תכינו טישו ופחמימות: זה מה שמחכה לכן בפרק הראשון של החידוש ל"סקס והעיר הגדולה"

"פשוט ככה" | צילום: באדיבות HOT
"פשוט ככה" | צילום: באדיבות HOT

האם קארי וביג עדיין יחד? ומה עם שרלוט ומירנדה? הפרק הראשון של "פשוט ככה", הצליח להוציא מאיתנו את כל קשת הרגשות. אז למה אתן צריכות לצפות? כל הפרטים

88 שיתופים | 132 צפיות

עשרה קבין של חומצה היאלורונית ירדו לעולם. תשעה מהם הוזרקו באומץ אל הקאסט של "פשוט ככה" – החידוש המתוק של "סקס והעיר הגדולה" שהולך לחמם לנו את החורף כמו מעיל מפרווה סינתטית (כי חאלס, ללבוש חיות זה לא מגניב). אבל ככה בדיוק אנחנו אוהבות את חבורת הנשים הזו, שלפעמים מזכירה ביס בעוגיית מקרון ורודה ונימוחה. כלומר, את יודעת שיש קינוחים טובים או טעימים יותר אבל אין כמותה. פשוט אין. 

"פשוט ככה" | צילום: באדיבות HOT
"פשוט ככה" | צילום: באדיבות HOT

אז בדיוק שנה חלפה מאז אותה ידיעה מחממת לב שפורסמה במגזין הניו יורק פוסט בדבר חידוש אפשרי לסדרה שהפיחה בדמויות וייצוגים נשיים קצת אופי, רצונות, חלומות וצרכים. ובאמריקה, כמו שרק אמריקה יודעת, גם מגיפה עולמית לא מנעה מ-HBO לכנס קאסט, שרובו כבר בהחלט מפלרטט בעצב עם האפשרות להצטרף אל קבוצת הסיכון של חולי הקורונה, ולתקתק עונה בת 10 פרקים עם שם חדש (בארץ הסדרה תשודר בבלעדיות ב-HOT)  וקאסט חצי חדש, מינוס קים קטרל שהבהירה שאין לה עניין לחזור בגלל סכסוך מכוער עם שרה ג'סיקה פרקר. זה בסדר, אני מעריצה גדולה של פרישה בשיא. אז מה היה לנו בפרק הראשון? אם לא רוצה לדעת שום דבר לפני שאת צופה בחידוש המדובר, ראי הוזהרת.

החיים של קארי, שרלוט ומירנדה עדיין ממש מהנים לצפייה. גם כשהן מתבלות את הצ'יפס שלהן בבדיחות מרירות שמגיעות ככל הנראה עם הגיל

 

הפרק הראשון נפתח בדיוק כמו שאנחנו אוהבות. כלומר, הצצה מוגזמת לחיים הנוצצים שלעולם לא יהיו לנו: עם בראנץ' צפוף בלב מנהטן היפה מכולן, סתם ככה ביום שלישי כאילו שאין עבודה בעולם, בגדים ונעליים שאין לנו כסף לרכוש ודיאלוגים רציניים סביב צרות העולם הראשון של חבורת נשים לבנות ועשירות שהחיים שלהן ממש אחלה בסך הכל. ואני לא מקנאה, סתם התפוררה לי מסקרה זולה לתוך העין. כאמור, החיים של קארי, שרלוט ומירנדה עדיין ממש מהנים לצפייה. כן, גם כשהן מתבלות את הקרוק מאדאם והצ'יפס שלהן בבדיחות מרירות שמגיעות ככל הנראה עם גיל 50 (לא יודעת, ככה שמעתי) עדיין מדובר במנה מפנקת של גביע קוסמופוליטן חמוץ-מתוק. ומי אני שתגיד לא לריפיל של קוקטייל איכותי.

