תאלין אבו חנא: "יש טרנסיות שעושות טעות ונלחמות במשפחה"

תאלין אבו חנא | צילום: באדיבות המצולמת
תאלין אבו חנא | צילום: באדיבות המצולמת

היא מייצגת את מאבק הטרנסג'נדריות בעונה השנייה של "מלכות" (HOT), ומתגלה גם מחוץ למסך כמלכה אמיתית. תאלין אבו חנא מספרת על התאונה הקשה שעברה ועל החלום להפוך לאימא בעזרת הזרע של עצמה

88 שיתופים | 132 צפיות

בשבועות האחרונים, חזרה תאלין אבו חנא, 27, להיות לזמן קצר, הילדה הקטנה של אימא ואבא בנצרת. פעם היא היא הייתה חנא, הבן הקטן והמפונק שלהם, שנולד אחרי שתי בנות. עכשיו היא תאלין, והיא הבת שלהם לכל דבר, בקבלה ואהבה ללא תנאים. היא יודעת גם שיבוא יום ולהורים שלה יהיו ממנה נכד או נכדה. "עד גיל 35 יהיה לי ילד, גם אם לא אתחתן", היא מטעימה. שש שנים חלפו מאז שהיא עברה את הניתוח לשינוי מין.

>> טרנסג'נדרית, אקטיביסטית ודוגמנית: ולנטינה סמפאיו שברה עוד תקרת זכוכית

אבא שלה לא קיבל בתחילה את הילד שלו שהפך מול עיניו לאישה טרנסג'נדרית גאה, ובמשך ארבע שנים היא הייתה בנתק ממנו ולא נכנסה לבית ילדותה. היום כאמור הקבלה של משפחתה היא מוחלטת, חבל רק שנסיבות חזרתה הזמנית לבית ההורים, לא היו משמחות: אבו חנא נפצעה לפני כחודש בתאונת דרכים, הייתה מרותקת למיטה, והוריה לקחו על עצמם לטפל בה.

תאלין אבו חנא | צילום: אור גפן
תאלין אבו חנא | צילום: אור גפן

"הייתה שעת לילה, ביום חורפי במיוחד, עם גשם חזק שלא הפסיק לרדת, ודרך שמשת הרכב ראיתי רק ערפל כבד", היא נזכרת. "הייתי לבד במכונית הסקודה שלי, בדרך מביקור אצל חברים ממעלות לדירה שלי בחיפה. פתאום משום מקום, נכנסתי לתוך קיר והשאר מעורפל אצלי לגמרי".

אבו חנא הובהלה לבית חולים רמב"ם. הרכב היה טוטלוס והיא נפגעה קשה בחוליות הגב ולא הצליחה לזוז. "יצאתי בנס", היא מספרת, "אם לא היה לי רכב חזק אלא רכב מקרטון, לא הייתי מתראיינת היום. אחרי ששוחררתי מבית החולים הוריי באו לקחת אותי אליהם. הייתי נכה ומוגבלת במשך שבועיים והם טיפלו בי במסירות. בתוך חוסר האונים שלי הייתה לי נקודת אור, כי זה היה באמת כיף להרגיש שוב הילדה שלהם, ילדה אהובה. ברגעים כאלה את מבינה עד כמה יש למשפחה משמעות בחיינו. אני לא יודעת מה הייתי עושה במצבי, אילו לא השלמתי איתם. בכיתי שם, אבל לא עליי, אלא על חברות טרנסיות שלי שלא התקבלו על ידי המשפחות שלהן. להן אין מי שיכין מרק חם וידאג להן כשהן זקוקות לזה. אני זכיתי".

