מוטי רייף: "לנשים נמאס מהפנטזיה של מה שהן לא יכולות להיות"

מוטי רייף | צילום: אוהד רומנו
מוטי רייף | צילום: אוהד רומנו

מוטי רייף תוהה למה אישה במידה 42 צריכה להרגיש לא טוב עם עצמה. מפיק האופנה הוותיק הרים השנה שבוע אופנה עם דוגמניות בכל המידות והגדלים. אנחנו הענקנו לו אות הוקרה מיוחד בטקס פרסי האופנה של "את" וגילינו מקרוב איך נראה מאבק של איש אחד נחוש מאוד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מוטי רייף (או רייפ כפי שהוא עצמו מעדיף) התעורר. אחרי למעלה משני עשורים של מאות תצוגות, מפיק האופנה הוותיק הבין שהדרך בה הלך חייבת להשתנות. בזמן שבעולם אשלי גרהאם הופיעה על שערי מגזינים ותעשיית האופנה הבינלאומית קידשה את ערכי הגיוון, התחושה הייתה שהסצנה המקומית, ורייף בראשה, נשארה מאחור.

רייף הבין את הדבר הזה לא רק ברמה המקצועית אלא, ואולי בעצם יותר מכל, ברמה האישית. המפיק הנערץ הכה על חטא, ואחרי שנים של טיפוח דוגמניות רזות מאוד וגבוהות מאוד הבין שמשהו אחר חייב לקרות. ההבנה הזו באה לידי ביטוי בשיאה בשבוע האופנה המקומי האחרון. רייף הכריז כי יהיה זה שבוע אופנה בסימן שינוי אידיאל היופי והבטיח לכלול דוגמניות בכל המידות והגבהים. נכון, ההבטחה לא התממשה ב-100% בכל התצוגות אבל על חבלי הלידה פיצו הכנות והאותנטיות של רייף שנראה נחוש יותר מתמיד להשפיע ולנצל את כוחו על מנת לשדר מסר אחד ברור: ליופי, לכריזמה ולסקסיות אין מספר. עכשיו הוא מספר לנו איך נראה המאבק הזה מהצד שלו.

דוגמניות בכל המידות: בתצוגת בננהוט בשבוע האופנה תל אביב | צילום: אדריאן סבל
דוגמניות בכל המידות: בתצוגת בננהוט בשבוע האופנה תל אביב | צילום: אדריאן סבל

 

עוד כתבות מעניינות:
הדוגמנית מי-רן מנקס מפסיקה להסתיר את האקנה 
ריי שגב: "אידיאל יופי מגוון, זה כבר לא טרנד או גימיק"
בל אגם מסכמת שנה "נכנסתי למיינסטרים כטרנסג'נדרית"

"בשבוע האופנה האחרון בהפקתי, קבוצה גדולה של מעצבים השתמשה בדוגמניות בגילים שונים, במידות שונות ובצבעים שונים. כל המעצבים שלקחו חלק ברעיון, הרגישו את זה במכירות – גדעון אוברזון, למשל, פועל כבר 50 שנה, זו הייתה הפעם הראשונה שבה הוא השתמש בנשים שמקבילות ללקוחות שלו, ולראיה הסטודיו שלו עובד כמו שלא עבד מימיו. כנ"ל לגבי TWENTYFOURSEVEN, עידן לרוס ועוד מעצבים רבים. מעבר ללגיטימציה שנתנו לנשים בכל המידות להופיע – המכירות עלו, וזה מאוד משמעותי לנו כישראלים ויהודים שפועלים מהמקום הזה. נמאס לנשים מהפנטזיה וממה שהן לא יכולות להיות, או רוצות להיות ולעולם לא תהיינה. לאופנה יש כוח גדול, זו התעשייה שיכולה להוביל אותנו למצב שבו נשים ירגישו טוב עם עצמן, שאישה במידה 40 או 42 לא תרגיש שמנה".

מוטי רייף | צילום: תום מרשק
מוטי רייף | צילום: תום מרשק

 

"ברמה האישית, אני עובד בתעשייה הזאת כבר 32 שנים ותמיד ניסיתי לקדם את רעיון הגיוון אבל ההערכה שקיבלתי השנה נתנה לי תחושה מאוד טובה. תמיד נעים כשהערך עולה מתוך העשייה. כשאתה מצליח לגרום לשינוי בתוך תעשייה שאתה עובד בה ופועל בה ויש לה הרבה משמעות לגבי מי אנחנו. יש קשר מאוד קרוב בין התחושה שלנו כבני אדם והאהבה העצמית שלנו לתעשיית האופנה. הכוח לא מתחיל ונגמר באיך הבגד נראה אלא באיך אנחנו מרגישים עם עצמנו. בשבוע האופנה הבא אני מקווה שאפילו עוד מעצבים ישתפו איתנו פעולה במשימה שלנו".