טלוויזיה

השקר שמאחורי "החתונה של אנה"

אנה ארונוב | צילום: יח"צ
אנה ארונוב | צילום: יח"צ

בניגוד ל"לאהוב את אנה", שבה עקבנו אחר רווקה צמאה לאהבה, בסרט על החתונה של אנה ארונוב פגשנו אישה מסופקת שנאלצת להמציא בעיות כדי לייצר חומר לסרט, כולל מתקפה על המראיינת ופייק ניוז

88 שיתופים | 132 צפיות

במקור זאת היתה אמורה להיות ביקורת על סרט ה"תעודה" על חתונתם של אנה ארונוב ואייל אלגבי. ביקורת לא מאוד מפרגנת, כפי שתקראו בהמשך. אבל אז הגיע הציטוט של גיא פינס וחשף שבעצם אחת הסצנות הדרמטיות, זאת שבה ארונוב תופסת טרמפ על מחאת ה"צאו לי מהרחם", הייתה בעצם מזויפת, ומה שקרה זה שלירון שמם התבקשה על ידי ההפקה לשאול את אנה את השאלות האלה. "ההפקה מתערבת" הוא עניין שבשגרה בריאליטי, אבל כשזה מוציא את העיתונאית כאישה הרעה זה כבר מסריח.

וזאת הביקורת עוד לפני שגילינו שמדובר בשקר:

"החתונה הסודית של אנה ארונוב", פמפמו לנו הפרומואים לרגל שידורו של סרט החתונה הפומבי ביותר בעולם. "כל השנים כל כך התנגדתי לרעיון של חתונה", מלחשת ארונוב בכובד ראש. "אולי אני פשוט מפחדת להודות בזה שאני גם רוצה להתחתן". ואכן, דמותה של אנה ארונוב התפתחה מאז הריאליטי הפרטי שלה לכדי מפלצת ניג'וס שאומרת דבר אחד כדי להשיג את הדבר השני. מתברר שאם תגידי מספיק פעמים לבן הזוג שלך שאת לא רוצה חתונה, המילה "חתונה" תשתרבב למוחו כניגון עתיק ופתאום תצוץ חתונה כזו יש מאין, בזמן שאת בכלל לא רצית ונשארת חמודה ומגניבה בחדר.

אז אנה ארונוב אולי יזמה/הסכימה לסרט הזה ממחשבה שתצא חמודה ומגניבה, אבל בפועל – ואלוהים יעזור לעורך של הסרט הזה – קיבלנו לפנינו עדות מזעזעת לבריידזילה. כך, יושבת ארונוב לריאיון אצל העיתונאית לירון שמם, ותוקפת אותה על ששאלה האם היא בהיריון. עצרו את הסוסות: ב-99 אחוז מהראיונות השאלה איננה לגיטימית. לא צריך להיכנס לרחם של שום אישה ומרואיינת, אלא אם מדובר באחוז הבודד שבו השאלה מתבקשת, או במקרה של אנה ארונוב, הכרחית. מי שפרסה את חיי הזוגיות שלה על פני הפריים טיים ודאגה לשווק אותם לאחר מכן בכל חלקת אינסטגרם רעננה, לא יכולה לצפות שישאלו אותה על פרידה קאלו. "את יודעת שאייל ואני כמעט יצאנו?", זורקת שמם כדי לשבור את הקרח. "נו, רואה? מזל שחיכית לי", מפטירה ארונוב במבט הסכין שלה וכולנו תקווה ששמם, שילדה מאז, עשתה זאת בשלום ולא פלטה את התינוק מאימה לפני הזמן.

>> אנה ארונוב בריאיון אישי שנתנה למגזין "את" לפני החתונה

נכון, וגם לא צריך שההפקה תמציא דרמה שבכלל לא הייתה | צילום מסך מתוך "החתונה של אנה"
נכון, וגם לא צריך שההפקה תמציא דרמה שבכלל לא הייתה | צילום מסך מתוך "החתונה של אנה"

מסע ההרס של ארונוב בדרך לחתונה המיוחלת לא נגמר שם. הפעם היא מציבה את פרצוף ה"יש לי שערה באוכל" שלה לפני רב שמיידע אותה בהליכים הדרושים ממנה במסגרת חתונה רבנית. אנה מתכוונת להיכנס ברב על מאתיים, כי זה מה שהיא תכננה בסצנה שבראש שלה, שבה הוא האיש הרע, אלא שהרב עונה בסבלנות אין קץ. זה לא ממש מעניין אותה, היא כבר מחממת את מנועי הזעם. כדי למנוע תאונה קטלנית, בן זוגה של אנה חש להתערב בסיטואציה ומעליב אותו במקומה בפליטת פה מטופשת על כך שדתיים סוחרים בנשים תמורת כבשים. בנקודה הזו הרב מזהה כי מדובר בהטרלה ועושה מאמצים להיפרד מהשניים, אבל אנה ממשיכה ומתקוממת על בדיקת יהדות שמאלצת אותה לצלם את הקבר של סבתא שלה. אכן, חתיכת תיק מעצבן, והנה רעיון לפתרון: אל תתחתני ברבנות. אבל אנה רוצה. כלומר, אולי. קצת כזה בא לה, אבל קצת כזה לא, ואוף, כל כך קשה לחיות בין אין סוף אפשרויות שחייבים לתעד את זה לסרט.

