עבודה בעיניים: תאונת ההזרקה של קיילי ג'נר מסעירה את הרשת

קיילי ג'נר | צילום: Gettyimages
קיילי ג'נר | צילום: Gettyimages

קיילי ג'נר נתפסה בעדשת מצלמות הפפראצי ביום לא מוצלח, והרשת בהיסטריה. מה קרה וממה צריכה להיזהר כל מי שמזריקה חומרי מילוי? בדקנו עם ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית

88 שיתופים | 132 צפיות

קיילי ג'נר, מי לא מכירה? אי אפשר לערער על הפופולריות שלה עם 400 מיליון עוקבים באינסטגרם, זוגיות מתוקשרת עם השחקן המוערך טימות'י שאלאמה ומיליארדים בחשבון הבנק – וכל זה כשהיא כולה בת 26. ובכל זאת, משהו לא טוב עובר על האחות הצעירה למשפחת קרדשיאן-ג'נר. התמונות האחרונות שלה מסעירות את הרשת, וכולם מנסים להבין מה קרה לפניה של כוכבת הצעירה.

>> התשובה שלה לזארה? קיילי ג'נר מרגשת את העוקבות הישראליות בזמן המלחמה

לפי אתרים בחו"ל ג'נר כבר הגדילה חזה, הוסיפה שתלי ישבן, טיפלה באף והזריקה חומרי מילוי למקומות שונים בפנים, אבל עכשיו נראה שמשהו יצא מפרופורציות. בתצוגה של ז'אן פול גוטייה בפריז, אליה הגיעה ג'נר על תקן אורחת של כבוד, אי אפשר היה שלא להבחין בכך: קיילי נראתה עייפה וטרוטה, כאשר השקיות מתחת לעיניים שלה בלטו בצורה ניכרת.

בעקבות פרסום הצילומים מהתצוגה, הרשת התחילה לרעוש ולגעוש – עוקבות ועוקבים רבים העירו כי ג'נר נראית מבוגרת בהרבה מכפי גילה ורופאים שנדרשו לעניין הזהירו מפני מילוי יתר.

ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית, מסביר מה קרה לג'נר ואיך ניתן להימנע מתופעה פיזית שכזו אחרי הזרקות. כי כשמדברים על חומרי מילוי של חומצה היאלורונית בשקעי העיניים, חשוב לדעת איך להזריק, כמה, היכן ומה להזריק. בנוסף, מאוד משמעותי להכיר ולהבין את האנטומיה של הפנים, איך כל חומר מילוי עשוי וכיצד הוא מגיב לאורך זמן.

קיילי ג'נר | צילום: Gettyimages
קיילי ג'נר | צילום: Gettyimages

>> איגי וקסמן חושפת את ההליך הקוסמטי שהרס לה את החיים: "שנאתי את הפנים שלי"

אז מה בעצם קרה לקיילי?
"באזור העפעפיים ישנו שריר אורביטלי (שריר סוגר הסובב את העין שבעת כיווצו מסייע בריקון שק הדמעות, דב"א). בשריר הזה נמצאות דרכי הלימפה, שהן עדינות ביותר. חומר המילוי הוזרק במקרה של ג'נר מתחת לשריר, ובמצבים מסוימים חומר המילוי עלול לחסום את דרכי הלימפה, מה שגורם לפינוי נוזלים לא תקין. כאשר הנוזל מצטבר, הדבר יוצר בצקת ונפיחות. החומר המוזרק חוסם את דרכי הלימפה, וחייבים לנסות לפתוח את דרכי הלימפה כדי לשחרר את החסימה".

"אפשרות נוספת שיכולה ליצור את המראה הנפוח והבצקתי, היא כאשר החומר שמוזרק הוא הידרופילי, כלומר סופח מים", אומר רווה, "לכן צריך מאוד להיזהר בכמות אשר מחדירים. לפעמים זה יכול להסתכם בהצטברות נקודתית מאוד בולטת לעין, תרתי משמע".

>> "ניסיתי הכל, זה כואב כל כך": מה קרה לקים קרדשיאן?

מה אתה יכול לספר לנו עוד על הזרקה לשקעי העיניים?
"כאשר מבנה העיניים שקוע מדי, מתקבל מראה מבוגר ועייף. זה יכול לקרות גם בגיל צעיר. בשנים האחרונות הפרוצדורה של הזרקת חומצה היאלורונית לשקעי העיניים הפכה מאוד פופולרית ומבוקשת, היות שבטיפול קצר אפשר לקבל אפקט משמעותי של מראה רענן וצעיר יותר".

מה הם כללי ההתנהגות אחרי הזרקה בשקעי עיניים, בשביל שלא נגיע למצב של קיילי?
"יש דבר אחד שצריך לדעת לפני: איזה חומר הרופא מזריק. אזור העיניים הוא אזור מאוד עדין, ולכן יש להשתמש בחומצה עדינה ולא סמיכה מדי – זאת כדי להימנע עד כמה שניתן מחסימה בלימפה. בנוסף, אסור לישון על הבטן בתקופה הראשונה שלאחר ההזרקה כי זה יכול להוסיף לחץ ועומס על האזור, מה שיקשה על הפינוי הלימפטי. לאחר ההזרקה יש לעסות את האזור מהמרכז לצדדים, העיסוי יאפשר לחסימה להשתחרר. כמובן גן שבחירת הרופא היא קריטית. הרופא חייב להבין ולהכיר את האנטומיה של הפנים ואת אזור העיניים, ולהיות בעל ניסיון מוכח בביצוע הפרוצדורה הזאת".