תאלין אבו חנא מתוך "מלכות 2" (מימין) | צילום: באדיבות HOT
תאלין אבו חנא מתוך "מלכות 2" (מימין) | צילום: באדיבות HOT

לאחרונה, אחרי טיפולי פיזיותרפיה, היא חזרה לגור בבית שלה בחיפה. התהליך השיקומי טרם הסתיים, עדיין יש לה כאבים והיא עוברת בדיקות וצילומים. "כשאת עוברת תאונה כזאת, את מבינה עד כמה החיים הם דבר נזיל ויכולים להיגמר בשנייה. זה משנה לך את כל הפרופורציות. הבריאות שלנו היא מעל הכל, צריך להיות זהירים ולא לקבל כל דבר כמובן מאליו", היא אומרת, "אני רקדנית בלט, אני בלרינה ולא יודעת מתי אוכל לחזור לרקוד. הפסדתי כמה עבודות, אבל אני מרימה ראש, השבוע קיבלתי את הרכב החדש שלי – אאודי קיו 2 , ובהדרגה אני חוזרת לחיים".

מפלצת שצריך להאכיל כל הזמן

"עולם הבידור הוא מפלצת גדולה שצריך להאכיל כל הזמן", אומרת אבו חנא, ולפי הרזומה שלה נראה שהיא לא סתם אומרת. את עולם המשחק היא גילתה עוד כילד שלמד תיאטרון בנצרת ובפורים תמיד התחפש תמיד לאישה, כשאף אחד לא הבין עד כמה הוא מרגיש נוח בתחפושת, יותר מאשר בלעדיה. עם המראה הנשי המצודד שלה, היא הפכה לדוגמנית, אבל היה ברור לה שזאת תחנת ביניים בדרך לחלום האמיתי: משחק.

תאלין אבו חנא בהשקת "גולסטאריות" של HOT | צילום: אביב חופי
תאלין אבו חנא בהשקת "גולסטאריות" של HOT | צילום: אביב חופי

מאז נחשפנו אליה בעונה השמינית של "האח הגדול", אבו חנא מוכיחה שהיא כאן כדי להישאר. אחרי שראינו אותה מתרוצצת על המגרש ב'גולסאטריות' (HOT), אפשר לראות אותה על המסך בימים אלה בעונה השנייה של הסדרה "מלכות" (חמישי ב-20:15 ב-HOT3, ב-HOT VOD וב-NEXT TV). בנוסף משחקת אבו חנא בסרט שנקרא "קריוקי", שם היא מגלמת אתו חברתו הטרנסג'נדרית של ליאור אשכנזי.

"אם לא היה לי רכב חזק אלא רכב מקרטון, לא הייתי מתראיינת היום. הייתי נכה ומוגבלת במשך שבועיים והוריי טיפלו בי. בכיתי, אבל לא עליי, אלא על חברות טרנסיות שלי שלא התקבלו על ידי המשפחות שלהן"

 

במקביל לעולם השואו ביז, היא סיימה השנה לימודי עבודה סוציאלית וקיבלה תואר. ההורים שלה היו לצידה ברגע הגדול, אבל לדבריה אין מצב שבשלב זה היא תהפוך לעובדת סוציאלית במשרה מלאה. "אולי אחזור לעבוד ב'עלם' (המסייעת לנערות ונערים במצוקה, דב"א) בחיפה", היא משתפת, "הגעתי לשם בגיל 16 עם כל הבעיות שלי, וסגרתי לאחרונה מעגל כמדריכה כשעבדתי עם צעירים שם. מצב הטרנסיות בארץ ובעולם עדיין לא פשוט. יצא לי לפגוש צעירות פלסטיניות שברחו לישראל, והן חיות בפחד שירצחו אותן אם זה יוודע – וזה דבר נורא".

תאלין אבו חנא ומשפחתה בהשקת "גולסטאריות" של HOT | צילום: אור גפן
תאלין אבו חנא ומשפחתה בהשקת "גולסטאריות" של HOT | צילום: אור גפן

את נזכרת לפעמים בילד הדחוי שהיית?
"אני התגברתי עליו, יש לי תחושת ניצחון, אבל גם כשאני נזכרת בו זה זיכרון יפה. אני בוחרת להסתכל, לא על הילד שספג קללות וירד לו דם מהראש אחרי שזרקו עליו אבנים, אלא על הילד שהיה נאמן לעצמו. כבר כילד ידעתי שיבוא יום ואהיה מאושרת והכישלון יהפוך לניצחון".

