"יש לי נטייה לפיגמנטציה": סודות הטיפוח של מיכל הקטנה

מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו
מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו

ההתמודדות עם השבר ביחסים עם בן זוגה, המפלט שהיא מוצאת בריקוד על עמוד והסיבה שהיא מעדיפה לנקות את הבית מאשר לעשות יוגה. מיכל ויצמן aka מיכל הקטנה פותחת תיק ואת הלב

88 שיתופים | 132 צפיות

מיכל ויצמן, 40, כוכבת ילדים, שחקנית וזמרת, סופרת ילדים ואשת עסקים. אם לשישה ילדים, מתגוררת בתל אביב

>> בעקבות סערת מעיין אדם וההנקה: מתי נוכל להניק בשקט?

שגרת טיפוח

"אני מקפידה ואכפת לי, אבל אני קודם כל בן אדם פרקטי, אז אני לא מתעסקת מעבר למה שצריך. אין לי מדף עם אלף קרמים, זה עושה לי סחרחורת. יש לי סוג עור רגיל עם נטייה לפיגמנטציה. אני מנקה פנים בסבון שרוקחת לי הקוסמטיקאית שלי, ומעל אני שמה קרם לחות CCELLULARE BIOPROTECTION של ביודרמה לעור רגיש עם מקדם הגנה 100SPF. בהופעות אני נמצאת הרבה בשמש היוקדת, אז אני לא יוצאת בלי קרם הגנה. אני אוהבת את ה-GLOW SKIN של SUPERJOOP פריימר עם הגנה שאני קונה באתר REVOLVE. קרם הגוף הקבוע שלי הוא מהסדרה שפיתחתי לגוף ולשיער תחת השם 'מיכל הקטנה' עם נצנוץ עדין וריח טלקי של ניקיון".

קוסמטיקאית

"אני נוסעת לליאת בן ישי ברעננה כל חודש-חודשיים. מעבר לטיפולים עם חומרים פעילים, פילינג והחדרת לחות – היא משתמשת במכשיר לייזר נגד הפיגמנטציה".

 

מסקרה Secret non smudge סיקרט. 139 ש"ח | צילום: יח"צ
מסקרה Secret non smudge סיקרט. 139 ש"ח | צילום: יח"צ

אנטי אייג'ינג

"בגיל 45 הבנתי שככל שאתחיל לטפל מוקדם יותר, כך אמנע מקמטוט קטן להפוך לקמט עמוק. לכן בממוצע אחת לחצי שנה-שנה אני מגיעה לד"ר דייויד בלקין. כבר למדתי לא להגיד לו מה לעשות, כי הוא לא יעשה מה שאני רוצה – אלא מה שאני צריכה – ועדיין ידאג שיישאר לי מראה טבעי לגמרי ולא עשוי. בעיניי הקסם הוא לעשות פחות".

איפור

"לצורך הופעות בהיכלי תרבות יש לי מאפרת צמודה, אלכס, והיא גם מדביקה לי ריסים. ביומיום אני לא מתאפרת בכלל, כי כשיש לך ילדים ואת מנשקת אותם כל הזמן – האיפור יוצר תחושה של דביקות לא נעימה. אני אוהבת את המוצרים של דראנק אלפנט, שיש להם פורמולות נקיות ובריאות. את הטינט שלי יצרתי בעצמי, והוא משמש לשפתיים וכסומק. המסקרה היא של SEACRET".

