מקודם

פעילות גופנית לנשים: הטרנדים

רבות נאמר על התרומה המשמעותית של פעילות גופנית לבריאותנו הפיזית והנפשית. ואכן ישנם מחקרים רבים אשר מצביעים באופן ברור על שיפור מדדים בריאותיים בכל גיל, העלאת רמות האושר וחיזוק הביטחון העצמי עבור מי שמקפידות לשמור על פעילות גופנית סדירה

88 שיתופים | 132 צפיות

בעשורים האחרונים גברה המודעות הציבורית לחשיבות של שילוב תחום הספורט בשגרת חיינו היומימית. בנוסף ליתרונות הרבים לכלל האוכלוסיה, מתברר כי ישנם יתרונות ייחודיים לנשים שמקדישות את זמנן לספורט. נשים עוברות במהלך חייהן תקופות שונות המאופיינות בשינויים הורמונליים אשר שונים במהותם מאלה של גברים. יתרה מזאת, לנשים מסת שריר נמוכה מזו של גברים ורמת שומן גבוהה יותר, מסיבות ביולוגיות מולדות. לכן יש להתייחס לעניין באופן שונה. לפעילות גופנית בקרב נשים תפקיד חשוב בהקלה על תהליך ההריון והלידה, חיזוק שרירי רצפת האגן, הפחתה של תסמיני גיל המעבר, העלאת צפיפות העצם ומניעת אוסטיאופורוזיס, הקטנת הסיכויים לחלות בסרטן השד, ועוד.

אז אחרי שהשתכנענו שפעילות גופנית אכן ממש טובה לנו, איך תדעי באיזו פעילות ספציפית לבחור משלל רחב מאוד שמוצע לנו היום? מה נכון לך כאישה, בהתחשב בגילך, בזמן הפנוי המוגבל שיש לך ובסיבולת הפיזית שלך? אנחנו כאן בשביל לעשות סדר ולהקל עלייך.

כמה קווים מנחים שיעזרו לך לבחור נכון

את הכי יפה (ובריאה!) כשנוח לך
תבחרי את הבגדים הנכונים לך, שנוח לך לנוע בהם, נעליים נוחות שמתאימות לך. במידת הצורך מומלץ להצטייד במדרסים אורטופדיים, שיכולים לעזור בשיפור הליכה או ריצה, פיזור העומסים והפחתת לחץ על כף הרגל שלך.

הכירי את עצמך ותתחברי למה שחשוב לך
מה המטרה העיקרית שלך באימון? להוריד במשקל, לשפר את הכושר הגופני שלך? לאזן את מצב הרוח? מה מתאים לך יותר – להתאמן בשעות הבוקר או דווקא בערב? מהי סביבת אימון האולטימטיבית עבורך – חדר כושר? מרחב פתוח בחוץ? או אולי אימון אונליין בלי לעזוב את נוחות ביתך? את במיטבך כשיש לידך חברה תומכת, מאמן אישי שנותן לך מוטיבציה או דווקא כשאת לבדך עם אוזניות ומוזיקה? חשוב ביותר שתהני מסוג הפעילות שאת בוחרת, כיף הוא חלק משמעותי בעניין שיעזור לך להתמיד.

סוגי פעילות לנשים

חשוב לשים לב לשני מרכיבים עיקריים בכושר גופני. הראשון, קרדיו. כלומר, סיבולת לב ריאה – פעילות אירובית כמו ריצה, הליכה, שחייה, רכיבה על אופניים. שנית, חיזוק השרירים והעלאת מסת השריר – הרמת משקולות ושימוש במכשירים. מומלץ לשלב את שניהם בבחירת הפעילות הספורטיבית, במינונים שונים בהתאם ליכולות ורצונות שלך.

