מגוון משגע של פירות וירקות גורמה במחירים מעולים, עד הבית. הירקות של ORTO. צילום: יח"צ
מגוון משגע של פירות וירקות גורמה במחירים מעולים, עד הבית. הירקות של ORTO. צילום: יח"צ

מגוון משגע של תוצרת מובחרת במיוחד, מוצרי מזווה פרימיום, מערך לוגיסטי שנותן מענה מדויק ומועדון לקוחות שווה. כך הפכה פלטפורמת האונליין ORTO לחביבת הקהל

88 שיתופים | 132 צפיות

וידוי אישי: אני לא אוהבת לקנות באון ליין כשמדובר בבגדים, כי בעיניי בגד צריך למדוד, להרגיש את הבד, לוודא שהוא מונח כהלכה ומחמיא בהתאם, אבל כשמדובר בפירות, ירקות ומוצרי צריכה למיניהם, זהו סיפור אחר לגמרי, כי בינינו למי יש סבלנות להתרוצץ ולבזבז זמן על מישוש ובחירה סיזיפית של פירות, ירקות וכל השאר, ולא תמיד הכול נראה טרי מהיום וממילא צריך להתפשר ואחרי הקניה צריך לסחוב את כל הכובד הזה שלש קומות בלי מעלית, וגם עם מעלית, תודו שזה מעצבן.

אני מצאתי פתרון נהדר: גיליתי את ORTO פלטפורמת פירות וירקות און ליין והתמכרתי. מאז, ארגזים מלאי כל טוב מגיעים אלי עד הבית ומדובר באיכות נדירה של פירות ירקות ומוצרי מזווה פרימיום הכי טריים שראיתי, הכי איכותיים והכי מזמינים ובמחירים הוגנים לגמרי, וכשיש מבצעים אז בכלל -הם אטרקטיביים עד מאוד. "אני לא מתיימר להיות הכי זול, אבל עדיין אנחנו זולים ב-20% מהרשתות היקרות. אני רוצה להיות הכי הוגן ולהביא תוצרת שהיא ברמה הכי גבוהה שיש, באיכות ללא פשרות ולהבטיח חוויית קניה במלוא מובן המילה ויותר מזה. המטרה שלי היא לא רק להביא תוצרת פרימיום מובחרת, הכי טרייה ועסיסית, אלא להביא ללקוחות גם תוצרת חקלאית, שלא תמצאו בחנויות וסופרים אחרים", אומר אסף אהרון מבעלי ORTO, שמיד אחרי שהוקמה, לפני קצת יותר משנתיים, התקבלה על ידי הקהל הישראלי בהתלהבות גדולה.

הירקות של ORTO. צילום: יח"צ
הירקות של ORTO. צילום: יח"צ

בימים אלה עלה האתר החדש של ORTO ואין דרך קלה ומהירה יותר מלקנות את הפירות הירקות ומוצרי המזווה. מדובר באתר חדש ומתקדם עם ממשק נוח, קל לתפעול, וכל אחד ואחת יכולים לבצע הזמנה בקלות וביעילות, כולל לקוחות טכנופוביותת שכמותי, וכמי שניסתה בעבר לקנות מצרכי מזון ברשת גדולה, והתאכזבה קשות כי במקום יוגורט העיזים, הגיע יוגורט יווני, העגבניות היו רכות מדי והאבטיח היה רקוב, רחמנא ליצלן, אז ב- ORTO הייתה לי חוויה שהיא לא רק מתקנת, אלא גם מלבבת. 

ORTO,  בבעלות אסף אהרון, גיא שטרית ובן בוזגלו בני 35, חברי ילדות בלתי נפרדים שגדלו יחד בפתח תקווה, ומה שהתחיל במשחקי הכדורגל השכונתיים, הפך בבגרותם לשותפות עסקית מצליחה. השלושה הקימו את ORTO שפרושה "גינת ירק" באיטלקית, תחילה עם שתי חנויות ואתר אינטרנט שהפך לסיפור הצלחה גדול, ואז החליטו שברוח הזמן, חנויות זה אאוט ואתר אינטרנט- הוא אין. ומה שהתחיל בקטן הפך למותג און ליין מצליח מאוד עם מערך לוגיסטי, שירות לקוחות, משאיות למשלוחים וקהילה של חברים במועדון לקוחות שמונה אלפים רבים וגדל כל הזמן. ככה זה כשלקוחות מרוצים, עם מספרים הלאה, לחברים. ממש מפה לאוזן. אסף מגיע מהעולם העיסקי, בן עבד שנים בתחום של פירות וירקות, והוא גם זה שיצר את האבוקדו הבשל לתאגיד גרנות, הזן שבולט היום על המדפים בכל מקום. גיא שטרית מנהל את התחום הטכני, עם ניסיון רב שנים.

