סלבס

אנה ארונוב: "לא ידעתי מראש איזה שאלות ישאלו אותי"

אנה ארונוב בצילומי הקמפיין לג'אמפ-עונות | צילום: שי יחזקאל
אנה ארונוב בצילומי הקמפיין לג'אמפ-עונות | צילום: שי יחזקאל

אחרי סערת "החתונה של אנה", אנה ארונוב לא מתפתלת, לא מתחסדת, לא מתעקשת למצוא חן ועל כל שאלה יש לה תשובה. אה, וכשיהיה לה ולאייל מה להודיע בנוגע לילד - היא תשמח לעדכן

88 שיתופים | 132 צפיות

מי שהייתה הרווקה הנחשקת בישראל, האישה שכולם אהבו לאהוב, הפכה לאחרונה לשק חבטות בעיניי רבים. אחרי ההזדהות הגורפת עם הרצון הכן שלה לזכות באהבה בסדרה בכיכובה "לאהוב את אנה", וההשתתפות בשמחתה כשמצאה סוף סוף בריאליטי הזה את האהבה הגדולה של חייה, אייל אלגבי השרמנטי, בא הסרט "החתונה של אנה", שתיעד את החתונה של השניים, והתקבל בצוננין. הרייטינג היה נמוך ועמד על 12.3 בלבד, והוא לווה במיני סקנדל כשהיא שטפה את המראיינת לירון שמם ששאלה שאלות אישיות מדי לטעמה, על היריון וילדים. גיא פינס, שהכתבת נשלחה מטעמו, תקף את קשת 12 וטען שמדובר ב"פייק ריאליטי", ובנוסף טענו נגד אנה שהיא נראתה זחוחה ולא מספיק אמינה, שאולי התמכרה יותר מדי לאלוהי הרייטינג ובעיקר שאולי די. 

בטקס החתונה, שנראה בשיאו של הסרט, במושב כליל עם קומץ חברים ועם השחקן שי אביבי על תקן הרב, לא נראו בני משפחותיהם וגם העובדה הזאת לוותה בהרמת גבות קולוסאלית. תוסיפו לזה שהיא ירדה, בלי להזכיר את השם, על הזוג היחיד ששרד את "חתונה ממבט ראשון", שירי ולירן, כשאמרה "כשזה כל כך מורכב וקשה, זה כנראה לא נכון" וחטפה מעוקביה שזה מתנשא מצד מי שהכירה את בן זוגה על המסך ושהיא אכזבה. 

אנה ארונוב בצילומי הקמפיין לג'אמפ-עונות | צילום: שי יחזקאל
אנה ארונוב בצילומי הקמפיין לג'אמפ-עונות | צילום: שי יחזקאל

אז מה נשמע אצל אנה בימים אלה? לאחרונה היא זכתה בג'וב חדש ונחשק, שגרירה של חברת הקוסמטיקה והטיפוח היוקרתית אסתי לאודר, וזו הפעם הראשונה שהחברה בוחרת שגרירה בישראל. אנחנו פגשנו אותה בעת צילומי עונת החורף של ג'אמפ-עונות שהיא מובילה זו העונה השישית ודרשנו בשלומה. אז הכול טוב ותודה ששאלתם. היא זכתה באהבת חיים ואף אחד לא יקלקל לה את זה. 

בסטודיו הצילום, תוך כדי החלפת בגדים' היא אומרת: "אני מרגישה הכי בבית כאן, קולקציית החורף של החברה מהממת uפתאום בא לי שיבוא כבר חורף. הנה הוכחה שאhשה לא צריכה להתלבש בשפיץ ועדיין להיות מוקפדת ובסטייל סביב השעון ולהיראות יפה ונינוחה".

ובכל זאת, לאור הבאזז הלא כל כך חיובי סביבה, ביקשנו הסברים. כדרכה, אנה לא מתפתלת, לא מתחסדת, לא מתעקשת למצוא חן ועל כל שאלה יש לה תשובה. 

