סלבס

אלין כהן: "הוכחתי שאני לא גימיק, אני כאן כדי להישאר"

אלין כהן. צילום: תמר קרוון. סטיילינג: מזל חסון
אלין כהן. צילום: תמר קרוון. סטיילינג: מזל חסון

בגיל 17 אלין כהן מנהלת אימפריית ביוטי. אחרי שסימנה וי על הדיוטי פרי ורשת BE כעת היא מסמנת את היעד הבא: ליין מוצרים בספורה ולהיות המילארדרית הצעירה בעולם

88 שיתופים | 132 צפיות

את יום הולדתה ה-18 שיחול בסוף אוגוסט, יש מצב שאלין כהן תחגוג עם משפחתה במקסיקו. מין גיבושון משפחתי עם אבא, אימא ושלושת אחיה. האח הקטן בן 10, שני האחים הגדולים כבר עובדים באימפריית היופי שלה כמו אימא, מדריכת איפור בעברה, שהיום שקועה כולה בעסק שהוא אלין כהן. לאבא יש משרד עורכי דין אבל גם הוא, כמו שאר המשפחה, פעיל בבעיקר בעסק של בתו.

כל הוצאות הנסיעה למקסיקו כמובן עליה, כסף קטן למי שמשחקת אותה במגרש של הגדולים, אבל מעדיפה לא לדבר במספרים: "אני מרוויחה כסף, אבל הכסף הוא לא מה שמניע אותי כמו היצירתיות, העבודה הקשה ואז ליהנות מהפירות של העשייה. אני לא מבזבזת את הכסף שלי. אני דואגת לעתיד שלי, ובעזרת השם אקנה דירה ורכב. ביום שני הבא יש לי טסט. בעזרת השם, מקווה לעבור".

בימים אלה היא כובשת שיא נוסף: רשת BE של שופרסל החלה למכור את מותג האיפור שלה "אלין כהן" והשיקה שישה גוונים חדשים של שפתונים מסדרת BE YOURSELF שימכרו לצד מוצרי איפור נוספים של כהן.

אלין כהן ל BE | צילום: דביר כחלון
אלין כהן ל BE | צילום: דביר כחלון

המהפכה שעוברת על תעשיית היופי העולמית מביאה לקדמת הבמה של הרשתות הגדולות מותגי אינדי-ביוטי של בלוגריות ויוטיובריות. לאלין כהן 670 אלף עוקבים באינסטגרם, יש לה כמה ערוצי יוטיוב עם מעל 200 אלף רשומים ומיליוני צפיות, 700 אלף עוקבים בטיק טוק (TikTok) הרשת הכי לוהטת בקרב ילדים כרגע, והיא לגמרי הנערה הנכונה בזמן הנכון. "המותג שלי כבר שנתיים פועל כחברת איפור לכל דבר. היום אני קודם כל אשת עסקים ורק אחר כך רקדנית, שחקנית ויוטיוברית".

בשנה האחרונה כהן הרגישה שהגיע הזמן לעלות מדרגה. "הרגשתי בשלה להיכנס עם היצירות שלי לרשת פארם גדולה שנמצאת בכל הארץ, ותאפשר לכל העוקבות שלי ברחבי ישראל לפגוש אותי באזור מגוריהן. קיבלתי הצעות מכל הרשתות הגדולות אבל בחרתי ב-BE  כי זה הרגיש לי הכי נכון. מותג צעיר, רענן, שמשדר חו"ל ומדבר בשפה שלי. זה לא מובן מאליו בעיני שבחרו בי ומבחינתי זה וואו גדול".

כהן היא ללא ספק תופעה, אבל את זה הבנו כבר ב-2017, כשנבחרה בטקס פרסי האופנה של את לבלוגרית השנה, וגם מאוחר יותר כשהצטרפנו לשבוע בחייה. חברת האיפור הקרויה על שמה היא חברה גדולה ומשגשגת עם 50 מוצרים  ובקרוב תמנף אותה גם לכיוון מוצרי טיפוח. בנוסף, היא הייתה הפרזנטורית של אופטיקנה, שיתפה פעולה עם עדיקה בקולקציית קפסולה, יש לה קו טי שירטס משלה שנמכר באתר שלה לצד מוצרי האיפור, והמכירות? טפו טפו, אין תלונות. אכן סיבה למסיבה עם כל המשפחה במקסיקו, והספק לא רע לפני גיל 18. כהן בהחלט גאה בהספקים שלה: "הייתי בת 16 כשהמוצרים שלי התחילו להימכר בדיוטי פרי לצד החברות הבינלאומיות הגדולות בהצלחה יתרה, אני חושבת שהוכחתי שאני לא גימיק ושאני כאן כדי להישאר".

