המטבח המנצח: גולת הכותרת של המלון הזה היא ארוחת הבוקר

שף מלון גליליון אבי כהן | צילום: לירן אביטל
שף מלון גליליון אבי כהן | צילום: לירן אביטל

תתקשי לבחור בין שפע האתרים באזור לבין הפעילויות שמציע המתחם עצמו, אבל הקושי האמיתי הוא לעמוד בפיתויים הקולינריים. נפשנו במלון גליליון וחזרנו עם המלצות

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו לא צריכות דמיון מפותח מדי כדי לפנטז על החופשה הבאה שלנו, במיוחד לא למי מאיתנו שנמצאות כרגע בבידוד וכבר מאסו במציאת דרכים להפעיל את הילדים ואפילו החכימו עם כמה הרצאות בטד. אם גם את מזדהה עם המצב, ולא משנה אם את מפנטזת על חופשה רומנטית בלי הילדים, או דווקא כן בקטע של חופשה משפחתית או בכלל רוצה קצת לנקות את הראש עם הבסטי – נחלצנו לעזרתך ויצאנו לבחון מה קורה במלון גליליון. אז האם הוא שווה את החופשה הבאה שלך?

>> חייבת אוויר? קחי את עצמך למלון שנמצא ממש בתוך הטבע

קצת היסטוריה

מלון גליליון הושק באופן רשמי באפריל 2016, אך השטח שבו הוא ממוקם, על כביש 90 סמוך לאגמון החולה, אל מול הנוף של הגליל והגולן, היה במשך שנים רבות שטח חקלאי בבעלות קיבוץ כפר גלעדי. ב-2012 נוצר חיבור בין הקיבוץ לקבוצת דקל א.ח.ר בראשות חיים אוחיון ז"ל, יזם ואיש עסקים ידוע מהצפון שהיה בעבר הבעלים של קבוצת הכדורסל הפועל גלבוע-גליל עליון, ששם לעצמו למטרה להחיות את הגליל בשורה של פרויקטים תיירותיים.

>> הצצה לבית חלומי שהוקם בלב מטע אבוקדו בשרון

בשלב הראשון הוא חבר לשותפות עם קיבוץ כפר גלעדי להקמת מלון נופש, מרכז קניות וכדור פורח בלב הגליל העליון וכך הוקמה חברה משותפת שהחלה להכשיר את הקרקע, בהיקף השקעה של 120 מיליון שקל. למרבה הצער, אוחיון חלה ונפטר ממחלה קשה בשנה שעברה, בגיל 59. מאז ממשיכים בני משפחתו לנהל את המלון, ובתו גל היא הסמנכ"לית.

מלון גליליון | צילום: יח"צ
מלון גליליון | צילום: יח"צ

המתחם

המלון משתרע על פני 90 דונם, השטחים ציבוריים שופעים ירוק, והוא כולל שתי קומות ובהן 120 סוויטות וחדרים. במתחם תמצאו בית יין ייחודי עם מגוון פעילויות, בריכת שחייה פתוחה, ספא, מרכז כנסים משוכלל, טלוויזיה עם מסך ענק – לפחות כמו אולם קולנוע, וגישה למרכז הקניות הצמוד "אגמון מרקט" שבבעלות המלון. זהו מתחם סימפטי המהווה נקודת עצירה גם לאלו שאינם אורחי המלון, מאחר וניתן למצוא בו בין היתר שוק איכרים גלילי, מגוון אפשרויות שופינג וחנות יין.

מלון גליליון. בית היין | צילום: יח"צ
מלון גליליון. בית היין | צילום: יח"צ

הסיבה העיקרית לעלות לרגל למתחם היא הכנאפה של פראח רסלאן מ"מאסטר שף". למרבה המזל, אחרי שסיימה תואר שני בביוטכנולוגיה היא החליטה להפסיק לחקור מולקולות במעבדה, וכיום, יחד עם בן זוגה שפרש מעבודתו ב"אגד", הם מכינים את הכנאפה הכי טובה שטעמתן אי פעם. להיט נוסף במתחם, הוא "וונדרלנד פטיסרי" של השפית אושרת סולימני (שאחראית גם על הקינוחים במלון). כל עוגה שלה היא יצירת אמנות מרשימה וטעימה, היה שווה לחטוף ממנה הרעלת סוכר.