אסף ובן. צילום: יח"צ
אסף ובן. צילום: יח"צ

אסף, איך הרעיון קרם עור וגידים?
"ביקרתי בשוק האיכרים בספרד, ראיתי את השפע, את המבחר, את הטריות והחלטתי להביא דבר דומה לארץ, בתחילה עם חנות פיזית, היום אנחנו מותג אינטרנטי בלבד". 

היכן הייחוד שלכם?
"יש אצלנו היצע עצום שאין להשיג במקומות אחרים. מקוקוס לשתייה כמו בתאילנד, לפירות אקזוטיים פירות קפואים ועד למותג Gio שמתמחה ובקינוחי פירות קפואים ומצופים. אנחנו מביאים דברים איכותיים בפינצטה. מעבר לזה, אני מאמין שאנחנו מעניקים בחנות האינטרנטית שלנו חוויה אמיתית ללקוחות, עם תוצרת ופריטים שהם המיטב שבמיטב, ובנוסף, יש גם חוויית משלוח". 

הירקות של ORTO. צילום: יח"צ
הירקות של ORTO. צילום: יח"צ

ראיתי באתר שאתם כבר לא רק פירות וירקות.
"נכון, אנחנו נותנים מענה מאוד גדול. גם כשמדובר בעגבניות יש לנו מבחר גדול של סוגים: משרי עד עגבניית לב השור וגם בתפוחי אדמה למשל, זן שנקרא 'באטר', שמשתמשים בו במטבח המקצועי והיום נכנס למטבח הביתי ואלה רק דוגמאות. יש לנו סל מוצרים גדול שמתאים לכל חיך, אם זה ישראלי, צרפתי או אסייתי ועוד. יש אצלנו שמן זית ישראלי עם תו תקן מחמיר ושמנים אחרים, פירות יבשים מכל הסוגים, מבחר גדול של ממרחים, רטבים, ותערובות תבלינים, מוצרים אסייתיים, יש פירות קולפים, ויש קפואים רבים, מיצים אורגניים במגוון טעמים מקוקוס בטעם אננס, דרך סמוזי, אפרסק ומנגו, יש מוצרים ללא גלוטן, יבשים למיניהם, סוגי זיתים וסוגי לחמים. פסטות מעולות כולל מדורום, יבוא מאיטליה, וגם שימורים מאיטליה וגבינות וזה באמת רק על קצה המזלג". 

אתם מקפידים על פירות בעונתם?
"אנחנו קונים הרבה תוצרת מהחקלאי הישראלי, דרך שלנו לעזור לחקלאי בימים הקשים שעוברים עלינו וגם כי אנחנו מאמינים בתוצרת שלהם. אבל אם למשל מדובר בסברס לא בעונה, ולקוחה רוצה אותו, אם הוא איכותי, הוא יימכר. אמנם במחיר גבוה יותר, אבל נספק לה. אבל כשמדובר למשל באבטיח שלא בעונתו, מתוך עשרה, אולי יהיו שלושה טובים, אז אני לא אמכור ולא אאכזב לקוחות". 

הירקות של ORTO. צילום: יח"צ
הירקות של ORTO. צילום: יח"צ

איך עובדים המשלוחים?
"הכול אצלנו הוא אין האוס ובאחריותנו המלאה. משלב הליקוט, דרך הנהגים והרכבים הזמנה שנעשתה בשעות באותו יום עד השעה 16:00 תגיע ללקוח יום למחרת עד 7 בבוקר בנוסף משלוחי הלילה שלנו שמגיעים עד השעה 7 בבוקר למפתן הדלת הם ללא עלות. מינימום הזמנה למשלוח הוא 150 ש"ח". 

ניתן להזמין מכל מקום?
"בשלב זה אנחנו פועלים מחיפה ועד אשדוד וכמובן שבכל גוש דן, בעתיד זה יגדל". 

שלושתכם עדיין עובדים פיזית בעסק?
"לגמרי. לצידנו עובדים עוד 15 איש, אבל שנינו עובדים וחיים את העולם הזה, עדיין מתרגשים. אנחנו בוחרים את המוצרים של מיטב היצרנים בקפידה ומחליטים מה יכנס לאתר". 

הירקות של ORTO. צילום: יח"צ
הירקות של ORTO. צילום: יח"צ

כמה לקוחות חוזרים יש לכם?
"מעל 80% והמספר הזה עולה כל הזמן". 

מה היתרון של מועדון הלקוחות שלכם?
"הלקוחות מקבלים עדכונים בלעדיים, נהנים ממבצעים וצוברים נקודות שמעניקות להם הנחות". 

ומה הלאה? מה מריץ אתכם?
"להמשיך להביא חוויית קניה שונה ואחרת ברמה הכי גבוהה, להגדיל עוד יותר את סל המוצרים ולתת מענה יותר רחב ללקוחות שלנו, והכי חשוב: להמשיך ולראות לקוחות מרוצים".