איך אנשי עסקים מתייחסים אליך כשאת באה לסגור עסקאות?
"בשנייה הראשונה הם נרתעים כי רואים שאני ילדה, אבל כשאני פותחת את הפה מבינים שאצלי גיל זה רק מספר. כשהגעתי לפגישות בגיל 15 שאלו אותי איך בחורה כל כך צעירה כבר בעולם העסקים, ומאז ועד היום נשאלת תמיד את אותה השאלה בפגישה הראשונה".

אלין כהן. צילום: תמר קרוון. סטיילינג: מזל חסון
אלין כהן. צילום: תמר קרוון. סטיילינג: מזל חסון

המחירים של המוצרים שלך, למשל שפתון ב-89 ש"ח, לא שווים לכל נפש. מי קהל היעד שלך?
"כולן. בנות 12 שרוצות לשים שפתון בבת המצווה, צעירות ומבוגרות בגילאי 50 ומעלה. לא רק שאני לא מתיימרת להיות חברה זולה אלא שאני נמנעת מזה. חשוב לי להביא מוצרים איכותיים שיצליחו גם בקנה מידה בינלאומי, ובסוף זו אני שחתומה עליהם. אני מעורבת בכל שלבי הפיתוח, בבחירת הפורמולות, בשלבי הייצור ועד איך יראו האריזות. בנוגע למחיר השפתון – גודלו הוא 10 מ"ל לעומת השפתונים הסטנדרטיים שהם בגודל 6 מ"ל".

מה היעד הבא שלך אחרי BE: רשת ספורה הבינלאומית?
"ספורה זה עוד חלום שאני מאמינה שאגשים בבוא היום".

 הכינוי "קיילי ג'נר הישראלית" מחמיא לך?
"בוודאי. היא השראה בשבילי בתחום העסקי. כל אחת הייתה רוצה להגיע לרמה העסקית של מי שהפכה למיליארדרית הכי צעירה בעולם".

איך את מסבירה את סוד ההצלחה שלך?
"בשלושה דברים: רצון, התמדה, והכי חשוב: להישאר מי שאת".

הצעירה מחדרה התאהבה בתחום האיפור כשהייתה ילדה קטנה וצפתה באימה, אז מדריכת איפור. "עם אימא שעסקה בתחום היופי ואבא עורך דין שחשף אותי לתחום העסקי, שילבתי מהר מאד את שני התחומים שספגתי בבית".

מגיל 15 את בענייני עסקים. את לא מרגישה שדילגת על גיל הנעורים?
"לא. תמיד הייתי בוגרת לגילי, אני מרגישה שרק הרווחתי בכך שהגשמתי חלומות בגיל צעיר. תמיד חשבתי אחרת מבני גילי, יש לי מעט מאד חברות בגיל שלי, לא עניין אותי ללכת למסיבות של טינאייג'רים. מצאתי שפה משותפת עם מבוגרים ממני".

הרגשת קנאה כלפיך?
"לא קוראת לזה קנאה, אבל כמובן שהיו כל מיני אמירות שנאמרו ושנכתבו שלא אהבתי. מהר מאד למדתי לא להתייחס. חשוב לי מה חושבים בני משפחתי וחברים שאני אוהבת. את השאר אני מרחיקה".

צה"ל כבר קורא לך?
"במקרה שלי אני קראתי לו. יש לי פרופיל מאד נמוך וקיבלתי פטור בעקבות התאונה שעברתי כילדה. רכבתי על אופניים בלי קסדה ונפצעתי קשה. עברתי שיקום של שנה עם סבל והתמודדות שאני לא מאחלת לאף אחד. איבדתי את הזיכרון, הייתי צריכה ללמוד לקרוא ולכתוב מהתחלה. גם בהמשך השנים סבלתי מדלקות בקרום המוח ועד היום יש לי צלקת גדולה בראש. אבל דווקא מהקושי קמתי, אמנם כבר לא הייתי תלמידה מצטיינת כמו לפני הפציעה, אבל הרצון להוכיח ולהצליח רק הלך וגדל וסיימתי את הלימודים בגיל 17 עם בגרות מלאה וחמש יחידות בשיווק. לא ראיתי אופציה לא להתגייס. כל אזרח במדינה צריך למלא את חובותיו ובחודש דצמבר אני אעלה על מדים".

אלין כהן. צילום: תמר קרוון. סטיילינג: מזל חסון
אלין כהן. צילום: תמר קרוון. סטיילינג: מזל חסון

על מה הבזבוזים הגדולים שלך?
אני לא מבזבזת בגדול, אני לא מותגיסטית. הבזבוז היה הכי גדול שלי לא היה עלי עצמי אלא על אימא שלי. קניתי לה תיק יקר מאד של ג'וצי שעלה עשרות אלפים. זו המתנה הכי כיפית והכי מספקת מבחינתי והיא מאד התרגשה".

לאיזו שיחת טלפון את מצפה?
"תאמיני או לא, אבל לשיחת הטלפון המוכרת מאימא ואבא שאומרים לי שוב שהם גאים בי. להביא להורי גאווה זה האושר הכי גדול מבחינתי".