תקוה גדעון וסערת התמונה המרוטשת. אולי הכול היה מתוכנן מראש?

תקוה גדעון | צילום: ענת מוסברג
תקוה גדעון | צילום: ענת מוסברג

הרשת זועמת על תקוה גדעון, אחרי שהתגלה כי התמונות שלה בהלבשה תחתונה לרשת פיקס רוטשו בברוטליות, אבל במקום להתעצבן על הריטוש אולי צריך להתעצבן על התרגיל שעשו לנו

88 שיתופים | 132 צפיות

הבוקר התחיל בשמחה גדולה כשנודע לציבור הרחב כי תקוה גדעון נבחרה להוביל את הקמפיין של פיקס. היא נכנסה לנעליה של עומר נודלמן, בת הזוג הנוכחית של האקס, ליאור דואק, ונראה כי כולם שמחו וצהלו. כי לא כל יום נבחרת דוגמנית פלאס שחורה (לצערנו אף רשת אופנה גדולה עדיין לא הציבה נשים שחורות בפרונט) לככב עבור מותג שבין רשימת הפרזנטוריות הקודמות שלו נמנות בעיקר נשים לבנות רזות, ביניהן עדן פינס ונטע אלחמיסטר. לגדעון הייתה ההזדמנות להיות מי ששוברת את תקרת הזכוכית הזו, והיא סיפרה בגאווה בריאיונות כי אכלה פיצה על הסט והקלוריות ממש לא מעניינות אותה. כולנו שמחנו בשביל גדעון ובשבילנו, שאולי הקמפיין הזה יביא איתו את השינוי שאנחנו כל כך מייחלים לו ויפתח את הדלת למגוון רחב של נשים כפרזנטוריות של מותגים ולא רק כחלק מקמפיין כדי לסמן וי.

שעות ספורות אחרי התחילו לצוץ ברשת פוסטים זועמים שתוקפים את גדעון וגם את רשת פיקס המציגים הבדלים בין התמונות ספורסמו במקומות השונים, לטענתם הרשת ריטשה בצורה בוטה את התמונות ולא הציגה את גופה כפי שהוא, למרות הצהרות דו כיווניות כי התמונות לא יעברו ריטוש. לכן אפשר להבין את זעמם של הגולשים שקיבלו תמונות מרוטשות בהן קשה לפספס את הרקעים המעוותים.

הגוף שלכן יפה בדיוק כמו שהוא. עם צלוליט, עם קפלים, עם שומן, עם סימני מתיחה, עם גוון שונה ולא אחיד. בדיוק כמו שהוא.בוקר…

פורסם על ידי ‏‎Sharon Blum‎‏ ב- יום ראשון, 21 ביוני 2020

תקוה גדעון בצילומים למותג FIX | צילום: חלי פרידמן לסולו
תקוה גדעון בצילומים למותג FIX | צילום: חלי פרידמן לסולו
תקוה גדעון בצילומים למותג FIX | צילום: חלי פרידמן לסולו
תקוה גדעון בצילומים למותג FIX | צילום: חלי פרידמן לסולו

הדוגמנית לי זוהר כתבה: "אני אפילו לא אתחיל לכתוב פוסט ארוך ומייגע בקשר לרשת פיקס כי פשוט לא מגיע להם. אבל שרון בלום העלתה את התמונה הזאת והייתי חייבת לשתף, ממש מצאו את ההבדלים! הם מביכים אותי! הצילום המרוטש זה הצילום שהוציאו מרשת פיקס לכלי התקשורת והצילום המקורי זה צילום שמישהו צילם על הסט עצמו. אוהבת את תקוה, אוהבת את המסר, שונאת את זה שעושים מאיתנו מפגרים ומצפים מהנערות שלנו לעמוד בקריטריונים של 'אם את כבר שמנה, תהי מרוטשת מאמי'".