איך זה שאיש מבני משפחותיכם לא נראה בחתונה שלכם?
"אנחנו מתכננים אירוע למשפחות ולחברים הטובים שלנו, בלי מצלמות. עוד לא קבענו תאריך ומסגרת. זה לא יהיה גדול מדי אבל גם לא קטן כי יש לנו משפחות ויש חברים שאוהבים אותנו ורוצים להשתתף באושר שלנו. ההחלטה לצלם את הטקס שלנו באה מהמקום של לחלוק את ההפי-אנד האמיתי של הסרט הקודם. הראיתי לאנשים שאני בדיוק כמוהם. עברתי בחיי מערכות יחסים מורכבות, מסובכות וגם חרדתיות, גם באשמתי וגם באשמת הפרטנרים שלי ובעיקר באשמת הביחד שלנו. במהלך הסדרה ישבתי על ספת הפסיכולוג ובחרתי באהבה טובה וקלה. ניקיתי חרדות ופחדים שהיו מנת חלקי בעבר ובאתי נקייה וקרובה לעצמי כשברור שיש לי פרטנר שמוכן לנהל איתי את אותו השיח, ואז האהבה הפכה לדבר אמיתי וטוב. מבחינתי, למרות שכולם מסביב אמרו לי שאהבה זה דבר מסובך ומורכב, אני האמנתי שזה יכול להיות אחרת אצלי, שאהבה יכולה לבוא עם הרבה שמחה, ושאפשר ליהנות מהדרך. גם לילדים שלי שיבואו יום אחד אני אגיד את זה ואאחל להם לזכות באהבה שמביאה איתה שמחה. לי לקח המון שנים להבין את זה.
החתונה המצולמת הייתה נכונה לנו ולצופים לסופו של התהליך בעקבות המסע שיצאנו אליו. חוויתי את הרגע במלואו למרות כל ההתנגדויות המוקדמות שהיו לי. ובעניין המשפחות, אין שום דרמה, צריך להבין שלא לכולם מתאים להיות מול מצלמות. לאייל יש אחות חרדית, גם למשפחה שלי אין עניין במצלמות וכיבדנו אותם. נעשה את האירוע בפורום אוהב ותומך, לא יהיו מצלמות של טלוויזיה, לכל היותר של טלפונים סלולריים". 

View this post on Instagram

My favourite human ❤ @eyal_elgavi

A post shared by Anna Aronov (@aronovanna) on

הרייטינג לא היה משהו, התאכזבת?
"לא. מראש לא ציפיתי לרייטינג כמו למשל של 'נינג'ה ישראל', כי אחרי הכול מדובר בסרט אישי, דוקומנטרי וקטן". 

בדיעבד היית חוזרת על זה?
"כן. כי היה לי חשוב להעביר כל מיני מסרים ואני מרגישה שזה נחמד שיש לי מקום לדבר ואני יכולה לנצל את הפלטפורמה שניתנה לי ולהעלות על סדר היום דברים חשובים. אחרי הכול אני חווה מה שהדור שלי חווה – ברווקות, במציאת אהבה וגם בחיים שאחרי – והרגיש לי שמה שעברתי ידבר לעוד הרבה. מבחינתי, אני מוכנה לחזור על הטקס הזה כל שנה. השגרה, החיים והבעיות נוטים להשכיח דברים חשובים, והטקס יכול להיות תזכורת ללמה אנחנו בוחרים שוב ושוב להיות יחד". 

אנה ארונוב בצילומי הקמפיין לג'אמפ-עונות | צילום: שי יחזקאל
אנה ארונוב בצילומי הקמפיין לג'אמפ-עונות | צילום: שי יחזקאל

מה היה הכי חשוב לך להעביר בסרט?
"שזה בסדר לבחור אחרת ולשאול שאלות ואין נכון ולא נכון. מי שלא מתאים להם חתונה, זה בסדר, ואנשים חילוניים לא חייבים לעבור טקס דתי. חבל שהמדינה לא מציעה אלטרנטיבה אחרת, אילו הייתה – אולי היינו בוחרים בה. אבל הינה, יש טקסים מאוד אישיים ומרגשים גם אם הם לא רשמיים. בעבר הייתי סקפטית והתנגדתי לטקס הזה והיום אני מוצאת את עצמי משכנעת חברות שלי שזה רגע מקסים לחוות, ודרך זה אני מקווה שאנשים ירגישו אחרת לגבי הטקס".