שמפו של "מיכל הקטנה". 99 ש"ח | צילום: יח"צ
שמפו של "מיכל הקטנה". 99 ש"ח | צילום: יח"צ

שיער

"יש לי שיער חלק ואני מכורה לפן כבר מגיל 16. עשיתי פעמיים החלקת קרטין והיא שברה לי את השיער, ויחד עם ההיריונות הצפופים ושינויים הורמונליים, החלטתי להפסיק. לפני חמש שנים החלו לצוץ אצלי שיערות שיבה, ומאז אני עושה שטיפה עדינה וטבעית אצל הספרית שלי אפרת זרובינסקי. אני פשוט קובעת איתה שעה ומגיעה אליה הביתה, התהליך מהיר והיא שומרת לי על השיער. אני לא מתחברת למספרות כי שם ההמתנה ממש ארוכה. אני יודעת שלא בריא לחפןף מדי יום, אבל במיוחד בקיץ – כשיש לי כמה הופעות ביום והן לרוב בשמש – אני לא יכולה שלא לחפוף על בסיס יומי. אני משתמשת רק במוצרים שפיתחתי עם אנשי מקצוע תחת השם 'מיכל הקטנה', וניסיתי ובדקתי אותם במשך חודשים. מדובר בסדרה עם קרטין ללא מלחים, כולל שמפו ומסכה וגם מסכה ללא שטיפה. בחורף אני חופפת יום כן-יום לא".

בושם

"אני אוהבת בושם בסיסי שמריח ניקיון ופרשיות. הבשמים האהובים עליי הם של בראקה ו-HITE SPIRIT מסדרת LUXURY COLLECTUON של ג'ולייט האז אה גאן".

בושם Juliette has a gun White spirit . מחיר 899 ש"ח | צילום: יח"צ
בושם Juliette has a gun White spirit . מחיר 899 ש"ח | צילום: יח"צ

גבות

"יש לי גבות טבעיות בעובי טוב ולמזלי הצמיחה שלי איטית, אבל פעם בחודש אני מגיעה ל'רותם גבות' המעולה שעושה לי ניקוי גבות על פי הצורך".

מני פדי

"יש לי מישהי מהממת בשם הלנה שאני באה אליה הביתה. היא מטפלת בי ואני תוך כדי מתחברת לאוזניות ועובדת. היתרון הגדול שלה זה שהיא מתחשבת בי מאוד, כי לפעמים אני מגיעה בשעות לא שעות, עם שישה ילדים וחיים אינטנסיביים כל כך – אז לפעמים אני צריכה מני פדי כאן ועכשיו. אני עושה לק ג'ל ומקפידה על צבע ניוד-ורדרד טבעי וברגליים פרנץ' עדין".

מיכל ויצמן | צילום: טל עבודי
מיכל ויצמן | צילום: טל עבודי

כושר

"בקיץ אני לא מצליחה להקפיד על שגרת כושר אבל אני חוזרת לזה עם סיום החופש הגדול. בחופשים אני קופצת ומתנועעת הרבה בהופעות, וגם זה סוג של כושר. בעבר עשיתי אימוני כוח אבל הפסקתי כי זה ניפח אותי. אני מכורה לריקוד על עמוד אצל הלני, זה הספורט היחידי שחוץ מריסים וגבות – כל חלק בגוף מופעל בו. זה מאוד קשה, אבל זה ספורט נהדר שאני עושה שלוש-ארבע פעמים בחודש. אני עושה גם פילאטיס אצל פולה פילאטיס, ולעיתים גם יוגה אצל סאן. אני משקיעה הרבה גם בניקיון, אם זה נחשב סוג של כושר. אצלי ניקיון וסדר זה אורח חיים, ולנקות זו התרפיה שלי ממש כמו יוגה".

תזונה

"אני רזה כי כזאת אני, ובתקופות של הופעות רצופות לאורך היום, אני לא מצליחה להגיע לשלוש ארוחות ביום. חשוב לי להיות קלה כי אני קופצת הרבה וצריכה להיות במיטבי, אז אני לוקחת פה ושם חטיפי בריאות. אין לי תפריט קבוע, אני לא עושה שום דיאטה – בבוקר רגיל אני לוקחת תמר וגרנולה, ובצהריים סושי או חזה עוף. אני אוכלת הרבה עם הילדים, וההעדפה שלי באוכל היא לדגים – אני אוהבת לאכול דג שלם ונהנית מההתעסקות איתו. כשאני חוזרת הביתה בלילה מהופעה אני יכולה להזמין לי סביח בכיף או לאכול לחם וחמאה עם עגבניה ומלח. אני לא אוכלת פירות ים מטעמי בריאות וכשרות, ומשתדלת גם לא לאכול דברים שמנים ומטוגנים שעושים לי צרבת. אני מאוד אוהבת שוקולד אבל מסתפקת בקובייה ביום, כי אני חייבת קצת סוכר".

