מקודם

הכנתם עוגת ביסקוויטים? יש לנו טיפ מושלם

יש לכן מה לעשות עם השאריות. צילום: PEXELS
יש לכן מה לעשות עם השאריות. צילום: PEXELS

עוגת הביסקוויטים המסורתית היא טעימה ונימוחה. פעמים רבות לאחר שאנו מסיימים את הכנתה נשארים לנו ביסקוויטים עודפים. אחד הדברים שניתן להכין מעודפי הביסקוויטים הם כדורי שוקולד נפלאים. יש לציין כי גם העוגה וגם הכדורים מוכרים לנו מן הילדות, ושניהם מתכונים קלים במיוחד שתוכלו להכין גם עם הילדים

88 שיתופים | 132 צפיות

אין ילד או מבוגר שלא מכיר את כדורי השוקולד הטעימים מצופים בשבבי קוקוס או סוכריות צבעוניות. הכנתם קלה במיוחד והמצרכים הנדרשים עבור הכנתם נמצאים בכל בית. המרכיבים שלהם נזדקק הם: קקאו, חלב, שוקולד מריר, ביסקוויטים, חמאה וסוכר. כעת, ערבבו יחד את כל החומרים לתערובת אחת והחלו ליצור כדורים. ישנם מי שאוהבים כדורי ביס קטנטנים, וישנם מי שאוהבים כדורי שוקולד מעט גדולים יותר. כך או כך לאחר הכנתם צפו אותם בשלל תוספות אהובות כגון: קוקוס, סוכריות צבעוניות או שוקולד חומות, אגוזי מלך גרוסים, שברי בוטנים ועוד.

כדורי שוקולד עם קפה

אומנם הקינוח הזה אהוב במיוחד על הילדים, אך יש גם גרסת כדורי שוקולד למבוגרים שבה ניתן להוסיף לרכיבים הקיימים אבקת נס קפה ותוספת של אלכוהול דוגמת ליקר קפה – קלואה, אייריש קרים או מעט רום. את הכדורים הללו ניתן לצפות באבקת קקאו, ולשוות להם טעם שמזכיר מעט טרפלס שוקולד מרירים וטעימים במיוחד או בשברי שוקולד מריר בעל אחוזי קקאו גבוהים במיוחד.

ניגודי טעמים

לאוהבי השוקולד שביניכם אשר אוהבים להתנסות בטעמים חדשים, תוכלו לשלב עם כדורי השוקולד ציפוי של פירורי בייגלה מלוחים אשר יתנו קונטרסט לטעמו המתוק של השוקולד. עוד רעיון מגניב ונועז הוא לשלב בתוך התערובת מעט צ'ילי, ולהקנות לכדורי השוקולד טעם פיקנטי אשר יעקצץ את הלשון מעט עם הנגיסה הראשונה.

כדורי שוקולד עם שוקולד לבן וקפה

מתכון זה שנוי במחלוקת, טעם הקפה העז מתפרץ לפה בשילוב טעמו של השוקולד הלבן העדין והמתקתק. יש מי שיאהבו אותו ויש כאלו אשר פחות יתחברו. להכנת כדורי השוקולד הללו נזדקק לחמאה, שוקולד לבן, אבקת נס קפה, ליקר קפה, סוכר, חלב וביסקוויטים.

אופן ההכנה:

בסיר קטן שמים את השוקולד, החמאה, הסוכר, חלב וליקר הקפה ומחממים עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה מגושים. כעת, מרסקים את הביסקוויטים ומוסיפים אותם לתערובת השוקולד. מניחים לתערובת להתקרר כרבע שעה. יוצרים כדורים קטנים עם הידיים או עם כף של גלידה לקבלת כדורים אחידים, ולסיום מגלגלים בציפוי האהוב עליכם. לאחר מכן, הניחו את הכדורים בקירור למספר שעות והגישו.

צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

כדורי שוקולד משאריות של עוגה בחושה

אם נשארה לכם בבית עוגה בחושה שאיש אינו מתכוון לאכול, רגע לפני שאתם משליכים אותה לפח, תוכלו להפוך אותה לכדורי שוקולד שמיימיים. המצרכים הנדרשים לשדרוג זה הם: שאריות העוגה, שוקולד מריר, מים רותחים, חמאה, תמצית רום, צימוקים, פקאנים קלויים או חמוציות וקוקוס לציפוי.

אופן ההכנה:

בסיר קטן המיסו את השוקולד החמאה ומים רותחים לרוטב חלק מגושים, פוררו את שאריות העוגה ואחדו בין רוטב השוקולד לעוגה עד שתקבלו עיסה אחידה. כעת, הוסיפו לתערובת את תמצית הרום בשילוב הצימוקים או החמוציות או הפקאנים הקלויים לפי טעמכם. אם התערובת יצאה לכם דלילה תוכלו להוסיף לתוכה מעט ביסקוויטים מפוררים, ואם היא יבשה תוכלו להוסיף עוד רוטב שוקולד או מעט חלב. בסיום הכנת העיסה הרטיבו מעט את הידיים עם מים, והחלו להכין את הכדורים. לאחר מכן, צפו אותם בקוקוס והכניסו לקירור לכמה שעות.

כדורי שוקולד משודרגים

את כדורי השוקולד המסורתיים והפשוטים בהחלט ניתן לשדרג עם תוספות נפלאות, הנה כמה אפשרויות שיגרמו לכם לחסל את כל הכדורים במהירות. המצרכים להכנת הכדורים: פירורי ביסקוויטים, חמאה, שוקולד נוטלה ושוקולד חלב קצוץ דק.

אופן ההכנה:

מערבבים את כל החומרים בקערה אחת עד לקבלת תערובת אחידה, יוצרים כדורים קטנים ומכניסים בתוך כל כדור אגוז לוז אחד. את הכדורים הללו מצפים בציפוי שעשוי מאגוזי לוז מקורמלים גרוסים, שוקולד חלב ושמן. כעת, צפו את הכדורים אך ורק באגוזים המרוסקים והמתינו כחצי שעה. לאחר מכן המיסו את השוקולד עם מעט שמן וטבלו כל כדור בתוך ציפוי השוקולד. לסיום הכניסו את הכדורים לקירור.

עוד גרסה משודרגת לכדורי השוקולד היא עם דובדבני אמרנה, כאשר במקום אגוז לוז נכניס דובדבן, ובמקום ציפוי של אגוזים מקורמלים נצפה את הכדורים בפיסטוק גרוס. בתאבון.