מלון גליליון. מסיבת תה בוונדרלנד פטיסרי | צילום: יח"צ
מלון גליליון. מסיבת תה בוונדרלנד פטיסרי | צילום: יח"צ

רושם ראשוני
הקומפלקס קסום, גדול ומרשים. השטחים הציבוריים יוצרים תחושת מרחב, אבל יחד עם זאת פינות הישיבה נעימות ואינטימיות, והצוות מיומן ומאוד מסביר פנים.

החדרים
הגודל של חדר הגן שבו שהינו הוא בהחלט סביר והתחושה מרווחת. החדר נקי מאוד, מעוצב בסגנון המשלב בין כפרי ומודרני, יש בו גם ספה הנפתחת למיטה כפולה, אבל יחד עם זאת לא הייתי מגדירה אותו כמפנק או ככזה שלא בא לך לצאת ממנו. חדר האמבטיה קטן, אבל הזרם במקלחת נהדר. גולת הכותרת של החדר היא היציאה לחצר הפרטית הקטנה שמשקיפה אל הרי הגליל והגולן (אפילו רואים את החרמון) והנוף ממנה בהחלט עוצר נשימה.

מלון גליליון | צילום: אלירן אביטל
מלון גליליון | צילום: אלירן אביטל

המזרן
מי שמזרן בחדר הוא אלמנט חשוב עבורה, תיאלץ להסתפק במזרן בעל נוחות סבירה פלוס. הכריות רכות, אולי רכות מדי, אבל המצעים הלבנים מאוד נעימים ומחבקים.

הקולינריה
המטבח הגלילי בניצוחו של השף אבי כהן טעים מאוד, מגוון במיוחד והמנות מוגשות בצורה יצירתית להפליא. ההקפדה על הנחיות הקורונה ניכרת, ובואו נאמר שאבוי למי שתנסה להתקרב לבופה בלי מסכה על הפנים.

שף מלון גליליון אבי כהן | צילום: לירן אביטל
שף מלון גליליון אבי כהן | צילום: לירן אביטל

בארוחת הבוקר ספרנו עשרה סוגי גבינות, ארבעה סוגי דגים ושלושה סוגי זיתים, שקשוקה מסוגים שונים עם תוספות כמו תרד ותירס או ביצים לבחירה בעמדה מיוחדת, מיני יוגורטים, מגוון רחב של ירקות וסלטים כמו טונה, קישואים ופטריות. בגזרת הפחמימות: פוקצ'ות תרד ובצל, פיצה מרגריטה ופיצה פטריות, בורקסים של גבינה, תרד ותפוחי אדמה, וגם בטטה מוקרמת. בפינת השתייה החמה מצאנו שפע סוגי תה. בארוחת הערב כלל התפריט העשיר מבחר גדול של סלטים וקרפצ'יו במנות אישיות.

מלון גליליון | צילום: יח"צ
מלון גליליון | צילום: יח"צ
מלון גליליון | צילום: יח"צ
מלון גליליון | צילום: יח"צ

הספא
מרכז מפנק בהחלט עם טיפולים ברמה גבוהה. במקום שמונה חדרי טיפולים מפנקים המלווים במוזיקת רקע נעימה. תוכלי למצוא כאן חמאם תורכי מפואר, חדר טיפול במים, חדר סדנאות, חדר הרגעות, סאונה יבשה ומגוון טיפולים לגוף ולנפש כמו: עיסוי משולב, עיסוי קצוות, עיסוי ענני נוצה (טבילה באמבט חלב לריכוך העור), עיסוי רקמות עמוק, אבנים חמות, עיסויים הודיים – איורוודה אביאנגה ושירודהרה, ארומותרפיה, עיסוי כפות רגליים ועיסוי פנים. הטיפול בחדר הזוגי רומנטי ומפנק, וכולל שהייה בג'קוזי לאור נרות עם פינוקי שמפניה ופירות יחד עם עיסוי של 50 דקות לבחירה (ניתן להאריך ל-70 דקות, 745 ש"ח לזוג). בהזמנת טיפול, מתקני הספא הם ללא עלות לאורחי המלון, וללא טיפול הכניסה לאורחי המלון היא בעלות 50 ש"ח. מחירי הטיפולים ל-60 דקות הם 330 ש"ח בממוצע (ניתן להאריך בתשלום נוסף את משך העיסוי).

