תזונה מונעת סרטן

לרגל יום הסרטן הבינלאומי: כיצד ניתן למנוע את המחלה על-ידי צריכתם של מזונות מסויימים והימנעות מאחרים? הטיפים בפנים

88 שיתופים | 132 צפיות

החדשות הרעות: למרות המודעות והישגי הרפואה מחלת הסרטן מתפשטת והתמותה ממנה עולה. החדשות הטובות: במקרים רבים ניתן למנוע את המחלה.

התפתחות של טכנולוגיית האבחון הרפואי (צילומים, ממוגרמות, MRI, CT ועוד) לא מימשה את החזון למיגור מחלות, ולכן פעולות המניעה נותרו חשובות ורלוונטיות כתמיד. ידוע שאפשר למנוע את רוב המחלות הכרוניות (סרטן, מחלות לב, סוכרת והסיבוכים הנובעים מהשמנת יתר) על ידי נקיטת שינויים פשוטים בהרגלי החיים.

להרעיב את התאים הסרטניים

במקרה של סרטן, אפשר למנוע התרבות של תאים סרטניים על ידי הרעבתם, דרך מניעת מזונות שהם צריכים על מנת להתרבות.

המזונות שמסייעים לתאים הסרטניים:

1. סוכר ומזונות עשירים בסוכר
הסוכר הוא המזון הבסיסי של התאים הסרטניים. תחליפי הסוכר המלאכותיים אינם ממולצים אף הם, כי הם מכילים כימיקלים המזיקים לגוף. התחליף הכי טוב הוא דבש בכמויות מתונות.

2. מלח מטבח
מלח זה מכיל כימיקלים מזיקים המיועדים להלבנה. רצוי להשתמש במלח ים.

3. מאכלי בשר
מאכלים אלה גורמים ל-pH חומצי בגוף. תאים סרטניים מתפתחים טוב יותר בסביבה חומצית. מומלץ לצרוך דגים ובשר עוף בכמויות מתונות. צריך לזכור שבשר עלול להכיל גם אנטיביוטיקה והורמונים לגדילה, המשפיעים לרעה במיוחד על חולי סרטן.

פעולות מנע

1. תפריט בריא – יותר ויותר מחקרים תומכים בהמלצה לצרוך ירקות טריים כבסיס לתזונה בריאה ולשלב בקביעות בתפריט קטניות, דגנים מלאים, פירות, אגוזים, שקדים ובוטנים. במיוחד מומלץ לצרוך מזונות נוגדי חמצון שמחזקים את מערכת החיסון, בהם ברוקולי, שום ותה ירוק.

2. מי קוקוס – ממחקר חדש על מי קוקוס שהתפרסם בחודש נובמבר 2011 עולה שקוקוס מכיל כמות גדולה של Cytokinins, הורמון צמחי בעל תכונות נוגדות סרטן, הזדקנות ודלקות. מי קוקוס נמצאים באגוזי קוקוס צעירים.

3. ספורט – ידוע שפעילות גופנית מונעת מחלות ומשפרת את פעילותה של מערכת החיסון.

למרות כל האמור לעיל, אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש היבטים בחיי היומיום שאינם תלויים בנו ושמעלים את הסיכון לסרטן, כגון זיהום סביבתי. חשוב לדעת שהמסננים הביתיים אינם יכולים לטפל בכל סוגי הזיהומים (מתכות כבדות וגז הראדון).

הכתבה המלאה בגיליון פברואר של מגזין "חיים אחרים"