לא כזה פשוט: הטיפולים והניתוחים שכוכבות "סקס והעיר הגדולה" עשו בפניהן

"פשוט ככה" | צילום: באדיבות HOT
"פשוט ככה" | צילום: באדיבות HOT

מאז הדיווחים הראשונים על "פשוט ככה" הרשת מלאה בניחושים וביקורות על הטיפולים שהכוכבות עשו בפניהן. אז יצאנו לבדוק: מי עשתה יותר ניתוחים ממה שחשבנו ומה הפער בין השמועות למציאות?

88 שיתופים | 132 צפיות

רק עלתה סדרת ההמשך ל"סקס והעיר הגדולה" תחת השם "פשוט ככה" ומהר מאוד הבנו שהיא הרבה דברים חוץ מאשר פשוטה. באופן צפוי למדי, כשמדובר בסדרת המשך לאחד מהלהיטים הטלוויזיונים הגדולים של כל הזמנים, לכל העולם יש ציפיות ודעות ואין לו בעיה להציף אותם בכל פלטפורמה. זה התחיל כבר עם דליפת צילומים מאחורי הקלעים שגרמו לגולשים להעביר ביקורת על השחקניות שנראו מרושלות מדי לדעת חלק מהגולשים, או העבירו ביקורת על כך שחלקן לא צובעות את שיער השיבה (סוגיה שגם עלתה לדיון בין הדמויות בפרק הראשון). כשיצא לראשונה הפוסטר עם תקריבי הפנים של שלושת הגיבורות, התגובות העוקצניות במדיה בנוגע לפניהן של הכוכבות לא איחרו לבוא: "לא ממש ככה", "לא ממש פשוט", "פוטושופ מוגזם" או "מנת יתר של בוטוקס וחומרי מילוי" ו"עבודת מחשב מוגזמת", הן הנבחרות שבהן.

שרה ג'סיקה פרקר התבטאה בחריפות נגד הטענות הללו בכתבת השער שלה לווג:  "יש כל כך הרבה פטפוטים, שיער אפור, יש לה שיער אפור, יש לה יותר מדי קמטים, אין לה מספיק קמטים. זה כמעט מרגיש כאילו אנשים לא רוצים שנהיה לגמרי בסדר עם עם עצמנו, כאילו הם כמעט נהנים אם כואב לנו על מי שאנחנו היום, בין אם הבחירה היא להזדקן באופן טבעי ולא להיראות מושלם, ובין אם כן תעשי משהו שיגרום לך להרגיש טוב יותר".

>> הלוקים שלובשות קארי, מירנדה ושרלוט ב"פשוט ככה"

וקרו עוד דברים ממש לא פשוטים, כמו למשל שקים קטרל, הלוא היא סמנתה ג'ונס האגדית, בחרה שלא להצטרף לחברותיה לצילומי הסדרה, על רקע היחסים אישיים העכורים שלה איתן והותירה את סדרת ההמשך ללא סקס לוהט כפי שהתרגלנו. וזה כמובן עוד לא הרע מכל: אחרי פרמיירה חגיגית ורעש תקשורתי גדול, התפרסמו הטענות לתקיפות מיניות של ארבע נשים כלפי כריס נות' בן ה-67, הלוא הוא מיסטר ביג המיתולוגי שעשו כאב ראש גדול לכוכבות ושברון לב למיליוני מעריצות. שרה ג'סיקה פרקר, סינת'יה ניקסון וקריסטין דייויס הגיבו כראוי ופרסמו הודעה קצרה ומשותפת במדיה: "אנחנו עצובות מאד לשמוע את ההאשמות נגד כריס נות'. אנחנו תומכות בנשים שצעדו קדימה ושיתפו בחוויותיהן הכואבות".