אנה ארונוב אולי יזמה/הסכימה לסרט הזה ממחשבה שתצא חמודה ומגניבה, אבל בפועל קיבלנו לפנינו עדות מזעזעת לבריידזילה

ראוי לציין שאין לי דבר וחצי דבר אישי עם אנה ארונוב. לא נפגשנו מעולם, ויתכן שהיא בחורה מקסימה עם הבעות נוספות מלבד חוסר שביעות רצון. היחס כאן הוא לאנה ארונוב הדמות, זאת שסחבה על גבה סדרת ריאליטי שלמה וכעת גם עומדת במרכזו של סרט. אנה ארונוב היא זו שבחרה במהלך השנתיים האחרונות לייצר הקבלה מוחלטת בין אנה האדם לאנה הכוכבת. שוב ושוב היא מעידה כי ליבה מונח על השולחן, חשוף, פגיע, הכי אמיתי שיש, ובכל פעם מחדש שולפת קוצים בפני מי שמעז להסתכל. אם במהלך "לאהוב את אנה" עוד ייחסנו למגננות הללו חן מסוים, הרי שעכשיו, אחרי שארונוב מכירה את השלכות החשיפה ובוחרת להמשיך בה, אין להן כל הצדקה.

הסכנה הגדולה ביותר בלהיות הדמות שאתה מפרסם, היא שאנשים אמיתיים הם לא תמיד דמויות כל כך מעניינות, וזו הייתה הבעיה העיקרית בסרט ששודר אתמול בערב. בניגוד ל"לאהוב את אנה", שבה עקבנו אחר רווקה צמאה לאהבה, כאן פגשנו אישה מסופקת ומאושרת שנאלצת להמציא בעיות כדי לייצר חומר לסרט. גם הפגישות שלה עם ד"ר גבריאל בוקובזה נראו מאולצות, וכל מי שהלכה לפסיכולוג בחייה זיהתה את המהלך הידוע שבו את מכניסה לחיים שלך אקסטרה דרמה כי שכחת לבטל את הפגישה ולא נעים לשתוק עכשיו במשך שעה. 

View this post on Instagram

אחרי המסע לזוגיות יצאנו למסע מרתק לחתונה. מסע אמיתי שלנו מתוך בלבול, התנגדויות וחוסר ידע. הרגשתי שלא רק אנחנו אבודים בשאלת החתונה. הסביבה לא הצליחה לתת תשובות על אפשרויות, חשיבות ומה עומד מאחורי זה. תוך כדי החיפוש הבנתי שאולי אני מתנגדת סתם, הבנתי שאני טועה, בסופו של דבר הטקס זה רק עוד ציון של אהבה שלנו. ואני בטוחה בה בכל ליבי וכל גופי. אז למה לא בעצם?! ואם כבר הכנסתי את כולם למשהו אישי, אם כבר כולם ראו את ההתאהבות שלנו על המסך אז מגיע לכולם גם לראות את האפי אנד שלנו. קיבלנו כל כך הרבה אהבה מהסביבה, שבתחושה שלי היה נכון גם להחזיר אותה. וזאת לא הפעם היחידה שנציין את אהבתינו. כמובן שנחגוג שוב עם האנשים הכי חשובים והכי קרובים לנו, עם המשפחות וחברים. רק הפעם בלי מצלמות. (טוב נו, רק כמה עשרות טלפונים????) ואם מישהו עדיין מתלבט, הדבר היחידי שאני יכולה להגיד, שזה מרגש עד דמעות לעצור להעריך את מה שיש ולאחל אחד לשניה איך היינו רוצים לבלות את הזמן שיש לנו ביחד. אני מוכנה לעשות את זה כל שנה, אולי ככה נצליח לא לקחת כלום כמובן מאליו, לו אפילו לרגע אחד. אייל, אני אוהבת אותך עד אין קץ. @eyal_elgavi Photo @ashkenazi_wed @Ashkenazi_shai My perfect dress by my fav @danahareldesign Shoes @factory54 @jimmychoo Mua my love @michelle.edri Hair @kobikalderon Genius @galraz

A post shared by Anna Aronov (@aronovanna) on

בשיחה על משמעותו של טקס החתונה, שואל אותה בוקובזה, "לעדות של האורחים יש משמעות, את לא חושבת?". "לא רואה סיבה לחלוק את הרגע האינטימי הזה עם כולם", עונה ארונוב לפסיכולוג, לצוות הצילום ולכל הצופים בפריים טיים של מוצ"ש. הקושי החוזר שהציגה בפנינו ארונוב הוא לחלוק את חיי האהבה שלה עם אנשים רבים, אבל הקושי הזה לא אמין לאור האובססיביות שבה היא מתעדת את חייה. מה שראינו אתמול בערב הייתה סחיטה אחרונה של לימון אנה ארונוב, שנסחט כבר באינסטגרם עד תום, התייבש ונטחן לקומפוסט.