תאורה שיוצרת אווירה

תאורה שמכוונת לפינה מסוימת מפרידה אותה משאר הבית | צלם: ingimage
תאורה שמכוונת לפינה מסוימת מפרידה אותה משאר הבית | צלם: ingimage

איך יוצרים אווירה טובה ואנרגיה חיובית בעזרת תאורה, איזו תאורה מתאימה לחדר השינה, ואיזו תאורה תרגיע אתכם? טיפים של תורת הפאנג שואי להתאמת התאורה לחדרי הבית

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו משתמשים במושג אור במובנים רבים: מהירות האור, אדם מואר, האור בקצה המנהרה אור אלוהי והארה. פתגם סיני עתיק אומר שבית שאליו לא מגיעה השמש או האור, מגיע אליו הרופא.

תמיד טוב שנכנס הביתה אור טבעי, אולם בימי החורף החושך יורד עלינו מוקדם יותר, האווירה נעשית קרירה יותר ועלינו להשתמש בתאורה מלאכותית.

התאורה מהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית ומשפיעה מאד על האווירה בבית. רצוי להתייעץ עם איש מקצוע לפני בחירת תאורה לחלל, ולקחת בחשבון את גודל החדר ואת גובה התקרה לפני שניגשים למלאכת בחירת התאורה לבית.

ניתן לעשות שימוש בגופי תאורה שונים ליצירת אפקטים מגוונים.

אור "עולה" ואור "יורד"

בפאנג שואי נהוג להפריד בין תאורה יאנגית לבין תאורה יינית. תאורה יאנגית היא חזקה ומאירה כלפי מעלה. תאורה יינית היא רכה יותר ויורדת למטה. בחירת תאורה עולה או יורדת מאפשרת לנו משחקי אור וצל, וגם מעניקה אשליה לגבי גודל החלל שאותו אנו מאירים.
ניתן להשתמש בתאורה שמאירה כלפי מעלה על מנת לטפל באזור בבית שבו האנרגיה דחוסה יותר. למשל, מתחת לתקרה נמוכה או אלכסונית, מתחת למדרגות או בפינה חשוכה יותר בבית, שבה קיימת נטייה לאנרגיה להיתקע ולא לזרום.

תאורה בכניסה לבית

מומלץ להשתמש בתאורה בכניסה החיצונית לבית. אם דלת הכניסה לבית רחוקה משער הכניסה, מומלץ להשתמש בתאורה לאורך השביל כסימני דרך המובילים את האנרגיה אל תוך הבית.

לאחר הכניסה לבית

מומלץ להשתמש בתאורה רכה כשנכנסים לבית. אם בביתכם לא קיימת מבואה, ניתן ליצור בעזרת התאורה מעין מבואה שמאפשרת לאנרגיה רגע של מנוחה בכניסה.

תאורה מכוונת – ספוטים או מנורת רגל/עומדת

יש תאורה מכוונת שניתן להשתמש בה על מנת להפריד פינה מסוימת משאר חלקי הבית. התאורה יכולה להיות מכוונת לכיסא קריאה או לפינת עבודה, ועל ידי כך להפריד את הפונקציה משאר הבית וליצור פינה מופרדת ויזואלית ופסיכולוגית.


תאורה שמכוונת לפינה מסוימת מפרידה אותה משאר הבית. אילוסטרציה: ingimage

אהיל רך ויורד ליצירת אווירה רגועה

במקומות שבבית בהם נרצה אווירה יותר רגועה נדאג לאהיל רך ויורד מהתקרה. זהו גם פתרון מוצלח לתקרה גבוהה.

תאורה מעל פינת האוכל

מכיוון שבעיצוב של היום, פינות האוכל הן חלק בלתי נפרד מ–open space, מומלץ להשתמש באהיל גדול ואובאלי במרכז השולחן שנותן תחושה של הכלה: התאורה מכילה את כל בני הבית והסועדים, עוטפת אותם וממקדת אותם בזמן האוכל, וכמובן מפרידה את הפונקציה של פינת האוכל משאר הפונקציות בחלל. כמובן שיש להתחשב בגודל פינת האוכל וצורתה, ולהתאים את האהיל לנתונים הקיימים בשטח.

יצירת אווירה רומנטית בחדר השינה

גם כאן ניתן ליצור אפקטים: תאורה נסתרת בשולי המיטה תיצור אווירה רומנטית ומיוחדת. אותו הדבר ניתן לעשות על ידי ספוטים הממוקמים ברצפה. הדבר ייתן למיטה חשיבות רבה.

* קראו גם: כך תצרו אווירה רומנטית ונעימה בחדר השינה

תאורת קריאה

קיים מגוון רחב של תאורה לקריאה, אולם יש להקפיד שהתאורה לא תהיה תלויה ממש מעל ראשו של הישן, מכיוון שהדבר עלול להפריע לשינה.

יש להקפיד שהתאורה לא תהיה תלויה ממש מעל ראשו של הישן. אילוסטרציה: ingimage

באיזה עיצוב לבחור?

רצוי להחליט מראש על קונספט עיצובי כקו מנחה ולבחור את התאורה בהתאם. רצוי שגופי התאורה באותו חלל יהיו באותו סגנון כדי ליצור אחידות. זה לא מחייב לרכוש סדרה שלמה החוזרת על עצמה בכל הבית, אבל מומלץ לדבוק במוטיב חוזר. אם למשל בחרתם לסלון אהיל מזכוכית חלבית עם מתכת כסופה, השתדלו שבשאר גופי התאורה תופיע מתכת כסופה ולא זהובה.

שרונה קאופמן היא מעצבת פנים ויועצת פאנג שואי בכירה. ליצירת קשר באתר ובדוא"ל: sharona@sharona.org.il