תחל שנה וברכותיה – כמה טיפים לפתוח את השנה החדשה ברגל ימין

בשבילך. צילום: שאטרסטוק
בשבילך. צילום: שאטרסטוק

שנה חדשה מתחילה וזו ההזדמנות הנפלאה ביותר לפנק את עצמך, לסגל הרגלים חדשים ולהתחיל את השנה ברגל ימין. אספנו עבורך כמה המלצות וטיפים קלים מאד ליישום כבר מראש השנה הקרוב, החל מפינוק בספא ועד בחינה מחודשת של פוליסת בריאות מתאימה

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

מצאי את התחביב הבא שלך

תחביבים מאפשרים לנו לנצל בכיף את הזמן החופשי שלנו ומהווים מקום לשבירת השגרה המעיקה של בית-עבודה. נסי למצוא תחביבים שונים אליהם את מתחברת בהתאם לסגנון החיים שלך – החל מחוג ריקוד או ציור ועד לתחביבים מתחום ספורט האקסטרים כמו טיולי ג'יפים או טיפוס הרים.

רקדי, ידך הניפי. צילום: שאטרסטוק
רקדי, ידך הניפי. צילום: שאטרסטוק

אם את דווקא מתחברת יותר לתחביבים בתוך הבית, נסי ללמוד משחק קלפים מרתק כמו קורס בישול מגניב אונליין, קורס אפיית עוגות מעוצבות, טיפוח הצמחים בגינה או חידוש של רהיטים ישנים. תופתעי לגלות כי גם אם נראה שהזמן בין המשפחה לעבודה קצר מדי – תמיד אפשר למצוא חצי שעה עד שעה מספר פעמים בשבוע לעצמך. חוששת שכבר פספסת את הרכבת? רבות יספרו לך כי אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל תחביב חדש!

פנקי את הגוף והנפש

מתי בפעם האחרונה ביקרת בספא לעיסוי מפנק, לטיפול באבנים חמות או לאמבט חלב מרענן? התחלת השנה היא הזמן הטוב ביותר למצוא את השלווה הפנימית שלך ולהעניק לגוף ולנפש את הניחותא והשקט שמגיעים לך. תוכלי לשלב את יום הפינוק הזה גם בטיפול קוסמטי לפנים  או בהליכה נעימה בפארק או על חוף הים. המצברים יתמלאו ותחזרי מלאת אנרגיה לחיי היומיום.

צאי לחופשה מפנקת עם בן הזוג או חברה טובה

לפעמים יום אחד של בילוי לא מספיק ואנו זקוקות להפסקה ארוכה יותר. אם בקפיצה קצרצרה לחו"ל או בטיול מיוחד ברחבי הארץ וביקור באחד מהצימרים המיוחדים המחכים מצפון לדרום הארץ. שלבי את החופשה בכל הפינוקים שלא הענקת לעצמך עד היום – כמו ארוחה טובה במסעדת שף מקומית, ביקור באתרים רומנטיים מרוחקים או פשוט שינה מתוקה עד שעות הצהריים ללא הפרעה.

חופשה עם הבן זוג. צילום: שאטרסטוק
חופשה עם הבן זוג. צילום: שאטרסטוק

התחילי תוכנית חיסכון קטנה לחופשה הבאה

התחלת השנה היא גם הזמן הטוב ביותר לעשות חשבון נפש כלכלי ולבנות את עצמנו לשנה הבאה. גם אם היום עדיין לא חשבת להתחיל תוכנית חסכון – נסי להשאיר בכל חודש סכום קטן שיצטבר עד לחודש תשרי הבא לחופשה הבאה של עונת החגים. סכום קטן שגדל לאטו הוא כמו עץ שאת נוטעת ובעתיד כשתקטפי את פירותיו תזכרי באותו רגע שבו החלטת להתחיל לשתול את אותו הזרע באדמה.

בדקי את ביטוח הבריאות שלך

התחלת השנה היא הזמן המושלם לבדוק אם ביטוח הבריאות שלך כולל את כל הכיסויים המתאימים. חלק מביטוחי הבריאות יכללו תוספות שלא חשבת שתצטרכי לפני עשור אך פתאום, כאשר מתבגרים מעט, תגלי כי חלק מהכיסויים (כגון: המחלות וניתוחים) עשויים להיות חלק מהחיים של כל אחת. נכון, הבריאות מעל הכל ואת שומרת על אורח חיים בריא – אך בכל זאת כדאי להיות מוכנים לכל סיטואציה.

מה עם המשפחה?

באותה הזדמנות, תוכלי לבדוק כי המשפחה כולה מכוסה בפוליסה. האם זכרתם להוסיף את הילדים אחרי שנולדו לביטוח הבריאות? אולי ישנם כיסויים כפולים שאפשר לבטל ולחסוך מעט כסף בעלויות הפרמיה? נסי בכל שנה לעשות בדיקה מחודשת של ביטוח הבריאות ולהתאימו לצרכים החדשים של המשפחה.

תהני. צילום: שאטרסטוק
תהני. צילום: שאטרסטוק

הצטרפי לקורס בתחום שעוד לא הכרת

תמיד רצית ללמוד שפה חדשה? לגלות עוד קצת על היקום בחוג מדע או להצטרף למועדון ספר מקומי? זה הזמן למצוא את הקורס המרתק שיעשיר את הידע ויעניק לך תחושת סיפוק. איך מאתרים קורסים חדשים? תוכלי להיחשף למגוון קורסים הפתוחים לקהל הרחב באקדמיות השונות, במתנ"סים ובמגוון רחב של קבוצות ברשתות החברתיות. דרך נוספת היא לקבל המלצה מחברה טובה ולהתחיל לצאת יחדיו לפעילות מעשירה.

מצאי חבר חדש על ארבע

אם עדיין לא מקבל את פניך חבר על ארבע ואינך סולדת מחיות – זה הזמן לפתוח את הבית ולאמץ חיה חדשה למשפחה. תופתעי לגלות את כמויות השמחה והאהבה שהפרטנר הפרוותי מסוגל להביא לבית. החבר החדש אינו חייב להיות גזעי – העמותות בארץ מציעות מגוון רחב של חתולים וכלבים בגילאים שונים, ממגוון גזעים מעורבים המשוועים לבית חם.

חבר על ארבע. צילום: שאטרסטוק
חבר על ארבע. צילום: שאטרסטוק

שני מעט את עיצוב הפנים בבית

השנה החדשה יכולה להיות גם הזדמנות מצוינת לרענן את עיצוב הפנים בבית. החל מצביעה עצמית של אחד הקירות בבית בצבע חדש, הוספת וילונות ארוכים לסלון הבית, עדכון הספות או פריטי הריהוט בחללי הבית ועד להוספת הפרקט עליו תמיד חלמת במקום השטיח. הביטי במרחב הביתי סביבך ודמייני כיצד הוא יכול להיראות עם שינוי קל.

עיצוב מחדש. צילום: שאטרסטוק
עיצוב מחדש. צילום: שאטרסטוק

לסיכום, כאשר תטבלי את התפוח בדבש השנה נסי לדמיין אילו דברים היית רוצה להספיק לעשות בשנה הזו וכיצד את יכולה להגיע לשנה הבאה עם תחושת סיפוק עצמית אחרי שעשית מספר שינויים קלילים באורח החיים שלך ושל בני המשפחה.