>> הנציגות הישראלית המרגשת בחידוש של "סקס והעיר הגדולה"

 

"פשוט ככה" | צילום: באדיבות HOT
"פשוט ככה" | צילום: באדיבות HOT

ובכל זאת, יש גם כמה דברים מבאסים שחייבים להתייחס אליהם: אז כן, קארי וביג עדיין ביחד רק שעכשיו גם יש לה אינסטגרם ופודקאסט וחיי מין מחוזקים בויאגרה. אין להם ילדים, רק בקבוקי יין, תקליטים וסלמון מעושן, והם נראים יותר מאושרים מרוב ההורים שפגשתי בחיי. וכן, שרלוט עדיין סאחית מתה עם משפחה קוסמופוליטית חמודה לצפייה ומירנדה כבר לא ג'ינג'ית אלא מתחזקת שיער לבן (ומנסה להיות בסדר עם זה) – אבל גם היחידה שלפעמים מתמודדת עם הצד הפחות פוטוגני של החיים. היא ממש מנסה לא להיתקע על זה, אבל בטעות מחליקה על קונדום משומש של הבן שלה. 

"נדמה כי תהליך הליהוקים המחודש מבוסס על צ'ק ליסט מפורט עם כל המגדרים והמוצאים האתניים שיש בעולם. המטרה? לסמן וי על כמה שיותר"

 

לגבי סמנתה, הפתרון התסריטאי קיבל השראה מהחיים עצמם. הסיפור שלה בסדרה נחתם עם סכסוך כביר מול קארי שפיטרה אותה כיח"צנית, מה שהוביל אותה להתפטר מתפקידה כחברה של שלוש הנשים שנותרו. עוד מישהי שלא המשיכה לסדרה המחודשת היא היא הסטייליסטית הקודמת של התוכנית, אך כמעט מיותר לציין כי גם השניים הנוכחי מצטיינים בבחירת לוקים שמציתים שריפה בלב ובחשבון הבנק המצומק שלנו. 

>> מה ילבשו הדמויות בסדרת ההמשך ל"סקס והעיר הגדולה"

ובכל זאת, לצריכה מוגברת של סוכר יש לא מעט חסרונות בריאותיים. והביקורת שהוטחה ב"סקס והעיר", בדומה ליצירות אחרות מהעשורים הקודמים, עוסקת בהיעדר ייצוג של בני אדם שאינם לבנים, או סיסג'נדרים (למעט סטריאוטיפ מאוס של אוחצ'ה). ובאמריקה של 2021 חייבים להעניק לסוגיה מענה מגוחך של ליברליות מאולצת. אגדיל ואומר ליברליות מזויפת מהסוג שניתן לרכוש בצ'יינה טאון ב-7 דולר. נכון, קאסט מגוון הוא דבר קריטי בחברה שמנסה לחתוך לשוויון ככל שניתן. ובכל זאת, במקרה של "פשוט ככה", נדמה כי תהליך הליהוקים המחודש מבוסס על צ'ק ליסט מפורט עם כל המגדרים והמוצאים האתניים שיש בעולם. המטרה? לסמן וי על כמה שיותר. ואם אפשר לשלב ביניהם – אז בכלל מעולה. אך בינתיים, תפקידן של אותן דמויות חדשות ומגוונות, הוא בעיקר לחנך את הנשים הלבנות והעשירות ולהעמיד אותן על טעויותיהן ושלל פריבילגיותיהן. האם זו תכליתם הבלעדית והתרבותית של מי שאינו לבן או סטרייט? האם זה פחות רדוד ומשטיח מסתם להדיר אותם מהמסך? זה לא הפיצוח לו פיללתי. 

"פשוט ככה" | צילום: באדיבות HOT
"פשוט ככה" | צילום: באדיבות HOT

המאורע המחולל של הפרק הראשון ויריית הפתיחה של העונה – מגיעה רק בסופה. אני לא אספיילר לכן איך זה נגמר, רק אמליץ בחום להכין מראש חבילת טישו ופחמימה להטביע בה את כל הרגשות שבעולם. התמה ככל הנראה הולכת לעסוק גם הפעם בסקס ומיניות של נשים בעיר הכי טובה בעולם רק שעכשיו, הן כבר לא פרגיות תמימות. הן נכנסות לעשור השישי בחייהן עם מהפכות פמיניסטיות מופלאות ברקע וזה הולך להציף דילמות, סיטואציות ורגשות שסוף כל סוף יקבלו קצת זמן מסך. הרי כולנו נהיה בנות 55 בסוף ושמעתי שזה הגיל שאפשר להתחיל.