מתי הבנת שאין לך דרך חזרה?
"אני חושבת שזה היה בגיל 14. עד אז לא באמת ידעתי מה קורה איתי, הייתי נשית וזה היה כאילו בסדר לרקוד בלט ולעשות שפגט, אבל בגיל הזה מתחילים לדרוש ממך בחברה הערבית להיות הגבר של המשפחה ולהתנהג בהתאם. אצלנו אומרים 'תהיה גבר, תחזק את הבורג' – הכוונה שאם יש שולחן או כיסא למשל, משהו שמתנדנד, צריך לחזק אותו. אבל אני הייתי שברירית ונשית, ואמרו לי לחזק את הבורג בלי תנועות נשיות וכמובן שלא הצלחתי".

"מצב הטרנסיות בארץ ובעולם עדיין לא פשוט. יצא לי לפגוש צעירות פלסטיניות שברחו לישראל, והן חיות בפחד שירצחו אותן אם זה יוודע – וזה דבר נורא"

 

הניתוח לשינוי מין הוא מבחינתך הגשמה של חלום?
"לגמרי. ההחלטה על הניתוח לא הייתה קשה. רציתי בזה לגמרי. הבעיה הייתה של מימון. הניתוח עולה 70 אלף ש"ח, ויש עוד 30 אלף ש"ח הוצאות מסביב – טיסות, מלון ועוד. אבל אז זכיתי בתחרות 'מיס טרנס', וכסף הזכייה מימן לי את החלום להפוך לאישה אמיתית. נסעתי לבית חולים בתאילנד שמתמחה בניתוחים האלה. מדובר בניתוח גדול מאוד, רק אחרי חודש התחלתי לחזור לתפקד וההחלמה כולה נמשכה ארבעה חודשים. במקרה שלי היו כל מיני סיבוכים ורק אחרי ארבע שנים, התחלתי לחוות את השינוי האמיתי".

תאלין אבו חנא בתצוגת "הופכות את היוצרות", שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אבי ולדמן
תאלין אבו חנא בתצוגת "הופכות את היוצרות", שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אבי ולדמן

יש מקומות שאת עוד מרגישה את הבן שהיית?
"רק בקול. הוא קצת גברי, אבל אני מקבלת אותו. כיום יש ניתוח גם לזה, אז אולי יום אחד אעשה".

"במשך ארבע שנים לא נכנסתי הביתה, אבא אמר שהוא יצא מהבית אם אני אגיע, וזה לא היה לכבוד שלי. אמרתי או שהוא יאהב ויתמוך או שלא אגיע בכלל. אנחנו משפחה נוצרית מודרנית, ועדיין עניין הכבוד הוא מעל לכל"

 

כעסת על אבא שלא קיבל אותך?
"אהבתי אותו, ניסיתי להבין אותו ובעיקר זה כאב לי. גם סבתא הייתה חלק מהנתק, עם אימא והאחיות הייתי בקשר טלפוני ואת אימא ראיתי מדי פעם מתחת לבית, לכמה דקות. במשך ארבע שנים לא נכנסתי הביתה, אבא אמר שהוא יצא מהבית אם אני אגיע, וזה לא היה לכבוד שלי. אמרתי או שהוא יאהב ויתמוך או שלא אגיע בכלל. הייתי שולחת לו הודעות, מברכת אותו ביום הולדת ובחגים והוא לא היה עונה. אנחנו משפחה נוצרית מודרנית, ועדיין עניין הכבוד הוא מעל לכל. כשהייתי ב'אח הגדול' שלחתי לו מסרים של פיוס, והוא הבין שאני מחכה לרגע הזה".

מה היה?
"יש טרנסיות שעושות טעות ונלחמות במשפחה, מעלות בכוונה תמונות פרובוקטיביות עם חוטיני ועושות בושות להורים. אני רק ניסיתי לקרב כל הזמן. בשנת 2019 הוא הפתיע אותי בשידור ב'גולסטאריות'. זה היה ניצחון ומסר למשפחות אחרות, אבא הודה שטעה ובדיעבד היה מתנהג אחרת. המפגש המחודש עם אבא עשה לי מהפכה בחיים והכניס אותי למסלול אחר לגמרי. אני חלק ממשפחה, ולא מייצגת רק את עצמי. הכבוד שלהם הוא הכבוד שלי, וזו אחריות גדולה שאני נושאת בגאווה. היום אני יכולה להגיד שיש לי הורים מדהימים, וההבנה והקבלה שלהם היא לא דבר מובן מאליו. הם רואים את ההתפתחות שלי וצועדים איתי יד ביד, אנחנו מדברים כל יום וכמו בילדות, בשינוי קל, אני הילדה הקטנה של אבא".

