שרון טל: "אני לא נגד ייצור בסין, אני בעד ייצור מקומי"

שרון טל מעצבת בית האופנה משכית | צילום אלכס ליפקין
שרון טל מעצבת בית האופנה משכית | צילום אלכס ליפקין

רשתות האופנה המהירה יושפעו ממגיפת הקורונה הפוגעת בקשר עם סין, אבל שרון טל, המעצבת והבעלים של בית האופנה משכית, מנצלת את הרגע כדי לדבר על יתרונות האופנה המקומית

88 שיתופים | 132 צפיות

זה לא טור דעה שתוקף את סין ואת הייצור בסין (כל עוד הוא נעשה בצורה חוקית,הוגנת ומבוקרת). זה גם לא טור שמסביר למה מה שקורה עכשיו בסין זה בעצם דבר טוב ובעיקר, זה לא טור של נגד. זה טור של בעד, בעד ייצור מקומי בכלל וישראלי בפרט, בעד התעשיות הקטנות אשר קרובות לקהל הלקוחות ומבינות אותו טוב מכולם, בעד ייצור עם ערך מוסף וערכים.

"ניתן לקרוא במגזיני ניהול האופנה המובילים בעולם על מגמה שהולכת ומתרחבת בשנים האחרונות, של עלייה באחוזי הייצור המקומי על מנת להיות קרוב לשוק אשר נקראת בעגה המקצועית nearshoring"

וירוס הקורונה מתפשט מרגע לרגע והגיע בזמן קצר לכמות חולים בלתי נסבלת, תוצאותיו איומות ונוראיות וליבי עם החולים. הווירוס גם משתק את העולם בכלל ואת עולם האופנה בפרט. אבל מעל לכל, עבור המתבונן מהצד, הוא כמו כל וירוס, מאפשר זמן שכל כך קשה להשיג בשגרה, זמן לעצור, לחשוב ולערער על הדברים שקורים לנו בחיים היומיום, שעה-שעה.

משכית | צילום מארק אורן
משכית | צילום מארק אורן

אני בעד יצירה וייצור בהנחה וזה נעשה בתנאים הוגנים, ואני בעד סין, שכבודה במקומה מונח כמעצמת הייצור העולמי. אבל יחד עם זאת צריך לזכור שעולם האופנה הוא הגורם השני ברשימת המזהמים את כדור הארץ. עודף ההיצע והייצור מייצר בעיות וקשיים שאנו מתקשים לספוג בעולם המערבי. תלות בגורם יחיד היא תמיד חולשה גדולה, וכמו שלא היינו רוכשים את כל המוצרים הבטחוניים של ישראל במדינה אחת ושמים את כל הביצים בסל אחד, גם כאן אנחנו צריכים לחשוב פעמיים ולנהל את הסיכונים והתלות שלנו.

אני חושבת שבמובנים רבים של תחום האופנה ובכלל, העתיד צופן גידול בתעשייה מקומית, כזו הקרובה לשוק היעד, בנויה מייצור בסדרות קטנות, משתמשת בהובלה מהירה ופשוטה ויכולה לספק מוצר בהתאמה אישית. ניתן לקרוא במגזיני ניהול האופנה המובילים בעולם על מגמה שהולכת ומתרחבת בשנים האחרונות ונקראת Nearshoring ומשמעותה עלייה באחוזי הייצור המקומי במספר מקומות ברחבי העולם על מנת להיות קרוב לשוק. ייצור זה מאפשר להיות רלוונטי, להגיב מהר ולהיות עסק בר קיימא המעדיף את הקטנת המחיר שהעולם משלם על פני הוזלת המחיר ללקוח.

>>מה חשבנו על התצוגה של משכית בשבוע האופנה האחרון?

משכית | צילום יפעת זיילר
משכית | צילום יפעת זיילר

אני חושבת שזה זמן נפלא ומדויק מאין כמוהו לדבר על אופנה ישראלית, על ייצור מקומי שחרף האתגרים הכבדים יש בו יתרונות מדהימים ללקוח ולמדינה. אני חושבת שלנו, כעוסקים באופנה במדינת ישראל, יש חובה למצוא את התחומים שבהם יש יתרון יחסי בייצור מקומי. בעולמות ההוט קוטור שבהם אנחנו פועלים במשכית, אנחנו מתחרים בצרפת ובאיטליה ופחות בסין. בעולמות שלנו הייצור הישראלי לרוב מעניק יתרונות יחסיים גדולים כגון גמישות בייצור ויכולת לייצר סדרות קטנות וממוקדות שמאפשרות ללקוח ליהנות מעיצוב ייחודי ולא להיות כמו עוד 10,000 איש נוספים שרוכשים את הפריט. זה מאפשר לנו לייצר פריטים בהתאמה אישית ללקוח על בסיס ההתאמות הנדרשות לגופו ולטעמו, החל מצבעוניות וכלה בשינויי גזרה, על מנת להתאים את הפריט לצרכים השונים של הלקוחות.

>> עופר "סין" מדווח מסין

כל הקונספט של משכית בליין הראשי מבוסס על ייצור עצמי ומקומי בסדרות קטנות המבוססות על התאמות לצרכי הלקוח, תחום המחייב שליטה משמעותית על איכויות המוצר, ולייצור מקומי יש יתרון אדיר על מפעלי הענק של סין אשר יוצרים מציאות שבה כולנו לובשים אותם בגדים מתוך הצורך לתעש את הייצור לסדרות גדולות וקלות לתפירה. אני מאחלת ומייחלת שכולנו, הן בכובענו כאנשי התעשייה והן בכובענו כלקוחות אופנה, נבין את יתרונות הייצור המקומי, נדע להשתמש בהם נכון וליהנות מהאפשרויות האדירות שהוא פותח בפנינו, וכל זאת על מנת להרחיב אותם ולייצר תעשייה מקומית שתומכת במוצר טוב יותר ללקוח המקומי.

>> אפשר גם לקנות בגדים יד שנייה