>> צאי מהלחץ: 16 מלונות מומלצים בישראל עם ספא מפנק במיוחד

מלון גליליון. ספא | צילום: יח"צ
מלון גליליון. ספא | צילום: יח"צ

מה בסביבה

אם אתן כבר באזור, תוכלו לבקר באגמון החולה, שבימים שאינם כוללים את שפעת העופות, הוא פארק טבע מלאכותי מדהים. עוד אטרקציות בסביבה ששוות ביקור: מרכז קנדה – אתר נופש וספורט לגילאים שונים, יקב הרי הגליל המציע סיור על תהליך היין, מוזיאון בית אוסישקין המציע משחקים והפעלות, קייקי מעיין הגושרים המציעים חווית שייט בנחל שופע מים זורמים, משק קולנדר – שם תהנו מסיור חווייתי ברפת מודרנית, סיור חוויתי במכוורת "הכל דבש", טיול טרקטרונים באזור הרי נפתלי ועוד (רוב המקומות מעניקים הנחות לאורחי המלון).

מלון גליליון. לב אדום – מקרון ענק במילוי מוס מסקרפונה וקרמו קסיס – דובדבן עם תותים טריים | צילום: יח"צ
מלון גליליון. לב אדום – מקרון ענק במילוי מוס מסקרפונה וקרמו קסיס – דובדבן עם תותים טריים | צילום: יח"צ

שורה תחתונה

זוהי נקודת מוצא נפלאה לטיולים בצפון בעונת החורף או לחובבי הסקי. לא מעט נשים הודו שהן בכלל הן לא יצאו החוצה לטייל, מאחר ורצו מסדנה לסדנה ובערבים נכחו בהרצאות (בערב לפני שביקרנו הרצתה שירה איסקוב ולמחרת סנדרה רינגלר). בתאריכים נבחרים מתוכננים במלון גם פסטיבלים בנושאים שונים: פסטיבל יוון עם שמעון בוסקילה, פסטיבל יידיש, פסטיבל הממלכה הבריטית, חגיגת קולנוע ישראלי ועוד. מחיר חופשת פסטיבל לזוג לשני לילות ע"ב חצי פנסיון היא 2,990 ש"ח.
>> לפרטים והזמנת מקום במלון גליליון

מלון גליליון | צילום: יח"צ
מלון גליליון | צילום: יח"צ

מחירים לחורף 2022

גליליון SNOW  חופשה זוגית באמצע השבוע (א-ד + מוצאי שבת-ראשון) בתאריכים נבחרים, כולל ארוחת בוקר, כרטיסי כניסה לאתר החרמון וטעימות יין. מחירים: 990 ש"ח ללילה (במקום 1,280 ש"ח),  2,470 ש"ח לשני לילות.

גליליון GOLD חופשת סוף שבוע של תוכן, שני לילות (חמישי-שבת), כולל סדנת פילאטיס, טעימות יין, סדנת שף, סדנת איפור, סדנת סטיילינג ומופעי מחווה מוזיקליים בכל ערב. מחיר מבצע לזוג לשני לילות ע"ב ארוחת בוקר: 2,380 ש"ח, מחיר מבצע לזוג ע"ב חצי פנסיון: 2,740 ש"ח.

גליליון נשי חופשה לחברות הכי טובות, בתאריכים נבחרים, כולל לינה בחדר דה לוקס, ארוחת בוקר גלילית, סדנת איפור מקצועי, טעימות יין בשקיעה, סדנת סטיילינג, ופילאטיס או יוגה. מחיר לאורחת בחדר זוגי: 530 ש"ח, מחיר לאורחת שלישית בחדר: 433 ש"ח.

גליליון משפחתי חופשה משפחתית לזוג עם ילד. מחיר: 1,150 ש"ח (במקום 1,450 ש"ח). מחיר לזוג + ילד לשני לילות ע"ב חצי פנסיון: 1,650 ש"ח.

הכתבת הייתה אורחת המלון