תאלין אבו חנא ואביה | צילום: אוהד קב
תאלין אבו חנא ואביה | צילום: אוהד קב

הקבלה שלו שינתה את הגישה כלפייך במגזר?
"לגמרי. היום כשאני מגיעה לבקר בנצרת ונכנסת למכולת שהייתי קונה בה כילד, פורסים לי שטיח אדום, אנשים אומרים לי שלום גם מהצד השני של הכביש. בנצרת של היום מקבלים יפה טרנסיות".

"עד גיל 35 אהיה אימא. לפני שעברתי את הניתוח לשינוי מין, עשיתי הקפאת זרע. חברות שלי, טרנסיות שעברו ניתוח, לא חשבו על זה בזמן. אני עשיתי את זה כי מאוד חשוב לי ילד פרי הזרע שלי, וזה יקרה גם אם תהיה לי זוגיות וגם אם לא"

 

איך הקשר שלך עם אחיותייך?
"מצוין. הן חברות שלי. הבכורה, רנין, היא מורה לעברית בנוף הגליל בבית ספר יהודי. השנייה, אלחן, היא בעלים של מכון קוסמטי".

מה קורה בחיי האהבה שלך מאז ג'ימי שהיה בן זוגך בימי "האח הגדול"?
"הזוגיות עם ג'ימי נמשכה שלוש שנים. בנינו על ילדים, זה לא קרה ונפרדנו. אחרי 'האח', החיים שלי לקחו מסלול אחר. ג'ימי, שהוא ערבי מוסלמי, סטרייט לכל דבר, אהב את הבחורה הנורמטיבית שהייתי ואת החיים השקטים, אבל החיים שלי השתנו ורציתי דברים אחרים. מאז שנפרדנו אני עסוקה בעיקר בלאהוב ולטפח את עצמי, ופחות מחכה לחצי השני. אבל אם יבוא גבר, ברור שאשמח. אין לי זוגיות קבועה אבל אני בן אדם וחיה חיים מיניים. גברים שאיתי יודעים מי אני ואני לא מסתירה, בחו"ל מי שלא מכיר אותי לא יודע שלא נולדתי אישה, וגם לא מרגיש, כי השינוי הוא רק באיברים הפנימיים".

את עדיין חולמת להיות אימא?
"כמובן, האימהות חשובה שלי. עד גיל 35 אהיה אימא. לפני שעברתי את הניתוח לשינוי מין, עשיתי הקפאת זרע. חברות שלי, טרנסיות שעברו ניתוח, לא חשבו על זה בזמן. אני עשיתי את זה כי מאוד חשוב לי ילד פרי הזרע שלי, וזה יקרה גם אם תהיה לי זוגיות וגם אם לא".

דרוש במאי עם ביצים גדולות

השבוע היא קיבלה הזמנה שהיא לא מפסיקה להתרגש ממנה. אבו חנא, יפיפיה עוצרת נשימה, נחשבה בבורסת ההימורים למועמדת ודאית לזכייה גם בתחרות "מיס טרנס" העולמית, אבל הגיעה רק בסוף למקום השני. עכשיו היא סוגרת מעגל עם ההזמנה להיות שופטת בתחרות העולמית שתיערך השנה בברצלונה. "בכיתי בדמעות כשקיבלתי את ההזמנה", היא אומרת. "זה הניצחון הגדול שלי. מדובר בתחרות מאוד גדולה שמשודרת בטלוויזיה לעשרות מדינות. הבינו את הטעות שעשו ועכשיו אני אשפוט עשרות בנות טרנסיות שמגיעות מרחבי העולם. זו סגירת מעגל שמרגשת אותי מאוד".

