תאמין שאפשר גם לתקן

ביו-אינפורמציה: שיטת טיפול לפתרון בעיות פיזיולוגיות ונפשיות

88 שיתופים | 132 צפיות

פרטים אישיים

ד"ר אדוארד אוסלדצ'יק, בן 43, נשוי ואב לשניים, מתגורר בתל אביב, מטפל בביו-אינפורמציה – שיטת טיפול שפיתח ד"ר גנדי טמניקוב, פסיכיאטר ממוסקבה ומיושמת בארץ על ידי מטפלים בודדים בלבד.

לימודים

אח רפואי בבית ספר לאחים/ות רפואיות באוקראינה, שש שנות לימודי רפואה בבית ספר לרפואה באוקראינה ושנת התמחות במחלקה כירורגית בבית חולים. במקביל למד דיקור, כירופרקטיקה ועיסוי במרפאתו של מטפל שהתמחה בשנחאי. לאחר עלייתו לארץ, בשנת 1990, למד ביו-אינפורמציה בקורסים שהעביר ד"ר טמניקוב בביקוריו בארץ כדי ללמד את השיטה.

ניסיון טיפולי

"משנת 1985 עבדתי במערכת הבריאות באוקראינה, תחילה כאח במחלקת טיפול נמרץ, אחר כך בבית חולים לנכי מלחמת העולם השנייה שבמסגרתו טיפלתי באנשים שסבלו בעיקר מטראומות נפשיות ומפגיעות פיזיות קשות. עם עלייתי לארץ, התחלתי לטפל באנשים בדיקור, כירופרקטיקה ועיסוי במרפאה שהקמתי. כתבתי ספר 'דיקור סיני – מדריך למשתמש', הכולל הנחיות טיפוליות במחלות ותופעות שונות באמצעות דיקור, שהתפרסם בארץ בשנת 1993 והופץ גם בארצות הברית ובברית המועצות לשעבר. בקרוב ייצא לאור ספרי השני הדן באין-אונות ודרכי הטיפול בבעיה באמצעות דיקור. מזה כעשר שנים אני מעניק טיפולים בביו-אינפורמציה למטופלים שיכולים להפיק מהשיטה את מלוא התועלת".

מהי ביו-אינפורמציה?

"הרעיון הטמון בבסיס השיטה הוא שבטבע קיים אוסף של תוכנות חיוביות וגם שליליות המזיקות לאדם. המטפל בשיטה מסוגל לזהות את התוכנות השליליות, להבין את מקורן ולשנות אותן בהתאם למצבו ולצרכיו של המטופל.

"לפי התוכנית האלוהית של הבריאה, ירדנו לעולם עם תוכנות חיוביות, לפיהן כל אדם מתוכנת להיות בריא, אהוב ומאושר. הוא נמצא פה כדי לייצר דברים, להתפתח וליהנות מהחיים. במהלך החיים תוכנות שליליות שונות חודרות ללא מודעותו של האדם אל התוכנה המקורית, ובדומה לווירוס שחודר למחשב ומשבש את עבודתו, כן פוגמות התוכנות השליליות בתכנות המקורי, שנועד להיטיב עם האדם, ומתבטאות בהפרעות ובפתולוגיות שונות שחוסמות את האדם ממימוש מאווייו בהיבט הפיזי-נפשי-רגשי ובמישורי חיים שונים.

השיטה מושתתת על שלושה שלבים: אבחון בריאותי המתייחס לגוף ולנפש וריפוי; אבחון של מצבים שליליים וגורמיהם וריפוי; תכנון וביצוע של היבטים חיוביים המתייחסים לתחומים המשפחתי, הזוגי, הכלכלי ומהלכי חיים שונים. אני מתמקד בשלב הראשון והשני".

איך נוצרה השיטה?

"ד"ר טמניקוב, נחשף בתוקף עבודתו כפסיכיאטר למגוון בעיות על רקע נפשי ופיזי, שאינן תולדה של גנטיקה, שהתפתחו במהלך השנים אצל האדם בגלל פחדים, אמונות, סטיגמות ודאגת יתר, בעיקר מצד הקרובים אליו ביותר. לאחר שזיהה בגורמים הללו כפוגמים בתוכנות החיוביות שהושתלו בכל אחד עם לידתו, הוא פיתח דרך טיפול חלופית, שלפיה אפשר יהיה להסיר את התוכנות השליליות ולהשתיל במקומם תוכנות שישפרו את הרגשתו הפיזית והנפשית של האדם".

למה דווקא שיטה זו?

"הביו-אינפורמציה גורסת כי מקור רוב הבעיות שלנו נעוץ בתוכנות פתלוגיות שאנו מייצרים במו ידינו וגם גוררים איתנו מהסביבה החיצונית. לאחר שלמדתי מד"ר טמניקוב את הטכניקה הטיפולית, בדקתי אותה ונוכחתי ביעילותה, קיבלתי כלי חשוב מאוד שבאמצעותו אני יכול לאבחן ביתר קלות בעיות שונות ולטפל בצורה בלתי פולשנית בבעיות מורכבות, כמו ציסטות באיברים פנימיים, בעיות פוריות אצל גברים ונשים, ועוד.