"פשוט ככה" | צילום: באדיבות HOT
"פשוט ככה" | צילום: באדיבות HOT

>> עוד לא צפיתן ב"פשוט ככה"? כדאי שתכינו את הטישו והפחמימות

אבל נחזור רגע לסוגיית הביקורת על פניהן ושערן של הכוכבות. קודם כל חשוב לציין שבעיננו כולן נראות פשוט נפלא, כל אחת בדרכה, והעובדה שהן עברו התערבויות כירורגיות כאלו ואחרות הן כמובן לא סיבה לבקר אותן. אנחנו תמיד בעד שכל אישה תעשה מה שטוב לה ועוזר לה להרגיש טוב עם עצמה, וכמה נפלא שאנחנו חיות בעידן שבו יש כל כך הרבה אפשרויות לבחור מתוכן. זה כמובן לא סותר את הסקרנות שגואה בנו לגבי השאלה מה הן בדיוק עשו, גם מטעמי מציצנות וסקרנות וגם כדי לסייע לעצמנו להחליט מה יכול להתאים לנו ומה פחות. אז חפרנו ברשתות, ראינו את שלל הניחושים שהגולשים הציעו לגבי הטיפולים שהשחקניות עברו בפניהן, והתייעצנו עם ד"ר אברי רווה, מנתח פלסטי ומומחה לטיפולים אסתטיים משלימים, שעשה עבורנו אבחנה לכל אחת מהן לגבי ההתערבויות שהן עשו בפניהן, כדי שנחכים ונלמד בעצמנו. אתן הולכות להיות מופתעות:

שרה ג'סיקה פרקר (קארי בראדשו), בת 56

מה נכתב עליה
בין הצהובונים לטוקבקים ודרך כל מיני מבקרים בתעשייה ההוליוודית, ההשערות הן שפרקר ביצעה מתיחת פנים, טיפול בשקעי העיניים, מיצוק ומילוי נפחים בחומרי מילוי, עיבוי שפתיים ופיסול, ניתוח אף ותיקון גשר האף.

לא התיימרה לעצור את הזמן. שרה ג'סיקה פרקר אז ועכשיו | צילום: Gettyimages
לא התיימרה לעצור את הזמן. שרה ג'סיקה פרקר אז ועכשיו | צילום: Gettyimages

האבחנה המקצועית
"פרקר נראית טוב ביחס לגילה הכרונולוגי ומכולן היא זאת שעברה הכי פחות הליכים אסתטיים. במקרה שלה, סימני הגיל ניכרים על פניה, היא נראית מעט "מרוקנת". היא לא התיימרה לעצור את הזמן ורואים אצלה את אובדן הנפח שחל בשנים האחרונות בפניה וזאת לצד הרזון המשמעותי שלה. הבנדים של הפלטיזמה – כלומר שרירי הסרט המקשטים את הצוואר, נותרו בולטים ומלמדים כי היא לא עברה הליך של מיני ליפט אבל היא כן מתחזקת את השליש העליון של הפנים בבוטוקס. בצידי העיניים היא שומרת על קמטי ההבעה שלה. במבחן מרקם העור, ניתן להבחין בשיפור ושימור של הטקסטורה והיא עושה זאת באמצעות תחזוקה שוטפת של טיפולים במכשור שנועד למיצוק והידוק העור, הליך מקובל ונפוץ היום שנעשה הן בקליניקות של קוסמטיקאיות והן אצל רופאים, באופן רציף וקבוע. התוצאה של המכשור הזה מנטרלת באופן דרמטי את הצורך בניתוחים פלסטיים הקשורים למניעת סימני הזדקנות".

>> הכוכב של האנטי אייג'ינג: האם הבאזז סביב הרטינול מוצדק?

קריסטין דייויס (שארלוט), בת 56

מה נכתב עליה
דיוויס משכה הכי הרבה אש ברשת, שבה הופצו שלל קולאז'ים שמשווים בין תמונתיה מהעבר לעומת עכשיו, שעוררו כל מיני השערות קיצוניות על חוסר המקצועיות של הרופא שטיפל בפניה וטענות כי הטיפול שעברה הוא "מוגזם", "לא פרופורציונלי" והשיא היה בכינוי הלא נעים "אווטאר" שהפך להיות הניק ניים שלה בקרב צופים רבים ברשת. דייויס עצמה לא אישרה אילו טיפולים קוסמטיים ואסתטיים עשתה, אבל בשנת 2018 בריאיון שהעניקה ל-"NEW BEAUTY", היא רמזה שלא עברה פרוצדורות שמשתמשות במחטים כמו בוטוקס וחומרי מילוי אחרים הנדרשים למחט ואמרה: "אני פוחדת ממחטים, מפחדת מסיבוכים ומפחדת לעשות משהו שעלול לצאת רע ולא להיות מסוגלת לתקן אותו". עברו שלוש שנים מאז ונראה שהיא לקחה כל מיני החלטות אסתטיות בזמן שחלף.

