נועה תשבי האיראנית: מי זו האישה המדהימה ששוברת את הרשת?

אמיצה אחת בסדום. אליקה לבון | צילום: אינסטגרם elicalebon@
אמיצה אחת בסדום. אליקה לבון | צילום: אינסטגרם elicalebon@

המוני ישראלים לא מסוגלים להוריד את העיניים מאישה איראנית אחת בשם אליקה לבון, שהפכה לסמל לקול השפוי של דור שחי תחת משטר טרור דיקטטורי. כדאי גם לכן להקשיב לה

88 שיתופים | 132 צפיות

ביממה האחרונה מבעירה את הרשת אישה אנונימית למדי, שקוראים לה אליקה לבון, ומספיקות כמה שניות של צפייה באחד הסרטונים שלה בשביל להבין למה – מדובר בגרסה האיראנית של נועה תשבי, ואם עוד לא נתקלתן בה ברחבי הרשת, אתן פשוט חייבות להכיר אותה.

>> לא רואה ממטר: נועה תשבי סותמת לקניה ווסט את הפה

בעקבות המתקפה ההיסטורית וחסרת התקדים של איראן נגד ישראל, העלתה לבון סרטון הסברה במטרה להבהיר את האמת ולעשות סדר בדברים. "היי, כאן אישה איראנית. תפנו לי כמה דקות כדי לשמוע את מה שיש לי להגיד", פותחת לבון את הסרטון האחרון שלה באינסטגרם, שהפך ויראלי בין לילה. בסרטון היא מסבירה למה לאיראן אין זכות להגן על עצמה, בניגוד לקולות פרו-איראניות שנשמעים ברחבי הרשת, ומציינת שצריך לעשות הפרדה בין העם האיראני לרפובליקה האיראנית, כלומר השלטון באיראן. "מה שהרפובליקה האיראנית עושה לא משקף את מה שהעם האיראני רוצה, שזה – שלום", היא אומרת נחרצות.

"הרפובליקה האיסלאמית היא לא הקורבן פה", מדגישה לבון, "כשזעקנו בשנתיים האחרונות שהם (השלטון) מבצעים בנו לינץ' – איפה הייתם? כשצרחנו שהם רוצחים נשים איראניות שלא לובשות חיג'אב – איפה הייתם? כשהם רצחו גברים איראנים שהפגינו – איפה הייתם? כשהסברנו שמדובר בשלטון שהוא ארגון טרור – איפה הייתם?".

 

לבון היא מוזיקאית, עורכת דין ואקטיביסטית אמיצה – אשת אשכולות עם פנים יפות ואנגלית רהוטה, שבאמצעותה היא מדבררת קול של דור: קול של אזרחים כמעט חסרי ישע, שחיים בתנאי שלטון טרוריסטיים בלתי אפשריים. היא מספרת באינסטגרם שלה על איך זה לחיות תחת משטר דיקטטורי וברברי, על ההצאות להורג, על העינויים וההתעללויות שהאזרחים האיראניים עוברים. תקשיבו לה – כי זה לשמוע ולא להאמין.

בינתיים לבון מקבלת אינספור תגובות מצד ישראלים שמודים לה על ההסברה הקולחת ועל האומץ להיחשף. גם סלבס ישראלים נשבו בכריזמה וביכולת ההסברה של לבון והגיבו לה בהערכה. כתבת חדשות 12 מיכל פעילן כתבה: "תודה שאת מדברת. אני מקווה שאנשים יפתחו את הראש ואת הלב ויראו את האמת". שדרנית הספורט רותם ישראל שיבחה אותה גם וכתבה: "את מדהימה, תודה". המוזיקאית סיון טלמור הוסיפה: "תודה על הקול החשוב הזה". יובל שרף כתבה גם: "תודה לך". הקומיקאי טל פרידמן כתב לה מצדו: "את כל כך יפה".