"בנוסף, הטיפול אינו כרוך בכאבים. לאחר הפגישה הראשונה עם המטופל שבה אני מאזין לבעיותיו ומצוקותיו, הוא הולך לדרכו. בצאתו, אני יושב לבדי במרפאה ו'קורא' את התוכנה (סריקה אנרגטית של מערכות הגוף הפיזיולוגיות – א.ט), ובמקום שאני מבחין בפתולוגיה, אני יכול 'לבטל' אותה ו'להשתיל' במקומה תוכנה חיוביות, סטנדרטית, שהיא מחויבת המציאות אצל כל בן אנוש.

"לפני הגשת הטיפול, אני מכין את האבחון בכתב, מזמין את המטופל כדי להציג בפניו את הבעיות שגיליתי, משוחח איתו על הגורמים להן, ומסביר לו את מהות הטיפול וסיכויי הצלחתו. יש בעיות הניתנות לפתרון מלא ויש תופעות שבהן ניתן רק להקל על כאבים, כמו בבעיות גנטיות כמו – פרקים ודפורמציות או הסרת גרורות במצב מתקדם של המחלה.

"הטיפול נעשה מרחוק. אני קובע עם המטופל מועד לטיפול שבמהלכו עליו להיות בביתו ולשכב. אני 'קורא' את התסריט הבריאותי של האדם, 'מוחק' את התוכנות השליליות, ורק במהלך הטיפול בוחר מהי התוכנה המתאימה ו'משתיל' אותה בתסריט חייו של האדם. כמו כן, אני מיידע את המטופל שלעיתים הוא עלול לחוש בשעת הטיפול תופעות לוואי שונות כמו כאבים, בחילות, סחרחורות או ויברציות חזקות. עם סיומו של הטיפול התופעות הללו חולפות, ואין בטיפול כל סיכון. בדרך כלל יש צורך בין חמישה לשבעה טיפולים, שלאחריהם בוחנים את התוצאות, ואם התופעה שלשמה הגיע המטופל נעלמה – מפסיקים את הטיפול".

למי הטיפול מומלץ?

"הטיפול מומלץ לכל מי שחש שינוי במצבו הבריאותי ורוצה להגיע לאיזון מחדש, למי שמעוניין לאבחן את המקור לכאביו הפיזיים והנפשיים, למי שנקלע לבעיה כלשהי שאין לה מזור ברפואה הרגילה, לאדם שרוצה לחזק את כוחותיו הפנימיים ולשפר את דרכי התנהגותו כדי להצליח בתחומי חיים שונים ולמי שמעוניין לשמוע דעה רפואית נוספת".

מהם מקורות ההשראה שלך?

"אני חש שיש מי שמלווה אותי מלמעלה ומסייע לי בהגשמת ייעודי להגיש סעד רפואי ונפשי. בשעות הפנאי אני עושה מדיטציה, מאזין למוזיקה, מנגן בפסנתר ובגיטרה, כותב ומקיף את סביבתי בציורים ופסלים מעשה ידיי המעשירים את עולמי הפנימי, משרים עלי רוגע ומסייעים לי לתפקד בריכוז ובנחת במשך שעות ארוכות".

מיהו מטפל טוב?

"מי שחש את המטופל, מסוגל לזהות את המקור לבעייתו ולטפל בה מהשורש. מי שמעניק יחס אישי לכל מטופל, מתנהג כלפיו באמפתיה ובהבנה ומסוגל להפיח בו תקווה ולהראות לו את האור בקצה המנהרה".

מישהו מטפל בך?

"אשתי יוליה שהיא קוסמטיקאית מוסמכת, המעניקה לי מעת לעת טיפולי פנים ועיסויים שמרגיעים אותי ומעניקים לי כוחות מחודשים להמשיך בעבודתי".

אם לא היית מטפל, היית

"קשה לי אפילו לדמיין כיצד היו נראים חיי לו הייתי בוחר מסלול שונה".

עצות לחיים בריאים

אהוב את גופך – "הקשב לגופך, שים לב לסימנים שהוא מאותת ופעל בתבונה. אם הגוף זקוק למנוחה, עשה פסק זמן ממירוץ החיים כדי לאגור כוחות. התייחס לגוף בכבוד, שמור על תחזוקתו באמצעות תזונה נכונה ואורח חיים בריא. עשה מדי פעם טיפול מונע (מעין טיפול עשרת אלפים) כדי להניע את מקורות האנרגיה ולהתאזן לפני שתתפתח מחלה כלשהי".

 

מתוך: מגזין דרך האושר

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה

06.11.06

(עודכן ב – 24.02.09)