תזונה לעור בריא: המזונות הטובים ביותר לעור שלך

צילום: unsplash,cecilia par.
צילום: unsplash,cecilia par.

רובנו מודעים לעובדה שתזונה בריאה ומאוזנת תורמת בין היתר גם לעור בריא יותר. אך האם אנו צורכים את המזונות הנכונים, המכילים את כל הויטמינים והמינרלים הדרושים לבריאות העור?

88 שיתופים | 132 צפיות

אחת מהסיבות השכיחות לאימוץ תזונה בריאה יותר, היא שיפור מצב העור. בכל קבוצות הגיל אנשים מתמודדים עם מצבי עור בעיתיים כגון אקנה, יובש, אדמומיות, קמטים וכתמים שנוצרו עקב נזקי השמש. אך בין בעיות העור השונות ישנו גם קשר ישיר לתזונה מאחר ולבחירות התזונתיות שלנו יש השפעה חזקה על בריאות וחיוניות העור.

הצריכה של ויטמינים ומינרלים מסוימים ושל תרכובות מועילות אחרות בתזונה, היא אחת הדרכים היעילות ביותר, לטיפול ושמירה על העור וכן לשיפור מראה ותחושת העור. היתרון של האיבר הגדול בגופינו, העור, הוא שניתן להשפיע עליו הן מבחוץ והן מבפנים. ישנם מספר חומרים מזינים, הידועים כמשחקים תפקיד בשמירה ובטיפול בעור:

1. בטא – קרוטן הוא בעצם הגרסה הצמחית של ויטמין A שמומר בגוף לוויטמין A. הוא אחד הויטמינים המועילים ביותר לעור בכך שמשפיע על עליו על ידי קידום תחלופת תאי העור ויעיל ביותר בטיפול ומניעה של אקנה. כמו כן הוא יעיל בטיפול של פסוריאזיס ואקזמה. חוסר בבטא-קרוטן יגרום לעור להיות בעל מראה יבש, מחוספס ובעל קשקשים. מזונות העשירים בבטא – קרוטן הם, דלעת, דלורית, גזר, בטטה, פלפלים אדומים ועלים ירוקים.

 

עשיר בבטא- קרוטן. גזר | צילום: gettyimages,GEORGESGOBET.
עשיר בבטא- קרוטן. גזר | צילום: gettyimages,GEORGESGOBET.

 

2. אבץ – אבץ הוא מינרל חיוני לתפקודים רבים בגוף, כולל מבנה חלבונים ואנזימים. חשוב לצרוך אבץ על בסיס יומיומי, שכן הוא אינו נאגר בגוף. בעור, מסייע האבץ בבניית מבנה נכון של חלבונים וקרומים תאיים, משפר ריפוי פצעים, אנטי דלקתי ומגן מפני קרינת UV. מספר מחקרים הראו כי צריכת אבץ יכולה לסייע בהפחתה של אקנה בצורה יעילה כמו אנטיביוטיקה. מקורות לאבץ במזון הם, זרעי דלעת, שיבולת שועל, פטריות, בוטנים, ביצים, אגוזי קשיו, פטרוזיליה, שעועית, חומוס, אפונה ואגוזי מלך.

 

עשירות באבץ. קטניות | צילום: unsplash,v2osk.
עשירות באבץ. קטניות | צילום: unsplash,v2osk.

3. ויטמין C – תורם ליציבות תאית של העור. חוסר בוויטמין C יגרום בין היתר לעור יבש ומחוספס, קשקשים ולמראה עור מבוגר. הגדלת צריכת ויטמין C בתזונה, יכולה לסייע בשיפור בריאות העור וריפוי מהיר יותר של פצעים. מקרות לוויטמין C במזון הם כל הפירות והירקות הטריים ובעיקר דובדבנים, פטרוזיליה, ברוקולי, פלפל אדום, תותים, קיווי, גויאבה, עגבניות, כרוב ופירות הדר. חשוב לצרוך את הירקות והפירות חיים ולא מבושלים שכן ויטמין C נהרס בחום.

 

פלפלים. עשירים בויטמין C | צילום: kai pilger
פלפלים. עשירים בויטמין C | צילום: kai pilger

שימו לב כי על מנת לראות תוצאות בבריאות העור יש לקחת בחשבון שזה לוקח זמן. השינוי בתזונה צריך להיעשות לאורך זמן, ועשוי לקחת בין שלושה חודשים לשנה לפני שתראו שיפור ממשי בעור שלכם. עם זאת, אין ספק שאם תקפידו לצרוך את המזונות המכילים את ויטמינים והמינרלים הללו, בשילוב עם שתייה מרובה ושינה מספקת התוצאות לא יאחרו לבוא.

 

ליאת פינקר היא נטורופתית ורפלקסולוגית

WWW.RE-CENTER.CO.IL