, זה קשה?
"לא. האהבות היו צפופות כי ככה יצא, בדרך כלל אני איש של אהבות ארוכות, אבל אני כבר חצי שנה לבד אחרי שנפרדתי מרומי פרנקל ולא חסרה לי היום אהבה. אני רווק פנוי וטוב לי, קצת חופש, קצת שקט, קצת להסתכל פנימה, אני לא מחפש עכשיו אהבה".

האם לקריירות ושלכם ולריחוק הפיזי בגלל הקריירות, היה קשר לפרידות?
"לא. אהבות מסתיימות מכל מיני סיבות. כשאוהבים – אפשר להתגבר על הכול. אני חושב שהסיבות לפרידה הן אופייניות לכל פרידות, עוברים דברים, יש ויכוחים, ולפעמים מגיעים להבנה שכל אחד נמצא במקום אחר, ככה זה גם היה עם רומי שהיא ילדה מדהימה אבל זה כבר לא התאים".

אתה שומר על קשרי ידידות עם האקסיות?
"עם נועה אני לא בקשר, כל אחד בחיים שלו, אבל לא בכעס, אם ניפגש, נדבר. יעל היא ילדה מדהימה, בן זוגה, ברנדון הוא חבר טוב שלי והכול בסדר, ועם רומי הכול ממש בטוב". 

"היו לי אופציות לקמפיינים שהפסדתי לז'אן פול גוטייה במרוקו ולפולו רלף לורן בטורקיה. בתקופת השרות לא יכולתי למנף את הקריירה הבינלאומית"

יום לפני טיסתו, שמיר הצטלם לקמפיין הישראלי של הבושם החדש לגבר של פראדה LUNA ROSSA OCEAN. את הקמפיין העולמי מוביל השחקן ג'ייק ג'ילנהול ושמיר היה הבחירה הישראלית של אנשי הבושם בחו"ל מתוך כמה הצעות שנשלחו אליהם. "זה כבוד גדול. פראדה הוא מותג איטלקי מאד נחשב בעולם וגם ג'ילנהול הוא תותח על, שחקן בקנה מידה עולמי. אני לא יודע לגבי, אבל על הבחירה בו אמרו שמדובר בגבריות מאוזנת, הגיונית ורגועה. מי יודע אולי הקמפיין הזה עוד יפגיש בינינו", סיפר.

ברק שמיר לבושם "פראדה לונה רוסה אושן" |צילום: זוהר שטרית
ברק שמיר לבושם "פראדה לונה רוסה אושן" |צילום: זוהר שטרית

נראה שאתה עמוס. הקורונה השפיעה עלייך מקצועית?
"מרגע שהיא הגיעה לעולם, היא עצרה הכול. כמו בכולם זה פגע גם בי, בתחילה לא יכולתי לטוס בגלל הצבא, היו לי אופציות לקמפיינים שהפסדתי לז'אן פול גוטייה במרוקו ולפולו רלף לורן בטורקיה, בואי נגיד שבתקופת השרות לא יכולתי למנף את הקריירה הבינלאומית. צה"ל החליט שדוגמן כבר לא יכול להיות אמן פעיל וזה חסם אותי. התבאסתי כי אני חושב שכדוגמן, כמו זמר למשל, אני מייצג היטב את ישראל במקומות בהם אני מופיע ואני מרים מאוד למדינה שלי. למזלי גיליתי את תחום המשחק, השתתפתי בסרט סטודנטים וב"נעלמים" דרמת מסתורין, המשודרת בניקלודיאון ב"הוט". קיבלתי ביקורות טובות ואני מחכה לדבר הבא בתחום המשחק".  

אז מעכשיו אפשר לקרוא לך שחקן?
"כן. אני שחקן בתחילת הדרך. אני מכוון ואני שואף לשם, אבל הוליווד עוד רחוקה, אני צריך עוד לעבור דרך ואני לא מחפש דרך קלה ומהירה, אלא צעד אחרי צעד. הכי הייתי רוצה לשחק לצד אנג'לינה ג'ולי, למה לא לחלום בגדול?".

ומה יחשב לסוג של שיא בקריירה שלך?
"קמפיינים ענקיים ללואי ויטון ולאיב סאן לורן". 

מדברים הרבה על מי טו, גם גברים מוטרדים בתעשייה?
"כן. שמעתי על כל מיני סיפורים, אבל אישית אני לא חוויתי".  

 "צה"ל החליט שדוגמן לא יכול להיות אמן פעיל. התבאסתי. כדוגמן, כמו זמר למשל, אני מייצג היטב את ישראל"

הלו"ז העמוס של שמיר לא מרתיע אותו, וממש בקרוב הוא מתכנן להוסיף טייטל חדש לרשימה: סטודנט. לאחר החגים יתחיל ברק ללמוד מנהל עסקים ויזמות במכללה למנהל בראשון לציון. ההחלטה על לימודים הגיעה מרצון להשתלב בעולם העסקים, והלימודים הם כלי למנף את זה. "כשרוצים – אפשר הכל" הוא מספר. ההצלחה של ברק היא מטאורית, וההחלטה על הלימודים דווקא בשיא ההצלחהלא מובנית מאליה, בכל זאת, שמיר הוא דוגמן צעיר עם עתיד מזהיר: הוא זכה שלוש שנים ברצף בתואר דוגמן השנה בטקס פרסי האופנה של מגזין "את" וובתואר טאלנט השנה בשנה הרביעית. הוא צעד על מסלולי התצוגות הגדולות בעולם: דיזל, ארמני, ורסצ'ה ("זה היה השיא") מיסוני ועוד, הצטלם לשערים של מגזינים בינלאומים, ובארץ הוא מוביל כבר שנה רביעית את הקמפיין של חברת האופנה רנואר. למרות גילו הצעיר וההצלחה הגדולה נראה ששמיר עם רגליים על הקרקע: "אני מתכוון בקרוב לקנות דירה. עדיין לא יודע היכן".

מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה?
"להיות מאושר ובריא ושמח".

ואהבה?
"זה יהיה בונוס".