כמות לא הגיונית של בוטוקס. קריסטין דייויס לפני עשרים שנה ועכשיו | צילום: Gettyimages
כמות לא הגיונית של בוטוקס. קריסטין דייויס לפני עשרים שנה ועכשיו | צילום: Gettyimages

האבחנה המקצועית
"הבסיס של טיפולי הפנים של קריסטין הוא בוטוקס בשליש העליון של הפנים, ולמרבה הצער זה נעשה בכמות שהיא לא בריאה ולא הגיונית, כי "אובר דוז" של בוטוקס שהוא רעלן המשתק את השרירים – סופו לעוות את אזור הגבות, למחוק את ההבעה הטבעית ולהותיר מראה קפוא. במקום, היא הייתה צריכה לעבור לדעתי טיפול בטכניקת "אנדר קורקשן", כלומר לא להזריק מקסימום חומר אלא לבנות את המראה בהדרגה, כך שהשינוי לא יראה דרסטי מדי. בוודאות אומר, שדייויס מבצעת טיפולי מילוי באמצעות חומרי מילוי המעודדים ייצור קולגן, כמו טיפולי סקלפטרה למשל, ולכן מרקם העור שלה מטופל היטב ושמור ביחס לגילה. נראה גם שהיא מקפידה על טיפולי לייזר שוטפים היוצרים את קילוף התאים המתים וחידוש המרקם. אזור עצמות הלחיים גבוה מבעבר כי הוא עבר מילוי ופיסול ב"מיד פייס", מרכז הפנים, וגם התנהגות שרירי הצוואר שלה מעידים על ניתוחי מיני ליפט של הפנים ואולי פייס ליפט – מה שמוסיף למראה השונה שלה ומקצין אותו. אפשר לראות גם על פי תנועת החיוך המוגבלת שלה שהשפתיים שלה טופלו יתר על המידה".

סינת'יה ניקסון (מירנדה), בת 55

מה נכתב עליה
העוקבים האדוקים שלה יודעים שהיא מאוד מטופחת וכבר הרבה שנים דואגת לשמר את פניה במגוון טיפולים. אבל לאחרונה היא "מואשמת" ברשתות במילוי מוגזם של אזור מרכז הפנים, מילוי שפתיים ובוטוקס בשליש העליון של הפנים. שמועה עקשנית נוספת קשורה לניתוח הגדלת חזה, בעקבות כריתת שד אחרי שעברה סרטן שד, אך לא ניתן לאשש זאת.

יותר טיפולים משניתן לשער. סינת'יה ניקסון | צילום: Gettyimages
יותר טיפולים משניתן לשער. סינת'יה ניקסון | צילום: Gettyimages

האבחנה המקצועית
"במקרה שלה, היא עברה בפועל הרבה יותר ממה שמשערים שהיא עשתה, מה שמוכיח שמדובר בעבודה כירורגית טובה ומקצועית וכזאת המשווה לה מראה טבעי ולא מודגש מדי. נראה לחלוטין שהיא עברה ניתוח מיני פייס ליפט וצווארה יעיד על כך, גם אזור העיניים שלה מטופל היטב. טיפולי הבוטוקס שלה בשליש העליון של הפנים נעשו באופן מדויק כך שבזמן החיוך שלה, העיניים נשארות פקוחות ולא נסגרות באופן מצחיק, כמו שקורה הרבה. הטיפול הפחות טוב שנעשה בפניה הוא של חומרי המילוי. כאן היה צריך לעשות שימוש רק במחצית מהחומר ולבנות אותו בהדרגה על מנת שהיא לא תקבל מראה מנופח ורחב של פנים גסות. גם אצלה טכניקת ה"אנדר קורקשן" חסרה מאוד".

ד"ר אברי רווה מומחה בכירורגיה פלסטית | צילום: אורית פניני
ד"ר אברי רווה מומחה בכירורגיה פלסטית | צילום: אורית פניני

> כן להזרקות, לא למייק אפ או לצביעת השיער. שגרת הטיפוח של דורין אטיאס