"היום כשאני מגיעה לבקר בנצרת ונכנסת למכולת שהייתי קונה בה כילד, פורסים לי שטיח אדום, אנשים אומרים לי שלום גם מהצד השני של הכביש. בנצרת של היום מקבלים יפה טרנסיות"

 

היית חוזרת לעוד ריאליטי?
"כן, ל'אח הגדול', נהניתי שם מאוד כי הייתי מי שאני ואני בן אדם אותנטי, ספונטני וטבעי. ל'גולסטאריות' לא הייתי חוזרת. היה לי קשה שם, כי זה היה מאוד אינטנסיבי, ואחרי כל יום שם, את צריכה לשחזר את האירועים של אותו יום. זה לא פשוט לחוות בלופ את הכל, פעמיים באותו יום. הכי הייתי שמחה להשתתף בתחרות ריאליטי של ריקודים. זה חלום שאני ארצה להגשים".

התפקיד שלך ב"מלכות" הוא עוד ציון דרך בקריירה?
"כן. כי זה תפקיד ראשון שלי בסדרה, ועוד כזאת שעוסקת בנשים חזקות של משפחת פשע. זאת סדרה שמראה שגם בעולם הפשע הגברי, נשים הן לא רק בשביל להדיח כלים, הן חכמות ויש להן דעה, כוח ויכולת שליטה והן הופכות למלכות. אני מעריצה את ריטה ואת המשחק שלה, היא שחקנית אדירה ומביאה הרבה עוצמה וכוח נשי. אני מגלמת בחורה טרנסג'נדרית שנעצרת, ועל הדרך חושפת תמונה עגומה אודות המצב של נשים טרנסיות וההתמודדות שלהן. הן לא מקבלות עבודה ונאלצות לעסוק בזנות לא פעם. בסצנה אחת, למשל, שוטרת אומרת לי 'חסר עבודות?', ואני אומרת לה 'תסדרי לי עבודה במשטרה, שלא אצטרך להמשיך למצוץ'. לתפקיד שלי בסדרה, למרות שהוא לא גדול, יש אמירה ברורה. אנחנו הטרנסיות רוצות לעבוד ולהשתלב, ולא נותנים לנו. כולם פתוחים עד שזה מגיע אליהם, הם לא רוצים להשכיר לטרנסיות דירות, ולא להעסיק אותן בעבודות ואני מקווה שהדברים יחלחלו למי שיצפה בסדרה. כשזכיתי בתואר 'מיס טרנס' ב-2016 קיבלתי כתר. מעולם לא הנחתי אותו על הראש מאז התחרות, אבל לבכורה של העונה השנייה של 'מלכות' התייצבתי כשהוא על ראשי, בשם הנשים המלכות וההעצמה הנשית. אני מאוד מקווה שתהיה עונה שלישית ושהתפקיד שלי יגדל".

"טרנסיות לא מקבלות עבודה ונאלצות לעסוק בזנות לא פעם. בסצנה אחת ב'מלכות' שוטרת אומרת לי 'חסר עבודות?', ואני אומרת לה 'תסדרי לי עבודה במשטרה, שלא אצטרך להמשיך למצוץ'. אנחנו הטרנסיות רוצות לעבוד ולהשתלב, ולא נותנים לנו. כולם פתוחים עד שזה מגיע אליהם"

 

גם בסרט "קריוקי" את מגלמת אישה טרנסית.
"נכון. אני לא מכירה אף טרנסית בארץ שקיבלה תפקיד של אישה-אישה. הלוואי שזה יקרה, זה החלום שלי, אבל בשביל זה צריך במאי עם ביצים גדולות שידע לצאת מהקופסא ולבוא עם ראש פתוח".

כשאת מסתכלת לאחור על חייך, מה את מרגישה?
"שחלומות נועדו להתגשם. אם מחנא, הנער הדחוי בנצרת שספג קללות ומכות, הפכתי לתאלין, אישה אמיתית, מלאת ביטחון בנשיות שלה ובמי שהיא – אז הכל אפשרי בחיים. אני עוד אקבל יום אחד תפקיד של אישה, פצצת על חלל שמתאהבת במיליונר והוא מתאהב בה והופך אותה למלכת העולם".

>> איך תדעי אם את ביסקסואלית?