הטיפ שלי לחיים

"אני חווה כרגע סוג של משבר זוגי עם ניר. זה בסדר וזה יכול לקרות אחרי 25 שנה, ואני, שכולי שלולית של רגשות, מרגישה שממשבר את גם יכולה לצמוח. אני עדיין לומדת את החיים, ובאמת שקטונתי מלהבין אותם, אבל הם הביאו איתם הרבה מסרים בתקופות שונות. המסר הכי חזק שאני מרגישה עכשיו הוא ערך העצמאות. אני באמת חושבת שעצמאות לאישה זה המפתח בכל מישורי החיים – עצמאות כלכלית משמעותה חופש, ומגיל צעיר ידעתי כמה החופש הזה חשוב לי. ככה אנחנו יכוולת לסמוך על עצמנו, לחשב את המסלול שלנו בלי קיצורי דרך ועם הרבה מודעות, כי בכל רגע הכל יכול להיגמר. כל חיי חונכתי להיות עצמאית, לסמוך על עצמי ולעבוד בחריצות – לכן חשוב לי לא לקחת אף יום כמובן מאליו. למדתי גם שלא נלחמים עם מערבולת, או כמו שיש פצע, את קודם עוצרת את הדם ורק אז מסתכלת לראות מה קורה. למדתי ליצור ודאות בתוך אי ודאות, ואני מאמינה שכל אחת צריכה בכל המשברים בחייה, בכל תקלה, שיהיו לה עוגנים, ושתוכל להגשים את עצמה במשרה מלאה כדי לא למצוא את עצמה בנקודה של אפס.

"אישה שבטוחה בעצמה, בנשיותה, בכישוריה, ביכולת התמרון בין מצבים וה'כובעים' שהם חלק בלתי נפרד מחייה, היא אישה שיכולה הכל. מצד שני צריך לדעת מתי לשחרר ולתת לדברים לקרות. אנשים תוהים איך אני מסתדרת לבד עם שישה ילדים ואני חושבת ששישה יותר קל משניים. עם שישה, את יכולה לדייק יותר את חלוקת הזמן. יש לי בת בגיל ההתבגרות, גיל המרד, ולא כל הפוקוס עליה. גם במצב משברי יש לי אחריות, כי מה אשמים הילדים, נשמות טהורות. אני לא מרגישה סופר וומן, לא קניתי שישה ילדים, עבדתי קשה בשביל זה. במקביל יש לי גם אחריות מקצועית: כשחזרתי לבמה מהר אחרי ניתוח קיסרי, היו דיבורים נגדי. אבל אם לא הייתי מגיעה ו-120 אלף שרכשו כרטיסים היו מתאכזבים, גם היו כותבים נגד. אני הולכת לפסיכולוג ויודעת כבר איך לשנות תדרים. עוד דבר חשוב למי שהיא דמות ציבורית, אני ממליצה לא לקרוא טוקבקים. אני לא משתפת פעולה עם זה.

"מה יהיה בעוד שנה? אני לא יודעת, הזוגיות שלנו בריאה גם בפרידה, אין בינינו מלחמות עולם, שנינו לא כאלה. אני לא תמימה אבל עדיין אני מאמינה בטוב. אנחנו בסופו של דבר בוחרות איך החיים שלנו יראו, ואצלי קשה מאוד לגרות את יצר הרע. בדבר אחד אני בטוחה: אני רוצה עוד ילדים ואני יודעת שאעשה עוד. אני אמנם אחרי גיל 40 אבל אנחנו בעידן שהרפואה מתקדמת – וזה יקרה".