ריצה
נחשבת לפעילות אירובית קלאסית שמשפרת את הכושר הגופני, שורפת הרבה קלוריות וגם משפרת את מסת השרירים ומחטבת. אבל ריצה לא מתאימה לכל אחת. את צריכה להיות במצב גופני טוב עם סיבולת לב ריאה מפותחת. כמובן שניתן להתחיל מהליכה מהירה ומשם לעבור בהדרגה לריצה, אם בזה חשקה נפשך.

כושר דרך הטלפון | צילום: Shutterstock
כושר דרך הטלפון | צילום: Shutterstock

אימון אינטרוולי
שילוב של פעילות אירובית והרמת משקולות בתחנות שונות לטווחי זמן מוגדרים עם מנוחות באמצע. אימון קצר יחסית, בין 15-25 דקות, אבל אינטנסיבי מאוד. הרעיון העיקרי כאן הוא שהגוף שלך ימשיך לשרוף קלוריות גם אחרי שהאימון בפועל הסתיים. סוג זה של פעילות עוזר לשפר את חילוף החומרים ותורם לשיפור סיבי השריר וטונוס השריר. מתאים למי שכבר התחילה להתאמן ומעוניינת להגביר את היכולות שלה תוך זמן קצר.

יוגה ופילאטיס      
על אף ההבדלים הקיימים בין יוגה לפילאטיס (המטרה, שימוש במכשירים, טכניקות נשימה, טווחי תנועה ועוד), נתייחס אליהם כאן בהיבט הספורטיבי שלהם. שניהם עובדים על הקשר בין גוף לנפש, תורמים לחיזוק וגמישות הגוף, בונים שריר (בהתאם לרמת הקושי של האימון), עוזרים לפתח איזון, דרכי נשימה מיטיבות, קואורדינציה ושקט פנימי. שיטת אימון זו מומלצת ביותר לנשים בכל הגילאים, ובמיוחד לנשים אחרי ההריון לחיזוק שרירי רצפת האגן, וכמובן לשאר הנשים שמעוניינות בכל היתרונות שהשיטה הזאת מציעה.

אפשר גם אימון עם הילדים | צילום: shutterstock
אפשר גם אימון עם הילדים | צילום: shutterstock

קיקבוקסינג
אימון גופני שהפך למאוד פופולארי בקרב נשים בשנים האחרונות, הגיע במקור מאומנויות לחימה הכוללת מכות ידיים ורגליים. זוהי פעילות אנרגטית במיוחד ששורפת המון קלוריות ומחטבת את הגוף אודות לכוח המתפרץ שהיא דורשת בהשתתפות כל שרירי הגוף. אחד היתרונות הבולטים של קיקבוקסינג הוא תוצאות שנראות לעין די מהר. ערך מוסף נוסף היא הוצאת אגרסיות, כעסים ותסכולים בדרך בטוחה ותחושת רוגע ושלווה שמגיעה אחרי האימון. אימון זה מתאים למי שכושרה הגופני טוב ומעלה.

כל סוגי ריקוד
את שואלת את עצמך האם ריקוד יכול להיחשב לפעילות גופנית מספקת? והתשובה לכך היא בהחלט כן! הדופק מואץ, אוויר שנכנס לריאות באינטנסיביות, הפעלת כל שרירי הגוף, ובנוסף לכך גם הנאה צרופה – כל אלה עונים על הגדרת פעילות גופנית ללא ספק. בין אם זה סלסה, ריקוד אפריקאי פראי, קפוארה, זומבה או ריקוד על עמוד (לנועזות מבינינו), אם זה עושה לך את זה, לכי על זה לגמרי!
חשוב להתאים את רמת המאמץ והקצב של הפעילות לרמת הכושר שלך.

במה שלא תבחרי, תזכרי שאת מדהימה ומהממת כמו שאת, ואנחנו רוצים שתחיי הרבה שנים בריאות ומאושרות! לכן אנחנו מעודדים אותך לבחור בפעילות גופנית שמדויקת לך, להנות ממנה ובעיקר להתמיד בה.