תקוה גדעון בצילומים למותג FIX | צילום חלי פרידמן לסולו
תקוה גדעון בצילומים למותג FIX | צילום חלי פרידמן לסולו

מרשת fix נמסר כי "אנו גאים בתמונות הקמפיין של תקוה גדעון, אותם תראו בקרוב. הרשת לא ערכה או ריטשה את התמונות לקמפיין, בחרנו בה כמי שהיא ואת התמונות תראו בקרוב". וגדעון הגיבה בסטורי שלה: "ההחלטה שלי להצטלם להלבשה תחתונה הייתה אמירה. אני לא רק מדברת על דימוי גוף אלא מיישמת אותו בפועל ומשמשת דוגמא לבנות ונשות ישראל והן לחברות השונות במשק הישראלי.
לגבי הביקורות לצערי הרב תמונות היח״צ אינן מייצגות את תמונות הקמפיין. תמיד יהיו שימהרו להגיב לרעה ולבקר. בכל אופן, עמדתי על סט פתוח לכלי התקשורת שצילמו מהמצלמות האישיות שלהם. היה לי ברור שהתמונות שהתפרסמו יהיו תמונות שלא עברו ריטוש. איני מתביישת ואף גאה במראה ובמידות שלי!".

"אני בן אדם מאוד מתוקשר, כל דבר שאני עושה וכתוב זה ומצוטט ורואים שאני לא דופקת חשבון", אומרת גדעון בשיחה עם מגזין "את", "החלטתי ללכת על הלבשה תחתונה בעקבות אלפי הודעות של אנשים שגרמתי להם לאהוב את עצמם כמו שהם, אני לא בן אדם של סיסמאות אני אדם של מעשים. הצטלמתי, כולם באו, כולם העלו ואף אחד לא הגביל אותם, אני מאוד גאה במידות שלי ועצוב לי שההתתעסקות היא בתמונות היח"צ ולא בקמפיין. האם נפגעתי באופן אישי? ראיתם אותי שלושה חודשים על המסך וזה צ'יפס בשבילי".

התגובה של תקוה | צילום מסך מהסטורי
התגובה של תקוה | צילום מסך מהסטורי

התגובה של רשת פיקס והשיחה עם גדעון מביאה איתה סוגיה מעניינת, זה מסובך אז שימו לב לכל הפרטים: התמונות שפורסמו הבוקר אלו תמונות מאחורי הקלעים (AKA תמונות יח"צ) ולא תמונות הקמפיין עצמו. אפשר בהחלט לראות כי ישנם הבדלים מהותיים בין תמונות שהגיעו מהיח"צ בהן גופה של גדעון נראה מרוטש לעומת תמונות אחרות שהגיעו מגופי תקשורת אחרים, בהן גופה נראה כפי שהוא. לסט הגיעו הרבה מאוד גופי תקשורת ואף אחד מהם לא הוגבל בצילום והעלאה של תכנים, כל אחד צילם והעלה מה שבא לו ללא שום הגבלה מהרשת. אז הפננו ליחסי הציבור של רשת פיקס את השאלה מדוע התמונות שיצאו מהם מרוטשות בצורה כזאת ועל זה לא קיבלנו תשובה. מה שמעלה את החשד שכל הסיפור הזה הוא ניסיון ליצור עליהום ודיבור לקראת הקמפיין שייצא היום בערב, בו לטענת כולם גדעון אינה מרוטשת כלל ומוצגת כפי שהיא. יכול להיות שהמטרה היא להלהיט את הגולשים וליצור שיח בלתי נגמר סביב הקמפיין הזה. או שאולי מדובר בפאדיחת על?

"אני לא חושבת שזאת הייתה המטרה", אומרת לנו גדעון כשהפנינו אליה את השאלה, "גם אם יצאו תמונות מרוטשות או לא, אי אפשר להתעלם מזה שלבשתי תחתון ושהיה לי נוח. בגלל שזאת אני ישר בודקים הכל ומשווים הכל. ותמיד ינסו למשוך עוד כותרת על הכותרת. היו מלא אנשים שהעלו תמונות לא מרוטשות מהסט. אני מסתכלת רק על התגובות הטובות. מבחינתי רציתי להביא איזשהו מסר, לא העליתי את התמונות המרוטשות לאינסטגרם הפרטי שלי כי אני אוהבת את עצמי כמו שאני ואלו לא התמונות של הקמפיין. המטרה שלי היא להעביר מסר שכולם יכולים להיות בהלבשה תחתונה והמסר הוא הרבה יותר הגדול מזה. אני חושבת שזה היה חוסר תיאום וזה לא מה שהן תכננו. מהרגע של הסערה הזאת קיבלתי הרבה הצעות מעוד מותגים לקמפיינים".

מהיח"צ של FIX טרם נמסרה תגובה לתיאוריית הקונספירציה שלנו.