במהלך סרט החתונה יצא קצפך על העיתונאית לירון שמם ששאלה לטעמך שאלות חודרניות שהיא בכלל לא שאלה בשליפה, אלא שהיו חלק מהתסריט ואז גם גיא פינס ירד עלייך, נפגעת?
"אין לי מה להיפגע מאף אחד כי זה לא קשור אלי ואני לא חלק מהמשוואה הזאת. במהלך הסרט התראיינתי ועניתי על כל מה שנשאלתי. לא ידעתי מראש איזה שאלות ישאלו, אז אם למישהו יש טענות – שיפנה אותם להפקת התוכנית. לגופן של השאלות שהיא שאלה: אני מבינה שהכנסתי אנשים לחיי האישיים והם מרגישים שיש להם לגיטימציה לשאול כל דבר. אבל כבר חודשים ארוכים מכניסים אותי להיריון וזה קשה לי אישית. כמה אני יכולה לבקש לא להיכנס לי לרחם? זה מקום נורא אישי שלי. ראיתי מה שעברו לוסי אהריש ומאיה ורטהיימר, ולמרות שאני לא עוברת טיפולים כבר יש לי אינסטינקט אימהי לשמור על הנשמה שעוד לא נולדה ושבא לי להגן עליה. אייל ואני לקחנו לעצמנו קצת זמן להיות יחד ולתת למערכת היחסים שלנו לגדול בקשר. כשיהיה לנו מה להודיע לעולם וארגיש שהגיע הזמן מבחינתי, אשמח להודיע. 

הצטלמת לסרט כדי למצוא אהבה ומצאת, ואז הצטלמת לסרט חתונה, הסרט-דוקו הבא שלך יהיה בחדר לידה?
"כשנגיע לגשר נחצה אותו, אבל לא נראה לי. זה לא משהו שאני חושבת עליו. מה שבטוח ל'בייבי בום' אני לא אלך". 

יש לך כעסים על הדת?
"אני לא בשום צורה נגד הדת. אני מכבדת אנשים שמוכנים להאמין ולעבור טקסים דתיים. טקס החופה הוא טקס מהמם ומי שזה עושה להם טוב – אז יופי. אבל אני מבקשת שכמו שאני מכבדת, שיכבדו גם את הדרך שלי. אני חילונית ואני מרגישה נשואה גם בלי שעברתי טקס דתי. מבחינתי אני נשואה, מבחינת מדינת ישראל לא. וממילא גם אם הייתי רוצה להינשא דרך הרבנות זה לא היה בא לי בקלות כי אני צריכה להוכיח שאני יהודייה. הייתי מתאמצת להוכיח אם זה היה חשוב להוריי או לבן זוגי. עליתי לארץ מקירגיסטן בגיל 18, בגלל שאני יהודייה וסבלנו שם מאנטישמיות. האבסורד הוא ששם הייתי יהודייה ובישראל אני רוסייה מדי, וזו תחושה לא נעימה. אבל בסוף אני עסוקה בלשמור על מה שיש בינינו ולא איך נקרא הקשר הזה". 

מה את אומרת על טיפולי ההמרה שהציע שר החינוך החדש, הרב רפי פרץ?
"לא ייאמן שזה קורה בשנת 2019, זה מחזיר אותנו לתקופות חשוכות. הוא רחוק מהאמונה שלי, שהיא בעד לתת לכל בן אדם להיות מי שהוא, עם האמונות שלו ועם הנטיות שלו. תחשבי איזה כיף היה אם כולם היו מכבדים את הבחירה של האחר ואיזו באסה שזה לא קורה". 

מתי נראה אותך שוב בטלוויזיה ולאיזה פורמט לא תגידי לא?
"כרגע אין משהו רציני על הפרק, יש מגעים שעוד מוקדם לדבר עליהם. אם יציעו לי להיות שופטת בתוכנית ריקודים, לא רק שאסכים אלא שארקוד כל הדרך לתוכנית כי מבחינתי זה אחד הדברים המרגשים בעולם. עם אייל אין סיכוי ללכת לתוכנית כי אייל ומצלמות זה לא חיבור מוצלח והוא משאיר לי להיות באור הזרקורים. בכלל לא ברור איך הוא הגיע לתוכנית, זה קרה לגמרי בטעות. שכנעו אותו לבוא ברגע של חולשה והשאר היסטוריה. רק היקום יכול היה לסדר לי את זה".

מה לאחל לך?
"לשמור על האהבה שלנו. זה מה שעושה אותי מאושרת ונורא בא לי שזה יישאר ככה".